Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2003, 12:55
L1
L1 is offline
ik merk vaak bij mij op school dat mensen vaak wat neerkijken op VBO. Hoe kijken jullie er tegen aan ? ik doe zelf havo, maar ik ken genoeg mensen die VBO gedaan hebben
Oud 19-10-2003, 12:59
Balance
Balance is offline
Ik kijk niet neer op mensen die VBO doen, maar wel op mensen die lui zijn.
Helaas zitten er veel van dat soort mensen op het VBO, waardoor ik wel een negatief beeld heb van het VBO.
Dat er ook veel mensen zitten die nou eenmaal niet 'hoger' komen dan VBO weet ik ook wel, maar het meerendeel heeft gewoon geen zin in aan zijn opleiding werken.
En daar kijk ik dus wel op neer ja.
Oud 19-10-2003, 13:28
Zaina
Zaina is offline
Sommigen moeten wat meer naar hunzelf kijken, ipv naar anderen
Oud 19-10-2003, 13:37
Verwijderd
Ik kijk niet echt neer op het VBO. M'n zusje doet het ook. Maar ik kijk wel neer op sommige types mensen. En die zitten toevallig wel vaak op het VBO...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 13:41
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 19-10-2003 @ 14:37:
Ik kijk niet echt neer op het VBO. M'n zusje doet het ook. Maar ik kijk wel neer op sommige types mensen. En die zitten toevallig wel vaak op het VBO...
Same here
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 13:48
Thomas
Thomas is offline
VBO bestaat toch niet meer?

Maargoed, het zijn ook mensen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 14:42
The Ox
The Ox is offline
Ik kan me best ergeren aan mensen die neerkijken op het vmbo, omdat het "minder" of "lager", of "minder belangrijk" zou zijn. Vmbo-ers zijn net zoals vwo-ers, alleen zijn vmbo-ers meer bekwaam met hun handen, dan met hun hersenpan. Ben je dan minder als je liever met je handen fantastische dingen maakt, dan een moeilijke breuk uitrekent?

Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mee eens.

Hoewel je zelfs op stedelijke gymnasia (scholen met alleen gymnasium) ook wel 15-jarigen vind die heel wat uitgaan en met jongens bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:10
wissie
wissie is offline
Op het vbo vindt je over het algemeen een ander soort mensen dan op de havo en het vwo. Er hoort bepaald gedrag bij, en daar kijk ik inderdaad wat op neer.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:13
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
Inderdaad.
Oud 19-10-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
wissie schreef op 19-10-2003 @ 16:10:
Op het vbo vindt je over het algemeen een ander soort mensen dan op de havo en het vwo. Er hoort bepaald gedrag bij, en daar kijk ik inderdaad wat op neer.
Blijkbaar ligt het onderscheid in soorten dan niet in het beheersen van de Nederlandse taal

Verder vind ik de uitspraak van Moonshine wel mijn mening weergeven.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:58
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 19-10-2003 @ 16:00:
Mee eens.

Hoewel je zelfs op stedelijke gymnasia (scholen met alleen gymnasium) ook wel 15-jarigen vind die heel wat uitgaan en met jongens bezig zijn.
Extremen lijken vaak heel erg op elkaar. Verder kan ik me ook wel vinden in Moonshine. Maar goed, vaak kunnen die types eg onwijs aardig zijn, maar ja, als ze jou niet kennen kijken ze vaak op jou neer. Het gaat wel beide kanten op hoor.
Oud 19-10-2003, 16:31
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
mee eens
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 17:16
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Ook mee eens...!

Laatst gewijzigd op 19-10-2003 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:09
Cait
Cait is offline
Citaat:
Ook mee eens..
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:09
Cait
Cait is offline
Citaat:
Ook mee eens..
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:01
D
D is offline
Ik heb VBO gedaan en al zou ik hoger gedaan hebben ik zou niet snel neerkijken, maar wel is het gewoon zo dat er veel ongemotiveerde sukkels rondhangen op het VBO (of VMBO) die eigenlijk helemaal geen zin hebben en beter iets anders kunnen doen behalve de sfeer in de klas verzieken.
Oud 19-10-2003, 19:06
desiree1986
desiree1986 is offline
Heb het zelf ook gehad, nu niet meer, mn zusje doet nu VMBO, en das geen aso

Heb er over nagedacht, en dacht:

Als 'wij' VWO'ers straks een hele goeie baan hebben en willen blijven werken als we kinderen hebben, hebben we kinderopvang nodig, en die komt van de VMBO'ers

Alleen als voorbeeld dat ook v(m)bo'ers nodig zijn in de maatschappij..
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:18
Vice
Vice is offline
Citaat:
D schreef op 19-10-2003 @ 20:01:
Ik heb VBO gedaan en al zou ik hoger gedaan hebben ik zou niet snel neerkijken, maar wel is het gewoon zo dat er veel ongemotiveerde sukkels rondhangen op het VBO (of VMBO) die eigenlijk helemaal geen zin hebben en beter iets anders kunnen doen behalve de sfeer in de klas verzieken.
Die heb je ook op de MAVO. De helft van mijn klas was ook ongemotiveerd en als de leraar wat over zei, gaven ze gelijk een grote bek. Natuurlijk was de andere helft van de klas wel gezellig, maar het is gewoon niet leuk als er een aantal de sfeer in de klas verzieken.

Zelf heb ik niks tegen het VBO.
Oud 19-10-2003, 19:22
D
D is offline
Citaat:
Vice schreef op 19-10-2003 @ 20:18:
Die heb je ook op de MAVO. De helft van mijn klas was ook ongemotiveerd en als de leraar wat over zei, gaven ze gelijk een grote bek. Natuurlijk was de andere helft van de klas wel gezellig, maar het is gewoon niet leuk als er een aantal de sfeer in de klas verzieken.

Zelf heb ik niks tegen het VBO.
Nee ik heb er ook niks tegen hoor, maar de waarheid is nu éénmaal dat op een opleiding zoals VMBO (eerst dus VBO en MAVO) vaker leerlingen tussen zitten die zich zo gedragen van op VWO etc. Waarom dat is weet ik niet precies, maar vooral die leerlingen die leraren uitschelden; expres zoveel mogelijk rotzooi lopen te trappen als het maar kan zal je eerder vinden op lagere opleidingen. Wel zonde opzich.
Oud 19-10-2003, 19:57
BBEM
BBEM is offline
ook vmbo'ers heb je nodig om voor je te laten werken want wie moet anders het vuile werk doen ?
Oud 19-10-2003, 20:01
Verwijderd
Ik heb niets tegen het VBO of de mensen die daarop zitten. (mijn zus doet het ook).
Het is meestal wel zo dat de grootste etters op dat soort niveau's zitten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:06
anoniem blauw
anoniem blauw is offline
Citaat:
The Ox schreef op 19-10-2003 @ 15:42:
Ik kan me best ergeren aan mensen die neerkijken op het vmbo, omdat het "minder" of "lager", of "minder belangrijk" zou zijn. Vmbo-ers zijn net zoals vwo-ers, alleen zijn vmbo-ers meer bekwaam met hun handen, dan met hun hersenpan. Ben je dan minder als je liever met je handen fantastische dingen maakt, dan een moeilijke breuk uitrekent?

ach joh, de mensen van het vwo gaan studeren, en daarna gaan ze fantastische dingen maken, alleen dan iets ingewikkeldere dingen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:07
Zazoo
Zazoo is offline
als mensen van het VBO zich gewoon normaal gedragen heb ik niks tegen ze, maar de meesten zijn zo bezig met zich met andere mensen te bemoeien, ruzie uit te lokken en stoer proberen te zijn (bijv door te roken). Tegen dat soort mensen heb ik wel iets. ook merk ik dat ik met mensen van het VBO moeilijker een gesprek kan voeren door het niveauverschil. Dat is jammer, maar daar reken ik ze niet op af, dat zou niet eerlijk zijn. Nu zeg ik niet dat ik me beter voel dan hen maar dat mensen van het VBO over andere dingen praten dan mensen van het atheneum en dingen simpeler redeneren.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:13
Verwijderd
ik quote van een wijs iemand
zonder schoonmakers komt er van het ziekenhuis met de beste chirurgen nix terecht...

maar idd zoals de rest ook al zegt zolang je maar doet wat je kunt dan heb ik er geen problemen mee dat mensen vmbo doen. maarja dr zijn ook mensen die makkelijk vwo kunnen, maar havo doen omdat ze dan makkelijker afzijn en daar heb ik dan geen problemen mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2003, 20:21
ScAryGurL
ScAryGurL is offline
Ik zat vorig jaar en het jaar daarvoor op een school met Havo/Vwo/Gym, nu doe ik vmbo (mavo), en merk wel degelijk verschil met de mensen die erop zitten. De mentaliteit is vaak heel anders. Op de school waar ik nu zit zijn ze in de pauzes aan het vechten en stoeien, op de havo zaten ze altijd rustig te kaarten

Toen ik op de Havo zat vond ik het heel erg dat ik terug moest. Ik keek dus best wel neer op een lagere opleiding. En mocht de mensen vaak helemaal niet. Nu heb ik wel gemerkt dat de meeste mensen wel aardig zijn, alleen er zitten wel veel figuren bij met heel andere ideeen (en dan meer vbo-ers), en hebben vaak geen zin om te leren, zijn meer met lol trappen bezig en lopen buiten te blowen en gaan eerder rotzooi trappen. Dat heb je niet zo erg op een hogere opleiding.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:33
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Vrienden van mij hebben mavo of vbo gedaan en ik kan het onwijs met ze vinden, echt toffe mensen, maar gewoon heel anders dan mijn vrienden van het vwo. Voor mij maakt het niet uit wat iemand heeft gedaan voor opleiding, al voer je met een vwo-er meestal iets andere gesprekken dan met een vbo-er.
Op de havo zitten trouwens verrekt veel luie vwo-ers .
Oud 19-10-2003, 21:29
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik doe zelf nu vmbo, begonnen met vwo. Vwo zou ik nog steeds goed kunnen volgen als ik maar geen wiskunde en Frans had. Daarop ben ik 1 keer blijven zitten, en 1 keer bijna. Die 2 vakken KAN ik gewoon echt niet, ik heb bijles gehad en heel hard gewerkt ervoor maar op éen of andere manier lukt het gewoon echt niet. Op het vmbo is wiskunde een stuk makkelijker en heb ik geen Frans meer.

Ik was ook bang dat ik in een verschrikkelijke aso klas zou komen, maar dat valt mij echt voor 200% mee. Ik heb een hele leuke, rustige klas, iedereen accepteert elkaar en het zijn helemaal geen aso types, op 1 na, die overigens toch wel aardig is. Als ik mijn klas [enige 3 vmbo klas op mijn school] vergelijk met de havo-klassen op mijn school....dan ben ik gezegend! DAAR zitten juist de echte aso's, wat de klassen betreft ben ik zó blij dat ik op het vmbo zit. Ik heb serieus nog nooit zo'n rustige/normale klas gehad in het vwo of de havo.
Oud 19-10-2003, 22:15
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
L1 schreef op 19-10-2003 @ 13:55:
ik merk vaak bij mij op school dat mensen vaak wat neerkijken op VBO. Hoe kijken jullie er tegen aan ? ik doe zelf havo, maar ik ken genoeg mensen die VBO gedaan hebben
coole avatar.

En mensen op het vbo zijn vervelender/luier/dommer dus ja ik kijk er op neer
Oud 20-10-2003, 08:46
vrijgezel
vrijgezel is offline
ik heb zelf 2 jaar mavo gedaan en daarna 2 jaar vbo.. ik moet toch eerlijk zeggen dat ik mavo toch wel had kunnen halen maar ik was gewoon te laks om te leren misschien had ik ook wel havo kunnen doen... maar ik was echt nooit gemotiveert voor school, nou nog niet trouwens.
Er was 1 vak op de mavo waar ik zelfs nog mijn best voor deed en dat was nederlands alleen dat kwam omdat ik voor de rest amper wat leerde en deed... maar nederlands daar moest ik echt om denken anders dan zou ik daar geheid op zakken.
Trouwens nederlands ook met moeite gehaald.
Ik heb nu vbo gehaald met alles op c naja op 1 vak na huishoudkunde dat vond ik wel zo`n vreselijk vak... en ik had het ook niet nodig voor mijn vervolg opleiding...
ik moet wel eerlijk zeggen dat er wel bepaalde uitschot op het vbo zit, ik was zelf ook geen lieverdje maar om nou te gaan neerkijken op het vbo zou ik wel beetje kinderachtig vinden, er zitten genoeg die echt niet kunnen leren, maar er zitten ook genoeg die dat wel kunnen.
maar nu zit ik op het mbo spw 2 en gaat hartstikke goed.. naja de motivatie onbreekt nog steeds maar ik vraag mij af of ik dat ooit nog zal hebben voor school, ik hou gewoon veel meer van de praktijk.
Oud 20-10-2003, 08:52
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik kijk niet neer op mensen van het VBO. Als ze het ernaar maken wel. Dat kan ook voor VWO'ers gelden.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 09:08
checko
checko is offline
Ligt eraan wat voor soort opmerkingen ze maken.....
meestal als ze een domme opmerking maken of proberen stoer te doen of op een andere manier raar doen, heb ik altijd de neiging te zeggen: o tis maar een vbo-ertje...

Wordt nu alleen al 3 jaar op school niet meer met vbo ers geconfronteerd
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 11:29
Verwijderd
Hum, eigenlijk wel. Waarschijnlijk omdat ik nog nooit een aardige, intelligente vbo-er heb ontmoet. Die mensen die op het vbo zitten in mijn omgeving zijn allemaal dom en aggressief.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 11:50
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 19-10-2003 @ 21:13:
zonder schoonmakers komt er van het ziekenhuis met de beste chirurgen nix terecht...
Het verschil is alleen dat je een goede chirurg eventueel wel de vloer kunt laten schrobben, terwijl je een schoonmaker niet een patiënt kunt laten opereren

Maar even serieus, ik kijk net zo goed neer op ongemotiveerd tuig op de universiteit (dat loopt daar ook in groten getale rond). Het enkele feit dat je bij je geboorte toevallig genoeg hersens hebt gekregen om het VWO af te ronden zegt dus helemaal geen hol over je levensinstelling.

Met andere woorden, ik beoordeel mensen niet naar hun absolute (aangeboren) intelligentie, maar naar het percentage van hun potentiëel dat ze verwezenlijkt hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:46
Ferrum
Ferrum is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 19-10-2003 @ 22:29:
Vwo zou ik nog steeds goed kunnen volgen als ik maar geen wiskunde en Frans had.
dus kan je geen vwo doen, omdat bij het vwo nu eenmaail wiskunde en frans hoort
Oud 20-10-2003, 14:14
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
BBEM schreef op 19-10-2003 @ 20:57:
ook vmbo'ers heb je nodig om voor je te laten werken want wie moet anders het vuile werk doen ?
Btje dimmen. Mijn neef is van het vmbo naar mbo economie gegaan, en nu doet ie hbo economie. Een echte slimme jongen zal het nooit worden (maar kik es even bij je in de klas, genoeg mensen die superhard werken, en ook niet zo'n hoog iq heben) maar hij is ontzettend aardig!
Oud 20-10-2003, 14:53
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
Ferrum schreef op 20-10-2003 @ 13:46:
dus kan je geen vwo doen, omdat bij het vwo nu eenmaail wiskunde en frans hoort
ÁLS ik geen wiskunde en Frans had.

Dus nee, daarom kan ik geen Vwo doen, maar ALS Frans niet verplicht was en wiskunde op VMBO niveau, DAN zou ik Vwo kunnen doen.
Oud 20-10-2003, 19:42
Verwijderd
Precies. En als je voor tandheelkunde geen VWO nodig had, of voor rechten, of voor geneeskunde, áls als als...dan zouden MBO'ers ook chirurg kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 20:23
ssjpan
ssjpan is offline
De mensen op het vbo zijn vaak anders dan op havo/vwo.
Zo ook vandaag, ik liep langs een school (vmbo, kaderberoepsgericht) en word meteen uitgescholden door van die meisjes. Zoiets gebeurd gewoon vaker door die leerlingen. Niet dat ze allemaal zo zijn natuurlijk.
Oud 20-10-2003, 21:00
PV
PV is offline
op de richting op zich niet, op een hoop mensen die het doen wel. maargoed ik kijk evengoed neer op een bepaald soort vwo'ers. en havo'ers. en mavo'ers.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:36
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-10-2003 @ 12:50:
Met andere woorden, ik beoordeel mensen niet naar hun absolute (aangeboren) intelligentie, maar naar het percentage van hun potentiëel dat ze verwezenlijkt hebben.
Ben ik het mee eens.
Ik heb respect voor mensen die hun eigen verantwoordelijkheid nemen en het beste van hun leven maken; niet voor uitschot dat verwacht dat anderen zijn/haar leven komen opknappen, of dit nou een VWO'er of een VBO'er is.
Oud 20-10-2003, 22:09
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 19-10-2003 @ 21:13:
Daar gaat het hier niet om, het gaat erom of die chirurg neer zou kijken op die schoonmaker...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 22:27
Fatality
Fatality is offline
hahaHAHA die mensen op VBO zijn gewoon hartstikkuuuhh dom...hahhha..moeten ze maar slimmer zijn.

Zei de VWO'er.

Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 00:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
Fatality schreef op 20-10-2003 @ 23:27:
hahaHAHA die mensen op VBO zijn gewoon hartstikkuuuhh dom...hahhha..moeten ze maar slimmer zijn.

Zei de VWO'er.

Volgens mij heb jij een fout gemaakt.
Oud 21-10-2003, 10:48
Verwijderd
Ach, neerkijken niet echt. Ik vind de mensen op het vbo wel vaak vervelend dom, nouja, ze zijn vaak óf lui óf traag van begrip, en als iemand erg lui is of traag van begrip vind ik diegene al gauw irritant. Maargoed, in het algemeen kijk ik niet neer op het VBO, er zijn genoeg aardige VBO'ers, net zoals er genoeg domme VWO'ers zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 13:06
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 21-10-2003 @ 11:48:
Ach, neerkijken niet echt. Ik vind de mensen op het vbo wel vaak vervelend dom, nouja, ze zijn vaak óf lui óf traag van begrip, en als iemand erg lui is of traag van begrip vind ik diegene al gauw irritant. Maargoed, in het algemeen kijk ik niet neer op het VBO, er zijn genoeg aardige VBO'ers, net zoals er genoeg domme VWO'ers zijn.
idd

ik denk dat de leraren die vmbo leerlingen het beste zijn. beter als hun collega's die aan leerlingen van vwo lesgeven. de stof is misschien makkelijker maar de kinderen zijn weer moeilijker.
op het vwo maken de meeste mensen wel hun huiswerk en letten ze op. dat is op vmbo echt wel anders.

mijn broertje zit op 3vwo mijn zusje 2vmbo en ik 4havo. en als ik die verhalen hoor van me broertje of zusje zijn dat echt hele andere verhalen.
Oud 21-10-2003, 13:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik kijk niet echt op ze neer... Het is meer dat ik ze niet begrijp en dat zij mij niet begrijpen.

Zij kijken meestal op mij neer

*doet 5vwo*
Oud 21-10-2003, 14:21
Zaina
Zaina is offline
Heb zelf geen VBO gedaan, maar ik kijk niet neer op ze. Net zoals ik niet tegen HAVO of VWO opkijk, duh Opleidings niveau zegt niks imo
Oud 21-10-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
synclinorium schreef op 21-10-2003 @ 14:06:
idd

ik denk dat de leraren die vmbo leerlingen het beste zijn. beter als hun collega's die aan leerlingen van vwo lesgeven. de stof is misschien makkelijker maar de kinderen zijn weer moeilijker.
op het vwo maken de meeste mensen wel hun huiswerk en letten ze op. dat is op vmbo echt wel anders.

mijn broertje zit op 3vwo mijn zusje 2vmbo en ik 4havo. en als ik die verhalen hoor van me broertje of zusje zijn dat echt hele andere verhalen.
Ja! Dat wou ik net zeggen Ik ken een man die lesgeeft op het VMBO en daar ook mentor is van een klas. Hij is zó ongelofelijk geduldig en rustig. Maar als het moet kan hij ook goed boos worden...
Ik zou echt niet zo geduldig kunnen zijn hoor... pff... Echt knap

Ik kijk overigens niet neer op 't VMBO, maar zoals veel mensen al zeggen; veel mensen op 't VMBO liggen me gewoon niet zo... Sarah zei dat net eigenlijk precies zoals ik het bedoel
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 21-10-2003 @ 15:21:
Opleidings niveau zegt niks imo
Ehm, nou, daar ben ik het eigenlijk niet helemaal mee eens... 't Zegt wel iets, maar niet per se over de persoon idd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten