Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2003, 20:08
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Ik ben vroeger onwijs gepest omdat ik niet dun was...en toen ben ik gaan eten en werd ik steeds dikker..door dat gepest had ik mezelf niet meer onder controle...ik werd onzeker over mezelf en creerde zelfs een mega negatief zelfbeeld...nu heb ik redelijk vaak gewoon echt een hekel aan hoe ik ben..hoe ik eruit zie...door dat gepest en hoe ik er nu uitzie heb ik bij mezelf verlatingsangst gecreerd...want ik ben bang dat vrienden mij verlaten om hoe ik er uit zie..daar is nu zelfs bij gekomen dat ik bang ben dat iedereen me zal verlaten..

en dat allemaal door gepest... Heeft iemand ook een soort van iets meegemaakt? Ik wil der graag met mensen over praten
Oud 17-10-2003, 20:16
Nona
Nona is offline
Ik heb mezelf jarenlang gehaat: mijn uiterlijk vooral, maar ook mijn stem, mijn klemding en alles dat ook maar een beetje van mij was omdat ik het met mezelf associeerde. Ik denk dat dat deels kwam door het aanpraten van klasgenoten. Maar nu begin ik mezelf steeds meer te accepteren.
Oud 17-10-2003, 20:42
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik werd vroeger ook gepest, en dat beinvloed me ook nog steeds ja. mn zelfbeeld is goed verpest daardoor..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 20:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik heb er van geleert te veranderen, zodat je grip krijgt op je leven en anderen.

Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 20:48.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 20:48
Verwijderd
Het pesten heeft me denk ik te aardig gemaakt..

omdat ik weet hoe het is om volledig afgezeken te worden doe ik het bij niemand anders, ook al moet dat soms wel...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 20:53
Gael
Gael is offline
Ja, ik werd ook gepest door verschillende mensen. Had me eerst onbewust veranderd, maar nu merk ik heel erg hoeveel effect het heeft. Ik ben Chinees-Indonesisch waardoor ik vooral toen ik klein was vaak door werd gepest, je kan je waarschijnlijk wel voorstellen hoe dat ongeveer gaat. Mijn basisschool staat tegenover een andere basisschool en de leerlingen mogen elkaar echt niet. En omdat ik vaak alleen was werd ik nog wel eens uitgekozen om gepest te worden. Er zijn zoveel mensen... ook nog zo'n stomme leraar in de bovenbouw die me minstens 1 keer per week wel kleineerde. Soms moest ik er van huilen.. maar elke keer als ik er even aan dacht was het zo van: "Ja, ik ben een flinke jongen kijk maar, ik ben nog steeds stoer."
Ik heb heel lang bij een vechtsportvereniging gezeten, gelukkig nooit echt nodig. En als ik dan toch werd gepest liep ik er liever van weg, ookal denk ik daarna dan nog meer dan duizend keer over dat ik die mensen makkelijk een klap had kunnen verkopen. Zo ben ik gewoon niet. Maar na een tijdje, eigenlijk al vanaf de middenbouw, begon ik mezelf te zien als een stomme lummel. Merkte ik heel goed. Ik heb ook last van depressie gehad, en nu zie ik heel goed dat ik me ontzettend irriteer aan mensen die trekjes hebben die ik zelf had waardoor ik werd gepest. Indirect verafschuw ik mezelf dus. En dan kom ik er pas achter nadat ik dat heb gedaan. Ik deel mijn gevoelens steeds minder en daardoor bouw ik dan ook nog eens een muur om me heen. Op internet kent toch niemand me dus hier kan het me niet zoveel schelen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 20:56
Juliah
Juliah is offline
Ook ik ben gepest en tuurlijk (?) ben ik daardoor veranderd...ik denk dat dat ook niet anders kan. Natuurlijk kan het je positief en negatief veranderen...hoe het me precies heeft veranderd kan ik niet zeggen, ik kan me niet vergelijken met hoe ik zou zijn geweest als ik niet gepest zou zijn geweest. Ik weet hoe ik vroeger was, maar toen was ik een jaar of acht, negen, een kind dus en ieder kind veranderd in de puberteit.

Wat ik denk dat door het pesten komt is mijn (vertekende?) zelfbeeld, het denken dat ik niks kan, het mezelf stom, lelijk en dik vinden, het mezelf haten (dat laatste is inmiddels redelijk over gelukkig). Het bang zijn voor alles en iedereen, het wantrouwen van mensen, het bang zijn dat mensen me in de steek laten, bang zijn om dingen fout te doen, enz. enz. enz. Gelukkig ben ik er inmiddels achtergekomen dat er ook wel goede, lieve mensen op de wereld bestaan, mensen die wel het beste met me voor hebben. 't kost soms nogal wat moeite om dat te kunnen geloven, maar ik ben nog jong en kan nog een hoop leren.

Als je het kan, vertel je vrienden waar mee je zit. Meer mensen dan je denkt snappen dat soort dingen...en je komt er meteen achter wie echt je vrienden zijn. Bovendien kunnen ze je helpen of er iig rekening mee houden als ze het weten.

Sterkte en succes!

mg wat ben ik positief vandaag...
Oud 17-10-2003, 20:58
vanieta
vanieta is offline
als jou vrienden jou verlaten zijn het je vrienden niet dan zeg je toch dag dan ken je ze maar beter kwijt zijn.

over pesten ik ben altijd een heel dik kind geweest, en nou ben ik slank, en daar hou je inderdaad wat aan over, geestelijk.ik ben altijd bang als ik aankom dat ik lelijk ben, en ik vindt me eigen te snel dik je ben kontinu metjezelf bezig ,een soort angst is er, nou doei veel liefs vanieta
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 21:04
Tellurian
Tellurian is offline
*Tellurian is ook gepest

*Tellurian wijgert om er met iemand over te praten

Pesters zijn slechte mensen, als ik mn oude pesters tegen kom mep ik ze op hun muil
Oud 17-10-2003, 21:55
lana
lana is offline
ik ben vroeger ook heel erg gepest geweest, waarom?
ik zou het niet weten, als ik mezelf terug zie zag ik er nog het meest normaal uit van iedereen.

Het heeft mijn zelfbeeld ook echt goed verpest tot een aantal jaren geleden.
Wel heb ik mede hierdoor, ook nooit iemand anders gepest en probeer mensen niet te kwetsen.

Het pesten hield een beetje op zo rond mijn middelbare school-tijd (mijn cijfers schoten omhoog) en ik had het nooit aan iemand verteld (mijn ouders weten het nog steeds niet, trouwens) en na een jaar of 4 kwam alles weer boven, gelukkig ben ik er nu wel overheen.

Ik denk dat ik hierdoor wel zelfstandiger ben geworden, maar ben nog steeds heel erg onzeker over vanalles, terwijl ik weet dat ik dat helemaal niet hoef te zijn.

dus ja, ik denk wel dat het me heeft veranderd.
Oud 18-10-2003, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Tellurian schreef op 17-10-2003 @ 22:04:
*Tellurian is ook gepest

*Tellurian wijgert om er met iemand over te praten

Pesters zijn slechte mensen, als ik mn oude pesters tegen kom mep ik ze op hun muil
kijk.. dat kan ik dus niet.. niet omdat ik bang voor ze ben.. maar gewoon omdat ik het niet kan
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 14:47
Verwijderd
Ik ben ook gepest, ook omdat ik niet zo dun was als anderen. als je wil praten, mag je me pm'en
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 14:52
Verwijderd
ik ben gepest, omdat ik er niet uitzag zo als anderen en omdat ik té slim zou zijn... omdat ik iets te wijze uitspraken had..
maarjah ik kan het eigenlijkniet zo goed vertellen
maar pm-en mag altijd!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 14:52
Verwijderd
Het veranderd je inderdaad.
Maarja, ik heb nu niet echt zin om er op in te gaan, doek andere keer wel

Wel sterkte voor iedereen die gepest is/word
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 15:01
rare kwast
rare kwast is offline
pesten kan hele erge gevolgen hebben. ik ben zelf ook gepest maar ook mijn beste vriendin.
zij is daar heel stil en terug getrokken dor geworden waardoor ze nu nogsteeds raar wordt aangekenen
ik heb een heel negatief zelfbeeld gekregen en ook liever geworden
altijd iedereen maar helpen terwijl ze toc nooit iets terug doen dus het had altijd weinig zin.

de gene die mij altijd gepest hebben en andere pesters weten niet wat er allemaal kan gebeuren. als je gepest wordt gaat er zo veel om in je hoofd.
het lijdt vaak tot blijvende schade
Oud 18-10-2003, 15:03
Verwijderd
Het verandert je, maar compleet?

Ik heb er uiteindelijk alleen maar ontzettend veel van geleerd, mensen zouden me nooit meer op die manier kunnen pakken want het zou me niet meer raken.

Ja, ik ben doodongelukkig geweest en mn zelfvertrouwen was ver te zoeken. Ik wou dood want geloofde niet dat ik het leven waard was. Ik was naïef en goedgelovig en vol van vertrouwen naar mensen toe, dat heb ik gemerkt bij de mensen die er misbruik van maakten. Het ging steeds verder en uiteindelijk had ik geen idee meer van wie ik nou eigenlijk was. Ik kon geen onderscheid meer maken tussen mn eigen mening en een mening die mij werd opgedrongen, ik ging iedereen dus maar naar de mond praten, ook wat mijzelf betreft. Ik was dom, lelijk, zou nooit een vriendje krijgen, niet meer dan mavo kunnen en was het hele leven eigenlijk niet waard. Dat werd mij verteld, dat geloofde ik zelf dus ook.

Nu ben ik nog steeds naïef, je kan me heel makkelijk iets wijsmaken, ik zal er serieus op ingaan. Ik kan nu alleen wel onderscheid maken tussen mensen die daar misbruik van willen maken en mensen die me er gewoon mee plagen (dat eerste komt eigenlijk niet meer voor). Ik ben nog steeds dezelfde Kim als toen, alleen met een stuk meer ervaring en inmiddels ook weer zelfvertrouwen in overvloed.

1 ding weet ik wel. Het heeft geen zin om jezelf in een slachtofferpositie te zetten "zij hebben mij dit aangedaan en nou ben ik voor altijd ongelukkig". Je kunt andermans gedrag niet beïnvloeden, maar wel hoe jij erop reageert en wat jij ermee doet. Jij hebt jouw leven zelf in handen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 15:03
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 17-10-2003 @ 21:08:
Ik ben vroeger onwijs gepest omdat ik niet dun was...en toen ben ik gaan eten en werd ik steeds dikker..door dat gepest had ik mezelf niet meer onder controle...ik werd onzeker over mezelf en creerde zelfs een mega negatief zelfbeeld...nu heb ik redelijk vaak gewoon echt een hekel aan hoe ik ben..hoe ik eruit zie...door dat gepest en hoe ik er nu uitzie heb ik bij mezelf verlatingsangst gecreerd...want ik ben bang dat vrienden mij verlaten om hoe ik er uit zie..daar is nu zelfs bij gekomen dat ik bang ben dat iedereen me zal verlaten..

en dat allemaal door gepest... Heeft iemand ook een soort van iets meegemaakt? Ik wil der graag met mensen over praten
Ik heb precies hetzelfde
Oud 18-10-2003, 16:08
light fighter
light fighter is offline
Ik ben ook gepest.

Tijdens die periode dacht ik dat ik nooit meer de 'oude' zou worden, nooit meer zelfverzekert zou zijn en dat niemand maar dan ook niemand mij mocht. Zelfs mijn familie niet.

Daarna ben ik lange tijd heel onzeker geweest en beetje bij beetje kwam mijn zelfverzekerdheid terug. En die is nu beter dan toen. Gelukkig maar want ik zal het nog wel nodig hebben. Mijn motto is daarom nu ook wat er ook mis gaat ik zorg er wel voor dat ik er sterker uit kom.

Het pesten heeft mij heel erg verandert. Ik zal zelf nooit iemand pesten om dat ie doet waar ie zin in heeft zo lang ik er geen last van heb. Ook weet ik dat niet alleen de gepeste een probleem heeft maar de pester ook, want pesten is gewoon een uiting van iets en dus niet alleen de gepeste heeft levenslang (niet al tijd) Maar de pester misschien ook wel.

paultje
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 18:09
moenbase
moenbase is offline
Pesten maakte dat moenbase alleen maar iets slechts verdienen zal.
Je ziet het overal om je heen, en raakt er alleen maar meer van overtuigd dat het zo is. Mensen proberen moenbase nu eenmaal kapot te maken, je went er aan.
Oud 18-10-2003, 23:13
Fantôme
Fantôme is offline
juhh
het had (en heeft!) voor mij vrij grote gevolgen gehad,
ten eerste had ik al last van faalangst... wat er door het pesten zeker niet beter op werd!! het ging alleen maar slechter. ik haatte mezelf diep, vond mezelf niets waard. ik at soms dagen niet omdat ik het niet zou verdienen te eten (tot mn moeder het doorhad en ik wel moest eten). ik durfde niet meer in de spiegel te kijken, en een keer... toen ik dat wel deed, moest ik (echt waar) kotsen. als ik nu terugkijk naar foto's van toen, viel ik best mee... maar omdat anderen mij de dingen zó aanpraatten, begon ik het gewoon echt te geloven.
ik haatte mezelf diep. heb op het punt gestaan zelfmoord te plegen (maar mn ouders kwamen eerder thuis... ze zouden er pas over twee uur zijn). en ging mezelf ook snijden.
soms heb ik nog terugvallen, maar het gaat steeds beter met me. gelukkig wel...

liefs, wendy
Oud 18-10-2003, 23:56
Big Brother
Big Brother is offline
goed te horen wendy

zelf ben ik nooit gepest (op het naamschelden in groep 1 na)
ik ben ook geen pester geweest, ik kwam juist op voor degenen die gepest werden...
Oud 19-10-2003, 03:12
pessimistje
pessimistje is offline
pesten heeft vaal als gevolg zelfhaat, en een minderwaardigheidcomplex.
Er plegen niet voor niks zoveel kinderen zelfmoord omdat ze gepest worden of vroeger zijn gepest.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 09:13
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ben ook gepest ja omdat ze vonde dat ik op een jonge leek
heb ook vaak genoeg een haat om hoe ik eruit zie, maar heb niet ut gevoel dat mensen bij me weg gaan om me uiterlijk, denk dat ik dan meer het gevoel heb dat het om me karakter gaat dat ze bij me weg gaan (niet leuk genoeg ben)
Oud 19-10-2003, 09:14
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 19-10-2003 @ 04:12:
pesten heeft vaal als gevolg zelfhaat, en een minderwaardigheidcomplex.
Er plegen niet voor niks zoveel kinderen zelfmoord omdat ze gepest worden of vroeger zijn gepest.

volgens mij valt dat wel mee dat zelfmoord, gebeurt wel maar niet echt op jonge leeftijd
Oud 19-10-2003, 09:35
Verwijderd
Citaat:
GUANO APES!! schreef op 19-10-2003 @ 10:14:
volgens mij valt dat wel mee dat zelfmoord, gebeurt wel maar niet echt op jonge leeftijd
Wat is jonge leeftijd...? 't ligt er maar net aan of je kinderen mensen t/m 12 jaar, tot 18 jaar of tot 21 jaar vindt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2003, 09:57
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-10-2003 @ 10:35:
Wat is jonge leeftijd...? 't ligt er maar net aan of je kinderen mensen t/m 12 jaar, tot 18 jaar of tot 21 jaar vindt...

onder de 18 20 vind ik jong
misskien heb ik ut mis hoor maar volgens mij valt dat mee dat zelfmoord word gepleegt op die leeftijd, het gebeurt wel
Oud 19-10-2003, 09:58
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-10-2003 @ 10:35:
en ze had ut over kinderen denk ik helemaal al aan jonge leeftijd
Oud 19-10-2003, 10:05
coffee_mug
coffee_mug is offline
Ja het veranderd een mens inderdaad, maar compleet is wel heel erg. tenminste, in mijn geval dan.
Oud 19-10-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
GUANO APES!! schreef op 19-10-2003 @ 10:58:
en ze had ut over kinderen denk ik helemaal al aan jonge leeftijd
't is een hij.

Maar dat bedoel ik dus, 't ligt er maar net aan tot waar je de grens 'kinderen' trekt. Ik denk bij kinderen in eerste instantie ook aan jonge mensen (t/m een jaar of 12), maar iemand van 17 reken ik in de meeste (alle?) gevallen toch ook nog wel tot 'kinderen'.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik ben vroeger ook wel veel gepest vanwege flaporen..het zag er ook nei uit, dus hoppa naar achteren zetten (het ziet er nu iig al 'wat' fatosnelijker uit ), maarja... Volgens mij is het wel enigzins goed geweest, heb er van geleerd (toen al)...
mja mentaal sterk genoeg geweest (en nog steeds) en dus ben ik niet ingeklapt...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:13
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-10-2003 @ 11:07:
't is een hij.

Maar dat bedoel ik dus, 't ligt er maar net aan tot waar je de grens 'kinderen' trekt. Ik denk bij kinderen in eerste instantie ook aan jonge mensen (t/m een jaar of 12), maar iemand van 17 reken ik in de meeste (alle?) gevallen toch ook nog wel tot 'kinderen'.

ik ook wel hoor
maar volgens mij valt het dan nog wel mee, misskien heb ik ut fout
maar je ziet dat zelfmoord toch vaker bij ouderen 30 40 voor komt
denk dat je dan ook wel wat meer heb meegemaakt in je leven
Oud 19-10-2003, 10:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik kwam trouwens een 'oude pester' tegen..hij heeft een eigen groentewinkeltje hier in de buurt en ik moest er toevallig langs en die gozer is gewoon normaal, gezellig en geen probleem. Ik had um wel zo de tent door kunnen meppen (niet dat ik er wat mee opschoot, behalve stukkie agressietherapie), maar het bleek niet nodig.

Als kind weet je niet altijd wat goed en slecht is. Wat gepest hoort daar nou eenmaal bij, daar zijn het kinderen voor. (hoppa discussieonderewerp 2
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Zelfmoord , de eerste doodsoorzaak tussen 25 en 40jaar
Per dag plegen er in ons land 7 mensen zelfmoord (cijfers Nationaal Instituut voor de Statistiek). Dit jaar waren er 2155 geregistreerde zelfmoorden.

Jaarlijks zouden ook zo'n 40.000 personen mislukken in een poging tot zelfmoord.

De meeste zelfmoorden situeren zich in de leeftijdscategorie van 25 tot 45 jaar (de eerste doodsoorzaak!), op de voet gevolgd door de groep van jongeren tussen 17 en 25 jaar (tweede doodsoorzaak).

Aan de minste verkeersdode wordt aandacht gegeven in het nieuws. Toch is zelfdoding de eerste doodsoorzaak bij mensen tussen 25 - 45 jaar!
http://www.hulpnet.com/misbruik/zelfmoord.htm

In hoeverre deze cijfers 100% kloppen weet ik natuurlijk ook niet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-10-2003 @ 11:15:
Als kind weet je niet altijd wat goed en slecht is. Wat gepest hoort daar nou eenmaal bij, daar zijn het kinderen voor. (hoppa discussieonderewerp 2
Ik ben het niet met je eens dat het er bij hoort.

Bovendien horen mensen van een jaar of 18 (eigenlijk al een jaar of 15 en ouder, maar goed) en ouder daar boven te staan. En helaas zijn er ook veel 'volwassenen' die pesten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:19
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-10-2003 @ 11:16:
http://www.hulpnet.com/misbruik/zelfmoord.htm

In hoeverre deze cijfers 100% kloppen weet ik natuurlijk ook niet.

na dat geloof ik wel, maar op oude leeftijd komt het dus vaker voor
heb ook ergens gelezen wie der vaker zelfmoord pleegden mannen of vrouwen, volgens mij waren het mannen
was trouwens best interesant stukkie
Oud 19-10-2003, 10:22
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-10-2003 @ 11:15:
ik kwam trouwens een 'oude pester' tegen..hij heeft een eigen groentewinkeltje hier in de buurt en ik moest er toevallig langs en die gozer is gewoon normaal, gezellig en geen probleem. Ik had um wel zo de tent door kunnen meppen (niet dat ik er wat mee opschoot, behalve stukkie agressietherapie), maar het bleek niet nodig.

wat ik nogal grappig vind als ik de jongens en meisjes uit me oude klas zie (die mij toen peste, en dat nu dus niet meer doen)
dat ze qua uiterlijk ,want daarom peste ze mij, dat ze helemaal niet knap zijn ofzo, en heb ook van paar van hun gehoort dat ik er goed uit zie en dat ze het bijna niet konde geloven dat ik zo verandert was
en dat deed me goed, maar vergeven doe ik ze zeker nooit...
Oud 19-10-2003, 10:23
Verwijderd
Citaat:
GUANO APES!! schreef op 19-10-2003 @ 11:19:
na dat geloof ik wel, maar op oude leeftijd komt het dus vaker voor.
Maar hoeveel meer staat er niet bij.

Is 25 al 'oude leeftijd'?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-10-2003 @ 11:17:
Ik ben het niet met je eens dat het er bij hoort.
kun je ook nog uitleggen waarom? (tis lastig ik weet het )

Citaat:
Bovendien horen mensen van een jaar of 18 (eigenlijk al een jaar of 15 en ouder, maar goed) en ouder daar boven te staan. En helaas zijn er ook veel 'volwassenen' die pesten.
mja ik ging eigenlijk uit van pesten onder basisschoolkindjes en begin middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:25
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-10-2003 @ 11:23:
Maar hoeveel meer staat er niet bij.

Is 25 al 'oude leeftijd'?

ik vind het nogal jong
mensen pleegen meestal zelfmoord door ophoping van gebeurtenissen dan moet je al veel meegemaakt hebbe op je 25ste
Oud 19-10-2003, 10:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
GUANO APES!! schreef op 19-10-2003 @ 11:22:
maar vergeven doe ik ze zeker nooit...
Het waren nog kindjes, zonder stevig moreel besef. Ze wisten nog niet wat goed en kwaad was en proberen daar al testende wijs achter te komen. Jij was het doelwit, zij de pesters. Het had netzo goed andersom kunnen zijn etc..
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:30
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-10-2003 @ 11:28:
Het waren nog kindjes, zonder stevig moreel besef. Ze wisten nog niet wat goed en kwaad was en proberen daar al testende wijs achter te komen. Jij was het doelwit, zij de pesters. Het had netzo goed andersom kunnen zijn etc..

was in de 1e 2e van mavo puberteit kan je zegge tis nu 4 jaar geleden ongeveer ut zijn kindjes
kijk al was op basisschool geweest had ik anders gedacht
maar denk dat ze wel wijzer waren

je trekt wel snel conclussies vind ik
Oud 19-10-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
GUANO APES!! schreef op 19-10-2003 @ 11:25:
ik vind het nogal jong
mensen pleegen meestal zelfmoord door ophoping van gebeurtenissen dan moet je al veel meegemaakt hebbe op je 25ste
Sommige mensen hebben voor hun 15e al meer meegemaakt, dan de meeste mensen in hun hele leven mee zullen maken...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-10-2003 @ 11:24:
kun je ook nog uitleggen waarom? (tis lastig ik weet het )
Omdat er ook zat kinderen in die leeftijd zijn die niet pesten. Ik denk dat het voor een heel groot deel afhankelijk is van de opvoeding en de situatie waarin kinderen zitten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:32
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-10-2003 @ 11:31:
Sommige mensen hebben voor hun 15e al meer meegemaakt, dan de meeste mensen in hun hele leven mee zullen maken...

zeg ook niet dat het niet gebeurt het gebeurt ook, dan zit er al een depressie aan vast
Oud 19-10-2003, 10:33
Verwijderd
Citaat:
GUANO APES!! schreef op 19-10-2003 @ 11:32:
het gebeurt ook, dan zit er al een depressie aan vast
Soms wel, soms zal het iets anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:34
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-10-2003 @ 11:33:
Soms wel, soms zal het iets anders zijn.
zekers
als ik een erg down moment heb denk ik ook aan zelfmoord
maar denk niet dat ik het ooit zou doen(heb ut lef nieteens)
Oud 19-10-2003, 10:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
GUANO APES!! schreef op 19-10-2003 @ 11:30:
was in de 1e 2e van mavo puberteit kan je zegge tis nu 4 jaar geleden ongeveer ut zijn kindjes
kijk al was op basisschool geweest had ik anders gedacht
maar denk dat ze wel wijzer waren

je trekt wel snel conclussies vind ik
Ik ga nog steeds teveel uit van pesterijen op de basisschool. Foutje.

Maaruh die "je trekt wel snel conclusies, vind ik" mag je eens uitleggen.... wel conclusie trek ik mbt tot jou??
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:36
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
je zei gelijk dat het kindjes waren terwijl ik nieteens had gezegt wanneer ut gebeurt was
Oud 19-10-2003, 10:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-10-2003 @ 11:32:
Omdat er ook zat kinderen in die leeftijd zijn die niet pesten. Ik denk dat het voor een heel groot deel afhankelijk is van de opvoeding en de situatie waarin kinderen zitten.
Ik heb nooit beweerd dat het een essentieel onderdeel van opgroeien is. Je kan natuurlijk ook zonder.
Met LEGO spelen is ook niet esssentieel, toch krijg je er wel enig inzicht van mbt tot constructies e.d. en dus een ontwikkeling naar volwassenheid. (al is dat nog wel ver weg )
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-10-2003 @ 11:37:
Ik heb nooit beweerd dat het een essentieel onderdeel van opgroeien is. Je kan natuurlijk ook zonder.
Met LEGO spelen is ook niet esssentieel, toch krijg je er wel enig inzicht van mbt tot constructies e.d. en dus een ontwikkeling naar volwassenheid. (al is dat nog wel ver weg )
Ik geloof niet dat je door pesten enig (onmisbaar) inzicht krijgt in bv. sociale situaties en dat het een noodzakelijke ontwikkeling naar volwassenheid is. Bovendien zijn Lego en pesten niet met elkaar te vergelijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten