Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ontspan me door naar het strand te gaan en door de duinen te lopen/langs de zee te lopen (met m'n vriend), door te dwarsfluiten, te knutselen, lezen/muziek luisteren, schrijven,
gewoon door de spanning als het ware eruit te drijven. De momenten wanneer ik bewust probeer te ontspannen zijn als ik aanvoel dat ik op weg ben naar een paniek/huilbui, als ik doorsla (eetbuien ed), of als ik zo gespannen ben dat ik er lichamelijk last van krijg. (duizelig enz) Onbewust doe ik het ook wel, hoewel dat ook te maken heeft met verplichtingen voor me uit schuiven... Of als ik er een vast uurtje voor vrijgemaakt heb. Ik denk dat vaker rustpunten inlassen wel goed zou zijn, maar er zitten (helaas) nog altijd niet 25 uur in één dag...
||
Citaat:
Ontspannen kan pas als je gelukkig bent en nergens over piekert, maar zo ver ben ik nu om dat (voor mijzelf) in te zien...
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik mezelf het meest ontspan door het maken van muziek ookal is dat een hele inspanning ik ontspan en ontlaad mezelf er wel mee b.w.v.s
Onbewust gebeurt het vast ook wel.. in de pauze een histerisch en druk spelletje spelen is voor mij ook ontspanning en slapen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ga dan op mijn kamer zitten, zet rustgevende muziek op, doe het licht uit, doe kaarjes aan en ga schrijven
![]() Weet eigenlijk niet of ik het bewust doe, ik voel soms wel dat ik wat kwijt moet, dus ik denk zowel bewust als onbewust. Inderdaad, mooi toppic! Liefs Aboe |
![]() |
|
Een wandeling met mijn meisje maken,... of gwoon ergens met der gaan zitten, armen om der heen en een beetje praten of soms gwoon alleen maar knuffelen...
![]() En natuurlijk muziek luisteren.. vooral lekker rustige muziek. Gaan vissen,.. jah vissen, met een hengel dus. Vooral alsk een nachtje heb gevist, en dan om 5 uur wakker wordt, na een korte nachtrust en dan de nevel op het water zie, terwijl de eerste kleuren aan de hemel verschijnen: dat is pas echt rust ![]()
|
mjah als ik me echt ff bewust 5 min moet ontspannen ofzo, (en dus buiten hobbiejs/ inet en tv kijken om enzo)
dan zorg ik eerst dat alle agressie dr uit komt ![]() dmv ergens op in te beuken ![]() en daarna ff 5 min te 'mediteren' ofzo ![]() of ik ga schrijven of tekenen.
|
Hoe Ontspan jij je?
-muziek (minimal music; dan kan je kiezen, gek worden of ontspannen). -al m'n spieren spannen -tekenen -bloemetjes vouwen en op welke momenten? Gedurende de hele dag. Er zijn momentjes dat ik dood ga van spanning/angst. Dan móet ik wel ontspannen. Pas je dit Bewust toe? Ja Zou je vaker rustpunten kunnen/moeten inlassen denk je? nee
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
t klinkt misschien heel gek, maar: paardenstallen uitmesten...kan ik lekker mn energie en boosheid in kwijt...lekker in de stront prikken haha, daar word ik heerlijk rustig van.
en daarna mn lieve pony poetsen en rijden...dan voel ik me zo vrij he!!! en liedjes van tori amos, bloodhoundgang en placebo draaien met een kopje thee erbij... aaah...heerlijk Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 17:10. |
![]() |
|
Hoe Ontspan jij je?
Door echt even te stoppen met waar ik mee bezig ben of was. Echt even tot rust komen, het hoeft niet eens per se een grote afstand te hebben met waar ik mee bezig ben/was. door wat? Een muziekje, gewoon zitten dromen, een leuk telefoongesprek, maar mijn nummer 1: Naar buiten staren. ![]() en op welke momenten? Op momenten dat ik lang ingespannen met 1 of meerdere dingen ben bezig geweest met weinig tussenpauzes. Dit kan zowel letterlijk als psychisch zijn. Pas je dit Bewust toe?, wanneer je b.v niet goed in je vel zit, of doe je dit Onbewust? Vaak gaat het best wel onbewust. Zou je vaker rustpunten kunnen/moeten inlassen denk je?, zoja; hoe bv. en wanneer? Nee, ik denk dat de wil om door te gaan het in die gevallen toch zou winnen. |
![]() |
|
Mediteren,
muziek beluisteren, Schrijven, Schilderen, Kamer opruimen (daarna voelt m'n hoofd ook opgeruimt), Half uur onder de douche staan en nx doen.. Fanatiek fitnessen... Dit zijn mijn ontspannings manieren.. Wanneer? Voornamelijk 's avonds...
|
Als ik uit school kom ontspan ik me eigenlijk gelijk al op de weg terug naar huis.. (k moet n half uur fietsen) En voordat ik thuis ben, ben ik weer helemaal rustig, en uitgerust, maar niet als ik tegenwind heb natuurlijk...
![]() En verder gewoon sporten, dan kom ik later thuis, en dan ben ik zo moe, dat ik gelijk in slaap val, lekker is dat... en helemaal ontspannen......
||
Citaat:
*muziek luisteren *zingen *als ik me gefrustreerd, deprie, enz. voel *ja heel bewust, niet in een soort waanstand, zeg maar.
|
![]() |
kan op verschillende manieren, hangt van mn bui af.
- 's avonds : op mn bed zitten, muziek luisteren, wijn drinken en schrijven wat er in me opkomt, komen vaak best interessante theorieën en /of gedichten uit. - als t koud is; met thee of warme chocomel onder de dekens kruipen en lezen. - als t warm weer is; op mn balkon zitten, blowtje erbij en muziek luisteren en/of tekenen. - op mn kamer een beetje bezig zijn met nephaar, make-up en een beetje kleding maken of verbouwen en ondertussen een beetje ronddansen. - door het bos lopen of gewoon gaan zitten, muziek luisteren met mn discman en tekenen/lezen/schrijven. ja, ik ben wel t liefst alleen. ik maak zat tijd vrij om tot rust te komen en na te denken, alles op een rijtje te zetten en tijd voor mezelf te nemen. |
![]() |
|
muziek luisteren, dagdromen, slapen, mandala's kleuren, schrijven, naar buiten stukje lopen...
wanneer, als de chaos in mn hoofd me te veel wordt. ik las dit soort momenten meestal wel bewust in, zou het vaker moeten doen. denk dat ik ik beter slaap als ik voor t slapen gaan de tijd neem om mn gedachten tot rust te brengen... |
![]() |
|
![]() |
Hoe ik me ontspan hangt er helemaal vanaf met wat ik bezig ben. Als ik aan het multiplayer-gamen ben en ik merk dat ik gefrustreerd raak en ik even moet ontspannen dan kan dat prima samen gaan met wat huiswerk maken/lezen of even iets in het huishouden doen.
Maar als ik juist een beetje gek wordt van mijn huiswerk of een of ander wat saaier gedeelte van mijn studie dan kan ik relaxen door even de actie van het multiplayer-gamen op te zoeken. Kortom, verandering werkt ontspannend voor mij. |
![]() |
|
![]() |
Voor ik het volgende vertel: note wel, ik ben tegen het frequent gebruik van softdrugs.
De laatste keer dat ik me echt heb ontspannen was toen ik net terug kwam van snowboarden, naar een vriend ben gefietst: en daar onder het genot van een veel gebruikte softdrugs gepraat over hoe het vroeger allemaal was. |
![]() |
|
Door gewoon te liggen en nergens over na te denken. Alleen maar liggen. Al heb ik er een bloedhekel aan, door fietsen [ong. 3 kwartier naar school heen + terug] in mijn eentje word ik ook heel relaxed. Ik hang altijd heel dromerig op mijn stuur, dwaal met mijn gedachten af. Verder van een warme douche, of een goed boek lezen. En muziek.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Help me met ontmaagden! Wasaap | 66 | 17-11-2015 19:57 | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Beleidszaken |
Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin Verwijderd | 500 | 03-05-2010 09:54 | |
Seksualiteit |
hoe en waar moet je haar beffen? appiegogogo | 56 | 17-05-2007 16:49 | |
Beleidszaken |
Samenvoeging Onzin en De Kantine Ieke | 500 | 23-03-2006 21:35 | |
Psychologie |
waar heb jij wat aan gehad? Eend | 4 | 23-10-2002 10:53 |