Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 20:27
Boosoog
Boosoog is offline
Ik zou zeggen: vraag het hem eens.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2003, 09:59
Joostje
Joostje is offline
landbouw neemt nog altijd 17,500 km2 van de 30,000 km2 in bezit. woongebied 2,300 km2.

http://www.statbel.fgov.be/figures/d130_nl.asp
Oud 22-10-2003, 12:14
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik vind de ideeën van de club van 10 miljoen helemaal niet zo verkeerd. Alhoewel ik er zelf niet op zou stemmen, moet de overbevolking serieus genomen worden. Het maar ondoordacht op de wereld zetten van kinderen kan niet op deze manier doorgaan willen we ook voor toekomstige generaties een leven op deze aarde mogelijk maken. Een totale immigratiestop vind ik te radicaal. Er moet in Nederland plaats blijven voor vluchtelingen.

Laatst gewijzigd op 22-10-2003 om 12:23.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 12:15
Insane Juggalo
Citaat:
Joostje schreef op 22-10-2003 @ 10:59:
landbouw neemt nog altijd 17,500 km2 van de 30,000 km2 in bezit. woongebied 2,300 km2.

En wat wil je daarmee zeggen? Voor de eigen voedselvoorziening hebben we die landbouwgrond toch ook gewoon nodig?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 22-10-2003 @ 13:14:
Ik vind de ideeën van de club van 10 miljoen helemaal niet zo verkeerd. Alhoewel ik er zelf niet op zou stemmen, moet de overbevolking serieus genomen worden. Het maar ondoordacht op de wereld zetten van kinderen kan niet op deze manier doorgaan willen we ook voor toekomstige generaties een leven op deze aarde mogelijk maken. Een totale immigratiestop vind ik te radicaal. Er moet in Nederland plaats blijven voor vluchtelingen.
Agree.

Het is toch bijna idioot dat mensen meer kinderen nemen zien als oplossing voor de vergrijzing? Met dan als argument: ze (= de 'slimme mensen') vinden er wel iets op.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 22-10-2003 @ 13:14:
Euh, stem SP zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 12:50
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 22-10-2003 @ 13:44:
Nee, dank u. Met het idee van het afpersen van mensen die door hard werken rijk zijn geworden
Kijk dat is nu iets waar ik me aan kan ergeren, werken rijken mensen harder dan mensen met een minimaal inkomen ofzo?
Oud 22-10-2003, 12:57
MissCzechMeOut
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 22-10-2003 @ 13:54:
Ik wil niet zeggen dat dat voor iedereen die rijk is geldt, maar een groot aantal mensen met een hoog inkomen heeft dat berijkt door keihard werken. Als ik mijn vader als voorbeeld neem. Hij is zelfstandig ondernemer en heeft op die manier een hoog inkomen bereikt. Hij heeft echter zijn hele studie zelf moeten betalen door naast z'n studie hard te werken. Bovendien werkt hij in het voorjaar 70 tot 80-urige werkweken en de rest van het jaar ongeveer 50 uur per week. Ik denk dat je dan toch wel mag stellen dat hij zijn geld eerlijk verdiend heeft en het dus belachelijk is om over alles wat ie extra verdiend dan 30000 het overgrote deel af te pakken.
Nee nu zeg je het toch weer, mensen met een minimun inkomen werken ook keihard, waarom het onderscheid, mensen die meer verdienen werken echt niet harder dat een vuilnisman o.i.d.
Die verdienen hun geld toch ook eerlijk of niet? alleen heel veel minder terwijl ze even hard werken, dus eigenlijk niet echt eerlijk vind je niet?
Oud 22-10-2003, 13:08
Verwijderd
Mag ik vragen wat je pa doet?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:19
MissCzechMeOut
Citaat:
Gauloises schreef op 22-10-2003 @ 14:08:
Mag ik vragen wat je pa doet?
zelfstandig ondernemer geloof ik.

Citaat:
Oké, misschien werkt een vuilnisman ook hard, maar vast niet veel meer dan 40 uur per week. Ze werken gewoon niet even hard. Dat wil niet zeggen dat ik op mensen met lagere inkomens neerkijk. Vaak komen zij ook eerlijk aan hun geld. Maar om mensen niet tot luiheid te stimuleren moet het inkomen afhankelijk zijn van dingen als opleidingsniveau en werkprestaties.

Bovendien, als jou stelling klopt dat ze even hard werken, waarom moet iemand met een hoger inkomen dan procentueel veel meer aan de staat afdragen dan iemand met een lager inkomen die er niet meer voor doet, maar evenveel?

Wat een onzin, dus het komt er op neer dat mensen met een laag inkomen over het algemeen luiheid hebben ofzo? De werkprestatie's van iemand met een laager opleidingsniveau kunnen net zo goed zijn als die van je vader hoor, dat wil trouwens niet zeggen dat ik op je pa neerkijk hoor

Als iemand met een laag inkomen procentueel evenveel zou betalen als iemand met een hoog inkomen zou hij/zij niet veel overhouden van zijn salaris.
Oud 22-10-2003, 13:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Wat een gelul.

als niemand actie onderneemt, bestaat nederland over pakweg vijfentwintig jaar uit ongeveer tussen de tien en dertien miljoen mensen.
Nederland is nu best wel vol -> met ouwe mensen, die inderdaad een aow'tje krijgen.
Eigenschap van oude mensen : ze gaan (een keer) dood.

Alle processen ter wereld, behalve de processen die wij zelf bedacht hebben, reguleren zichzelf uitstekend.

Brengt mij op een ander punt : als we nu alle afrikanen er flink op los laten neuken, krijgen ze allemaal aids, en heeft het aids-virus zichzelf uitgeroeid. toch ?

Oud 22-10-2003, 13:32
Insane Juggalo
Zullen we nou maar ff weer onze offtopic-posts verwijderen en weer ontopic gaan? Ik wil dit topic niet verpesten.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:33
Insane Juggalo
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-10-2003 @ 14:32:
Wat een gelul.

als niemand actie onderneemt, bestaat nederland over pakweg vijfentwintig jaar uit ongeveer tussen de tien en dertien miljoen mensen.
Nederland is nu best wel vol -> met ouwe mensen, die inderdaad een aow'tje krijgen.
Eigenschap van oude mensen : ze gaan (een keer) dood.

Alle processen ter wereld, behalve de processen die wij zelf bedacht hebben, reguleren zichzelf uitstekend.

Brengt mij op een ander punt : als we nu alle afrikanen er flink op los laten neuken, krijgen ze allemaal aids, en heeft het aids-virus zichzelf uitgeroeid. toch ?

Niet alleen onder Afrikanen komt aids voor. Bovendien is jou oplossing nou niet echt subtiel te noemen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Effe over die gast die iets heeft tegen mensen die minder verdienen als zijn pa :
- godsamme, groei op.
- je pa houdt genoeg over van zijn loon. Het eerste deel is niet
belast, dan een deel hoger belast, dan nog hoger, maar nooit
100 %. (ik geloof max. 60 procent). Wat jouw pa aan belasting
betaald is voor veel mensen een jaarinkomen
- als al die 'luie' mensen (jij vind 40 uur per week werken
kennelijk weinig, ik vind twintig uur veel) al hun geld aan de
belasting betalen, heeft jouw pa geen klanten meer die kunnen
betalen.
- als jouw pa zestig uur werkt om veel te verdienen, vind ik hem
arm. Zijn je pa en ma al gescheiden ? Krijg jij met kerst een
cadeutje en een 'sorry dat ik te veel geld heb' kaartje ?

heb jij zelf al nagedacht over je toekomst, af ga je gebruik maken van het bedrijf van je pa ? (wat ik overigens zelf wel ga doen, dus no hard feelings).

Als je echt teveel belasting betaald, verhuis dan naar belgie. (Kunnen ze lekker voor weinig geld je kinderen verkrachten)
Oud 22-10-2003, 14:13
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 22-10-2003 @ 13:15:
En wat wil je daarmee zeggen? Voor de eigen voedselvoorziening hebben we die landbouwgrond toch ook gewoon nodig?
1) We exporteren voedsel, -> volgens mij hebben we een overschot
2) We kunnen goedkoper voedsel kopen dan zwaar gesubsidieerde melk ed.
Oud 22-10-2003, 14:55
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-10-2003 @ 08:32:

Niet als we een deel van die Afrikanen in Nederland binnenlaten als asielzoekers.

Oftewel, stop de overbevolking!
Oud 22-10-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-10-2003 @ 14:38:
Effe over die gast die iets heeft tegen mensen die minder verdienen als zijn pa :
- godsamme, groei op.
- je pa houdt genoeg over van zijn loon. Het eerste deel is niet
belast, dan een deel hoger belast, dan nog hoger, maar nooit
100 %. (ik geloof max. 60 procent). Wat jouw pa aan belasting
betaald is voor veel mensen een jaarinkomen
- als al die 'luie' mensen (jij vind 40 uur per week werken
kennelijk weinig, ik vind twintig uur veel) al hun geld aan de
belasting betalen, heeft jouw pa geen klanten meer die kunnen
betalen.
- als jouw pa zestig uur werkt om veel te verdienen, vind ik hem
arm. Zijn je pa en ma al gescheiden ? Krijg jij met kerst een
cadeutje en een 'sorry dat ik te veel geld heb' kaartje ?

heb jij zelf al nagedacht over je toekomst, af ga je gebruik maken van het bedrijf van je pa ? (wat ik overigens zelf wel ga doen, dus no hard feelings).

Als je echt teveel belasting betaald, verhuis dan naar belgie. (Kunnen ze lekker voor weinig geld je kinderen verkrachten)
Ik erger me in zekere zin ook aan die moraal van hem. Als die pa hard werkt houd hij altijd meer over dan een pa die niet hard werkt. Maar ik snap niet dat hij niet wil inzien dat een goed sociaal systeem veel meer waard is dan die paar centen in de portemonee van zijn vader. Als zijn vader ziek word is hij ook snel door zn centen heen, en dan is het toch wel mooi als hij ergens op terug kan vallen, het goede sociale systeem.
Ik vind hem een beetje kortzichtig
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 13:37
Insane Juggalo
Citaat:
Gauloises schreef op 22-10-2003 @ 21:42:
Ik erger me in zekere zin ook aan die moraal van hem. Als die pa hard werkt houd hij altijd meer over dan een pa die niet hard werkt. Maar ik snap niet dat hij niet wil inzien dat een goed sociaal systeem veel meer waard is dan die paar centen in de portemonee van zijn vader. Als zijn vader ziek word is hij ook snel door zn centen heen, en dan is het toch wel mooi als hij ergens op terug kan vallen, het goede sociale systeem.
Ik vind hem een beetje kortzichtig
Natuurlijk vind ook ik een deugdelijk sociaal systeem belangrijk. Daarin ben ik zeer zeker niet kortzichtig. Ik doelde met mijn opmerking echter nadrukkelijk op de SP, die de mensen die meer verdienen, in mijn ogen onrechtvaardig, zwaar wil belasten. Dit getuigt van een mentaliteit alsof mensen die veel geld verdienen daar niet veel voor gedaan zouden hebben. Voor sommigen gaat dat zeker op, maar het merendeel van de mensen die iets meer dan modaal verdienen heeft daar gewoon eerlijk en hard voor gewerkt. Daarom vind ik rond de 50% voor de hoogste inkomensschijf genoeg.

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 13:40
Insane Juggalo
Citaat:
Joostje schreef op 22-10-2003 @ 15:13:
1) We exporteren voedsel, -> volgens mij hebben we een overschot
2) We kunnen goedkoper voedsel kopen dan zwaar gesubsidieerde melk ed.
Punt 2: Bedoel je daarmee voedsel importeren? In mijn ogen moet een land als het daar enigszins de middelen toe heeft zorgen dat het voor haar eigen voedselvoorziening niet afhankelijk is van het buitenland, omdat anders voedsel in tijden van een internationaal instabiele situatie als politiek instrument tegen een land kan worden gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 15:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 23-10-2003 @ 14:40:
Punt 2: Bedoel je daarmee voedsel importeren? In mijn ogen moet een land als het daar enigszins de middelen toe heeft zorgen dat het voor haar eigen voedselvoorziening niet afhankelijk is van het buitenland, omdat anders voedsel in tijden van een internationaal instabiele situatie als politiek instrument tegen een land kan worden gebruikt.
Absoluut mee oneens. Wederzijdse afhankelijkheid voorkomt conflicten
Oud 23-10-2003, 15:57
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-10-2003 @ 16:41:
Absoluut mee oneens. Wederzijdse afhankelijkheid voorkomt conflicten
Dat dachten ze rond 1900 ook...

Er zit wel een kern van waarheid in de stelling: 'Wederzijdse afhankelijkheid voorkomt conflicten', maar het gaat niet altijd op. Zell wil ik zo ver gaan om te zeggen: 'Wederzijdse afhankelijkheid vermindert de kans op conflicten'
Oud 23-10-2003, 19:39
Boosoog
Boosoog is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-10-2003 @ 10:59:

Wel ff bij de les blijven, Joostje: de gegevens op die site gaan over Belgďe.
Jii moest toch weten dat Nederland toch een fractie groter is dan 30.000 km2.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:24
spsup
spsup is offline
Goed zo mooi jammer dat er nu weer zo stomme moskee in R´dam wordt gebouwd
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:34
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
spsup schreef op 23-10-2003 @ 22:24:
Goed zo mooi jammer dat er nu weer zo stomme moskee in R´dam wordt gebouwd
Wat heeft die moskee nou weer met die rare club van 10 miljoen te maken?
Oud 23-10-2003, 21:42
Boosoog
Boosoog is offline

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:43
Verwijderd
Waar slaat dat plaatje nou op? tering
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:44
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 23-10-2003 @ 22:42:
[afbeelding]
Citaat:
Wat heeft die moskee nou weer met die rare club van 10 miljoen te maken?
Oud 23-10-2003, 21:45
Boosoog
Boosoog is offline
Op de posting van spsup
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:46
Verwijderd
hahaha wat ben je grappig en of andere afgeragt plaatje van een of andere rechtse imbiciel. Ik moest maar zoiets met bv een synagoge doen en was jij de eerste die zei: zie je die moslims zijn anti semitistisch
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:49
Boosoog
Boosoog is offline
dat plaatje heb ik zelf gemaakt ivm dat obstakel dat in Rotterdam wordt neergezet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:50
Boosoog
Boosoog is offline
En een synagoge hoeft ook niet voor mij.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:51
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 23-10-2003 @ 22:49:
dat plaatje heb ik zelf gemaakt ivm dat obstakel dat in Rotterdam wordt neergezet.
Dat 'obstakel' heet een moskee. Ik geef toe dat hij wat aan de grote kant is, maar waarom is het een 'bloody shame' dat hij wordt gebouwd (naast het feit dat hij nogal groot is dan)? Mogen die mensen hun religie niet uitoefenen? En waarom hoeft een synagoge ook niet voor jou?

Oh ja, we gaan offtopic.
Oud 24-10-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Amnesiac84 schreef op 21-10-2003 @ 11:06:
Kun je eens een keer in een heftige discussie vragen wat volgens hem het probleem van de vergrijzing moet oplossen? Als hij voor geboortebeperking én migratiestop is... Dan moeten wij over een jaar of 30/40 90% van ons loon overdragen aan pensioenen, AOW-premies etc.

Niet te vergeten dat door die vergrijzing (en uiteindelijk massale sterfte) er tienduizenden huizen leeg gaan staan, simpelweg omdat er dan te weinig bewoners voor zijn...

Ik vraag me af wat voor oplossing deze meneer voor dit probleem heeft...
Je kan het ze ook mailen op hun site en nee ik denk niet dat hij een goede oplossing heeft voor dit probleem, waarschijnlijk dat er niets wordt betaald aan de AOW etc. en de oude mensen maar laat creperen...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 20:30
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Grim schreef op 20-10-2003 @ 20:40:
en voor het derde kind een symbolische boete van een euro per jaar.

Oeioeioei... dat is dus 18 euro per kind

Maar ze blijven met hun gierige grijphandjes van de kinderbijslag af!
Oud 24-10-2003, 20:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 23-10-2003 @ 20:39:
Wel ff bij de les blijven, Joostje: de gegevens op die site gaan over Belgďe.
Jii moest toch weten dat Nederland toch een fractie groter is dan 30.000 km2.
lol, sorry

hier staat dat 70 % voor landbouw word gebruikt

http://www.agriholland.nl/dossiers/l...grond/faq.html
Reageren

Regels voor berichten