Ik heb zo'n binnenboordbeugel die je zo in en uit kan dan met een gehemelte eraan.
Nu maak ik hem wel vaak schoon met tandpasta enzo, maar hij wordt niet helemaal schoon. Kan ik hem in zo'n kunstgebit schoonmaakmiddeltje doen? Of is dat niet goed voor je beugel?
Daar heb je tegenwoordig toch van die speciale tabletten voor .. voor beugels ..
Ik heb ( lang geleden ) ook zo'n ding gehad.. gewoon onder de kraan en dan maar schrobben he .. werkt ook
Mijn ortho zei altijd dat ik hem een dagje in azijn moest leggen. Daarna natuurlijk wel goed poetsen, maar het heeft bij mij in ieder geval wel erg goed geholpen
14-10-2003, 11:21
Verwijderd
Ik deed het altijd met van die tabletten voor kunstgebitten (Steradent oid idd).
Ik geloof dat ik maar van die speciale beugeltabletten ga kop en bij de drogist. Afwasmiddel lijkt mij een beetje zeepachtig en aan azijn ga ik al helemaal niet beginnen.
Ik mocht van mijn ortho nooit tandpasta gebruiken, poetste 'm gewoon met m'n tandenborstel schoon, en dan flink schrobben.
Nou werd ie ook nooit heel vies, alleen wat speeksel kwam erop, en dat spoel je er in principe zo af.
Mushu schreef op 14-10-2003 @ 11:35: Mijn ortho zei altijd dat ik hem een dagje in azijn moest leggen. Daarna natuurlijk wel goed poetsen, maar het heeft bij mij in ieder geval wel erg goed geholpen
precies hetzelfde advies dus ik denk dat dat wel werkt.
En er zijn nu idd speciale beugeltabletten enzo...