Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2003, 12:29
**Lololo**
**Lololo** is offline
Ik heb al langer dan 1,5 jaar een hele lieve vriend. Maar de laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren aan zijn ouders. Mijn vriend is enigskind en dus erg verwend.
We hebben nooit de kans om alleen te zijn, zijn ouders willen overal en altijd bij zijn. Ik wil ook wel eens met mijn vriend een dagje wat leuks gaan doen ofzo, maar dan met zijn 2tjes..

Ook nemen zijn ouders af en toe zoveel tijd van hem in beslag dat hij geen tijd meer heeft voor mij. Zo gaat hij bijvoorbeeld mee boodschappen doen, winkelen, of ze vragen hem om mee te helpen met iets waar ze mee bezig zijn of om hun weg te brengen met de auto (terwijl ze heel goed zelf kunnen rijden), waardoor hij geen tijd heeft om huiswerk te doen of dingen die hij echt moet doen. En dit moet dan in de tijd dat hij met mij heeft afgesproken.

Ik heb het er ook al met mijn vriend over gehad, en hij zegt dat zijn ouders eigenlijk altijd op de 1e plaats komen... Maar bij mij komt Hij op de 1e plaats.

Herkent iemand dit probleem, en weet iemand een oplossing hiervoor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2003, 13:25
Gothic
Gothic is offline
Waarom komt hij niet naar jouw huis toe dan?
Oud 22-10-2003, 13:27
Verwijderd
ik denk dat zn ouders een beetje bang zijn hem kwijt te raken...aan jou...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:29
**Lololo**
**Lololo** is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-10-2003 @ 14:25:
Waarom komt hij niet naar jouw huis toe dan?
Ik woon niet meer thuis, maar bij mijn opa en oma, hier komt hij af en toe ook langs. Maar dit is maar een klein flatje, waar we zowiezo geen privacy hebben..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:29
Ingemar
Ingemar is offline
Heb jij er al met je vriend over gepraat? En je vriend al met zijn ouders?

(= Leonoor)
Oud 22-10-2003, 13:30
**Lololo**
**Lololo** is offline
Citaat:
maria schreef op 22-10-2003 @ 14:27:
ik denk dat zn ouders een beetje bang zijn hem kwijt te raken...aan jou...
Dat denk ik ook, maar wat kan ik hier dan aan doen?
Met citaat reageren
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
**Lololo** schreef op 22-10-2003 @ 14:30:
Dat denk ik ook, maar wat kan ik hier dan aan doen?
Jij met je vriend praten en je vriend (en jij eventueel ook) met zijn ouders.
Denk ik.

(= nog steeds Leonoor)
**Lololo**
**Lololo** is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 22-10-2003 @ 14:29:
Heb jij er al met je vriend over gepraat? En je vriend al met zijn ouders?

(= Leonoor)
Mijn vriend heeft er nog niet met zijn ouders over gepraat. Hij vind zelf namelijk dat het niet zo erg is..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:32
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
**Lololo** schreef op 22-10-2003 @ 14:30:
Mijn vriend heeft er nog niet met zijn ouders over gepraat. Hij vind zelf namelijk dat het niet zo erg is..
Eventueel zeggen dat jij het wel erg vindt...als hij zich daar niks van aan trekt...tja, dan weet ik het ook niet...je kunt het hem moeilijk verplichten. Eventueel zelf een keer een balletje opgooien bij zijn ouders. Maar het is dan iig niet alleen hun schuld, maar ook die van je vriend (vind ik), hij kiest er ook zelf voor immers.

(= nog steeds Leonoor)
Oud 22-10-2003, 13:36
**Lololo**
**Lololo** is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 22-10-2003 @ 14:32:
Eventueel zeggen dat jij het wel erg vindt...als hij zich daar niks van aan trekt...tja, dan weet ik het ook niet...je kunt het hem moeilijk verplichten. Eventueel zelf een keer een balletje opgooien bij zijn ouders. Maar het is dan iig niet alleen hun schuld, maar ook die van je vriend (vind ik), hij kiest er ook zelf voor immers.

(= nog steeds Leonoor)
Ik zal het er vrijdag over hebben, dan zie ik hem weer.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:07
Verwijderd
jij vindt het wel erg...

en ik zou idd eens met zn ouders rond de tafel gaan als je er niet uitkomt met je vriend...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 13:47
josdebos
josdebos is offline
sjeus.. maar das niet makkelijk hoor!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 14:23
**Lololo**
**Lololo** is offline
Nee idd, ik ben toch al niet zo'n prater, en om nou tegen zijn ouders te gaan zeggen dat ik vind dat ze hem meer los moeten laten..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 14:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
**Lololo** schreef op 23-10-2003 @ 15:23:
Nee idd, ik ben toch al niet zo'n prater, en om nou tegen zijn ouders te gaan zeggen dat ik vind dat ze hem meer los moeten laten..
Dit zou ik absoluut niet doen. Dit komt namelijk over als een verwijt, en ik denk dat je het dan alleen maar erger maakt.
Oud 23-10-2003, 14:32
**Lololo**
**Lololo** is offline
Dat lijkt mij ook, en ik wil het niet als een verwijt over laten komen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 14:45
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Nou... dat is nogal wat...
Heb je ook een vriendje. Maar als zijn ouders op d eeerste plek komen istie zelf ook wel een super-ontzettend-huismusje hoor.. En ik denk niet dat zijn ouders daar dan veel aan kunnen doen. Mja wel iets natuurlijk. Hij leeft wschijnlijk al ze hele leven zo, als je begrijpt wat ik bedoel
Ik denk dat je het er echt heel goed met hem over moet gaan hebben, en misschien wel met zijn ouders erbij. Hij kan wschijnlijk heel moeilijk "nee" zeggen zijn ouders ofzoow...

sterkte durmeej!!!
Oud 23-10-2003, 18:19
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Jammer dat je leeftijd er niet bijstaat, maar kinderen/mensen gaan zich in de pubertijd wat meer losmaken van hun ouders dat is normaal. Ook is normaal dat je ouders belangrijk voor je zijn, en dat je ook af en toe wat voor ze doet, niet altijd voor jezelf kiezen.

Je vriend heeft zich dus duidelijk nog niet losgemaakt van zijn ouders,en zijn ouders willen dat waarschijnlijk ook niet. Nu gaat dit ten koste van jou en dat is niet de bedoeling. Je vriend moet dus daarin een balans zien te vinden, tijd voor jou tijd voor de verplichte dingen en tijd voor zijn ouders. Uiteraard moet dit in overleg met z'n ouders. Het is niet jou taak om met zijn ouders te gaan praten vindt ik. Vindt hij dat het allemaal wel meevalt, tsjah dan weet ik het niet.....
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 08:29
**Lololo**
**Lololo** is offline
Mijn leeftijd, en die van mijn vriend, is 20.. We zijn dus al even de puberteit uit. Ik vind dat mijn vriend wel de leeftijd voorbij is om nog heel erg vast te zitten aan zijn ouders...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 13:23
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
**Lololo** schreef op 24-10-2003 @ 09:29:
Mijn leeftijd, en die van mijn vriend, is 20.. We zijn dus al even de puberteit uit. Ik vind dat mijn vriend wel de leeftijd voorbij is om nog heel erg vast te zitten aan zijn ouders...
Heb je helemaal gelijk in
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 14:00
Verwijderd
of misschien dat ze hem meer los laten als jij bijvoorbeeld voortaan ook elke keer mee bodschappen gaat doen...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
maria schreef op 24-10-2003 @ 15:00:
of misschien dat ze hem meer los laten als jij bijvoorbeeld voortaan ook elke keer mee bodschappen gaat doen...
*ziet het al voor zich*
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 16:04
Go
Go is offline
Citaat:
maria schreef op 24-10-2003 @ 15:00:
Met de hele familie naar de supermarkt
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 17:13
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
gerwin schreef op 24-10-2003 @ 17:04:
Met de hele familie naar de supermarkt
Inclusief opa en oma met de elektro scooters
Oud 24-10-2003, 17:15
dolliefijntje
dolliefijntje is offline
je moet er even rustig met je vriend over praten, mijn ex was echt een moederskindje, hij kon (bij wijze van spreken) niet zonder zijn moeder naar het toilet.

maar na een babbelte ging het beter. zijn moeder mocht me niet en dat was duidelijk te merken.

wat ik ook gedaan heb is iedere keer als hij iets met zijn ouders ging doen, ging ik met mijn vrienden weg.
hij had het snel afgeleerd.
Reageren

Regels voor berichten