Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Lonsdale = ok.
Nieuw Rechts = FOUT. Een jongen in mijn klas draagt bv. alleen Lonsdale. Toevallig doet hij wel de opleiding verpleegkundige, net als ik. We hebben het niet echt uitgebreid over politiek gehad, maar hij is sowieso niet extreem-rechts. Lonsdale en extreem-rechts horen niet per se bij elkaar. Maar in veel gevallen wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik deed vorig jaar ook verpleegkunde, en geloof me ![]()
|
scholen zijn nou eenmaal broeinesten van links volk
mensen die rechts denken zijn geen mensen en zijn het pure kwaad volgens hen ze horen een keer wat over lonsdale en verbieden het dus gelijk teken een hakenkruis of wat dan ook en je wordt nog net niet neergeschoten maar als een marokkaan hamas hamas loopt te bleren dan moet dat kunnen tis maar een mening, een overtuiging en als je m daar op aanspreekt krijg je grote bek en/of een mes tussen je ribben en ondertussen word je voor racist uitgemaakt zo krom allemaal |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 02:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben ook behoorlijk links, maar ik vind het tekenen van hakenkruizen en het roepen van "hamas hamas" beiden onder vrijheid van meningsuiting vallen. Alhoewel alleen idioten dit doen. Maar goed, die mensen gaan hun gang maar. Ik bemoei me daar niet mee. Pas als ze hun gedachten gaan omzetten in daden, mogen deze mensen (ongeacht hun nationaliteit) hard aangepakt worden. Ook vind ik Lonsdale kleding of hoofddoekjes moeten kunnen...Het is immers maar kleding. Wat betreft die hele Nieuw Rechts-partij: Wat een lachertje! Verplicht het volkslied zingen? ![]() Trouwens, Boosoog, weet je wat nu het hele probleem is met die gedachtegang van jullie Fortuynisten danwel Nieuw-Rechtsen: jullie relativeren niet. Als een allochtoon een misdaad heeft begaan, moet hij het land uit, vinden jullie. Waarom wordt er met geen woord gerept over Nederlandse probleemjongeren?? Jullie zullen ongetwijfeld ook wel zijn voor een harde aanpak voor Nederlandse wetovertreders, maar waarom richten jullie je enkel op allochtonen in jullie standpunten? Jullie letten teveel op nationaliteit, terwijl dat geen énkele rol speelt bij de 'goedheid' van een individu. Jullie denken te zwart-wit, en dat staat me ongelooflijk tegen aan deze partij (en de LPF ook). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
daarnaast zijn er vrijwel geen linkse mensen die lonsdale willen verbieden, dat idee komt eerder van mensen die meer in het midden zitten en alle uitersten willen verbieden ow en ik vind het ook erg scheef dat je je eigen foute gedrag wil goedpraten door te zeggen dat andere ook fout gedrag vertonen.
||
Citaat:
wat moet ik dan zeggen? moet ik een lijst maken van alle linkse mensen in nederland en daarachter hun mening tikken betreft lonsdale? hou toch op voor de rest beaam ik wat je zegt behalve t laatste nationaliteit speelt (voor mij) wel een rol als je als marokkaan hier min of meer te gast bent (de huidige generatie is dat zéker) en je komt de boel hier slopen vind ik dat je maar naar je eigen land gaan om daar de boel te verneuken. ze hebben een te grote bek, schoppen tegen alles wat nederlands of westers hebben geen respect voor nederlanders (ja dat zei een marokkaan op mn werk recht in mn gezicht, maar hij wil wel iedere pauze mn fiets lenen) dát staat mij ongelooflijk tegen tuurlijk moeten mensen niet gestraft worden aan de hand van hun nationaliteit oja, sorry voor mijn generalisatie ![]() |
![]() |
|
Ik lees hier nogal vaak de opmerking dat de helft van de mensen die Lonsdale kleding dragen dit alleen maar doen omdat ze erbij willen horen. Daarna volgt dan de conclusie dat het dragen van deze kleding dus net zo goed verboden kan worden. Als dit zo is laten we dan ook alle kleding van Ralph Lauren, Lacoste, Replay, Armani etc. ook maar verbieden immers het merendeel van de mensen die deze kleding draagt doet dit ook alleen maar om erbij te horen.
Het is waar dat alle kleding met merk ook in vrijwel dezelfde uitvoering zonder merk te verkrijgen is. Toch kiezen een hele hoop mensen voor het shirtje dat drie keer zo duur is maar waar wel een krokodilletje opstaat dan vrijwel hetzelfde shirtje maar zonder merk. Zou dit dan niet ook kunnen gelden voor de mensen die kleding van Lonsdale dragen? En is er dan nog wel een reden om het te verbieden? Ik ken trouwens verhalen van kinderen die op school werden aangesproken op het dragen van Support kleding van de Hells Angels. Dit terwijl er geen verbod van bestaat. Ouders werden op het matje geroepen en het kind mocht de betreffende kleding niet meer aan. Zomaar zonder dat er een regelement tegen is. Dat is pas krom. Nog even en leraren gaan alle zwarte kleding verbieden omdat het te somber is ofzo. Als men support kleding van de Hells Angels gaat verbieden dan vind ik dat support kleding van alle voetbal clubs of welke club dan ook verboden moet worden. Met Lonsdale kleding is het net zo. Als we het ene merk gaan verbieden, waarom dan niet gewoon alle merkkleding? Het zorgt immers alleen maar voor groepsvorming en mensen zijn nu eenmaal op hun gevaarlijkst in een groep. Tot slot: Heeft er hier iemand ooit wel eens gehoord van een bepaalde wet in ons land die het een en ander zegt over ieders recht op vrijheid van meningsuiting zolang deze een ander niet ernstig schaadt? Ik denk dat zolang er geen directe bedreigingen of aanstootgevende en ernstig beledingende teksten op kleding staat alle kleding gewoon gedragen moet kunnen worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() er is niks maar dan ook niks mis met het merk lonsdale, en met verbeiding wordt de beeldvorming van dat merk alleen maar nog erger.. laat iedereen lekker dragen wat men wil dragen.. truien met cccp erop worden toch ook niet verboden.. ![]() owh ja en ik kots op nieuw rechts met hun achterlijke standpunten, prachtig dat je gaat betogen voor het dragen van een merk, maar de argumenten die ze daar voor gebruiken zijn ronduit debiel.. ![]()
|
![]() |
het is door de leiding van onze school een lerares uit aruba verboden lonsdale te dragen
![]() een groot deel van mijn vrienden draagt lonsdale en is niet racistisch, het zijn gewoon gabbers. (ik ook qua muziek etc. maar draag het niet uit d.m.v. kleding) al hoor ik wel vaker kreten als "kutmarokkanen" etc. zoals bij iedere andere nederlander. maarja vind je het gek als er een groepje marokkanen in een auto langs komt rijden en je vriendin zomaar beginnen uit te schelden voor hoer? en tsjah nieuw-rechts ![]() ik loop dr niet bepaald warm voor.. al vind ik wel dat je er je conclusies uit kunt trekken dat zulke partijen op beginnen te komen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Van mij mogen ze het rustig blijven dragen, het is toch net iets anders dan nederlandse vlaggetjes op bomberjacks een paar jaar geleden....wat overigens ook wel enigzins onzin is om af te schaffen, maar dat terzijde...
Ik ken de mensen die het dragen niet echt, maar het zullen vast niet allemaal rascisten zijn, of wel? en het bevat geen duidelijk rascisctische tekens, zoals een hakenkruis of white power of weet ik veel wat dus ik vind het verbieden ervan onzin. Je kan het wel verbieden, maar de rascisten die onder die truitjes zaten blijven er nog....ze vinden dan vast wel weer iets anders om te dragen.... |
![]() |
|
Het is om te janken dat er nog steeds mensen zijn die zeggen 'Marokkanen zijn hier te gast, maar ze kloten alleen maar dus moeten ze oprotten'. Iedereen die dat nog steeds denkt moet dit eens lezen en komt dan misschien eindelijk tot inkeer dat niet 'alle marokkanen boeven en criminelen zijn'.
Daarnaast vind ik het zonde dat Lonsdale geassocieerd wordt met extreem-rechts. Dat 't wél gebeurt en daarom verboden wordt kan ik wel ik begrijpen, maar het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. De openingspost neem ik na de zin 'nieuwrechts' al niet eens meer serieus. Laat me niet lachen, met dat soort partijen. Daar zijn er al veel te veel van, en eigenlijk is 1 zo'n partij al teveel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik zou willen zeggen "uitzondering bevestigt de regel" puur om jou tegen de haren in te strijken iedere lul weet wel dat niet de volle 100% van de marokkanen crimineel is maar t zijn er wel veel dat kan je gewoon niet ontkennen edit: vreemd trouwens dat je met die text komt zat net ff die reacties te lezen, ze worden gigantisch afgekraakt en er zitten hele sterke argumenten/opmerkingen bij Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 18:36. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bij veel allochtonen ligt dit toch echt wel anders. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Rologen om Fok! zou ik ook doen, 't orgineel komt van de Volkskrant, dat is best serieus te nemen lijkt me zo. |
![]() |
||
Citaat:
wat een rare logica trouwens... ik heb t moeilijk dus ik ga vervelend doen ik zie de benadrukking op de gigantische groep marokkanen die zich prima gedraagd niet volkskrant... ok niet gezien maja die krant is lekker links gekruid mensen moeten eens ophouden met alles klakkeloos van de vk over te nemen tis niet zo dat die krant helemaal objectief is, dat is geen enkele krant maar wat ik al eerder zei rechts is not done je bent een loser en dom als je rechts bent toch? je kiest immers voor de 'makkelijke mening' ![]() |
![]() |
|
Dit is altijd zon eindeloze discussie.
Nee misschien was het niet zo bedoeld. Maar het is nou eenmaal zo dat Lonsdale met bepaalde dingen wordt geasocieerd. Als je die kleding dus draagt, weet je wat voor gedachtegang je daarmee uitdraagt. Tuurlijk worden die alllemaal over een kam geschoren. Dat mensen getint zijn kiezen ze ook niet voor, dat ben je gewoon. Bij Lonsdale kies je dr wel voor. |
![]() |
|
als je eenmaal weet dat het aanstootgevend en/of beledigend is, dan koop en/of draag je het toch gewoon niet meer?
als je met je infantiele harses al jaren met een hakenkruis aan je ketting loopt, zonder te weten wat het betekent en iemand vertelt het je dan, dan doe je hem toch af en stop je hem weg? of niet?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Oh ja, ik denk dat het heel slecht is voor mijn bloeddruk om de site van Nieuw Rechts en Hans Smolders te bezoeken. Ik kan me zo opwinden om de grenzeloze domheid/kortzichtigheid van mensen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Lonsdale verboden!!WHY GOD WHY???? hardcoreboy | 46 | 25-11-2004 13:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Steeds meer horeca bedrijven verbieden hoofddoekjes Quincy | 500 | 30-09-2004 19:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moet lonsdale verboden worden op scholen? x-Jola-x | 199 | 24-05-2004 22:53 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
De Kantine |
negers snel op hun teentjes getrapt? Aguy | 108 | 07-07-2003 10:01 |