Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2002, 17:31
love_ya
love_ya is offline
Ik weet niet of dit al wel eens geweest is...,
maar hebben jullie wel eens dat mensen vreemd reageren als je veel nieuwe kleren krijgt? Ik krijg soms wel in een keer best veel kleding (soms merk kleding) en schoenen maar dan reageren veel, "goh alweer??"(op een niet aardige manier). Ze denken dan dat ik heel rijk ben enzo... (Sommige reageren ook leuk hoor..)
Of denken/zeggen jullie dat juist als iemand veel kleding heeft...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2002, 17:38
de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
nou je zal het vast neit slecht hebben als je je het kan veroorloven he.. en ja jaloezie is zo een beetje het menselijkste wat er is denk ik...

maar goed het boeit mij dan weer neit zo heel veel in welke mate men hun kleren koopt en hoe duur die zijn...
Oud 04-05-2002, 17:46
Ilsch
Ilsch is offline
ik vind het irritant.. vorig jaar zat ik bij een meisje in de klas, en als ik dan nieuwe kleren had gekocht was het altijd zo'n beetje kattig/jaloers "zooo had je geld teveel ofzo"
Maar ja, als ik nieuwe kleren koop, koop ik gelijk veel.. kleedgeld ff opsparen, en dan kopen..

Vond het iig nooit zo leuk, ze had het thuis nou niet echt ruim qua geld... en dan zei ze dat en voelde ik me altijd een beetje schuldig.. stom heh
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 17:54
love_ya
love_ya is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:

Vond het iig nooit zo leuk, ze had het thuis nou niet echt ruim qua geld... en dan zei ze dat en voelde ik me altijd een beetje schuldig.. stom heh [/B]
ja, heb ik ook ja...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 18:18
shanli
shanli is offline
Citaat:
love_ya schreef:
Ik weet niet of dit al wel eens geweest is...,
maar hebben jullie wel eens dat mensen vreemd reageren als je veel nieuwe kleren krijgt? Ik krijg soms wel in een keer best veel kleding (soms merk kleding) en schoenen maar dan reageren veel, "goh alweer??"(op een niet aardige manier). Ze denken dan dat ik heel rijk ben enzo... (Sommige reageren ook leuk hoor..)
Of denken/zeggen jullie dat juist als iemand veel kleding heeft...
ok jah,ik heb daar nix op tegen maar soms vind ik dat ze overdrijven,een vriendin zei:ik heb nieuwe schoenen nodig,en ze had pas nieuwe dan denk je ...
Maar iedereen doet wat ie zelf wil met zijn geld.
Oud 04-05-2002, 19:16
Nuck
Nuck is offline
Ja, ik krijg ook best veel kleren van mijn paps en mams, maar mijn vriendjes en vriendinnetjes zijn het wel gewend en eigenlijk boeit het niet zo .
Oud 04-05-2002, 19:20
DarkCat
DarkCat is offline
Ten eerste krijg ik geen kleren maar koop ik kleren, en die koop ik geheel naar mn eigen smaak en stijl en naar de hoeveelheid geld die ik op dat moment heb en ik heb er nog nooit iemand over horen zeiken..

Je moet je niks aantrekken van mensen die jaloers zijn op je hoeveelheid kleren en al helemaal niet van mensen die jaloers zijn op hoeveel je kleren gekost hebben
Oud 04-05-2002, 21:01
simple creed
simple creed is offline
ik krijg gewoon kleren als ik ze nodig heb... en draag ze dan heel lang omdat ze zo lekker zitten

maareh ik vind het niet eens leuk om dure kleren te krijgen... heb constant het idee van ohhh hellup straks gebeurd er wat mee *zucht*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:21
Roxy
Roxy is offline
nou ik ben niet iemand die veel kleding koopt en al helemaal geen dure... ik ben een krent ik vind het geweldig om een trui voor 5 euro te kopen ofzow... maar het kan mij nie zo veel schelen dat iemand heel veel kleren heeft... natuurlijk kan ik wel zowiets hebben van oeh da wil ik oowk hebben, maar dan koop ik dat gewoon of als het duur ofzow is dan koop ik het nie... maar ik denk dat ik het probleem nie helemaal zie
Oud 04-05-2002, 21:41
Verwijderd
ik vind dat ik niet heel veel kleren heb.. En de laatste kleren die ik gehad heb zijn 3 pakken van m'n oom, en broques... allebei dus gewoon van mn oom overgenomen.. vind ik nix mis mee, ze zitten als gegoten.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 23:09
xsten
xsten is offline
Dat is nou echt het laatste wat me interesseert als ik net lekker geshopt heb. Als anderen zo reageren is dat alleen maar jaloezie.
Iedereen moet zich maar gewoon met zich zelf bemoeien.
Ik ben in een superhumeur als ik geshopt heb en dat laat ik zeker niet verpesten door dat soort mensen. Het interesseert me overigens ook erg weinig wat anderen denken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 23:38
Verwijderd
Ach, ik heb niet bijzonder veel kleding..genoeg om een tijdje elke dag iets anders aan te trekken, maar het is veel belangrijker om goed te kunnen combineren. Ik hoef niet elke dag te laten zien dat ik nóg veel meer RL-overhemden in de kast heb (in tegenstelling tot sommige dwazen op dit forum, die denken dat het normaal is om 15+ RL-overhemden te hebben )
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 07:44
WolterB
WolterB is offline
k heb genoeg kleren, niet te veel, watn dan zou ik toch de helft niet dragen. ook niet zo veel dure kleren, want waaorm zou je nou die ene trui kopen waar een merkje op staat en er net zo uit ziet als die andere zonder merkje terwijl dat €30 kan schelen?
Oud 05-05-2002, 08:48
Alet
Alet is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
ik vind dat ik niet heel veel kleren heb.. En de laatste kleren die ik gehad heb zijn 3 pakken van m'n oom, en broques... allebei dus gewoon van mn oom overgenomen.. vind ik nix mis mee, ze zitten als gegoten.
Zozo, flink postuur voor een 15 jarige
Ik ben trouwens wel gek op shoppen, en kom regelmatig met iets nieuws thuis. Maar ik voel daardoor geen enkele jaloezie/ergernis van anderen. Iedereen geeft zijn geld aan zijn eigen interesses uit toch? Zo is voor een goede vriendin van haar d'r paard een grote uitgavenpost, en voor een vriend van mij zijn fototoestel Ik ga toch ook niet jaloers zijn als hij een nieuwe lens heeft gekocht?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 09:10
phoebe4000
phoebe4000 is offline
ik krijg nooit kleren van mijn ouders ofzo, vind ik ook niet erg, dat is ook de reden dat ik in een kledingwinkel ben gaan werken, genoeg geld en kortig (30%) op de nieuwe ww-collectie, dus ik koop wekelijks een paar nieuwe kledingstukken, ik krijg wel gezeik van een aantal mensen, maar die mensen hebben (heel toevallig) allemaal geen geld, omdat ze geen zin hebben om te werken en het dus met een 10-tje zakgeld moeten doen.... en dat gaat niet!!! maar omdat ik veel kleren koop zit mijn kast op een gegeven moment (weer) vol, dan ruim ik mijn kast uit, stop alle kleren die ik niet meer moet in tassen... en dat breng ik weg naar een een of andere instantie, zodat er nog mensen plezier van kunnen hebben
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 09:24
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik zit er een beetje tussenin. Ik krijg kleedgeld en daar moet ik het in principe mee doen maar als ik echt iets geweldigs zie mag ik bijna altijd wel lenen bij m'n moeder. Er is wel een tijdje geweest dat ik best veel geld had en toen heb ik ook erg veel kleren gekocht. Mensen zeiden toen weleens 'Jeeezus heb je al weer iets nieuws?'...maar dat was meer op een grappige manier.
Als ik mensen zie die iedere dag nieuwe kleren kopen (bij wijze van) heb ik daar eerder medelijden mee dan dat ik er jaloers op ben. Lijkt me een teken dat je iets mist in je leven en dat probeert op te vullen met materiele dingen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 09:45
slisje
slisje is offline
Heel vaak word niet gesnapt waarom je die merk kleding koopt, als mensen dit zelf niet doen...
ze komen dan vaak met de vergelijking, ja dat is precies het zelfde 4 keer zo goedkoop, maar als nog koop "jij" dat dure...

Ik koop altijd in een keer 3 of 4 broeken en daarbij een aantal dingen die ik daar mee kan combineren, en ja dan ben je al snel behoorlijk wat geld kwijt, maar als je niet meer groeit doe je er ook behoorlijk wat langer mee, want meestal is merkkleding wat beter van kwaliteit, en de naam staat garant voor dat (niet altijd waar natuurlijk)

Mijn ouders hebben altijd merkkleding voor de kinders gekocht, nooit anders, dus het is er met e pap lepel ingegooit...
En dan doe je zelf ook niet veel anders dan het kopen, en wat is nu weer geld?

Kijk het is duur wanneer je het je niet kan veroorloven...
maar wanneer wel, wat maken die paar centen dan uit?
*en dan mag je klinken alsof je rijk bent ofzo... maar het kan ook gewoon zijn van een nochalante instelling op gebied van geld*
Oud 05-05-2002, 10:29
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
nare man schreef:
in tegenstelling tot sommige dwazen op dit forum, die denken dat het normaal is om 15+ RL-overhemden te hebben )
je bent gewoon jaloers dat ik me dat wél kan veroorloven
Oud 05-05-2002, 12:01
Verwijderd
he? ik snap je topic neit helemaal??? ...zal wel aan mij liggen...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Alet schreef:

Zozo, flink postuur voor een 15 jarige
grrr ik ben 16 maar dat kutforum erkent het niet..

Nou vraag maar aan wouter he, ik ben 1.86 en de helft van de overhemden van mijn oom waren ook te klein
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 12:26
de
de is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

grrr ik ben 16 maar dat kutforum erkent het niet..

Nou vraag maar aan wouter he, ik ben 1.86 en de helft van de overhemden van mijn oom waren ook te klein
ghehe..

dan ben je kleiner dan mij

btw...vorige keer was je 2.15 m

Laatst gewijzigd op 05-05-2002 om 12:30.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 12:53
CryperA
CryperA is offline
Is toch alleen maar fijn als je flink wat kleding van je ouders krijgt. Iedere dag nieuwe kleding vind ik overdreven maar goed...het is mijn leven niet...

En zelf moet ik kleding kopen van mijn eigen geld met zakgeld, en net zoiets als Bubbeltjes zei...als ik iets leuk zie is me ma vaak zo lievig dat ze me geld voorschiet. Vaak koop ik ook veel tegelijk
Oud 05-05-2002, 12:56
Roos
Roos is offline
Ja dat ken ik. Het is niet zo dat ik het altijd vervelend vind, maar sommige mensen brengen het echt irritant.
"Vinden je ouders het dan niet erg dat je zulke dure ( ) kleding koopt?"

Wat moet je daar nu op zeggen Nee, ze vinden het niet erg?
Oud 05-05-2002, 13:47
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
de schreef:

dan ben je kleiner dan mij

Dan ik
Oud 05-05-2002, 13:53
AtHell
AtHell is offline
en waarom zou het mij ook maar iets boeien wat een ander koopt of hoeveel het heeft gekost als het leuk is complimenteer ik ze en als het niet staat dan hou ik me mond of zeg ik daar wat van lijkt me toch vrij simpel
Oud 05-05-2002, 13:56
beuk
beuk is offline
Ach sommige dingen vind ik gewoon overdreven.
Zoals jongens die op hun 15e al drie of meer pakken in de kast hebben hangen (tja als je ze krijgt kan je er ook nix aan doen maar als je ze gekocht hebt vind ik het zwaar overdreven).
Of mensen die 20 dezelfde overhemden/polo's hebben maar dan in iets verschillende kleuren, dat je zo'n regenboog effect in je kast hebt :/

Maar ik zal er nooit iets van zeggen, iedereen moet zelf maar bepalen waar hij/zij zijn/haar (ouders) geld aan uitgeeft.
Oud 05-05-2002, 14:09
Esmée
Esmée is offline
Ik bemoei me niet met andermans kleding en als mensen vinden dat ik te veel/te dure kleding heb is dat jammer voor ze...
Oud 05-05-2002, 14:09
flamez
flamez is offline
eh heb niet zo last van dure kleren, heb een zomerjas van € 5.65
groene legerjas bij dumpstore, broeken van hooguit € 20 euro, soms ook van de dumpstore, t-shirts van charleston en large

en schoenen 2 jaar oude legerkisten, waarom zou je nieuwe kleding kopen, als je nog goede kleren bij bijv Jopie kan vinden?, het vies vinden zit toch alleen maaar tussen de oren..

greetz

Flamez
Oud 05-05-2002, 21:14
Li
Li is offline
het interesseert me echt niet als mensen dat zeggen.. Ik krijg in vergelijking met anderen misschien ook wel minder kleding, maar wel duurdere... Waar sommigen de H&M leegkopen, krijg ik maar een paar kledingstukken waar ik dan weer een aantal jaar mee kan doen. Vaak denkt men dus dat ik veel kleding koop, omdat ik nog veel draag van de jaren ervoor..
Ach iedereen moet doen met zijn/haar geld wat ie wil
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 21:28
Sirra
Sirra is offline
Als je maar draagt wat jij mooi vind.

Als het dan toevallig een merkje heeft...
Dat dat merkje invloed op jou heeft gehad...
Of het trendy is...

wat maakt het toch uit joh...

Zolang je anderen maar in hun waarde laat door ze zelf te laten beslissen of ze iets nieuws kopen...

Hoe het er uit ziet, hoe duur het is en hoelang het wel niet mee gaat..

Allemaal hun keus.

----

Vb.

Ik heb vrienden die zich in de dumpstore helemaal kunnen redden qua kleding.
Ik heb vrienden die van H&M leven (bij wijze van spreken )
En vrienden die alleen de dure-merkMERKEN weg in slaan.
En dan zijn er ook nog die zich nergens wat van aantrekken en gewoon kopen wat ze mooi vinden...

Zo heb je van alles wat hè!

XXX

SirrA
Oud 06-05-2002, 07:29
humandoll
humandoll is offline
Ik krijg helaas nog geen kleedgeld, mijn ouders denken dat ik het in een keer opmaak, en vaak nieuwe kleren krijg ik ook niet. Meestal krijg ik gewoon een paar nieuwe oufits van m'n moeder. En dan krijg ik gewoon alles wat ik wil, ook merk. M'n moeder (ja , ik ben erg afhankelijk) vind die merkkleding veel beter omdat dat langer mee gaat. dat langer meegaan boeit mij niet ofzo, op een bepaald moment ben je toch weer uitgekeken op je kleren en wil je nieuwe toch?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 12:38
Verwijderd
Ik koop wat ik wil en waneer ik wil..
btw Ligt dus aan mezelf, mensne zien toch niet als ik iets nieuws heb..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 13:01
Caroo
Caroo is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Ik koop wat ik wil en waneer ik wil..
btw Ligt dus aan mezelf, mensne zien toch niet als ik iets nieuws heb..
Nee maar je hebt ook niet vaak nieuwe dingen lieffiiee!

Ennuh ik zie het wel! Maar jah ik ben er ook bijna altijd bij als je iets nieuws koopt..
Oud 06-05-2002, 13:04
SaLVAD0R
SaLVAD0R is offline
je moet jezelf natuurlijk wel eerst ten rade gaan of je de kleren ECHT nodig hebt

misschien vind jij wel dat je niet zoveel kleren heb maar dat zou kunnen komen omdat je gewoon een verwend nest bent....

ik zou het wat rustiger aan doen met het kopen van kleren
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:06
love_ya
love_ya is offline
Citaat:
SaLVAD0R schreef:
je moet jezelf natuurlijk wel eerst ten rade gaan of je de kleren ECHT nodig hebt

misschien vind jij wel dat je niet zoveel kleren heb maar dat zou kunnen komen omdat je gewoon een verwend nest bent....

ik zou het wat rustiger aan doen met het kopen van kleren
verwent nest?? Zulke reacties bedoel ik dus....maarja..waarom zou ik rustiger aan moeten doen met kleren?
Als ik ze krijg...waarom niet?

Moet ik dan tegen m'n ouders zeggen "nee, dankje, ik heb al teveel" Dan sturen ze me ook meteen naar een gekkenhuisl...

owja...veel denken geloof ik dat ik er heel erg mee zit ofzo...maar dat is niet zo hoor Oke, soms vind ik het niet echt leuk, maar ze doen maar....

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:16
Gwen.
Gwen. is offline
Das nou jaloezie he.
Oud 06-05-2002, 14:27
ugh
ugh is offline
ik zou zoeizoe geen kleren dragen die ik van mn ouders krijg :]
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:10
Built to last
Built to last is offline
ik krijg al sinds ik zelf verdien geen kleren meer van mn ouders (om geen reden wel sokken...) maar ik vergeet altijd nieuwe kleren te kopen ik heb nu alleen maar ranzige oude broeken en shirts in mn kast, ik moet nodig weer es naar amsterdam en bij optredens wat meer kopen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:56
PardonMe
PardonMe is offline
tja ik heb kleedgeld en moet dus alles zelf betalen.. sommige mensen die ik ken die krijgen ontzettend veel van hun ouders, ook allerlei merken enzo.. en dan vraag ik me wel eens af waar die dat allemaal van betalen dan, want lang niet al die mensen hebben het thuis even breed..
Maar verder maakt dat me nie uit. als ze er maar plezier van hebben..
Ik vind het leuk voor ze dat ze zo vaak iets nieuws krijgen.. ik kan dat zelf allemaal niet kopen omdat ik het geld er niet voor heb enzo..
Maar zolang ik tevreden ben met de kleren die ik heb vind ik het wel goed.

mjah mensen die elke week een paar nieuwe schoenen hebben. de nieuwste puma's, nike, tommy Hilfiger schoentjes.. en dan nog zeuren dat ze die ene van .... nog willen hebben of nieuwe schoenen nodig hebben die vind ik echt gruwelijk irritant!! :@
Die doen het er ook gewoon om om ermee te pronken en op te scheppen en dat schreeuwt gewoon om een reactie..

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:57
Luca
Luca is offline
Ik zal denk ik nooit zo reageren, maar ik koop niet zo vaak kleding en krijg het ook niet zo vaak. Heb wel best veel kleedgeld enzo, maar goed.
Oud 07-05-2002, 15:19
Mara
Mara is offline
Keb meisje in m'n klas dat veel kleren krijgt, en ik denk wel 's van "Damn, had ik maar geld genoeg om zoveel kleren te kopen!" maar ik zou het nooit hardop zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 12:09
Roos
Roos is offline
Deze is pas leuk
Oud 16-05-2003, 22:35
S
S is offline
Mwoah, soms. En om eerlijk te zijn boeit het me niet.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 22:36
Verwijderd
Bijna elke dag helaas, schijnbaar denkt men dat D&G/evisu onbetaalbaar is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten