Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In sommige landen zeggen ze dat mensen met een psychose doorde duivel bezeten zijn.. Wij, in NL weten dat een psychose een ziekte is... Misschien een vreemd voorbeeld, maar wij bepalen de normen/ waarden... Joyce
||
Citaat:
Onze maatschappij bestaat uit drie dingen; normen waarden en regels Als je je aan alles houd wat JIJ normaal vind, ''hoor'' je in deze maatschappij. Heel veel mensen vergeten alleen de maatschappij en denken alleen maar aan de groep. ''Als ik maar net zulke cijfers haal als die en die'' maar ze vergeten dat zijzelf de maatschappij zijn...
||
Citaat:
Maar waar op gereageerd wordt, is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde meer: 'ik ben graag alleen, bevind me niet graag onder mensen, enz.' is dat 'gewoon een beetje anders' of is dat 'meer dan gewoon een beetje anders'. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is wat ik bedoel.
||
Citaat:
Maar wat zegt het je, en waar ben je het mee eens of oneens?
||
Citaat:
Wat is de waarde van het antwoord voor jou? Zou je het veranderen wanneer het, maatschappelijk gezien, totaal on-acceptabel zou zijn?
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Anderen zullen misschien wel roepen "je bent hardstikke gek! ik ga elk weekend flink feesten met zoveel mogelijk mensen erbij!" 2) Ik denkd at het voor jou belangrijker te weten is hoe jij zelf er naar kijkt. Stel dat je jezelf zou observeren, wat zou je zien? groetjes moenbase
||
Citaat:
Ik vind het ook niet overdreven raar, maar anderen schijnen me altijd wel een beetje 'apart' te vinden. Dat interesseert me niet (meer) zo dat ik me daar rot door ga voelen, maar bijvoorbeeld: ik lijkt van bepaalde 'gewoontes' niet op de hoogte te zijn en dat vind ik vervelend. 2) Ik weet wel hoe ik naar mezelf kijk, maar ik leef in een wereld met andere mensen, ik wil bv. weten hoe ik met die andere mensen om moet gaan, enz.
||
Citaat:
||
Citaat:
1b) Bedoel je dat het je helemaal niets uitmaakt, of dat het je alleen niet meer zodanig uitmaakt dat je je naar/vervelend gaat voelen? 1c) Het is makkelijk om te zeggen "je kunt niet overal van op de hoogte zijn". Waarom zou je graag op hoogte willen zijn van gedragsuitingen van anderen? 2) Dat hangt van de type-mensen af waarbij je het zou willen 'proberen'.
||
Citaat:
||
Citaat:
1c) Er is een verschil tussen 'niet overal van op de hoogte zijn' en 'overal niet van op de hoogte zijn'. Ik zou graag van gedragsuitingen van anderen op de hoogte willen zijn, omdat ik, zoals ik al zei, in een wereld met anderen leef. 2) De mens in het algemeen. Dit is niet het enige wat misschien onder 'niet gewoon' valt, 't is één van de dingen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ikzelf houd ervan om juist een beetje tegen de maatschappelijk verantwoorde regels aan te schoppen.. ![]() Uit je post begrijp ik dat je het niet geheel met mij eens bent.. Wil je dán ook argumenten geven over wat volgens jou 'wanneer en waarom normaal is'? Joyce
||
Gewoon: geaccepteerd door de maatschappij waarin je leeft,
doorsnee idd. Wanneer iets meer dan gewoon een beetje anders is... Als het zo anders is dat het niet meer in het beeld van de gemiddelde persoon uit de maatschappij waarin jij leeft past. Zoiets, denk ik. Citaat:
![]() Ik denk dat er (veel) meer mensen zijn die zich zo voelen of denken, maar zolang je wel met andere mensen op een normale manier kan omgaan ed, (en het dus geen erg storende factor is in jouw leven), het geen probleem is... Mensen verschillen nou eenmaal, dat je niet aan het 'standaard beeld' voordoet, betekent niet dat je gelijk abnormaal bent...
|
Je zegt dat je niet goed ziet hoe anderen zich voelen, maar zover ik weet valt dat best mee eigenlijk, wat ik gezien heb, en met je vriend bv...
Ook het alleen zijn... ik denk dat je liever bij je vriend bent dan alleen toch?
|
M'n vriend is een uitzondering op alles (en ik ben zeker liever bij hem dan alleen, in dat opzicht kan en wil ik juist niet alleen zijn)...maar 't is ook meer en anders dan alleen niet goed zien hoe anderen zich voelen (dat zie ik soms/vaak wel, maar verder niet zo oid).
||
Citaat:
1c) Vanwaar dit *plotselinge* besluit? 2) Ik neem aan dat je wel mensen in je buurt hebt met wie je het goed kunt vinden, misschien kun je via hen meer contacten op doen en op deze manier een deel van het menselijk ras leren te begrijpen?
||
Citaat:
||
Citaat:
De één vermaakt zich graag door te gaan feesten, terwijl de ander dolgelukkig is met een strandwandeling in de avond. Wie is er nu normaal volgens jou, of volgens 'de maatschappij' het feestbeest of de 'klassieke romanticus'? En zou één van hen veranderd moeten worden om wel 'normaal/gewoon' te zijn?
|||
Citaat:
2) Dat heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet echt. ![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2) En bij de vriendjes en vriendinnetjes van je vriendje? ![]()
||
Citaat:
Mijn insteek is 'als je er zelf prettig bij voelt, (geen anderen met je gedrag 'schaadt'), dan ga je gewoon door met wat je doet'... Trouwens, onze maatschappij bestaat uit allerlei sub-groepen (denk aan gabbers, kakkers, punkers, skaters et cetera). Volgens mij zoekt iedereen wel vrienden uit die globaal dezelfde ideeën/ opvattingen e.d. hebben. In jou groep ben je dan iig normaal.. Wie is er nu normaal volgens jou, of volgens 'de maatschappij' het feestbeest of de 'klassieke romanticus'? Natuurlijk kun je -ik- daar geen antwoord op geven. Zoals ik zonet al zei, er bestaan vele (geaccepteerde) sub-groepen. Het gaat erom dat je zelf, over het algemeen, gelukkig bent. 'De maatschappij, dat ben jíj', luidt de slogan van de postbus 51 spotjes ![]() Joyce (prefereerd het om juist wat minder doorsnee te zijn)
|
Gewoon kan je zien als: normaal. Normaal is volgend de norm. De norm wordt bepaald door de maarschappij en de cultuur waarin je zit.
Op die manier kan je zeggen dat je "gewoon" bent voor mensen die het zelfde doen als jij. Dat jij niet echt veel contacten wil kan voor mensen gewooon zijn maar de meeste mensen vinden dit niet gewoon. Kijk maar naar de TV: hier willen ze je laten weten dat het gewoon is om uit te gaan, te roken, te drinken, te consumeren, een carriëre te maken, succesvol te zijn. Maar zodra je heel goed naar een individu gaat kijken en dus die persoon los van een groep ziet in een diep focus zie je dat ieder mens uniek (ongewoon) is. Wat mij belangrijk lijkt is dat jij jezelf accepteerd voor wat je bent. Dat jij het eens bent met de dingen die jij doet en dat jij jezelf "gewoon" vindt maar toch beseft dat je uniek bent. Ik hoop dat je er iets aan hebt...
||
Citaat:
Sommige mensen vinden mij ook ontzettend weird omdat ik fluoriserend rood/ rose haar heb, 'vage kleren', 'te veel oorbellen heb', 'apparte make-up' 'tragus & neus pierc' e.d. De menschen waar ik mee omga, vinden het normaal... Echter, sommige oudere generaties of 'kakkkers' vinden het nodig een opmerking te plaatsen wanneer ik over straat loop oid... Nja, ik ben dur tevreden mee, en dat is het voornaamste ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Verhuurder zegt op laatste moment af, gevolg: twee weken voor verhuizing geen woning Martiño | 14 | 24-06-2010 09:41 | |
Verhalen & Gedichten |
gewoon die ene jongen Spoonie | 11 | 07-02-2004 18:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
jarenlang wachten op een woning in het azc alwaysgood | 2 | 14-05-2003 16:05 | |
Psychologie |
kmoet het gewoon even kwijt.. DutchGirl | 8 | 22-01-2003 16:44 | |
Verhalen & Gedichten |
ik weet het gewoon niet meer.. Darkie | 1 | 01-11-2001 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Gewoon Verwijderd | 20 | 04-10-2001 18:43 |