Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2003, 13:10
galaxygirl
galaxygirl is offline
Ik ben een LP hoes aan het ontwerpen voor een dj. dit is de voorlopige versie, ik zou graag wat commentaar/kritiek willen hebben.

Oud 19-10-2003, 13:11
Magrip
Magrip is offline
je ziet te weinig?
Oud 19-10-2003, 13:14
galaxygirl
galaxygirl is offline
hoe bedoel je
Oud 19-10-2003, 14:12
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
wel vetjes
maarja
idd iets té weinig.
misschien kun je bovenin wat meer doen...
wat wolken ofzo..... van die rooie achtige.
tsjah hoe moet je dat uitleggen...
uhm
tsjah
laat maar zitten
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:22
Magrip
Magrip is offline
en die.. uwh.. rondjes onderaan (kan niet op de naam komen), MOET dat erop? of hoort het bij de vormgeving? want ik vind het niet bij het geheel passen. Als je dat gezicht (wat nog wel te onderscheiden valt) nou iets duidelijker maakt, ...net zoals de rest van de rode 'accentjes', die ik niet kan onderscheiden.
Oud 19-10-2003, 16:54
BluebirdsFly
BluebirdsFly is offline
dat mannetje rechts...jah..kweet nie.verpest t geheel beetje..
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 17:05
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ik hou er totaal niet van.. maar afgezien daarvan: hij is te donker, de vierkantjes staan niet op een lijn, maar een beetje rommelig door elkaar, dat ding ertussen maakt het te druk, de bovenste letters en de H van hardstylist zijn lelijk, de wolken + schoorstenen vind ik deprimerend, maar t mannetje is wel grappig, evenals de tekentjes rechtsonder
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 17:21
Goede Fee
Goede Fee is offline
Het is het gewoon nét niet...
Volgens mij is het té donker (zoals eerder gezegd) dus als je misschien meer van die roodachtige lucht erbij maakt. Wordt het al een stuk mooier. En ook ik stoor me aan dat mannetje rechts in de hoek. Dat zal de dj dan wel zijn denk ik, maar het is niet echt mooi. Je hebt een helemaal door de computer gemaakte hoes, met zo'n foto onderin... hmm... zou ik toch veranderen!
Oud 19-10-2003, 20:07
Vee
Vee is offline
Vind het contrast tussen de twee tekstjes beetje lelijk... kun je daar niet iets anders mee doen, beetje meer eenheid in brengen, of 1 gewoon wat kleiner maken... Het te donker stoort me niet echt, maar je moet werken aan de eenheid... Je hebt echt twee verschillende tekstjes vlak op elkaar, daaronder die kijkwijzerdingetjes die ik eraf zou halen als ze niet verplicht zijn... dan heb je het mannetjes, maar geen eenheid met de wolkjes, nog de gebouwtjes, dat maakt dat het het net niet is...
Oud 19-10-2003, 20:37
galaxygirl
galaxygirl is offline
Oud 19-10-2003, 20:38
galaxygirl
galaxygirl is offline
hoe bedoel je
Oud 19-10-2003, 20:57
Verwijderd
te donker en zeker te druk, zit ampser contrast in en al die letterypes en plaatjes passen totaal niet bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:43
MUTS123
MUTS123 is offline
Donker.....erg onduidelijk
Oud 19-10-2003, 22:04
elledc
elledc is offline
Probeer eens alles wat niet zwart is feller te maken, volgens mij heb je dan een veel beter resultaat want er is veel te weinig contrast tussen de kleuren en het zwart.

Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 22:07
galaxygirl
galaxygirl is offline
hai, nouwe, ik heb hem intussen wat 'gecleaned', is in principe nog hetzelfde. maar wat ik wil zeggen is dat jullie hem veeeeel te donker zien omdat jullie allemaal een PC hebben. Ik heb hier een imac apple flat screen en daarop zie je hem 'schitteren', dussss... of jullie hebben het licht van jullie computerscherm te donker staan. wij hebben hier nl nog twee computers en daarop zie ik hem zowat pikzwart, dus geen wonder dat ik commentaar krijg over dat het te donker is! evengoed bedankt voor de kritiek want daarmee heb ik het allemaal strakker kunnen maken en heb ik toch maar de moeite en tijd genomen om het te 'perfectioneren'. thnx
Oud 19-10-2003, 22:10
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
hmm de bovenkant van je 2e ontwerp is al beter, maar de onderkant is juist minder...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 22:10
galaxygirl
galaxygirl is offline
p.s. de achtergrond, de 'main color' is geen zwart maar een soort paars, zegmaar 'metallic aubergine'. de grijs-bruine letters van de move-e records kan wel wat frisser.
Oud 19-10-2003, 22:19
Magrip
Magrip is offline
verrek

nou zie ik idd meer.
maar dan past da 'figuurtje'er absoluut niet meer bij.
ik vind nog steeds dat je er iig IETS beter uit moet laten komen.
Oud 19-10-2003, 22:30
galaxygirl
galaxygirl is offline
Nou, ik zet 'm er nog een keer op... als final... maar ik laat het hierbij.. ondanks dat de onderste gedeelte wel nog wat naar onder kan en het 'mannetje' (ja, dj... acid burn...zie www.hardstylist.com en www.acidburn.nl) kan ook iddd misschien wat duidelijker.. maar dat krijg ik dus ook niet meer voor elkaar. en de 'metalic aubergine' kleur zou ook een tint lichter kunnen..blabla : P haha.
heej jongens, bedankt in ieder geval voor jullie hulp! enne, wie weet zie je'm binnenkort in de winkel liggen!!
Oud 19-10-2003, 22:34
galaxygirl
galaxygirl is offline
Oud 20-10-2003, 00:15
Verwijderd
Ik hoop dat je bewust bent van dat als je het op dit formaat laat drukken, het geheel er nog belabberder uit gaat zien.
Verder zou ik opnieuw beginnen; deze opzet gaat nergens heen. Teveel elementen die elkaar afstoten en geen geheel vormen. Een goede hoes heeft elementen, maar door die zo te gebruiken en met kleur en vorm te spelen kun je een aardig geheel maken. Zorg voor weinig tekst en priegel-rot-dingetjes, en een fatsoenlijk overzicht.
Even klein voorbeeldje van een, naar mijn inzicht, goede hoes:
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 21:53
galaxygirl
galaxygirl is offline
behalve dat het op een toilet lijkt.. of is..!! maar ik vind de kleuren op zich wel mooi en dat de witte letters in het wit opgaan.. hmmz

dit ding van mij wordt dus niks heb ik begrepen (haha)
kan er wel nog om lachen hoor .. ik zal het advies opvolgen en opnieuw beginnen.

Ja, weet het.. dat het niet zo uit te printen is... maar ik was verder gaan ontwerpen op een voorzetje van dj acid burn (kijk ook op www.technosis.nl; bookings agency). Dat van hem was al helemaal niet strak e.d.
Oud 20-10-2003, 22:10
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
hou het lekker simpel. Een strakke hoes met een mooi gedefinieerd logo werkt vaak beter dan wat voor een hippe afbeelding dan ook.

tip: Voordat je uberhaupt begint, hou rekening met formaten, dpi, en het gebruik van evt. aangeleverde foto's die ook op hoge resolutie moeten zijn.
Oud 22-10-2003, 12:58
empyrian
empyrian is offline
argh
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:26
STP
STP is offline
Citaat:
empyrian schreef op 22-10-2003 @ 13:58:
argh
you speak my language!