Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Hmm, is dat nou wel zo verstandig?
Als ik bijv. in mijn discman kijk, dan zie ik daar staan: NEVER TOUCH THE LENS. Dat zal er toch niet voor niets staan? ![]() Als er krasjes op die lens komen dan kun je die hele CD-ROM-drive weggooien.
Laatst gewijzigd op 16-10-2003 om 14:27. |
![]() |
|
Ik heb ook wel 'es gehad dat ik eerst een audio CD en daarna een data CD in m'n CD-ROM-drive stopte, en dat er bij die data CD nog gewoon "Audio CD" stond in Windows Verkenner. Maar die data CD deed het dan verder wel gewoon en de TS vermeldt er niet bij of dat bij haar wel 't geval is
![]()
|
![]() |
Er staat windows 98 op.
De laptop is pas helemaal opgeruimt en schoongemaakt er staan dus ook geen rare dingen op. Als ik de cd rom probeer af te spelen krijg ik dus de melding audio cd zoals ik al eerder zei, maar verder doet ie het dus ook gewoon niet. Ik zal proberen de lens schoon te maken maar ik weet niet of dat helpt, want hij merkt de cd wel op en begint hem ook af te spelen, maar dan wel als audio terwijl het geen audio is... helpppppppp
||
Citaat:
in iedergeval kijk effe bij het control pannel,system,device manager,cd-rom klik op properties,settings en dan auto insert notification, speel wat met de instellingen en laat alleen disconnect en dma aan. kijk verder of er staat "the devise is working probably" sorrie ik heb een engelse windows versie maar het principe is hetzelfde. meer idee's heb ik effe niet. probeer maar gr pieter |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb hem nu zover dathij de cd-rom herkent, maar ik krijg dan de volgende fout:
FOUT BIJ HET LEZEN VAN DE CD-ROM IN STATION D Plaats cd-rom met serienummer FAB263A8 das dus het nummer van de cd rom die erin zit in station D: Als de cd-rom zich in het station bevindt, moet deze mogelijk worden schoongemaakt hij is schoon
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoe dat weet ik niet ik heb hem proberen te bereiken maar hij is op vakantie dus dat lukt niet echt.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet het ook niet.
||
Citaat:
Wil je het zeker weten dan raad ik je even aan een bootdisk van Windows 98' hier te downloaden. Start je laptop op van diskette, kies voor ondersteuning met cd-rom. Let goed welke driveletter voor de cd-rom aangewezen wordt. Meestal is dat E:. (D:\ is een stukkie harddiskruimte met allerlei programma's die nuttig zijn) Tik dan: (driveletter, E bijvoorbeeld): en dan dir.. als dr een cd inzit kun je gelijk zien of de cd-rom drive het doet en hij leest. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Nieuwe laptop? isabelkleijberg | 4 | 11-10-2016 10:37 | |
Software & Hardware |
Advies nieuwe laptop (Toshiba) baarle-hertog | 2 | 19-04-2009 20:42 | |