Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou ze niet laten vallen, zou ze proberen te helpen en te steunen. Maar er zit uiteraard ook een grens aan.
|
als je mensen daarom laat vallen vind ik dat je je niet eens vriendmag noemen of er over nadenken datje misschien wel een vriend bent want als je iemand laat vallen omdat je anders zelf in de problemen kan komen dan ben je gewoon ego beter help je die persoon dan gewoon
|
Verwijderd
|
Iemand die zijn vrienden laat vallen, is nooit een vriend geweest!!
Argh! Hier kan ik me echt razend in maken, hoor! Hoe zou jij je voelen in je 'vriend(en)' zijn plaats??? Net op momenten dat je het meest nodig bent, laat je ze doodgewoon in de steek. Dan heb je nog het lef om te vragen of je gelijk had of niet?? Tuurlijk niet!!! ![]() Empathie ken je ook niet zeker? Bang om eventjes de mindere kant van het leven te ontmoeten? Imagoproblemen? Pff. Hier kan ik geen respect voor opbrengen. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Echte vrienden zou ik niet laten vallen.
Wel heb ik onderscheid gemaakt tussen mensen met wie omging, die me mee probeerden te trekken in iets waar ik geen trek in had en vrienden. Bij die eerste heb ik ook geen problemen gehad om er van weg te lopen, ook omdat ik wist dat zij voor mij ook geen moeite zouden doen. |
![]() |
|
Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe het allemaal gegaan is naturlijk.
Ik bedoel, een vriend die ik me hele leven al ken en die komt in de gevangenis omdat hij iemand heeft gedood toen hij werd belaagd(belager valt in het gevecht en valt verkeerd met z'n hoofd ofzo) dan laat ik hem natuurlijk niet vallen. Een vriend die door problemen aan de drugs raakt, natuurlijk niet. Je moet em juist proberen eruit te helpen. Idem dito met prostitutie etc etc. Een echte vriend laat je zeker niet zomaar als een baksteen vallen, maar het hangt ook helemaal van de situatie af.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo heb ik nu nog altijd een vriendin die de school waar ik nog altijd zit niet aankon. Ze is in haar andere school met minder goede invloeden beginnen omgaan en is zelf een slechte invloed geworden. Ze neemt speed en is nog net niet geschorsd in school. Toch blijf ik haar vriendin. Ik zie haar niet veel, maar ben er wanneer ze me nodig zou hebben. Zo heb ik nog midden in de nacht haar opgebeld na een heel depri bericht van haar. Ik heb haar toen getroost en zo. Wanneer zij depri werd heb ik haar zoveel mogelijk gaan bezoeken en heb ik naar haar verhaal geluisterd. Nee, ik krijg er niets voor terug. Maar het is en blijft een vriendin, no mather what! Dus ja, ik vind het verschrikkelijk laf als je uw vrienden in de steek laat. Enkel als het geen vriend, maar een kennis was, dan kan ik er in komen. Want je moet nu ook geen band gaan smeden met mensen die op het randje leven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar trek het je niet aan, het merendeel van de bevolking denkt als jij ![]() |
![]() |
|
![]() |
Volgens mij snap jij er echt niets van hè?
Als jou 'vrienden' in de problemen komen vlucht je maar weg omdat je anders zelf ook in de problemen komt? Dat slaat natuurlijk nergens op, je hebt het altijd zelf nog in de hand en het is beter als je ze gewoon helpt om uit die problemen te komen! Dat is iig wat ik zou doen..
|
nee dan probeer je ze juist te ondersteunen en ze proberen weer op het goede pad te krijgen..
wil dit niet lukken kunnen ze je achteraf nooit verkeerd aankijken.. ik bedoel.. je bent en blijft vrienden! of het moet daarvoor al slechter zijn gegaan!!
|
ik zou mn echte vrienden nooit laten vallen.
ik heb vrienden met psychische problemen, hebben soms echt zieke gedachtes....maar ik zou ze nooit laten vallen...ik probeer ze te begrijpen en voor zover ik kan te helpen. vrienden zonder inhoud en interesse laat ik wel vallen.
|
![]() |
ja daar ben je echt vrienden voor
![]() mijn echte vrienden laat ik echt niet zomaar vallen, voor je echte maten ga je door het vuur. als een vriend van mij aan de drugs gaat help ik m dr dus echt wel vanaf, desnoods hardhandig. tsjah jongens van 15/16 in de prostitutie... ![]() en in een jeugdgevangenis zal een van ons nooit terechtkomen want daarvoor letten we veel te veel op mekaar. |
![]() |
|
Je zou maar denken bevriend te zijn met iemand, totdat je in de problemen komt en ze je laten vallen. Pff men wat zou ik me genaaid voelen! Nee zoiets flik je gewoon niet.
||
Citaat:
Er wordt wel es gezegd dat alles wat je doet voor/tegen iemand anders je in meervoud terugkrijgt.(in de zin van: wie goed doet, goed ontmoet) Maar dat hoeft niet per se van diezelfde persoon te zijn. Tenminste, dat is wat ik ervaren/geleerd/bedacht heb.
|
![]() |
Ik zou vrienden nooit laten vallen... Als het echte vrienden zijn dan... Maar dat zijn dus de mensen waarbij ik zelf ook echt m'n best doe om het te onderhouden zeg maar. En die mensen zou ik echt nooit laten vallen. T is me zelf een keer gebeurd en ik heb me daar echt zeer klote door gevoeld, en ik vind het gewoon zeer oneerlijk om zoiets te doen.
En waarom iemand laten vallen als hij in zo'n rotsituatie komt? Ten eerste heeft ie je dan waarschijnlijk t hardst nodig, en bijv. in t geval van die gevangenis, je gaat toch een vriendschap met iemand aan door zijn karakter, en dat zal echt niet ineens omslaan als hij bijv. in een gevangenis terecht komt.. (beetje cru gesteld ok, maar tis maar een voorbeeld)
|
Een vriendinnetje van mij was al tijden een beetje psychisch niet in orde, begon ook pillen en coke te gebruiken toch heb ik haar niet laten vallen, daar heb ik echt voor gevochten want voor haar was ik niet cool genoeg meer, voornamelijk omdat ik zeurde en haar een beetje down to earth probeerde te houden. Uiteindelijk zijn we toch behoorlijk uit elkaar gegroeid maar ik heb haar nooit keihard (willen) laten vallen. Je bent niet alleen met elkaar bevriend om leuke dingen te delen.
Als het niet goed met jou gaat wil je toch ook dat je vrienden er voor jou zijn? |
![]() |
|
Alleen jouw motivatie om je oude vrienden te laten vallen lijkt me nogal verkeerd, 'omdat je er dan zelf ook van in de problemen komt?'
Ik laat vrienden vallen als ze niks meer voor mij betekenen of ze me zeer onheus hebben behandeld. Ik heb toch uiteindelijk zelf in de hand of ik in problemen kom of niet, maar zo beoordeel ik ook mijn vrienden. Als zij bepaalde keuzes maken, prima, maar draag daar dan zelf de consequenties van net als ik ook doe. |
![]() |
|
![]() |
ligt eraan, ik ga niet volmondig ja zeggen.
Als iemand in een milieu zit of zich met dingen bezighoud waar ik niet achter sta en ik ook na een goed gesprek het hopeloze zaak vind zal ik het laten verwateren. ik had ooit een vriendin die het heel moeilijk had (moeder kanker etc) en die blowde heel veel. Altijd foute vriendjes en op een gegeven moment slikte ze heel veel xtc. geen probleem voor onze vriendschap, ze probeerde haar te helpen. Maar op een gegeven moment begon ze te liegen, stuiterde ze rond en maar beweren dat ze nuchter was. Ik kon niet meer tot haar doordringen etc toen ben ik niet meer met haar omgegaan. Dat je problemen hebt okay maar je moet wel open staan voor mijn steun/hulp. Ook moet je niet je ineens heel anders gaan gedragen tegen mij. Ik heb ook een vriend die heeft tijdje in het gesticht gezeten en daar heb ik wel veel contact mee gehouden.
|
het ligt er aan of hij/zij mij al eens heeft laten vallen, maar ik denk dat ik toch, ookal heeft die persoon misschien wel eens gemeen gedaan, gewoon lekker door zou gaan met vriendjes zijn.
maar als hij/ zij in de problemen zou zijn, en hulp weigerde.. dan zou ik er daarna toch nog eens goed over denken.
|
ik zou ze eerst steunen, ze helpen eruit te komen etc.
maar als het alsmaar erger word, en diegene wil zichzelf niet helpen, en er werkelijk geen kans is dat de situatie zal verbeteren dan is er uiteindelijk een punt waarop ik vind dat ik genoeg moeite heb gedaan, en zal denken 'oke, fuck you.'
|
Ik zou écht vrienden nooit laten vallen.
Ik zou een afweging maken; wat zou de persoon in kwestie voor mij doen als ik in dezelfde situatie zat. En zelfs als ik denk dat iemand me zou laten zitten, zou ik dat moeilijk vinden om te doen. Ik ben zo iemand die zich verantwoordelijk voelt voor het geluk van anderen...
|
Verwijderd
|
Het zal wel aan mij liggen maar ik geloof mensen niet zo sterk die roepen dat ze hun vrienden nooit zullen laten vallen.
Tuurlijk, op het moment dat ze in problemen komen probeer ik d'r alles aan te doen om ze te kunnen helpen. Maar zoals shah of blah al zegt, het kan een keer te ver gaan. (die grens ligt bij mij trouwens erg hoog, maar toch, hij bestaat wel). |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vrienden die je in de steek laten.. 030LY | 4 | 09-01-2012 12:43 | |
Liefde & Relatie |
In de steek gelaten .. jacQ | 34 | 28-09-2005 16:04 | |
Psychologie |
Serieuse pijn in borstkas Verwijderd | 31 | 03-09-2004 21:44 | |
Liefde & Relatie |
fout vriendje maar ik kan hem niet loslaten R@st@gurl | 10 | 22-08-2002 17:36 | |
ARTistiek |
De bijsluiter van de liefde ( sigaretten zijn je beste vriend) Koningin van de Nijl | 7 | 16-03-2002 19:20 | |
Psychologie |
Vrienden? Lang verhaal, maar lees het please... Juliah | 28 | 27-02-2002 12:46 |