Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 18:50
Stoel
Stoel is offline
ik weet niet precies hoe ik dit topic moet noemen en of ie hier wel thuishoord maar anders dan hoor ik het wel (ik vind dit een deel van je leefstijl en ik vind dat het eerder hier hoort dan bij liefde en relatie)

ik vroeg me af hoe mensen hier bv hun vrienden begroeten,
is dat met een hand, een gewoon 'hoi', een knuffel of een kus?
is er verschil tussen hoe je een man en een vrouw begroet?
en heb je bepaalde vrienden/een relatie die je heel anders begroet?

en gewoon in een gesprek, raak je dan iemand aan of sta je liefst ver van hem af, vind je een knuffel of een kus belangrijk in een vriendschap of een relatie of zou je zo zonder kunnen?
sla je snel een arm om iemand heen of houd je niet van lichamelijk contact. en gedraag je je ook zo omdat je vriendengroep er zo tegenover staat? (ik bedoel bv mannen die mannen niet mogen aanraken van hun vrienden)

kortom: hoe sta jij tegenover lichamelijk contact binnen een bepaalde vriendschap/relatie, vind jij dat mannen en vrouwen elkaar anders horen te begroeten?
Oud 13-05-2002, 19:16
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
hmmz..
wel goeie vraag eigenlijk.
Bij mij is dat echt heel erg verschillend.
Ik heb een zooitje vrienden die ik om de nek vlieg als ik ze zie(jongens en meiden).
Andere geef ik een kus, of drie
En andere begroet ik alleen..
Ik ben voor de rest met vrienden enzow niet zo lichamelijk,
dat kan ik niet,
maar dat komt weer door andere dingen,
mss dat dat ooit wel weer komt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:19
utopian me
utopian me is offline
meestal bij vriendinnen die ik elke dag zie of wanneer ik ze tegenkom zeg ik gewoon vrolijk hoi ofzo, bij sommige, vooral die ik niet vaak zie is het 3 zoenen of gewoon een knuffel of hoe je dat ook wilt noemen ,
sommige mensen mogen dichtbij komen maar ik heb ook mensen waarvan ik zoiets heb:' ho! blijf op afstand', zo zit er een jongen bij mij op school en als je met hem praat gaat hij altijd net te dichtbij staan en dat is niet fijn vind ik.. ook vind ik het jammer dat jongens of mannen elkaar niet zo gauw een zoen geven.. niet bij mij hier in ieder geval..
met vaderdag vorig jaar weet ik nog wel, mijn broer gaf mijn vader eerst iets, en daarna ik vanzelfsprekend, daarna had m'n moeder me nog gevraagd waarom ik hem niet ook een zoen had gegeven, nouja, dat had ik kunnen doen.... gewoon niet aan gedacht, maar toen ik vroeg of ze dat nu ook aan m'n broer zou vragen zei ze dat dat toch anders was, dus even later vroeg ik dat aan m'n vader waarom dat zo was, en toen zei hij dat dat zo onze maatschappij in gekropen was, en toen ik vroeg waarom hij dat dan niet doorbrak zei hij dat joep (m'n broer dus) dat ook niet gauw zou doen..... zo'n stap zetten is dan toch te groot om zoiets te proberen voor m'n paps...
pfffff, wat een verhaal...
Oud 13-05-2002, 19:30
Stoel
Stoel is offline
bedankt voor jullie reacties,

juah, het is wel zo dat in onze maatschappij mannen elkaar niet snel een zoen geven terwijl vrouwen dat onderelkaar juist wel doen, en man en vrouw ook nog wel is. ik vraag me ook af waarom dat zo is, om mannelijk cool te doen, uit angst voor reacties, of uit angst voor een stiekeme liefde ofzo?, ik denk dat als twee meisjes een relatie hebben ze ook minder snel raar aan worden gekeken dan twee mannen omdat twee vrouwen toch sneller al lichamelijk contact hebben dan mannen, maar dat kan wel aan mij liggen
Oud 13-05-2002, 19:55
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Hele goede vriendjes en vriendinnetjes,personen die echt belangrijk zijn geef ik een kus.
Kennis-vrienden die ik alleen zie met uitgaan ofzo die geef ik een knuffel.
En bij sommige mensen geef ik een kusje op de wang,als het tussen goede vrienden en kennis-vrienden inhangt.
Mensen knuffelen of een kus geven heb ik helemaal geen moeite mee,ik kan alleen maar een paar personen aankijken als ik met ze praat..ik kan mensen gewoon niet recht aankijken..

Als ik met mensen praat zit ik niet de hele tijd aan ze..ik vind dat zelf namelijk ook heel vervelend.
Als ik net nieuwe mensen leer kennen ben ik wel een beetje afstandelijk ..ik kijk altijd eerst even de kat uit de boom.

Het hangt een beetje van de persoon af,hoe beter ik ze vertrouw hoe closer ik ben.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:59
J-roen
J-roen is offline
Ik ben niet zo van dat touchy feely gedoe.
Oud 13-05-2002, 19:59
Stoel
Stoel is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Hele goede vriendjes en vriendinnetjes,personen die echt belangrijk zijn geef ik een kus.
Kennis-vrienden die ik alleen zie met uitgaan ofzo die geef ik een knuffel.
En bij sommige mensen geef ik een kusje op de wang,als het tussen goede vrienden en kennis-vrienden inhangt.
Mensen knuffelen of een kus geven heb ik helemaal geen moeite mee,ik kan alleen maar een paar personen aankijken als ik met ze praat..ik kan mensen gewoon niet recht aankijken..

Als ik met mensen praat zit ik niet de hele tijd aan ze..ik vind dat zelf namelijk ook heel vervelend.
Als ik net nieuwe mensen leer kennen ben ik wel een beetje afstandelijk ..ik kijk altijd eerst even de kat uit de boom.

Het hangt een beetje van de persoon af,hoe beter ik ze vertrouw hoe closer ik ben.
ik herken heel erg dat ik mensen ook niet kan aankijken.. omdat ik me dan heel ehh.. kweenie kwetsbaar voel, doe het ook alleen bij een paar mensen
Oud 13-05-2002, 20:02
Bl@Bl@
Bl@Bl@ is offline
Uhhh, meestal gewoon hoi!! Maar sommige heel af en toe, voor de lol een kusje op de wang!! Verder als ik me beste vriendinnen lang niet heb gezien een **knuffel**
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:05
Stoel
Stoel is offline
Citaat:
J-roen schreef:

hmm kan je dat onderbouwen?
Oud 13-05-2002, 20:08
Heelduh
Heelduh is offline
Bij mij verschilt het ook wel, ik ben niet heel erg lichamelijk ingesteld, alleen sommige mensen raak ik meer aan dan andere...

Ik denk dat meiden sowieso wel lichamelijker zijn dan jongens, daardoor wordt het gewoon meer geaccepteerd. Ik vind het persoonlijk wel lief als jongens hand in hand lopen ofzo. Ook bij meisjes hoor...
Oud 13-05-2002, 20:09
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Stoel schreef:

ik herken heel erg dat ik mensen ook niet kan aankijken.. omdat ik me dan heel ehh.. kweenie kwetsbaar voel, doe het ook alleen bij een paar mensen
Ja dat heb ik ook,maar dat is ook zo in ogen kan je heel veel aflezen je kan er soms meer uit opmaken dan dat je met een mond vol woorden kan vertellen.
Maar ik heb het niet alleen dat ik mezelf kwetsbaar voel,maar ik heb zo en zo een probleem met emoties onder ogen te komen (letterlijk )van pijn en verdriet of woede die bij sommige mensen in hun ogen schuilt word ik soms gewoon bang..en daarom kijk ik ze niet aan,ik kijk langs ze heen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:10
acid-star
acid-star is offline
aah ik ben gek op lichamelijk contact! (behalve bij famillie)

bij mij gaat het meestal zo

Hoooooooi!
<4 kussen>
<hele dikke knuffel>
hoe (knuf) gaat (knuf) het?)
<nog meer geknuffel>
Oud 13-05-2002, 20:17
kneisje
kneisje is offline
Nooit kus of knuffel, soms in enthousiaste bui duik ik half op vriendin ofzo, maar nie als begroeting.
Meestal hoooooooooooooi
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:24
Stoel
Stoel is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Ja dat heb ik ook,maar dat is ook zo in ogen kan je heel veel aflezen je kan er soms meer uit opmaken dan dat je met een mond vol woorden kan vertellen.
Maar ik heb het niet alleen dat ik mezelf kwetsbaar voel,maar ik heb zo en zo een probleem met emoties onder ogen te komen (letterlijk )van pijn en verdriet of woede die bij sommige mensen in hun ogen schuilt word ik soms gewoon bang..en daarom kijk ik ze niet aan,ik kijk langs ze heen.

ja, ik ben vaak bang dat mensen zegmaar hele verhalen in mn ogen kunnen lezen (misschien wel waarvoor ik me wel schaam bv als ik verliefd ben) maar ik ben ook bang om idd iets in ander mans ogen te zien, en wat jij zegt een emotie, okeej hele erge herkenning jeej ik ben niet de enige, maar het komt denk ook omdat ik een best wel onzeker ben enzo, ook als ik nieuwe mensen ontmoet, bang om een oordeel in hun ogen te lezen ofzo kweenie
Oud 13-05-2002, 20:26
Stoel
Stoel is offline
Citaat:
acid-star schreef:
aah ik ben gek op lichamelijk contact! (behalve bij famillie)

bij mij gaat het meestal zo

Hoooooooi!
<4 kussen>
<hele dikke knuffel>
hoe (knuf) gaat (knuf) het?)
<nog meer geknuffel>

*grin* ja volgens mij is lichamelijk contact best wel belangrijk voor veel mensen (sommige ook helemaal niet) en bij een aantal mensen gaat het ook het zelfde als bij jou hehe, maar dan niet meteen elke dag 4 keer, maar gewoon als ik ze het eerst zie op een dag zegmaar ( niet elke keer op school HEEEJ, en dan tien minuten later weer weetjewel)
Oud 13-05-2002, 20:38
feline
feline is offline
Bij begroeting:

Ik geef goede vrienden een kus op de mond. De laatste tijd wel meer lieve mensen die ik nog kort ken maar wel onwijs mag. Vaak komt er nog een knuf achteraan...

Kennissen (klinkt vaag, maar toch) geef ik meestal 3 zoenen.

Mensen die tussen echte lieve vrienden en kennissen inhangen geef ik een knuffel.

Voor de rest ben ik nogal een knuffel en kusjes type, kan zomaar spontaan een kusje aan iemand geven
Oud 13-05-2002, 20:46
Esmée
Esmée is offline
Heej deze was laatst ook al
Gewone vrienden en kennissen altijd drie zoenen als ik die tegenkom (niet als je elkaar op de gang op school ziet of zo, maar bijv. als je in de stad iemand tegenkomt...), sommige speciale mensen altijd een knuffel of zoen op de mond.
Voor de rest ben ik ook vrij aanrakelijk, als ik met iemand praat leg ik bijv. snel een hand op iemands arm, dat soort dingen...
En als ik redelijk wat op heb word ik heeeel erg knuffelig
Oud 13-05-2002, 20:57
Stoel
Stoel is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Heej deze was laatst ook al

oh

is hij te snel na die ander of kan hij blijven staan?
Oud 13-05-2002, 20:59
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Mijn vriendin die ik 's ochtend voor school altijd ophaal begroet ik gewoon met 'hoi'. De andere vrienden en vriendinnen die ik later op school zie ook gewoon 'hoi'.
Één goede vriendin van me (die ik overigens paar keer per jaar zie, woont aan de andere kant van nederland) begroet ik wel altijd met een knuv.

Wat stoel zei over mensen aankijken herken ik wel, heb ik ook vaak. Als ik ze dan nie aan durf/wil
ga ik maar aan iets friemele en kijk ik daar naar .

Opzich ist wel vreemd dat ik me goede vriendinnen hier niet knuv, want ik ben er wel zo'n 'mens' voor (voorzover dat kan). Mijn ex begroette ik in 't begin ook altijd met knuv en kus (dat ligt dan wel weer wat anders ofcourse) , maar hij hield daar nie van en wou dat nie meer.
Oud 13-05-2002, 21:00
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
J-roen schreef:

Hmmz als ik mensen iedere dag zie gewoon hoi. Maar aangezien dat maar weinig mensen zijn.. de meetse waar ik veel mee omga knuffel ik even.. en zij mij uiteraard en vriendinnen gewoon 3 zoenen vaak. Vind het altijd wel een vertouwt gevoel geven ofzo..

Ik ben juist erg "klef". Nou jah, niet te overdreven natuurlijk, het is niet dat ik mensen die ik 1 keer spreek gelijk onder kwijl als ik ze weer zie. Meer met mensen die ik heel goed ken, en dan ff een tijdje niet zie...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 21:25
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Stoel schreef:

oh

is hij te snel na die ander of kan hij blijven staan?
neej is al tijdje geleden
Oud 13-05-2002, 21:28
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
J-roen schreef:
me neither
Oud 13-05-2002, 21:40
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ik hou niet van lichamelijk contact, ik kan bij verjaardagen mezelf soms zover krijgen dat ik iemand een zoen geef maar meestal blijft het bij een hand, ik kan er ook echt niet tegen als iemand tegen me aan staat te hangen of iets in die trant, kweenie wrom, ben gewoon niet zo aanrakerig, nooit geweest eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 08:14
Stoel
Stoel is offline
Citaat:
Esmée schreef:

neej is al tijdje geleden
oh kee

nog even een vraag, hoe vinden jullie dat mannen onderelkaar elkaar horen te begroeten, en waarom dat zo is
Oud 14-05-2002, 10:03
Verwijderd
Ik vind het eerlijk gezegd een bijzonder vervelende eigenschap als mensen dat hebben. Het heeft zoiets verschrikkelijk Amerikaans: bij het minste of geringste een hand op je schouder, een por in je zij, dat soort dingen. Daar ben ik dus echt totáál niet van gediend. Laat ze gewoon van me afblijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2002, 10:06
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Bij mijn beste vriend gewoon "hoi"( ) best vaag eigenlijk

Bij ex 3 zoenen of soms 1 op de mond

Bij vrienden gewoon even huggen

Dat vind ik wel goed zo, ik hoef niet bij iedereen om z'n nek te hangen ofzo.
Oud 14-05-2002, 10:08
KazzZ
KazzZ is offline
Citaat:
MelodyofÐeath schreef:
ik hou niet van lichamelijk contact, ik kan bij verjaardagen mezelf soms zover krijgen dat ik iemand een zoen geef maar meestal blijft het bij een hand, ik kan er ook echt niet tegen als iemand tegen me aan staat te hangen of iets in die trant, kweenie wrom, ben gewoon niet zo aanrakerig, nooit geweest eigenlijk
ik dus ook... kep nooit zin om iedereen te gaan lopen zoenen geef liever een hand... lichamelijk contact vind ik alleen leuk als ik diegene zelf ook heel leuk vind
Oud 14-05-2002, 10:11
vuurvliegje
vuurvliegje is offline
Ik ben ook erg lichamelijk ingesteld.
Als ik goede vrienden op school tegen kom altijd gewoon een knuffel, als we weggaan een kus.
Oud 14-05-2002, 10:28
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Stoel schreef:
ik weet niet precies hoe ik dit topic moet noemen en of ie hier wel thuishoord maar anders dan hoor ik het wel (ik vind dit een deel van je leefstijl en ik vind dat het eerder hier hoort dan bij liefde en relatie)

en gewoon in een gesprek, raak je dan iemand aan of sta je liefst ver van hem af, vind je een knuffel of een kus belangrijk in een vriendschap of een relatie of zou je zo zonder kunnen?
sla je snel een arm om iemand heen of houd je niet van lichamelijk contact. en gedraag je je ook zo omdat je vriendengroep er zo tegenover staat? (ik bedoel bv mannen die mannen niet mogen aanraken van hun vrienden)

kortom: hoe sta jij tegenover lichamelijk contact binnen een bepaalde vriendschap/relatie, vind jij dat mannen en vrouwen elkaar anders horen te begroeten?
ik begroet op stap sowieso iedereen die ik ken met 3 kussen, sommigen met 4. dus soms ook een kus op de mond ligt aan de persoon..bedoel dr verder niks mee maar tis een gewoonte geworden...zijn gewoon hele goede vrienden..toevallig zijn degene die ik ook weleens een kus op de mond geef mannen..
mn vriend krijgt uiteraard een lekkere zoen!

en tijdens een gesprek sta ik toch t liefste dichtbij die persoon
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 10:38
Martin Dude
Martin Dude is offline
Ik knuff HééL graag ..maar durf nooit eigenlijk
Doe het wel al meer met vrienden en vriendinnen

en er zijn eigenlijk maar 2 mensjes die ik kuz als ik ze weer zie...

en dan nog appart mijn vriendin ofcourse
die krijgt er wel meer .. als ze wil ook natuurlijk

tijdens een gesprek sta ik meestal gewoon op een afstandje,
als mensen te dichtbij komen, kan ik gevaarlijk worden
Oud 14-05-2002, 10:42
Built to last
Built to last is offline
vrienden meestal hand of ja niks, en vriendinnnen meestal geknuffel enzo. en mn vriendin altijd een kus en een knuffel.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 11:13
punkyfish
punkyfish is offline
mijn beste vrienden zie ik niet vaak, dus als ik ze zie vlieg ik ze meteen om hun nek en dan knuffelen we een tijdje. soms een kus, maar dat is meestal bij het afscheid. mijn beste vriendinnetje begroet ik niet anders dan mijn beste vrienden, geloof ik. nja, één van mijn beste vriendjes krijgt altijd een stomp in zn maag als begroeting, maar dat heeft hier niet veel mee te maken.

tegen mijn schoolvrienden zeg ik gewoon 'hoi' ofzo, die ga ik niet huggen. zelf hebben ze er ook geen behoefte aan, dus ik zou niet weten waarom ik het zou doen. dat is omdat ze niet superveel voor me betekenen, in tegenstelling tot mijn beste vrienden.

tijdens een gesprek heb ik idd ook moeite met mensen aankijken. meestal kijk ik dan om de persoon heen.

ik vind het heel fijn om te knuffelen, het geeft een gevoel van warmte, geborgenheid. maar dat is dan vooral tijdens een gesprek ofzo, niet ter begroeting. ik denk niet dat ik zonder knuffelen zou kunnen, ghihi arm om iemand heen slaan of hand vasthouden doe ik ook vaak. vind ik gewoon fijn. en mijn beste vrienden hebben er absoluut geen moeite mee, want die hebben dat zelf ook. mijn vriend en ik lopen vaak (meestal) hand in hand en aangezien mijn beste vrienden ook de beste vrienden van mijn vriend zijn, pakken zij soms ook onze handen vast, en dan lopen daar in zo'n slinger rond is leuk!

laatst zag ik dat mijn vriend zijn (en mijn ) beste vriend een knuffel gaf, dat vond ik echt lief, omdat ik dat helemaal niet verwacht had, van hun allebei.

toevoegsel: bij een verjaardag van een niet-beste vriend (???), vind ik het echt NIET fijn om een kus te geven. dat staat altijd zo uhm, 'vanzelfsprekend', ofzo, van dat het moet. maar dat wil ik helemaal niet, omdat ik me daar niet fijn bij voel... dus dan geef ik maar gewoon een hand

Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 11:16.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 11:24
June bug
June bug is offline
M'n vriend geef ik altijd gewoon een zoen op de mond als ik em zie... Bij andere vrienden die ik dagelijks zie gewoon "hoi", ennuhm, 1 hele goede vriendin van me, die zie ik niet zo veel, die knuffel ik altijd als ik d'r zie... kennis-vrienden op stap ofzo soms ook wel een klein knuffie, en anders gwn "hoi".
Oud 14-05-2002, 11:51
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Met mijn vriendje knuffel ik uitgebreid, maar de meeste vriendinnen/vrienden zeg ik gewoon gedag met "hoi" ( ik heb nl. het idee dat hun niet zo van geknuffel houden :/ )
Sommige mensen die ik ken van uitgaan begroet ik wel met een knuffel ( sjeez, klinkt net alsof ik een hond ben ofzo )

En ik heb een meisje in de klas daar heb ik veel lichamelijk contact mee, we hangen constant om elkaars nek

Sommige mensen ( mijn vader oa. ) kan ik helemaal niet in m'n buurt verdragen. Als ze dicht over me heen gebogen gaan staan. Ik word dan helemaal zenuwachtig altijd...
Oud 14-05-2002, 11:55
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:

Sommige mensen ( mijn vader oa. ) kan ik helemaal niet in m'n buurt verdragen. Als ze dicht over me heen gebogen gaan staan. Ik word dan helemaal zenuwachtig altijd...
Ja dat heb ik ook bij bepaalde personen,sommige jongens die ik ken slaan wel eens een arm om me heen en dan krimp ik helemaal in een en word ik onwijs zenuwachtig,heb ik ook als mensen me heel erg indringend gaan aankijken.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:04
italianboy
italianboy is offline
ik vind een beetje afstand wel gepast, vind het verschrikkelijk irritant als mensen bovenop je gaan staan!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 12:21
de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
ik ben een grote hete knuffelbeer
Oud 14-05-2002, 12:27
fruitmand
fruitmand is offline
Ik ben helemaal niet zo'n "aanrakend" mens. Mn beste vrienden hier op school en in NL en mn familie geef ik een zoen op de wang, of een knuffel. Zoenen op de mond doe ik alleen maar met mn vriend.

(ging 1 dag met een vriendin naar haar school toe, en daar zoenen ze elkaar 2 keer op de wang en een keer op de mond (de meisjes dan). ik zat daar echt met zo'n kop: dat iedereen elkaar lekker op de mond loopt te zoenen. En het duurt laaaaaang)
Oud 14-05-2002, 12:40
Roxy
Roxy is offline
Ik ben nie zo knuffelig eigenlijk, alleen bij mensen die ik al lang nie meer heb gezien dan wel... of als ik verliefd ben natuuuuurlijk
Oud 14-05-2002, 12:53
~louise~
~louise~ is offline
Ik ben nogal knuffelig en aanrakerig.
In onze klas en bij ons op de hockey is het heel gewoon dat als je iemand weer ziet hem een zoen op wang of mond geeft en een stevige knuffel.
Vind ik gewoon fijn om te doen ben ook wel een type dat gauw iemand aanraakt.

Ik merk wel dat sommige mensen daar echt veel moeite mee hebben. Toen ik een keer mn beste vriend een zoen op zn mond gaf werd er heeeel vreemd gekeken toen ik zei: "Nee, dat is gewoon EEN vriend.."

Moet maar snel een vriendje krijgen om mee te kunnen knuffelen en zoenen ben ik bang, want ik bespring zo'n beetje iedereen om me heen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:19
Piccola
Piccola is offline
Vrienden die ik regelmatig zie, op school of in de buurt, zeg ik gewoon 'Hoi!' ofzo. Verder geen kus, knuffel of iets anders. Ik heb ook vrienden in Italië die ik maar weinig zie. Die geef ik altijd 3 kussen op de wang en daar knuffel ik eerst ff uren mee. Gewoon omdat ik ze weer een heel jaar heb moeten missen! Mijn familie zie ik 1x per maand ofzo. Die geef ik altijd 1 kus op de wang. Met verjaardagen geef ik iedereen altijd een hand en de jarige krijgt ook nog 2 kussen! Tijdens een gesprek ofzo hoef ik geen geplak verder. Dan raak ik liever niemand aan. Mijn vriend begroet ik natuurlijk wel anders dan de rest. Die bespring ik altijd meteen! Heeeeel soms geef ik mijn 2 beste vrienden wel eens zomaar een knuffel. Gewoon om ze te laten weten dat ik ze heel lief vind. Moet kunnen vind ik... Ik begroet een meisje niet anders dan een jongen trouwens. Als ik een meisje een kus of knuf wil geven doe ik dat. Maar dat doe ik ook gewoon bij jongens.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:26
ruby soho
ruby soho is offline
meeste vriendjes en vriendinnetjes geef k altijd een knuf bij het zien en weggaan
sommige vriendinnetjes ook kus (op mond of gewoon 3 op wang)

bestwel vaag... want als k gewoon met mensjes sta te praten (vooral als t vriendjes en vriendinnetjuhs) ben k meestal wel heel afstandelijk (tenminste dat gevoel heb ik) k zouhw ook niet 'zomaar' iemand een hug geven, tenzij iemand anders er zelf mee komt...
terwijl k juist vreemde mensjes veel eerder 'aan zou raken'

mwjah... mensen op school (op 1 jongen uitgezondert, die geef k altijd een knuff) zeg k gewoon gedag en meer niet... (mn beste vriendin ook... ook beswel weird...)

Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 13:28.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 13:37
kastdeur
kastdeur is offline

hangt van de persoon af, soms een kus, meestal gwoon "hoooijj", soms een knuffel, maar dat is meer uitzondering dan regelmaat

jup, zie boven

en gewoon in een gesprek, raak je dan iemand aan of sta je liefst ver van hem af,

ik ben vrij lichamelijk en leg vaak snel een arm op iemands arm of been oid

vind je een knuffel of een kus belangrijk in een vriendschap of een relatie of zou je zo zonder kunnen?

belangrijk wel jah

sla je snel een arm om iemand heen of houd je niet van lichamelijk contact.

ik vind lichamelijk contact heel belangrijk, het gaat vanzelf

en gedraag je je ook zo omdat je vriendengroep er zo tegenover staat? (ik bedoel bv mannen die mannen niet mogen aanraken van hun vrienden)

neej hoor, ik gedraag me zoals ik me voel en ik het gepast vind

vind jij dat mannen en vrouwen elkaar anders horen te begroeten?

tjah, wat hoort en wat hoort niet. ik vind dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft en waar beide partijen zich prettig bij voelen. ik vind niet dat daar epaalde regels in het algemeen voor op te stellen zijn
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:06
Stoel
Stoel is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:
ik ben een grote hete knuffelbeer

oeeeh
Oud 14-05-2002, 14:07
]{ing
]{ing is offline
ik doe maar wat meestal

ik doe waar ik zin in heb en wat het beste uitkomt eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:12
Stoel
Stoel is offline
Citaat:
]{ing schreef:
ik doe maar wat meestal

ik doe waar ik zin in heb en wat het beste uitkomt eigenlijk
Oud 14-05-2002, 14:48
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Stoel schreef:

je lacht me uit!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 14:53
phoebe4000
phoebe4000 is offline
mijn echte vrienden krijgen allemaal een zoen van mij... en tegen de rest zeg ik alleen hoi ofo....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 15:07
Stoel
Stoel is offline
Citaat:
]{ing schreef:

je lacht me uit!
hehe neewoor, alleen maar een beetje
Oud 14-05-2002, 15:09
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat: