Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Hmm jah, met de band samenwerken doen we ook wel, maar dan moeten we wel een basisidee hebben voor een nummer, anders leidt het nergens toe. En zoals gezegd: ik ben slecht in improviseren. Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 17:05. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus als ik et goed begrijp kun je als band niet met een basisidee komen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() We hebben een stuk of vijf nummers waar we zeer tevreden mee zijn hoor en die we zó in één take op band kunnen zetten (njah, eentje misschien niet) maar we moeten gewoon nog een paar nummers erbij. Denk ik persoonlijk. Om een echt 'album' te maken. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
als je nog geen heel album kán maken moet je t ook niet doen natuurlijk...
je kan je veel beter richten op de nummers die totaal af zijn dan wat andere nummers erbij op te nemen die nog niet af zijn... dan zit je 2 weken na de opnamens van 'kut, ik heb daar nu zo'n leuk loopje bij, die had ik er ook nog wel op willen hebben' sowieso, als beginnende band zit niemand (programmeurs, pers) op een heel album te wachten
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb met m'n vorige band een weekend in de studio gezeten en 3 nummers afgekregen. 's Nachts moest er zelfs nog doorgewerkt worden.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
democratisch overleg is goed! gewoon kijken hoeveel nummers je hebt en dan gaan opnemen en niet omdat de gitarist het wil nog 5 nummers in een weekje inelkaar flantsen
||
![]() |
Citaat:
![]() jezus, lekker ingeschat ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() behalve rise against en thrice enzo, maar das toch anders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Njah, misschien is het wel een beter plan. Maar we hebben nog even, pas in december weer demo's opsturen naar van alles ![]() Overigens, de studio hebben we volgens mij maar één dag ofzo, maar hij kost ons niks (connecties, connecties ![]() Dus. |
![]() |
||
Citaat:
focus je gewoon op de liedjes waar je totaal achter staat
||
Verwijderd
|
Citaat:
(en kun je ff uitleggen wat je met die eerste opmerking precies bedoeld? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je wat moois wilt hebben, wat representatief moet zijn (ik neem even aan dat je de demo-CD gebruikt om optredens te krijgen en om aan geïnteresseerden te laten horen), is het handig als alle ingekomen geluiden in een mooie verhouding tot elkaar staan. Als je niet (goed) mixt kan het goed mogelijk zijn dat de zang veel te zacht is, of de drums te hard. En dat wil je niet hebben denk ik... 't Is geen must, als je vantevoren alles heel goed hebt afgesteld, en je geen supersupersuper-demo wilt hebben, maar aan te raden is het zeker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik wil dat wel uitleggen. Om van akoord naar akoord te switchen doe je langer dan van enkele noot naar enkele noot. En als je een leuk deuntje in je kop hebt is het soms makkelijker om 't eerst qua ritme en root(??) noten te hebben. Daarna kun je altijd nog akoorden in je liedje stoppen. Hmm. Iemand heeft 't mij ooit logisch-er verteld. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik dacht dat iemand ooit een bassaxefoon had gebouwd en dat deze 4 meter was. Voor de grap zeg maar.
Ja, als je niet gewoon een akkoordenprogressie kunt verzinnen speel dan eerst een melodie en harmoniseer deze. Eigenlijk is het enige moeilijke aan het bedenken van een nummer een goed themamelodie. De rest kun je zonder problemen toevoegen mits je instrumentale technieken of muziektheorie of improvisatietechniek mist. Met een melodie kun je eindeloos muziek maken. Ten minste, echte muzikanten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 |