Advertentie | |
|
![]() |
|
Op verjaardag van familie zoen ik de jarige en de rest van mijn ooms, tantes, neven en nichten. Als begroeting en gefelicitatie in één keer. Tegen 'onbekenden' (familie van de andere kant zeg maar) mompel ik tijdens het uittrekken van mijn jas 'ook gefeliciteerd'.
Op verjaardag van vrienden zoen ik de jarige, doe de buschauffeursgroet en ga zitten. ![]()
|
Verwijderd
|
Als het iemand is die ik ken in nederland gewoon een hand en drie zoenen. Is het iemand die ik goed ken krijgt hij of zij een knuffel (als het om een verjaardag oid gaat)
hier in Canada al sik iemand ken gewoon feli en een toost ofzo, betreft het een van mn beste vrienden een dikke knuffel. Geen handjes schudden en al helemaal geen zoenen, vreemd land eigenlijk.... En de rest op feestjes begroet ik gewoon, gewoon hoi, of alst een goede vriend is en heb ze lang niet gezien dan een omhelzing ofzo, ik ben vanmezelf niet zo knuffelig aangelegd (tenzij he tom mn vriend gaat) en dat geld trouwens voor hier en nl. |
![]() |
|
Brrrr ik heb een hekel aan van die mensen die je om de hals vliegen, drie zoenen geven en weer doorvliegen naar de volgende en zo alle gasten 'afwerken'.
Ik feliciteer de jarige, met een hand of 3 zoenen, hangt er vanaf wie het is en vervolgens ga ik mn gang. De mensen die ik helemaal niet ken die feliciteer ik ook niet. Als ik de ouders van de persoon ken dan feliciteer ik die wel, maar de rest van de familie niet, de rest krijgt een algemene 'gefeliciteerd' of gewoon helemaal niets, ze zijn toch niet jarig. Waar ik in de eerste instantie aan dacht bij de titel van dit topic was begroeten in het algemeen. Ik moest direct denken aan meisjes die elkaar in de pauze zwaar overdreven begroeten met een (of drie) zoen(en) en beginnen te kakelen alsof ze elkaar maanden niet hebben gezien. En dan de volgende dag hetzelfde verhaal. Vreselijk ![]() Ik zoen sowieso bijna nooit, alleen goede vrienden. Hoi en Doei bevalt mij nog steeds prima eigenlijk.
|
![]() |
Als er 10 onbekende familieleden van de jarige in een kringetje koffie en taart zitten te eten, maak ik wel een rondje 'hallo-ikbenwillemijn-*handje*-gefeliciteerd'. Als ik op een verjaardag met vrienden en kennisvrienden (hoe noem je dat soort mensen?) ben, zeg ik iedereen wel gedag met kus/knuffel/3 zoenen. Als er 50 (on)bekende mensen zijn, ga ik niet voorstellen en feliciteren, maar zal ik meer in 't algemeen "hallo gefeliciteerd" zeggen.
Het hangt dus eigenlijk van de situatie af. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Begroeten en afscheid nemen Verwijderd | 31 | 20-05-2009 15:51 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Handweigerende docent krijgt ongelijk Love & Peace | 109 | 18-05-2009 14:47 | |
Kwestie Enait, CGB, omgangsnormen in Nederland Verwijderd | 334 | 12-09-2008 09:21 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 06-09-2007 14:07 | |
Lifestyle |
lichamelijk contact Stoel | 83 | 23-05-2002 16:36 | |
ARTistiek |
meningen graag??(verhaal) Verwijderd | 8 | 02-05-2002 09:17 |