Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 21:20
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Zoals waarschijnlijk de licht geintereseerde politiek volgers hebben opgemerkt is er de afgelopen tijd een partij steeds meer in de spot lights gekomen.

Het gaat hier om de partij Nieuw Rechts van Michiel Smit. Persoonlijk vind ik het een goede partij. De partij is rechtser dan het huidige "rechts" de VVD/LPF(zou moeten... als ze niet ruzien) namelijk.

Het is jammer dat de media deze nieuwe partij als Extremistisch/Racistisch rechts afschilderd, wat uiteraard logisch is want dit is typisch zo'n partij waar iedereen het mee eens is maar bang dat ze door de Kafka (organisatie tegen racisme, uiteraard gerunt door allochtonen) gesued worden.

In het kort is deze partij dus tegen behoud van de nederlandse cultuur. Ik kan het geen racisme noemen. Als Nederlander wil ik dat mijn eigen cultuur behouden blijft. Ik heb geen probleem met allochtone culturen in mijn land maar als ze dreigen de overmacht te krijgen in mijn (lees: van de Nederlander) dan denk ik dat het doorgeslagen is met het helpen van de allochtone bevolking.

Uit onderzoek is gebleken dat Nederland al 920,000 islamieten heeft. Met illegale erbij zit je dik over de miljoen inwoners. Ik ben daarom ook blij dat er nu een partij is die de nederlandse cultuur wilt behouden.

Nogmaals er is hier niets racistisch aan. Het is logisch dat je je eigen cultuur in je eigen land wilt behouden lijkt mij.

Wat vinden jullie van deze nieuwe partij?

Website naar NieuwRechts
Advertentie
Oud 21-10-2003, 21:23
Verwijderd

Moet ik zon partij serieus nemen?
Oud 21-10-2003, 21:27
Verwijderd
Intrekking Nederlanderschap criminelen met meerdere nationaliteiten

- Is dit niet rasistisch? Dus alleen allochtonen krijgen zon straf allen omdat ze allochtoon zijn.

Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen

- Whahahahaha: Ok ik zal het eens proberen

wilhelmus van nassau wij zijn van duits bloed hij veegt de vloer met een bezem met een bezem ow wacht ff dat hoort bij een andere liedje
Oud 21-10-2003, 21:29
WillKillForSex
Citaat:
kenjirro schreef op 21-10-2003 @ 22:27:

- Is dit niet rasistisch? Dus alleen allochtonen krijgen zon straf allen omdat ze allochtoon zijn.

Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen

- Whahahahaha: Ok ik zal het eens proberen

wilhelmus van nassau wij zijn van duits bloed hij veegt de vloer met een bezem met een bezem ow wacht ff dat hoort bij een andere liedje
punt 1, moordenaars krijgen andere straffen dan verkeersovertreders. Meer dan logisch lijkt mij. Voor iedere soort "overtreder" moet een zo effectief mogelijke straf verzonnen worden. Ik geloof wel dat dat een goede straf is.

punt 2, Je hebt zojuist bewezen dat de nederlandse cultuur nog amper in ons hoofd zit "opgeslagen" daarom hoop ik dat we over 20 jaar nog weten hoe je uberhaupt Nederlander schrijft....

Trouwens, lees maar verder op die site in plaats van snel naar de plaatjes scrollen en posten wat in eerste impressie racistisch lijkt. Zo las ik ook een artikel over dat ze demonstreerde tegen een pedofielen vereniging.

Hun visie erop is dat pedofielen met nauwkeurigheid gevolgd en opgenomen dient te worden. Leren ze niet dat sex met 10 jarige fout is dan is het mogelijk om chemische castratie te krijen of zelfs de doodstraf nadat er meerdere keren vergrepen is aan jonge kinderen.

Goed punt vind ik, geen van de huidige partijen houd zich met zoiets bezig.

Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 21:33.
Oud 21-10-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-10-2003 @ 22:29:
Lees maar verder op die site. Zo las ik ook een artikel over dat ze demonstreerde tegen een pedofielen vereniging.

Hun visie erop is dat pedofielen met nauwkeurigheid gevolgd en opgenomen dient te worden. Leren ze niet dat sex met 10 jarige fout is dan is het mogelijk om chemische castratie te krijen of zelfs de doodstraf nadat er meerdere keren vergrepen is aan jonge kinderen.

Goed punt vind ik, geen van de huidige partijen houd zich met zoiets bezig.
Ok, je zegt nu pedofielen moeten harder aangepakt worden Ik vind ook prima. Castratie hmmzz als het echt een gekke pedo is ja Doodstraf, hmmz hier doe ik ff geen uitspraak over, maar ik dacht dat jullie 'westerlingen' zo beschaafd waren. Dit doet me denken daan saudi arabie hoor

Maar wat wil je hier nou zeggen? Als deze gabbers nederland gaan regeren ben ik weg
Oud 21-10-2003, 21:34
WillKillForSex
Hoezo ben jij weg?
Ik snap het niet, vlucht je voor HET Nederland dan?

edit: Ik had een kleine wijziging in mijn vorige post gemaakt maar je had al een reply gezet
Oud 21-10-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-10-2003 @ 22:29:
punt 1, moordenaars krijgen andere straffen dan verkeersovertreders. Meer dan logisch lijkt mij. Voor iedere soort "overtreder" moet een zo effectief mogelijke straf verzonnen worden. Ik geloof wel dat dat een goede straf is.

punt 2, Je hebt zojuist bewezen dat de nederlandse cultuur nog amper in ons hoofd zit "opgeslagen" daarom hoop ik dat we over 20 jaar nog weten hoe je uberhaupt Nederlander schrijft....
- Allochtonen met een nederlands paspoort hebben net zoveel rechten als de autochtoon. Dus als ze beide een moord plegen horen ze beide even hard gestraft te worden. Wat wilt die partij nou? Die wilt de allochtoon nog strenger straffen. Is dat niet racistisch?

- Wat is er zo goed aan nationalisme? Ik verafschuw nationalisme. Zorgt alleen maar voor haat tegenover andere.
Oud 21-10-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-10-2003 @ 22:34:
Hoezo ben jij weg?
Ik snap het niet, vlucht je voor HET Nederland dan?

edit: Ik had een kleine wijziging in mijn vorige post gemaakt maar je had al een reply gezet

Ik vlucht voor de gabbers

Ja kheb het al recht gezet
Oud 21-10-2003, 21:46
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Niet helemaal ontopic maar de laatste tijd wordt volgens mij bijna iedereen rechtser ik denk dat als je alle mensen vraagt of ze liever een groep blanke nederlanders tegenkomen of een groep turken(ofwel donkere nederlanders) dat ze kiezen voor de blanke, en dat er al 1 miljoen islamieten in NL zijn vind ik opzich wel veel jah dat is gewoon 1 op de 16 majah tis nederland zijn eigen schuld, ze HADDEN 3 dingen kunnen om het te voorkomen,
-1e generatie gastarbeiders volledige inburgeringscursus geven.
-1e generatie nadat ze in NL gewerkt hadden gewoon uit NL zetten .
- of de gastarbeiders niet toestaan om hun familie hierheen te halen dan was er allemala nix aan de hand geweest.

Magoed over dat volkslied, ik ken het ook niet hoor
Oud 21-10-2003, 21:47
WillKillForSex
Citaat:
kenjirro schreef op 21-10-2003 @ 22:36:
- Allochtonen met een nederlands paspoort hebben net zoveel rechten als de autochtoon. Dus als ze beide een moord plegen horen ze beide even hard gestraft te worden. Wat wilt die partij nou? Die wilt de allochtoon nog strenger straffen. Is dat niet racistisch?

- Wat is er zo goed aan nationalisme? Ik verafschuw nationalisme. Zorgt alleen maar voor haat tegenover andere.
Nee, dat is niet als racistisch te bestempelen aangezien de allochtoon hier naartoe komt als gast. Dat hij uiteindelijk een passport heeft gekregen affijn. Kan ik ook prima mee leven. Maar het probleem ligt hem in dat je JUIST in een ander land je van je beste kant hoort te laten zien je bent zoals ik al zij als gast die geaccepteerd is. Logisch want een echte nederlander qua cultuur etc. kan je nooit worden als allochtoon. Net zo min dat een Nederlander een rasechte chinees kan worden. In feite zouden zulke zwaardere straffen voor een allochtoon nog geneens nodig hoeven zijn maar de geschiedenis heeft ons geleerd dat er toch wrijving is tussen onze beide culturen. Als de allochtoon zich perfect zou integreren zou er niets aan de hand zijn maar zoals waarschijnlijk veel mensen uit ervaring hebben en de bejaarden in de geterroriseerde bejaardeflat wil het niet allemaal zo soepeltjes lopen.

Het is meer regel dan uitzondering in de nederlandse wetgeving dat straffen zwaarder worden wanneer ze niet toereikend zijn. Als 1 groep constant voor overlast zorgt dient de wetgeving aangetrokken te worden en de straffen zwaarder. Kijk maar naar bijvoorbeeld scooter rijders. Zij blijven volgens veel mensen overlast bezorgen en dat resulteert in o.a. Rotterdam en Hilversum dat je scooter een ijzer pakketje wordt als je 2 keer de fout in ben gegaan. Is dit ook te bestempelen als racistisch? Het is simpel weg het probleem zo effectief mogelijk oplossen.

Verder zijn er ook voordelen aan Nationalisme. Eendracht, saamhorigheid en vredelievende gemeenschappen. Als je samen trots bent op je eigen grote land ga je er met respect mee om en heeft het gezag ook weer respect! Iets wat de jeugd tegenwoordig mist (niet dat ik de jeugd nu aanval aangezien er nu niet zoveel eigelijk is om trots over te zijn.. nog niet hoop ik)
Oud 21-10-2003, 21:48
WillKillForSex
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 21-10-2003 @ 22:46:
Niet helemaal ontopic maar de laatste tijd wordt volgens mij bijna iedereen rechtser ik denk dat als je alle mensen vraagt of ze liever een groep blanke nederlanders tegenkomen of een groep turken(ofwel donkere nederlanders) dat ze kiezen voor de blanke, en dat er al 1 miljoen islamieten in NL zijn vind ik opzich wel veel jah dat is gewoon 1 op de 16 majah tis nederland zijn eigen schuld, ze HADDEN 3 dingen kunnen om het te voorkomen,
-1e generatie gastarbeiders volledige inburgeringscursus geven.
-1e generatie nadat ze in NL gewerkt hadden gewoon uit NL zetten .
- of de gastarbeiders niet toestaan om hun familie hierheen te halen dan was er allemala nix aan de hand geweest.

Magoed over dat volkslied, ik ken het ook niet hoor
Daarom is Nieuwrechts VOOR het remigreren van allochtonen naar hun eigenland met een "gouden handdruk"
Ze hebben hard gewerkt voor ons, respect, nu mogen ze terug en krijgen ze een mooie som geld.

Eerlijke beloning vind ik
Oud 21-10-2003, 21:53
Tiño
Tiño is offline
ja,daar kan ik me wel in vinden , mits het door beide partijen goedgekeurd wordt en er geen verdere bezwaren zijn ...
Oud 21-10-2003, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-10-2003 @ 22:47:
Nee, dat is niet als racistisch te bestempelen aangezien de allochtoon hier naartoe komt als gast. Dat hij uiteindelijk een passport heeft gekregen affijn. Kan ik ook prima mee leven. Maar het probleem ligt hem in dat je JUIST in een ander land je van je beste kant hoort te laten zien je bent zoals ik al zij als gast die geaccepteerd is. Logisch want een echte nederlander qua cultuur etc. kan je nooit worden als allochtoon. Net zo min dat een Nederlander een rasechte chinees kan worden. In feite zouden zulke zwaardere straffen voor een allochtoon nog geneens nodig hoeven zijn maar de geschiedenis heeft ons geleerd dat er toch wrijving is tussen onze beide culturen. Als de allochtoon zich perfect zou integreren zou er niets aan de hand zijn maar zoals waarschijnlijk veel mensen uit ervaring hebben en de bejaarden in de geterroriseerde bejaardeflat wil het niet allemaal zo soepeltjes lopen.
Meeste allochtonen die criminele activiteiten doen in Nederland zijn hier geboren. Kijk maar naar die 'kut'marrokaantjes. Zij zijn perfect geintergreerd. Maar toch is er een klein procent die misdaden pleegt. Hoe komt dat? Omdat de Nederlandse samenleving toch al een vooroordeel over die marokkanen heeft. En omdat hun gewoon minder kansen hebben dat de autochtoon. Immers ze nemen liever een wiite hollander aan dan een zwarte marrokaan. Tis misschien grof, maar gewoon bij de meeste bedrijven is dat zo. Stel ik heb ook een turks identiteit. Ik ben wel half nederlands. Ik pleeg een moord. Moet mijn nederlandse paspoort dan ook ingenomen worden? Zou grote onzin zijn als dat zou gebeuren. En nog iets als intergratie ervoor zorgt dat je het rechte pad opgaat waarom plegen nederlanders nog misdaden? Door dit standpunt van nieuw rechts zullen de allochtonen juist nog opstandiger worden omdat ze voelen dat hun onrecht wordt aangedaan. Hierdoor zal de boel helemaal escaleren.

Citaat:
Het is meer regel dan uitzondering in de nederlandse wetgeving dat straffen zwaarder worden wanneer ze niet toereikend zijn. Als 1 groep constant voor overlast zorgt dient de wetgeving aangetrokken te worden en de straffen zwaarder. Kijk maar naar bijvoorbeeld scooter rijders. Zij blijven volgens veel mensen overlast bezorgen en dat resulteert in o.a. Rotterdam en Hilversum dat je scooter een ijzer pakketje wordt als je 2 keer de fout in ben gegaan. Is dit ook te bestempelen als racistisch? Het is simpel weg het probleem zo effectief mogelijk oplossen.
Je zegt nu met andere woorden: ja omdat marrokanen zoveel misdaden plegen meot ik er bv ook voor boeten? Alleen omdat ik turks ben? Kom op dit is niet logisch

Citaat:
Verder zijn er ook voordelen aan Nationalisme. Eendracht, saamhorigheid en vredelievende gemeenschappen. Als je samen trots bent op je eigen grote land ga je er met respect mee om en heeft het gezag ook weer respect! Iets wat de jeugd tegenwoordig mist (niet dat ik de jeugd nu aanval aangezien er nu niet zoveel eigelijk is om trots over te zijn.. nog niet hoop ik)
Tja hitler was ook voor nationalisme enzo En je ziet wat daar gebeurd is Tis een feit nationalisme heeft oa voor de eerste en wteede wereld oorlog gezorgd. Daarom is nationalisme verkeerd. Beter kan men denk als dat we allemaal mensne zijn en dat we elkaar allemaal moeten behandelen alsof we elkaars familei zijn.
Oud 21-10-2003, 21:59
WillKillForSex
Citaat:
tinjooo schreef op 21-10-2003 @ 22:53:
ja,daar kan ik me wel in vinden , mits het door beide partijen goedgekeurd wordt en er geen verdere bezwaren zijn ...
Het probleem licht het hem nou net in dat aspect.... waarom vertrekken uit een welvarend land waar je van uitkeringen kan gratis kan genieten naar een redelijk armoedig land die geen directe toekomst heeft?

Het is cru om mensen dan zo in feite uit je land te kopen maar het is meer cru om meer dan 10,000 euro uitkeringsgeld/kinderbijslag over te storten naar je turkse bank account voor je familie daar. (Was in het nieuws paar maanden terug voor als je denkt dat ik overdrijf)

Het is kiezen of delen en mede hierdoor geeft men en vooral de linkse media die wij nu hebben (en altijd gehad hebben, denk aan Pim Fortuyn met het gedemoniseer van hem) dat het racistisch is. Om dan nog maar politiek correct te blijven kiezen de meeste voor de weg met de minste weerstand.
Oud 21-10-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-10-2003 @ 22:48:
Daarom is Nieuwrechts VOOR het remigreren van allochtonen naar hun eigenland met een "gouden handdruk"
Ze hebben hard gewerkt voor ons, respect, nu mogen ze terug en krijgen ze een mooie som geld.

Eerlijke beloning vind ik
Dankjewel achmet voor je jaren lange werk. Neem je gezin en je kleinkinderen maar weer terug naar je eigen land. We hebben je niet meer nodig.
Oud 21-10-2003, 22:06
P&C
P&C is offline
inderdaad ophoepelen achmed, en zeg maar gelijk tegen al je vriendjes daar dat we ze niet meer nodig hebben

ik ben het dus eens met de stelling
Oud 21-10-2003, 22:07
Dvalin
Dvalin is offline
Citaat:
Uit onderzoek is gebleken dat Nederland al 920,000 islamieten heeft. Met illegale erbij zit je dik over de miljoen inwoners. Ik ben daarom ook blij dat er nu een partij is die de nederlandse cultuur wilt behouden.

Nogmaals er is hier niets racistisch aan. Het is logisch dat je je eigen cultuur in je eigen land wilt behouden lijkt mij.

Wat vinden jullie van deze nieuwe partij?
en wat is er mis met moslims? godsdienstvrijheid is één van de belangrijkste punten uit de grondwet

'cultuur' is een afspiegeling van de maatschappij, en de cultuur en tradities die jij Nederlands noemt, maken daar ook onderdeel van uit

als de site van Nieuw Rechts zit te lezen, zie ik Nederland al voor me, als een neo-nazistische politiestaat

verder denk ik dat 90% van de potentiële aanhangers van Nieuw Rechts, het volkslied en de Nederlandse geschiedenis (Gouden Eeuw, Industriële Revolutie, enz.) ook niet kent
de enige 2 woorden die vele kennen, zijn denk ik: Ausländer raus
Oud 21-10-2003, 22:08
Verwijderd
Als de Nederlandse cultuur bestaat uit het zo hard mogelijk proberen te weren van andere culturen moeten we blij zijn dat we hier overgenomen worden door moslims.
Oud 21-10-2003, 22:12
McCaine
McCaine is offline
Je schiet jezelf op lange termijn alleen maar in de voet, om even een Amerikaanse uitdrukking te parafraseren. Ik vind het best hoor, al die anti-immigratiebewegingen, maar mark my words, men krijgt er later spijt van.
Oud 21-10-2003, 22:12
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 21-10-2003 @ 22:27:

Ik ben het er niet mee eens, maar om dat nou rasistisch te noemen Gelijk maar alles bestempelen... echt heel laag. Meerdere nationaliteiten mag van de wet niet eens. Op het moment dat iemand de nederlandse nationaliteit krijgt, moet diegene er alles aan doen de originele te verliezen, dat is de wet. Ik ben ervoor om dan één van de twee af te nemen, naar keuze van degene met twee nationaliteiten. En het is niet alleen gericht op allochtonen... Nederlanders met een Nederlands en Amerikaans paspoort vallen er ook onder.... Dan hebben we het nog niet eens over criminaliteit gehad. Eigenlijk een beetje een dom standpunt dus van NR, want een dubbele nationaliteit mag niet eens.
Oud 21-10-2003, 22:15
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 21-10-2003 @ 22:36:

nee is niet racistisch want ze krijgen al veel lagere straffen dan een autotoon, omdat ze zo zielig zijn omdat ze slechte jeugd hebben en zo verkeerd begrepen zijn, en blabla...
Oud 21-10-2003, 22:15
WillKillForSex
Citaat:
kenjirro schreef op 21-10-2003 @ 22:58:
Meeste allochtonen die criminele activiteiten doen in Nederland zijn hier geboren. Kijk maar naar die 'kut'marrokaantjes. Zij zijn perfect geintergreerd. Maar toch is er een klein procent die misdaden pleegt. Hoe komt dat? Omdat de Nederlandse samenleving toch al een vooroordeel over die marokkanen heeft. En omdat hun gewoon minder kansen hebben dat de autochtoon. Immers ze nemen liever een wiite hollander aan dan een zwarte marrokaan. Tis misschien grof, maar gewoon bij de meeste bedrijven is dat zo. Stel ik heb ook een turks identiteit. Ik ben wel half nederlands. Ik pleeg een moord. Moet mijn nederlandse paspoort dan ook ingenomen worden? Zou grote onzin zijn als dat zou gebeuren. En nog iets als intergratie ervoor zorgt dat je het rechte pad opgaat waarom plegen nederlanders nog misdaden? Door dit standpunt van nieuw rechts zullen de allochtonen juist nog opstandiger worden omdat ze voelen dat hun onrecht wordt aangedaan. Hierdoor zal de boel helemaal escaleren.
Het is in de eerste plaats al erg genoeg dat er een moord uberhaupt gepleegt word en misdaden van zulk kaliber dienen niet ongestraft te blijven. In de vele gevallen (maar niet alle!) gaat een Nederlander de TBS kliniek in. De kans dat je uberhaupt hier nog uitkomt is zeer gering. Je zou TBS kunnen zien als levenslang, en dan ook echt de rest van je leven. Aangezien Nederland in de eerste plaats voor Nederlanders is vind ik dat allochtonen die een misdaad begaan berecht dienen te worden in hun eigen land door hun eigen wetgeving. Dit dus doormiddel van het ontnemen van hun passport. Nederland kan niet altijd de diplomaat blijven spelen en meer hooi op haar vork nemen dan mogelijk is.

Citaat:

Je zegt nu met andere woorden: ja omdat marrokanen zoveel misdaden plegen meot ik er bv ook voor boeten? Alleen omdat ik turks ben? Kom op dit is niet logisch
Waarom zou jij boete? Jij begaat geen misdaad lijkt mij. Dan heb je helemaal niks te vrezen. Het is vergelijkbaar dat als je met je auto 120 in een woonwijk rijdt dat je dan rijontzegging krijgt. Alle automobilisten boeten niet, ze worden in toom gehouden iets wat mist bij de allochtoonse gemeenschap. Niet voor niets is procentueel de criminaliteit het hoogst bij allochtonen. Maar daar gaat het niet alleen om, het cultuur van HET grote Nederland is aan het verdwijnen en dat vind ik doodzonde.

Citaat:

Tja hitler was ook voor nationalisme enzo En je ziet wat daar gebeurd is Tis een feit nationalisme heeft oa voor de eerste en wteede wereld oorlog gezorgd. Daarom is nationalisme verkeerd. Beter kan men denk als dat we allemaal mensne zijn en dat we elkaar allemaal moeten behandelen alsof we elkaars familei zijn.
Kijk naar Amerika, Rusland en China. Deze 3 landen waren zijn of worden DE wereldmachten. Alle 3 hanteren ze een hoog chauvinistisch beleid in hun land. Ik denk dat het gevolg hiervan positief is aangezien zij behoren tot de elite van de wereld.
Oud 21-10-2003, 22:16
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 21-10-2003 @ 22:59:
Dankjewel achmet voor je jaren lange werk. Neem je gezin en je kleinkinderen maar weer terug naar je eigen land. We hebben je niet meer nodig.
daar waren ze voor hierheen gehaald geloof ik, ik kan het ook verkeerd hebben..
Oud 21-10-2003, 22:17
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 21-10-2003 @ 23:15:
nee is niet racistisch want ze krijgen al veel lagere straffen dan een autotoon, omdat ze zo zielig zijn omdat ze slechte jeugd hebben en zo verkeerd begrepen zijn, en blabla...
Nog los van het feit dat het feitelijk onjuist is, te stellen dat mensen lagere straffen krijgen omdat ze een slechte jeugd hebben gehad (heerlijke analyse van het Nederlandse strafrecht overigens...geeft wel aan hoeveel we aan imagebuilding moeten doen), vloeit het één niet uit het ander voort. M.a.w. dat ze lagere straffen krijgen heeft geen enkele invloed op het feit of het racistisch is of niet.
Oud 21-10-2003, 22:20
Verwijderd
Dat we onze Nederlandse identiteit verliezen ben ik met je eens, maar niet de buitenlanders waar jij het over hebt, maar aan de Amerikanen.

Maar waar ik persoonlijk een nog grotere hekel aan heb is rechts tuig. Jullie zijn kortzichtig. Er is in Nederland veel en veel meer aan de hand dan alleen maar een paar honderd buitenlanders die het voor de rest verzieken. Rechtse mensen denken daar niet aan

Wij moeten hier in Nederland geen rechts tuig, dus rot op. En misschien moeten we jullie ballen er maar afhakken zodat jullie lage soort zich niet meer kan voortplanten
Advertentie
Oud 21-10-2003, 22:21
WillKillForSex
Citaat:
Dvalin schreef op 21-10-2003 @ 23:07:
en wat is er mis met moslims? godsdienstvrijheid is één van de belangrijkste punten uit de grondwet

'cultuur' is een afspiegeling van de maatschappij, en de cultuur en tradities die jij Nederlands noemt, maken daar ook onderdeel van uit

als de site van Nieuw Rechts zit te lezen, zie ik Nederland al voor me, als een neo-nazistische politiestaat

verder denk ik dat 90% van de potentiële aanhangers van Nieuw Rechts, het volkslied en de Nederlandse geschiedenis (Gouden Eeuw, Industriële Revolutie, enz.) ook niet kent
de enige 2 woorden die vele kennen, zijn denk ik: Ausländer raus
Vooroordelen... met een (lichte) indoctrinatie van de linkse media, mijn waarde.

De echte aanhang van Nieuw Rechts zijn afgestudeerde en studerende mensen van niveau tussen de 20-30 jaar die opgegroeid zijn in de samenleving waar de "kut-marrokanen" actief werden.

Je hebt gelijk om te zeggen dat andere culturen in onze cultuur passen aangezien het onze cultuur is om gastvrij te zijn. Daar geef ik je helemaal gelijk in. Echter wanneer er een overmacht komt aan een overige cultuur, ofwel platter gezegd, geen baas meer in eigen land, dan vind ik dat het integreren voldoende is geweest voorlopig en dat wij moeten afbouwen totdat tijd het ons weer toe laat om meer mensen van andere culturen aan te trekken.
Oud 21-10-2003, 22:21
Dvalin
Dvalin is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-10-2003 @ 23:15:
Het is in de eerste plaats al erg genoeg dat er een moord uberhaupt gepleegt word en misdaden van zulk kaliber dienen niet ongestraft te blijven. In de vele gevallen (maar niet alle!) gaat een Nederlander de TBS kliniek in. De kans dat je uberhaupt hier nog uitkomt is zeer gering. Je zou TBS kunnen zien als levenslang, en dan ook echt de rest van je leven. Aangezien Nederland in de eerste plaats voor Nederlanders is vind ik dat allochtonen die een misdaad begaan berecht dienen te worden in hun eigen land door hun eigen wetgeving. Dit dus doormiddel van het ontnemen van hun passport. Nederland kan niet altijd de diplomaat blijven spelen en meer hooi op haar vork nemen dan mogelijk is.
misschien heb je het nog nooit in de gaten gehad, maar:

een allochtoon, is ook een NEDERLANDER!

---

wat jij bedoelt, is onderscheid maken tussen allochtonen en autochtonen, en inderdaad dan ga je discrimineren
doe je geschiedenisboek maar eens open bij een hoofdstuk over Zuid-Afrika
Oud 21-10-2003, 22:23
Verwijderd
Mensen die rechts zijn, zijn gewoon dom, anders waren ze niet rechts
Oud 21-10-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2003 @ 23:17:
Nog los van het feit dat het feitelijk onjuist is, te stellen dat mensen lagere straffen krijgen omdat ze een slechte jeugd hebben gehad (heerlijke analyse van het Nederlandse strafrecht overigens...geeft wel aan hoeveel we aan imagebuilding moeten doen), vloeit het één niet uit het ander voort. M.a.w. dat ze lagere straffen krijgen heeft geen enkele invloed op het feit of het racistisch is of niet.

ik heb van dichtbij meerdere zaken gehad waarbij 'turken,marrokanen enz' in t spel hebben gezeten, die kregen veel minder straf omdat het te snel op slechte jeugd gegooid wordt, ook op racisme, heel veel dingen worden bij hun bij betrokken dat ze lagere straffen krijgen, vind je t gek dat als je t tevaak hoord, dat je sneller vooroordelen krijgt?

Iemand die t zelfde feit pleegde kreeg meer, ookal waren ze in dezelfde buurt opgegroeid, bijna dezelfde ouders, zelfde kennisen en omgeving

sorry maar ik vind t flauwekul slechte jeugd of niet, als je een slechte jeugd hebt gehad heb je niet eens t recht om t een ander aan te doen, de meeste die een slechte jeugd hebben gehad, die willen t een ander niet eens aandoen dus laten ze t wel uit hun hoofd,dus ik vind t een zielig smoesje.
Oud 21-10-2003, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 21-10-2003 @ 23:23:

Dat rechtso's VVD stemmen om hun eigen centen veilig te stellen kan ik begrijpen, maar Nieuw Rechts appelleert echt alleen maar aan oergevoelens
Oud 21-10-2003, 22:24
Dvalin
Dvalin is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-10-2003 @ 23:21:
De echte aanhang van Nieuw Rechts zijn afgestudeerde en studerende mensen van niveau tussen de 20-30 jaar die opgegroeid zijn in de samenleving waar de "kut-marrokanen" actief werden.
65 jaar geleden waren het de kut-Joden, daarna 50 jaar kut-Duitsers, en worden het nu de kut-Marrokanen? volgens rechts?
Oud 21-10-2003, 22:26
concito
concito is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2003 @ 23:08:
Als de Nederlandse cultuur bestaat uit het zo hard mogelijk proberen te weren van andere culturen moeten we blij zijn dat we hier overgenomen worden door moslims.

Niet echt, de moslim staten zijn juist meester in het weren en onderdrukken van andere culturen.
Met Nieuw Rechts zouden we dus juist op een Islamitische staat gaan lijken, wat volgens mij ook niet echt de bedoeling is.
Ik heb met de verkiezingen SP gestemd, maar nu ik wat "levenservaring" rijker ben weet ik niet wat ik nu zou stemmen.
Nieuw Rechts is me gewoon te rechts, maar ik heb nog geen partij gevonden wara ik het wel mee eens ben...ben zelf ook nog niet helemaal zeker wat ik nou vind.

Citaat:
Zij zijn perfect geintergreerd. Maar toch is er een klein procent die misdaden pleegt. Hoe komt dat? Omdat de Nederlandse samenleving toch al een vooroordeel over die marokkanen heeft. En omdat hun gewoon minder kansen hebben dat de autochtoon. Immers ze nemen liever een wiite hollander aan dan een zwarte marrokaan. Tis misschien grof, maar gewoon bij de meeste bedrijven is dat zo.
Hahaha, ja tuurlijk Kenjirro. Ze zijn allemaal gefrustreerd, omdat wij ze massaal niet aannemen en dat reageren ze nu af door crimineel te worden. Onze eigen schuld. Tuurlijk
Die Marrokanen die mij uitschelden, omdat ik het gore lef heb ze aan te kijken (ja dat is wat, ik kijk per ongeluk een marrokaan aan! zo zeg!) zijn echt niet allemaal boos en gefrustreed, omdat hun in perfect Nederlands geschreven solicitatie brief alweer is afgewezen hoor. Er zit daar veel meer fout. En ik kan die bedrijven wel een beetje begrijpen, de meeste Marrokanen hebben ook gewoon minder ervaring, een slechtere opleiding, slechter Nederlands en dus ook tegenwoordig hun naam (terecht?) tegen.
Oud 21-10-2003, 22:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2003 @ 23:24:

Dat rechtso's VVD stemmen om hun eigen centen veilig te stellen kan ik begrijpen, maar Nieuw Rechts appelleert echt alleen maar aan oergevoelens
Ik niet, want eens zijn die centen weg omdat ze die zo verkeerd belegd hebben, en dan zijn ze blij dat de staat ze uit hun nood helpt. Rechts denken is altijd dom denken.
Oud 21-10-2003, 22:27
Verwijderd
Citaat:
concito schreef op 21-10-2003 @ 23:26:
Niet echt, de moslim staten zijn juist meester in het weren en onderdrukken van andere culturen.
Met Nieuw Rechts zouden we dus juist op een Islamitische staat gaan lijken, wat volgens mij ook niet echt de bedoeling is.
Ik heb met de verkiezingen SP gestemd, maar nu ik wat "levenservaring" rijker ben weet ik niet wat ik nu zou stemmen.
Nieuw Rechts is me gewoon te rechts, maar ik heb nog geen partij gevonden wara ik het wel mee eens ben...ben zelf ook nog niet helemaal zeker wat ik nou vind.
Dat is het tragische: hoe slimmer je wordt, hoe meer je inziet dat elke partij eigenlijk maar populistisch en simpel wauwelt.
Oud 21-10-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2003 @ 23:27:
Dat is het tragische: hoe slimmer je wordt, hoe meer je inziet dat elke partij eigenlijk maar populistisch en simpel wauwelt.
Maar desondanks zou ik in de ene partij meer vertrouwen hebben dan in de andere
Oud 21-10-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 21-10-2003 @ 23:28:
Maar desondanks zou ik in de ene partij meer vertrouwen hebben dan in de andere
Dat staat buiten kijf.
Oud 21-10-2003, 22:30
concito
concito is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 21-10-2003 @ 23:23:
Dat is nou net het probleem van links.
"links" denkt dat het zo slim is en het recht mee heeft, maar ze zijn net zo goed blind als extreem rechts.

Citaat:
65 jaar geleden waren het de kut-Joden, daarna 50 jaar kut-Duitsers, en worden het nu de kut-Marrokanen? volgens rechts?
Shit man, wat is dit nu weer voor een kut vergelijking?
Wat mij betrefd gaat het hier meer om kut-Dvalins.
Oud 21-10-2003, 22:30
WillKillForSex
Citaat:
Dvalin schreef op 21-10-2003 @ 23:24:
Je mengt nu 3 compleet verschillende dingen met elkaar.

*Nederlanders hebben Joden nooit "kut" gevonden

*Dat Nederlanders na een oorlog met een land die bij wijs van spreken een steek in de rug gaf niet goed overweg konden lijkt mij duidelijk en spreekt natuurlijk voor zich

*De jeugdige Marrokanen/Antillianen/Turken ZIJN voor een deel gewoon probleem groepen. Niemand ontkent dit. Het ligt er maar aan waarvoor je bent. Ben je Links en wil je je belastinggeld gespendeerd zijn aan het heropvoeden van deze mensen of ben je Rechts en ga je door ontzegging van hun passport dat geld besteden aan bijvoorbeeld het tekort in de Zorg/Onderwijs etc.?
Oud 21-10-2003, 22:31
Verwijderd
Bekijk de info van die gast eens, dan zul je zien dat hij gewoon hersenloos is

Jammer dat zn foto niet werkt, die zou ik graag verspreiden
Oud 21-10-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Als je een nederlands paspoort hebt ben je nederlander. klaar Dus je moet dezelfde rechten hebben. Buitenlander heeft net zoveel recht op tbs als een nederlander . En berecht worden in eigen land? Ja hoor ik zie het al helemaal voor me. Al die kut marrokaantjes op een boot terug naar marrokko. Kost marrokko alleen maar heel veel geld. Kan marrokko niets schelen wat hun landgenoten daar uitvoeren.

Je verwacht wel dat allochtonen in Nederland de wet volgen, maar als je iets verkeerds doen moeten ze worden berecht volgens 'hun' regels. Zouden ze zich in nederland dan eigenlijk ook aan de marrokaanse wetten moeten houden. Of turkse. Is toch niet logisch man?

Citaat:
Waarom zou jij boete? Jij begaat geen misdaad lijkt mij. Dan heb je helemaal niks te vrezen. Het is vergelijkbaar dat als je met je auto 120 in een woonwijk rijdt dat je dan rijontzegging krijgt. Alle automobilisten boeten niet, ze worden in toom gehouden iets wat mist bij de allochtoonse gemeenschap. Niet voor niets is procentueel de criminaliteit het hoogst bij allochtonen. Maar daar gaat het niet alleen om, het cultuur van HET grote Nederland is aan het verdwijnen en dat vind ik doodzonde.
Jij zegt dat de meeste criminalteit maar de allochtonen het hoogst is. Ten eerste wil ik erbij vragen: stel dat je gelijk hebt hoe zou dat komen?. Marrokanen wordt thuis heus niet geleerd van ga fietsen stelen jij. Maar voordat we hierover gaan discussieren kom maar met cijfertjes

Citaat:
Kijk naar Amerika, Rusland en China. Deze 3 landen waren zijn of worden DE wereldmachten. Alle 3 hanteren ze een hoog chauvinistisch beleid in hun land. Ik denk dat het gevolg hiervan positief is aangezien zij behoren tot de elite van de wereld.
Amerika = vuil corrupt kut land, die binnekort net als alle andere wereldmachten in elkaar zal storten

rusland= is al in elkaar gestort

china = maakt leuke films maar is niet bepaald een elite te noemn
WillKillForSex
Citaat:
concito schreef op 21-10-2003 @ 23:30:
"links" denkt dat het zo slim is en het recht mee heeft, maar ze zijn net zo goed blind als extreem rechts.
Je slaat de spijker op zijn kop. Van extreem links word nooit een probleem gemaakt maar onze maatschappij gaat er kapot van zoals je waarschijnlijk wel opgemerkt hebt als je een krant leest.
Verwijderd
Benieuwd hoeveel procent van de Nieuw Rechts-sympathisanten die lopen te blaten over Nederlands spreken, zelf niet normaal kunnen spellen.
Oud 21-10-2003, 22:33
concito
concito is offline
Citaat:
Dvalin schreef op 21-10-2003 @ 23:21:
misschien heb je het nog nooit in de gaten gehad, maar:

een allochtoon, is ook een NEDERLANDER!

---

wat jij bedoelt, is onderscheid maken tussen allochtonen en autochtonen, en inderdaad dan ga je discrimineren
doe je geschiedenisboek maar eens open bij een hoofdstuk over Zuid-Afrika
Ach, komop man, dat doen ze zelf toch ook?
Turken en Marrokanen laten maar al te graag weten dat ze alles behalve Nederlands en/of westers zijn. En hoe trotst ze wel niet op hun veel betere vaderland zijn.
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 21-10-2003 @ 23:16:
daar waren ze voor hierheen gehaald geloof ik, ik kan het ook verkeerd hebben..
Nu wonen ze al 40 jaar in nederland en hebben hier een heel bestaan opgebouw. Om ze terug te sturen is verkeerd? Tja ik kan het ook verkeerd hebben...
Verwijderd
Citaat:
concito schreef op 21-10-2003 @ 23:30:
Het probleem is gewoon dat het zo is dat links slimmer is. Als je goed kijkt zie je veel dingen van rechts ook terugkomen bij links, alleen niet zo populistisch verwoord.

Rechts is altijd voor kanslozen geweest en daarmee bedoel ik niet vvd rechts
Oud 21-10-2003, 22:34
Dvalin
Dvalin is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 21-10-2003 @ 23:30:
Je mengt nu 3 compleet verschillende dingen met elkaar.

*Nederlanders hebben Joden nooit "kut" gevonden

*Dat Nederlanders na een oorlog met een land die bij wijs van spreken een steek in de rug gaf niet goed overweg konden lijkt mij duidelijk en spreekt natuurlijk voor zich

*De jeugdige Marrokanen/Antillianen/Turken ZIJN voor een deel gewoon probleem groepen. Niemand ontkent dit. Het ligt er maar aan waarvoor je bent. Ben je Links en wil je je belastinggeld gespendeerd zijn aan het heropvoeden van deze mensen of ben je Rechts en ga je door ontzegging van hun passport dat geld besteden aan bijvoorbeeld het tekort in de Zorg/Onderwijs etc.?
wat ik bedoel is, dat er al eeuwenlang (minderheids)groepen de schuld krijgen van problemen;

en natuurlijk er zijn jeugdige criminele allochtonen, maar er zijn minstens net zo veel autochtonen die foute dingen doen, maar dat wil je niet weten
waarschijnlijk omdat je zelf één van hen bent
Oud 21-10-2003, 22:34
Verwijderd
Citaat:
concito schreef op 21-10-2003 @ 23:33:
Ach, komop man, dat doen ze zelf toch ook?
Turken en Marrokanen laten maar al te graag weten dat ze alles behalve Nederlands en/of westers zijn. En hoe trotst ze wel niet op hun veel betere vaderland zijn.
De jeugd? Omdat ze ook in een groep willen horen. Kan ik best begrijpen tegenwoordig worden ze door iedereen zwart gemaakt. Is daarom het beste je te verenigingen
Oud 21-10-2003, 22:36
Verwijderd
Als NR nederlands is, dan kunnen we maar beter hopen dat we hier een moslim cultuur krijgen, want de nederlandse cultuur is dan zo brak dat ie beter kan uitsterven
Oud 21-10-2003, 22:38
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 21-10-2003 @ 23:33:
Nu wonen ze al 40 jaar in nederland en hebben hier een heel bestaan opgebouw. Om ze terug te sturen is verkeerd? Tja ik kan het ook verkeerd hebben...
mjah, het is maar net hoe je t bekijkt natuurlijk

ik zou er geen problemen mee hebben als ik over 40 jaar naar t buitenland gestuurd wordt, bijv turkije terwijl ik daar gratis kan zitten, met een leuk huisje en een groot bedrag aan geld, want ze zullen hier wel een huis hebben dat ze voor 2-3 ton kunnen verkopen, een oprotpremie krijgen...

ik heb vandaag wel een paar rechtste klachten maar dit vind ik toch niet echt afschrikken, met mijn hele familie in turkije de laatste jaren slijten..

Maar aan de andere kant, ik woon niet in turkije en ben er nooit geweest, wel in griekenland, turkije ligt er vlak bij dus zal wel niet zo super grote verschillen hebben, hun weten hoe t in turkije aan toe gaat en misschien is dat wel niks, en hier wel.
Oud 21-10-2003, 22:40
Verwijderd
Kansloos
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten