Advertentie | |
|
![]() |
|
pesten kan hele erge gevolgen hebben. ik ben zelf ook gepest maar ook mijn beste vriendin.
zij is daar heel stil en terug getrokken dor geworden waardoor ze nu nogsteeds raar wordt aangekenen ik heb een heel negatief zelfbeeld gekregen en ook liever geworden altijd iedereen maar helpen terwijl ze toc nooit iets terug doen dus het had altijd weinig zin. de gene die mij altijd gepest hebben en andere pesters weten niet wat er allemaal kan gebeuren. als je gepest wordt gaat er zo veel om in je hoofd. het lijdt vaak tot blijvende schade
|
Verwijderd
|
Het verandert je, maar compleet?
Ik heb er uiteindelijk alleen maar ontzettend veel van geleerd, mensen zouden me nooit meer op die manier kunnen pakken want het zou me niet meer raken. Ja, ik ben doodongelukkig geweest en mn zelfvertrouwen was ver te zoeken. Ik wou dood want geloofde niet dat ik het leven waard was. Ik was naïef en goedgelovig en vol van vertrouwen naar mensen toe, dat heb ik gemerkt bij de mensen die er misbruik van maakten. Het ging steeds verder en uiteindelijk had ik geen idee meer van wie ik nou eigenlijk was. Ik kon geen onderscheid meer maken tussen mn eigen mening en een mening die mij werd opgedrongen, ik ging iedereen dus maar naar de mond praten, ook wat mijzelf betreft. Ik was dom, lelijk, zou nooit een vriendje krijgen, niet meer dan mavo kunnen en was het hele leven eigenlijk niet waard. Dat werd mij verteld, dat geloofde ik zelf dus ook. Nu ben ik nog steeds naïef, je kan me heel makkelijk iets wijsmaken, ik zal er serieus op ingaan. Ik kan nu alleen wel onderscheid maken tussen mensen die daar misbruik van willen maken en mensen die me er gewoon mee plagen (dat eerste komt eigenlijk niet meer voor). Ik ben nog steeds dezelfde Kim als toen, alleen met een stuk meer ervaring en inmiddels ook weer zelfvertrouwen in overvloed. 1 ding weet ik wel. Het heeft geen zin om jezelf in een slachtofferpositie te zetten "zij hebben mij dit aangedaan en nou ben ik voor altijd ongelukkig". Je kunt andermans gedrag niet beïnvloeden, maar wel hoe jij erop reageert en wat jij ermee doet. Jij hebt jouw leven zelf in handen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik ben ook gepest.
Tijdens die periode dacht ik dat ik nooit meer de 'oude' zou worden, nooit meer zelfverzekert zou zijn en dat niemand maar dan ook niemand mij mocht. Zelfs mijn familie niet. Daarna ben ik lange tijd heel onzeker geweest en beetje bij beetje kwam mijn zelfverzekerdheid terug. En die is nu beter dan toen. Gelukkig maar want ik zal het nog wel nodig hebben. Mijn motto is daarom nu ook wat er ook mis gaat ik zorg er wel voor dat ik er sterker uit kom. Het pesten heeft mij heel erg verandert. Ik zal zelf nooit iemand pesten om dat ie doet waar ie zin in heeft zo lang ik er geen last van heb. Ook weet ik dat niet alleen de gepeste een probleem heeft maar de pester ook, want pesten is gewoon een uiting van iets en dus niet alleen de gepeste heeft levenslang (niet al tijd) Maar de pester misschien ook wel. paultje |
![]() |
|
Pesten maakte dat moenbase alleen maar iets slechts verdienen zal.
Je ziet het overal om je heen, en raakt er alleen maar meer van overtuigd dat het zo is. Mensen proberen moenbase nu eenmaal kapot te maken, je went er aan.
|
juhh
het had (en heeft!) voor mij vrij grote gevolgen gehad, ten eerste had ik al last van faalangst... wat er door het pesten zeker niet beter op werd!! het ging alleen maar slechter. ik haatte mezelf diep, vond mezelf niets waard. ik at soms dagen niet omdat ik het niet zou verdienen te eten (tot mn moeder het doorhad en ik wel moest eten). ik durfde niet meer in de spiegel te kijken, en een keer... toen ik dat wel deed, moest ik (echt waar) kotsen. als ik nu terugkijk naar foto's van toen, viel ik best mee... maar omdat anderen mij de dingen zó aanpraatten, begon ik het gewoon echt te geloven. ik haatte mezelf diep. heb op het punt gestaan zelfmoord te plegen (maar mn ouders kwamen eerder thuis... ze zouden er pas over twee uur zijn). en ging mezelf ook snijden. soms heb ik nog terugvallen, maar het gaat steeds beter met me. gelukkig wel... liefs, wendy
|
![]() |
ben ook gepest ja omdat ze vonde dat ik op een jonge leek
heb ook vaak genoeg een haat om hoe ik eruit zie, maar heb niet ut gevoel dat mensen bij me weg gaan om me uiterlijk, denk dat ik dan meer het gevoel heb dat het om me karakter gaat dat ze bij me weg gaan (niet leuk genoeg ben)
||
![]() |
Citaat:
volgens mij valt dat wel mee dat zelfmoord, gebeurt wel maar niet echt op jonge leeftijd
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
onder de 18 20 vind ik jong misskien heb ik ut mis hoor maar volgens mij valt dat mee dat zelfmoord word gepleegt op die leeftijd, het gebeurt wel
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar dat bedoel ik dus, 't ligt er maar net aan tot waar je de grens 'kinderen' trekt. Ik denk bij kinderen in eerste instantie ook aan jonge mensen (t/m een jaar of 12), maar iemand van 17 reken ik in de meeste (alle?) gevallen toch ook nog wel tot 'kinderen'. |
![]() |
|
ik ben vroeger ook wel veel gepest vanwege flaporen..het zag er ook nei uit, dus hoppa naar achteren zetten (het ziet er nu iig al 'wat' fatosnelijker uit
![]() ![]() mja mentaal sterk genoeg geweest (en nog steeds) en dus ben ik niet ingeklapt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ook wel hoor maar volgens mij valt het dan nog wel mee, misskien heb ik ut fout maar je ziet dat zelfmoord toch vaker bij ouderen 30 40 voor komt denk dat je dan ook wel wat meer heb meegemaakt in je leven
|
ik kwam trouwens een 'oude pester' tegen..hij heeft een eigen groentewinkeltje hier in de buurt en ik moest er toevallig langs en die gozer is gewoon normaal, gezellig en geen probleem. Ik had um wel zo de tent door kunnen meppen (niet dat ik er wat mee opschoot, behalve stukkie agressietherapie), maar het bleek niet nodig.
Als kind weet je niet altijd wat goed en slecht is. Wat gepest hoort daar nou eenmaal bij, daar zijn het kinderen voor. (hoppa discussieonderewerp 2 ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In hoeverre deze cijfers 100% kloppen weet ik natuurlijk ook niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien horen mensen van een jaar of 18 (eigenlijk al een jaar of 15 en ouder, maar goed) en ouder daar boven te staan. En helaas zijn er ook veel 'volwassenen' die pesten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
na dat geloof ik wel, maar op oude leeftijd komt het dus vaker voor heb ook ergens gelezen wie der vaker zelfmoord pleegden mannen of vrouwen, volgens mij waren het mannen was trouwens best interesant stukkie ![]()
||
![]() |
Citaat:
wat ik nogal grappig vind als ik de jongens en meisjes uit me oude klas zie (die mij toen peste, en dat nu dus niet meer doen) dat ze qua uiterlijk ,want daarom peste ze mij, dat ze helemaal niet knap zijn ofzo, en heb ook van paar van hun gehoort dat ik er goed uit zie en dat ze het bijna niet konde geloven dat ik zo verandert was en dat deed me goed, maar vergeven doe ik ze zeker nooit...
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
was in de 1e 2e van mavo puberteit kan je zegge tis nu 4 jaar geleden ongeveer ut zijn kindjes kijk al was op basisschool geweest had ik anders gedacht maar denk dat ze wel wijzer waren je trekt wel snel conclussies vind ik
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maaruh die "je trekt wel snel conclusies, vind ik" mag je eens uitleggen.... wel conclusie trek ik mbt tot jou?? |
![]() |
||
Citaat:
Met LEGO spelen is ook niet esssentieel, toch krijg je er wel enig inzicht van mbt tot constructies e.d. en dus een ontwikkeling naar volwassenheid. (al is dat nog wel ver weg ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe sta jij in je geloof als christen? Miekje* | 285 | 25-11-2008 19:22 | |
Beleidszaken |
scholieren is de best ignatius | 235 | 10-10-2004 21:31 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 |