Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 17:15
alpha
alpha is offline
Als je op een feest komt, hoe begroet je dan iedereen? Ga je iedereen bijlangs met zoenen en handen? Zeg je in het algemeen 'hallo/gefeliciteerd'? Ga je alleen naar de 'belangrijke' mensen?
Ik ben benieuwd, was net op een verjaardag waar men iedereen bij langs gaat ookal kennen ze me helemaal niet. Voel ik me altijd een beetje ongemakkelijk bij.

Ik dacht 'gedragsnorm' dus daar hoort dit ook bij.. Anders zet je het maar ergens anders neer, als het hier niet hoort;.
Oud 15-10-2003, 17:19
Yvat
Yvat is offline
de jarige en zijn/haar ouders zoen ik wel,opa+oma en de rest van de vistite feliciteer ik in het algemeen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
jarige en directe familie (ligt eraan hoe druk het is) meestal persoonlijk, de rest algemeen (of niet )

ouders en jarige sowieso
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:21
Marshall
Marshall is offline
belangrijke mensen ....
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:24
Verwijderd
Bij vrienden alleen degene die jarig is. Bij familie ook bijna altijd trouwens.
Ik heb wel een paar ooms en tantes die mij feliciteren als mijn vader/moeder/zusje jarig is..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:24
S
S is offline
Op verjaardagen van vrienden en vriendinnen e.d. ga ik altijd alle volwassenen af met een hand, de ouders feliciteer ik en de rest van de jeugd begroet ik met een vriendelijk doch kort 'ey'.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:25
Aniken
Aniken is offline
Ligt eraan wat normaal gevonden wordt dan.. Ik vind het zelf alleen verschrikkelijk om 30 mensen te moeten feliciteren die ik helemaal niet ken.. Of waarvan je niet eens weet wat de relatie met de jarige is ofzo.
En stiekem vind ik dat ook wel een beetje zinloos, want die mensen zitten er ook vast niet op te wachten dat het vriendinnetje van het buurmeisje ze feliciteerd met de verjaardag van hun achternichtje.
Bij wijze van spreken, dan.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:29
Verwijderd
als er asociaal veel mensen zijn die ik niet ken ga ik niet iedereen af (lui ) maar anders wel hoor
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:35
alpha
alpha is offline
Ik doe meestal alleen de jarige, soms de ouders erbij. Ik hou echt niet van al dat gezoen en gehandengeschud.
Ik ken echt een vrouw die gaat echt iedereen bij langs en dan de naam van diegene zegt "Lieke hand, oma hand, alpha hand.." bah
Oud 15-10-2003, 17:40
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Als ik op een verjaardag van een familielid ben geef ik iedereen van de familie 3 zoenen, de andere visite geef ik meestal een hand.

Op een feestje van vrienden geef ik de jarige 3 zoenen en mensen die ik lang niet heb gezien, de rest feliciteer ik meer in het algemeen. Bij degene die ik niet ken stel ik me even voor.

Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:42
ssjpan
ssjpan is offline
Ik feliciteer degene die jarig is en de ouders soms. Ga echt niet alle mensen langs, vreselijk vind ik dat.
Oud 15-10-2003, 17:43
Mysterons
Mysterons is offline
Bij een verjaardag van een vriend(in) feliciteer ik diegene, en de mensen die ik ken geef ik een kus, maar dan zijn er echt heel vaak mensen die ik niet ken, dus die feliciteer ik in het algemeen tenzij de muziek te hard staat

Bij een verjaardag van familielid/kennis feliciteer ik iedereen apart.
Oud 15-10-2003, 17:47
MUTS123
MUTS123 is offline
Hangt ervan af hoeveel mensen er zijn.
Als ik ze niet ken:
*Naam* =handje= *Gefeliciteerd!*
Oud 15-10-2003, 17:52
Anteverta
Anteverta is offline
Ligt er een beetje aan.
Als ik bij familie kom, en ik ken iedereen geef ik iedereen een hand (en eventueel 3 zoenen, maar das ook weer selectief).
En als het heel druk is, en ik ken niet iedereen begroet ik alleen de 'belangrijke' mensen persoonlijk en de rest algemeen.
En bij vrienden feleciteer ik alleen de persoon in kwestie en eventueel ouders enzo.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:01
Balance
Balance is offline
bij familie: jarige 3 zoenen, alle andere familie een handje en 'gefeliciteerd'. Dat is gewoonte bij ons in de familie en zo ben ik dus opgevoed. Vind het dan ook geen probleem.
bij anderen dan familie: jarige 3 zoenen, ouders, broertje en/of zusje een handje en 'gefeliciteerd'.
Oud 15-10-2003, 18:06
Verwijderd
De jarige meestal..en soms ook wel wat andere mensen, ligt er een beetje aan.

Waarom zou je eigenlijk de ouders feliciteren? (Ik doe het ook wel hoor, maar Waarom zou je dat eigenlijk doen..?? Dat vind ik eigenlijk maar maf..)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:07
Verwijderd
ik haat het als mensen een feest binne komen en dan ie-de-reen begroeten ook al kennen ze die gene niet, doe ik zelf dus ook nooit
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:08
Verwijderd
Op een feest van een bekende ga ik meestal iedereen wel even af. Zo heb je meteen een eerste connectie gelegd met mensen die je nog niet kende.

De jongens geef ik een handje, de meisjes een kus op de hand/wang
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:12
strafcorner
strafcorner is offline
ik zeg hoi in de ruimte.
Oud 15-10-2003, 18:35
Fog
Fog is offline
ik heb een hekel aan dat blije gedoe dan dus ik feliciteer degene die jarig is voor de rest "hallo".
Oud 15-10-2003, 18:45
Gwen.
Gwen. is offline
Ik ga nooit naar verjaardagen hoezee.

Iedereen die belangrijk voor me is geef ik een knuffel of een kusje als ik ze tegenkom.

En anders zeg ik "haai"

ALs ik mensen niet ken stel ik me fatsoenlijk voor met een handje.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:49
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Gewoon hoi, en als het om een verjaardagsfeest gaat de jarige en ouders feliciteren. Of dat met zoenen gaat ligt voor mij aan mijn verhouding tot die mensen.

En er zijn bepaalde mensen die ik uit gewoonte op een andere manier begroet dan ik normaal doe. Een goede vriendin van me geef ik bijvoorbeeld altijd een kusje op de wang of mond en één op haar hand.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 19:06
pillbox tales
pillbox tales is offline
Bij vrienden feliciteer k de jarige persoonlijk door 3 zoenen, bij vrienden van bijvoorbeeld mn vriendje is dit vaak meer een hand en als k de persoon in kwestie wel aardig vind ook 3 zoenen. De ouders van vriendjes en vriendinnetjes feliciteer k ook persoonlijk als ze erbij zijn. De rest van de kamer feliciteer ik in één keer met een "hallo, iedereen gefeliciteerd".

Als k ergens kom en mensen niet ken stel k me wel voor, tenzij deze groep te groot wordt, dan praat k wat met de bekende mensen en als iemand me aanspreekt zal k me aan die persoon in kwestie natuurlijk wel voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 19:12
sexylexy
sexylexy is offline
de jarige met 3 zoenen, nog een paar belangrijke en de rest geef ik een hand.
Oud 15-10-2003, 19:13
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 15-10-2003 @ 19:12:
ik zeg hoi in de ruimte.
gefeliciteerd!

& ook congrats voor alle belangrijke mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2003, 19:25
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Marshall schreef op 15-10-2003 @ 20:13:
gefeliciteerd!

& ook congrats voor alle belangrijke mensen
fenks
Oud 15-10-2003, 19:31
Verwijderd
iedereen komt altijd naar mij toe...

om te zeggen dak nie uitgenodigd was..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 20:59
Paris
Paris is offline
Als het een feest met familie is dan begroet ik meestal iedereen. Dat is eigenlijk een soort gewoonte bij ons in de familie. Als het een feest van vrienden is dan feliciteer ik sowieso de jarige en de verder belangrijke mensen die er zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 21:01
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 15-10-2003 @ 19:12:
ik zeg hoi in de ruimte.
same here

+gefeliciteerd (internetten op je verjaardag )
Oud 15-10-2003, 21:01
June bug
June bug is offline
Familie: mensen die ik niet ken een hand, de anderen 3 zoenen.. (incl. de jarige dus) (meestal is t niet zo druk op familie verjaardagen)
Vrienden: de jarige 3 zoenen en de anderen gwn hoi.. ouders van de jarige als die er zijn zeg ik gwn gefeliciteerd...
Oud 15-10-2003, 21:03
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Firefly schreef op 15-10-2003 @ 22:01:
same here

+gefeliciteerd (internetten op je verjaardag )
Ik vier mijn verjaardag toch niet, vind het onzin en ik haat verjaardagsvisitie+ aandacht

toch bedankt
Oud 15-10-2003, 21:04
AtHell
AtHell is offline
Ik kom liever niet op 'familie' feestjes en meer van die onzin.

Maar een gewone verjaardag van een vriend beperkt zich tot de jarige zoenen en wat mensen de hand schudden want casual sex zit er dan toch meestal niet in.
Oud 15-10-2003, 21:54
Cinamon
Cinamon is offline
familie en vrienden = zoenen!!!!!!!!!
maar
gwoon vage bekende = handje!
Oud 15-10-2003, 21:57
Faery
Faery is offline
Familiefeestjes en grootschalige verjaardagen enzo vermijd ik.

Verjaardag van vrienden. Mja. De jarige feliciteren, hoi roepen en bier zoeken.
Oud 15-10-2003, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 15-10-2003 @ 22:57:
Familiefeestjes en grootschalige verjaardagen enzo vermijd ik.

Verjaardag van vrienden. Mja. De jarige feliciteren, hoi roepen en bier zoeken.
Ja, of naar buiten vluchten en dáár zat zitten zijn, natuurlijk. >:]
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 22:51
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Hangt er wel een beetje vanaf wat voor feest en hoe groot het feest is.

Maar gewoon op verjaardagen geef ik iedereen een hand/zoen ik.
Oud 15-10-2003, 23:05
spunky
spunky is offline
Op verjaardag van familie zoen ik de jarige en de rest van mijn ooms, tantes, neven en nichten. Als begroeting en gefelicitatie in één keer. Tegen 'onbekenden' (familie van de andere kant zeg maar) mompel ik tijdens het uittrekken van mijn jas 'ook gefeliciteerd'.

Op verjaardag van vrienden zoen ik de jarige, doe de buschauffeursgroet en ga zitten.
Oud 15-10-2003, 23:08
Verwijderd
Als ik binnenkom zeg ik altijd eerst 'no touchy'. En daarmee is de zaak afgedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 04:12
Verwijderd
Als het iemand is die ik ken in nederland gewoon een hand en drie zoenen. Is het iemand die ik goed ken krijgt hij of zij een knuffel (als het om een verjaardag oid gaat)
hier in Canada al sik iemand ken gewoon feli en een toost ofzo, betreft het een van mn beste vrienden een dikke knuffel.
Geen handjes schudden en al helemaal geen zoenen, vreemd land eigenlijk....

En de rest op feestjes begroet ik gewoon, gewoon hoi, of alst een goede vriend is en heb ze lang niet gezien dan een omhelzing ofzo, ik ben vanmezelf niet zo knuffelig aangelegd (tenzij he tom mn vriend gaat) en dat geld trouwens voor hier en nl.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 11:02
Fleur
Fleur is offline
Brrrr ik heb een hekel aan van die mensen die je om de hals vliegen, drie zoenen geven en weer doorvliegen naar de volgende en zo alle gasten 'afwerken'.
Ik feliciteer de jarige, met een hand of 3 zoenen, hangt er vanaf wie het is en vervolgens ga ik mn gang. De mensen die ik helemaal niet ken die feliciteer ik ook niet. Als ik de ouders van de persoon ken dan feliciteer ik die wel, maar de rest van de familie niet, de rest krijgt een algemene 'gefeliciteerd' of gewoon helemaal niets, ze zijn toch niet jarig.

Waar ik in de eerste instantie aan dacht bij de titel van dit topic was begroeten in het algemeen. Ik moest direct denken aan meisjes die elkaar in de pauze zwaar overdreven begroeten met een (of drie) zoen(en) en beginnen te kakelen alsof ze elkaar maanden niet hebben gezien. En dan de volgende dag hetzelfde verhaal. Vreselijk
Ik zoen sowieso bijna nooit, alleen goede vrienden. Hoi en Doei bevalt mij nog steeds prima eigenlijk.
Oud 16-10-2003, 11:15
Boef
Boef is offline
Hangt eraf wat voor'n feest. Bij een verjaardag, met weinig mesnen (en veel ouderen) ga ik iedereen langs en geef ik een hand, stel ik me voor en feliciteer ik ze.
Met veel jongeren is het gewoon hoi en m'n naam, en een keer feliciteren in het algemeen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 16:42
feline
feline is offline
Als er 10 onbekende familieleden van de jarige in een kringetje koffie en taart zitten te eten, maak ik wel een rondje 'hallo-ikbenwillemijn-*handje*-gefeliciteerd'. Als ik op een verjaardag met vrienden en kennisvrienden (hoe noem je dat soort mensen?) ben, zeg ik iedereen wel gedag met kus/knuffel/3 zoenen. Als er 50 (on)bekende mensen zijn, ga ik niet voorstellen en feliciteren, maar zal ik meer in 't algemeen "hallo gefeliciteerd" zeggen.
Het hangt dus eigenlijk van de situatie af.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 17:51
Thomas
Thomas is offline
Alleen bekende mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten