Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat ook wel een gedaan wordt maar uiterst vreemd is.
Is dat ze het gehele windows XP home versie op een partitie gooien. Ik durf dus niet te zeggen of dat in jouw geval ook is. Maar als je eventueel meerdere partities heb. Dan bedoel ik dus voor geinstalleerd dan moet je daar eens gaan kijken. Ik neem aan dat ze de map i386 noemen. ik d8 dat het zo zat maar ik kan er ook naast zitten
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
i386 geeft de architectuur aan van je computer, wat vaak in de volksmond als "PC" bestempeld wordt, officiëel is het "x86". Deze map is gewoon een kopie van de i386 map die op de Windows XP cd staat, hiermee kun je dus Windows XP opnieuw installeren. Een CD vind ik echter veel handiger, aangezien je hiervan kunt booten en niet verdwijnt als je een partitiefout of een gecrashte hardeschijf hebt.
|
ik zit dus helemaal in dezelfde situatie als snufje: plakdingnummer erop en dat is het. Cd is idd handiger, als je ooit eens moet formatteren, of als je gaat partitioneren. En neen, ik dnek niet dat ik zomaar een cd ga kunnen opeisen vand e winkel. Mja, anders ff ttoch weer illegaal.....
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
of er moeten uitzonderingen staan op de licentie sticker (en evt. handleidingen die erbij zaten) maar anders is het gewoon een back up van... (nou heb ik even geen officiele XP cd bij me of kopieren dan wel mag, maar lijkt me wel)
|
Ik heb ook ergens nog zo'n pc staan met alleen een sticker, maar ik kreeg een backup/reserver CD bij (niet zo'n officiele, die heb ik bij een andere pc (het CDtje zag er maw nogal goedkoop uit)) hiermee kon ik em wel installeren en dan moest ik gewoon de code van die sticker intypen!
Hebben jullie niet zo'n ding?
||
Citaat:
je hebt niet voor niets een LEGALE key gekregen bij je aankoop van WIndows XP en anders moet je een LEGALE versie gaan kopen ![]()
||
Citaat:
zoek desnoods op setup.exe in die map dan wordt het gewoon geinstalleerd volgens mij
|
ff op een rijtje:
het maakt dus niet uit of ik van iemand een cd leen of ergens een iso download.. eigenlijk betaalde ik niet voor die copy van een OS in het bijzonder, maar voor de licence key die op mn pc staat geplakt? OK Dus om ff winxp er netjes opnieuw te installeren zonder cd, gewoon ergens in die map i1386 naar setup;exe zoeken? Okidoki, thx mensen.
|
Natuurlijk is het legaal om je serial te veranderen, mits jij eigenaar bent van die serial code. Wat je feitelijk doet is switchen van je ene licentie naar je andere. Indien je beide legaal gekocht hebt, is daar niets mis mee.
||
Citaat:
http://support.microsoft.com/default...;en-us;q328874 oftewel als ik 1 serial code heb (bij mijn 'originele' windows cd) en deze op de zwarte lijst is gekomen zou het wel mogen volgens de site |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
je moet zoeken naar WINNT32.exe in dioe map. Die installert lekker je OS opnieuw. Kheb het zonet gedaan, werkt goed. MAAR mak zeker en vast een backup van "mijn documenten" (wat ik gelukkig deed) want die gaat er wel aan (net als vrijwel al je instellingen).
|
Neehoor, je profiel blijft gewoon bestaan onder Documents & Settings.
Alleen heb je daar mogelijk geen toegang meer toe ivm NTFS restricties. Voordat je XP opnieuw installeert jouw accountmap onder Documents & Settings dus even kopiëren naar een andere dir in de root of een andere partitie.
|||
Citaat:
Citaat:
maar ik vraag me af of het eigenlijk wel mag dus, omdat MS zelf aangeeft dat het mogelijk is... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||