Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bij mij verschilt het ook wel, ik ben niet heel erg lichamelijk ingesteld, alleen sommige mensen raak ik meer aan dan andere...
Ik denk dat meiden sowieso wel lichamelijker zijn dan jongens, daardoor wordt het gewoon meer geaccepteerd. Ik vind het persoonlijk wel lief als jongens hand in hand lopen ofzo. Ook bij meisjes hoor...
||
![]() |
Citaat:
Maar ik heb het niet alleen dat ik mezelf kwetsbaar voel,maar ik heb zo en zo een probleem met emoties onder ogen te komen (letterlijk ![]() |
![]() |
|
aah ik ben gek op lichamelijk contact! (behalve bij famillie)
bij mij gaat het meestal zo Hoooooooi! <4 kussen> <hele dikke knuffel> hoe (knuf) gaat (knuf) het?) <nog meer geknuffel>
||
Citaat:
ja, ik ben vaak bang dat mensen zegmaar hele verhalen in mn ogen kunnen lezen (misschien wel waarvoor ik me wel schaam bv als ik verliefd ben) maar ik ben ook bang om idd iets in ander mans ogen te zien, en wat jij zegt een emotie, ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Bij begroeting:
Ik geef goede vrienden een kus op de mond. De laatste tijd wel meer lieve mensen die ik nog kort ken maar wel onwijs mag. Vaak komt er nog een knuf achteraan... Kennissen (klinkt vaag, maar toch) geef ik meestal 3 zoenen. Mensen die tussen echte lieve vrienden en kennissen inhangen geef ik een knuffel. Voor de rest ben ik nogal een knuffel en kusjes type, kan zomaar spontaan een kusje aan iemand geven ![]()
|
Heej deze was laatst ook al
![]() Gewone vrienden en kennissen altijd drie zoenen als ik die tegenkom (niet als je elkaar op de gang op school ziet of zo, maar bijv. als je in de stad iemand tegenkomt...), sommige speciale mensen altijd een knuffel of zoen op de mond. Voor de rest ben ik ook vrij aanrakelijk, als ik met iemand praat leg ik bijv. snel een hand op iemands arm, dat soort dingen... En als ik redelijk wat op heb word ik heeeel erg knuffelig ![]()
|
Mijn vriendin die ik 's ochtend voor school altijd ophaal begroet ik gewoon met 'hoi'. De andere vrienden en vriendinnen die ik later op school zie ook gewoon 'hoi'.
Één goede vriendin van me (die ik overigens paar keer per jaar zie, woont aan de andere kant van nederland) begroet ik wel altijd met een knuv. Wat stoel zei over mensen aankijken herken ik wel, heb ik ook vaak. Als ik ze dan nie aan durf/wil ga ik maar aan iets friemele en kijk ik daar naar ![]() Opzich ist wel vreemd dat ik me goede vriendinnen hier niet knuv, want ik ben er wel zo'n 'mens' voor (voorzover dat kan). Mijn ex begroette ik in 't begin ook altijd met knuv en kus (dat ligt dan wel weer wat anders ofcourse) , maar hij hield daar nie van en wou dat nie meer.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Hmmz als ik mensen iedere dag zie gewoon hoi. Maar aangezien dat maar weinig mensen zijn.. de meetse waar ik veel mee omga knuffel ik even.. en zij mij uiteraard ![]() Ik ben juist erg "klef". Nou jah, niet te overdreven natuurlijk, het is niet dat ik mensen die ik 1 keer spreek gelijk onder kwijl als ik ze weer zie. Meer met mensen die ik heel goed ken, en dan ff een tijdje niet zie... |
![]() |
|
![]() |
ik hou niet van lichamelijk contact, ik kan bij verjaardagen mezelf soms zover krijgen dat ik iemand een zoen geef maar meestal blijft het bij een hand, ik kan er ook echt niet tegen als iemand tegen me aan staat te hangen of iets in die trant, kweenie wrom, ben gewoon niet zo aanrakerig, nooit geweest eigenlijk
|
![]() |
||
Citaat:
![]() nog even een vraag, hoe vinden jullie dat mannen onderelkaar elkaar horen te begroeten, en waarom dat zo is
|
Verwijderd
|
Ik vind het eerlijk gezegd een bijzonder vervelende eigenschap als mensen dat hebben. Het heeft zoiets verschrikkelijk Amerikaans: bij het minste of geringste een hand op je schouder, een por in je zij, dat soort dingen. Daar ben ik dus echt totáál niet van gediend. Laat ze gewoon van me afblijven.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Bij mijn beste vriend gewoon "hoi"(
![]() Bij ex 3 zoenen of soms 1 op de mond Bij vrienden gewoon even huggen Dat vind ik wel goed zo, ik hoef niet bij iedereen om z'n nek te hangen ofzo.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
mn vriend krijgt uiteraard een lekkere zoen! en tijdens een gesprek sta ik toch t liefste dichtbij die persoon |
![]() |
|
Ik knuff HééL graag
![]() ![]() Doe het wel al meer met vrienden en vriendinnen en er zijn eigenlijk maar 2 mensjes die ik kuz als ik ze weer zie... en dan nog appart mijn vriendin ofcourse ![]() die krijgt er wel meer .. als ze wil ook natuurlijk ![]() tijdens een gesprek sta ik meestal gewoon op een afstandje, als mensen te dichtbij komen, kan ik gevaarlijk worden ![]() ![]()
|
![]() |
mijn beste vrienden zie ik niet vaak, dus als ik ze zie vlieg ik ze meteen om hun nek en dan knuffelen we een tijdje. soms een kus, maar dat is meestal bij het afscheid. mijn beste vriendinnetje begroet ik niet anders dan mijn beste vrienden, geloof ik. nja, één van mijn beste vriendjes krijgt altijd een stomp in zn maag als begroeting, maar dat heeft hier niet veel mee te maken.
tegen mijn schoolvrienden zeg ik gewoon 'hoi' ofzo, die ga ik niet huggen. zelf hebben ze er ook geen behoefte aan, dus ik zou niet weten waarom ik het zou doen. dat is omdat ze niet superveel voor me betekenen, in tegenstelling tot mijn beste vrienden. tijdens een gesprek heb ik idd ook moeite met mensen aankijken. meestal kijk ik dan om de persoon heen. ik vind het heel fijn om te knuffelen, het geeft een gevoel van warmte, geborgenheid. maar dat is dan vooral tijdens een gesprek ofzo, niet ter begroeting. ik denk niet dat ik zonder knuffelen zou kunnen, ghihi ![]() ![]() laatst zag ik dat mijn vriend zijn (en mijn ![]() toevoegsel: bij een verjaardag van een niet-beste vriend (???), vind ik het echt NIET fijn om een kus te geven. dat staat altijd zo uhm, 'vanzelfsprekend', ofzo, van dat het moet. maar dat wil ik helemaal niet, omdat ik me daar niet fijn bij voel... dus dan geef ik maar gewoon een hand ![]()
Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 11:16. |
![]() |
|
![]() |
M'n vriend geef ik altijd gewoon een zoen op de mond als ik em zie... Bij andere vrienden die ik dagelijks zie gewoon "hoi", ennuhm, 1 hele goede vriendin van me, die zie ik niet zo veel, die knuffel ik altijd als ik d'r zie... kennis-vrienden op stap ofzo soms ook wel een klein knuffie, en anders gwn "hoi".
|
![]() |
Met mijn vriendje knuffel ik uitgebreid, maar de meeste vriendinnen/vrienden zeg ik gewoon gedag met "hoi" ( ik heb nl. het idee dat hun niet zo van geknuffel houden :/ )
Sommige mensen die ik ken van uitgaan begroet ik wel met een knuffel ( sjeez, klinkt net alsof ik een hond ben ofzo ![]() En ik heb een meisje in de klas daar heb ik veel lichamelijk contact mee, we hangen constant om elkaars nek ![]() Sommige mensen ( mijn vader oa. ) kan ik helemaal niet in m'n buurt verdragen. Als ze dicht over me heen gebogen gaan staan. Ik word dan helemaal zenuwachtig altijd...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben helemaal niet zo'n "aanrakend" mens. Mn beste vrienden hier op school en in NL en mn familie geef ik een zoen op de wang, of een knuffel. Zoenen op de mond doe ik alleen maar met mn vriend.
(ging 1 dag met een vriendin naar haar school toe, en daar zoenen ze elkaar 2 keer op de wang en een keer op de mond (de meisjes dan). ik zat daar echt met zo'n kop: ![]() ![]()
|
Ik ben nogal knuffelig en aanrakerig.
In onze klas en bij ons op de hockey is het heel gewoon dat als je iemand weer ziet hem een zoen op wang of mond geeft en een stevige knuffel. Vind ik gewoon fijn om te doen ![]() Ik merk wel dat sommige mensen daar echt veel moeite mee hebben. Toen ik een keer mn beste vriend een zoen op zn mond gaf werd er heeeel vreemd gekeken toen ik zei: "Nee, dat is gewoon EEN vriend.." Moet maar snel een vriendje krijgen om mee te kunnen knuffelen en zoenen ben ik bang, want ik bespring zo'n beetje iedereen om me heen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Vrienden die ik regelmatig zie, op school of in de buurt, zeg ik gewoon 'Hoi!' ofzo. Verder geen kus, knuffel of iets anders. Ik heb ook vrienden in Italië die ik maar weinig zie. Die geef ik altijd 3 kussen op de wang en daar knuffel ik eerst ff uren mee. Gewoon omdat ik ze weer een heel jaar heb moeten missen! Mijn familie zie ik 1x per maand ofzo. Die geef ik altijd 1 kus op de wang. Met verjaardagen geef ik iedereen altijd een hand en de jarige krijgt ook nog 2 kussen! Tijdens een gesprek ofzo hoef ik geen geplak verder. Dan raak ik liever niemand aan. Mijn vriend begroet ik natuurlijk wel anders dan de rest. Die bespring ik altijd meteen!
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
meeste vriendjes en vriendinnetjes geef k altijd een knuf bij het zien en weggaan
sommige vriendinnetjes ook kus (op mond of gewoon 3 op wang) bestwel vaag... want als k gewoon met mensjes sta te praten (vooral als t vriendjes en vriendinnetjuhs) ben k meestal wel heel afstandelijk (tenminste dat gevoel heb ik) k zouhw ook niet 'zomaar' iemand een hug geven, tenzij iemand anders er zelf mee komt... terwijl k juist vreemde mensjes veel eerder 'aan zou raken' ![]() ![]() mwjah... mensen op school (op 1 jongen uitgezondert, die geef k altijd een knuff) zeg k gewoon gedag en meer niet... (mn beste vriendin ook... ook beswel weird... ![]() Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 13:28. |
![]() |
|
![]() |
ik vroeg me af hoe mensen hier bv hun vrienden begroeten,
is dat met een hand, een gewoon 'hoi', een knuffel of een kus? hangt van de persoon af, soms een kus, meestal gwoon "hoooijj", soms een knuffel, maar dat is meer uitzondering dan regelmaat is er verschil tussen hoe je een man en een vrouw begroet? en heb je bepaalde vrienden/een relatie die je heel anders begroet? jup, zie boven en gewoon in een gesprek, raak je dan iemand aan of sta je liefst ver van hem af, ik ben vrij lichamelijk en leg vaak snel een arm op iemands arm of been oid vind je een knuffel of een kus belangrijk in een vriendschap of een relatie of zou je zo zonder kunnen? belangrijk wel jah sla je snel een arm om iemand heen of houd je niet van lichamelijk contact. ik vind lichamelijk contact heel belangrijk, het gaat vanzelf en gedraag je je ook zo omdat je vriendengroep er zo tegenover staat? (ik bedoel bv mannen die mannen niet mogen aanraken van hun vrienden) neej hoor, ik gedraag me zoals ik me voel en ik het gepast vind vind jij dat mannen en vrouwen elkaar anders horen te begroeten? tjah, wat hoort en wat hoort niet. ik vind dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft en waar beide partijen zich prettig bij voelen. ik vind niet dat daar epaalde regels in het algemeen voor op te stellen zijn |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Lichamelijk contact Missy | 57 | 25-08-2006 17:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL-V? Tandpasta | 499 | 28-11-2003 22:11 | |