17.47
Ik ben te vroeg.
Ja, de Vries. Tafel 17 is achteraan? Dankuwel.. doet u mij maar een cola. Mijn vriend komt zo.
Dit word echt een romantische avond.
17.55
Nah, die moet zo wel komen. Lekker, zo'n cola na het reizen. Zit mn haar wel goed?
Ik ga even naar het toilet. Als er een jongen met een lange zwarte jas en blond haar binnenkomt, verwijst u hem maar naar mijn tafeltje.
18.01
Is dat m? Nope. Ik ben veel te zenuwachtig. Nja, met die bustijden weet je het maar nooit. Sigaretje zou wel smaken.
18.09
Toch maar even bellen. Wie weet is die bus wel veel te laat. Dan weet ik dat tenminste.
Voicemail.
Doet u mij nog maar een cola. Met ijs.
18.16
Kijken die mensen nu naar mij?
Nee, ik hoef nog geen menukaart. Mijn vriend komt zo.
Zo, dan weet tafel 16 ook weer dat ik hier niet alleen kom eten.
18.20
Nog maar een sigaretje. Nog eens bellen, wie weet is er wat aan de hand.
Voicemail.
18.27
Dit is niet leuk meer. We hadden toch wel echt vandaag afgesproken? Ik weet het wel zeker. Misschien dacht hij dat het half 7 was. Ja, dat zal het zijn. Dan komt hij zo.
Nog maar een sigaretje.
18.32
Neeh, ik hoef ECHT geen menukaart meneer. Mijn vriend komt wat later.
Ja, doe maar een bitter lemon. Past bij mijn humeur.
18.36
Nog maar weer een sigaretje. Nog maar weer eens bellen. Hij is het niet vergeten. Er is vast wat gebeurd. Hij laat me niet weer in de steek. Dit keer heeft hij het beloofd.
Voicemail
18.44
Dat is alweer een uur. Misschien is hij het toch vergeten. Of heeft hij wat leukers gevonden om te doen. Of gisteren met uitgaan een leuker meisje ontmoet met wie hij nu lekker onder de douche staat en zo gaat ontbijten. Wat moet hij uberhaupt met mij. Niet huilen, niet huilen. Dit keer krijgt hij me niet aan het huilen, niet meer.
Toch maar even in de wc uithuilen.
18.52
Voicemail
Hai, met mij. Je bent niet bereikbaar. Mocht je toch nog op komen dagen, dan zit ik in de dichtstbijzijnde snackbar.
18.58
De rekening graag. Maak er maar 7 van. Nee, die komt niet meer. Mocht er toch nog een jongen met een lange zwarte jas en blond haar op komen dagen, laat u hem dan ook maar een uur wachten. Tot ziens.
[Cat]