Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2003, 16:51
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik ga na mijn Havo de opleiding CMV doen en ik vraag me af op welke manier(en) jij heel creatief bent...

Dat kan zijn in schilderen, tekenen, dingen zelf maken enz.

Ik ben nu heel veel bezig met schetsen maken, toneel, muziek enzo en voor een vriendin die bijna jarig is, maak ik iets van mezelf...
Ik merk gewoon dat ik dingen zelf maken (tekeningen) gewoon ontzettend leuk vind...

Dus, doe jij ook iets waar jij al je creativiteit in kan leggen?
Oud 29-10-2003, 16:58
alpha
alpha is offline
Ik ben muziekaal (ik drum maar heb ook jaren ge-altblokfloten en ik zing graag), dans (street dance) en doe aan theater.
Tekenen enzo vind ik ook wel leuk maar kan ik niet echt.

Ik denk trouwens niet dat dit hier hoort..

Edit: ik schrijf ook gedichten en doe af en toe een poging tot verhalen.

Laatst gewijzigd op 29-10-2003 om 20:49.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 16:59
Verwijderd
Muziek maken...

ik kan echt niet tekenen/schilderen/kleien o.i.d maar muziek maken kan ik wel en daar zit al mijn creatieviteit in..

Het maakt voor mij niet uit hoe ik muziek maak als ik maar muziek kan maken.. basgitaar/gitaar/saxofoon/piano/zingen ik vind het geweldig...

Ik ontdekte net dat mijn moeder een xylofoon van school heeft meegenomen en daar ga ik zometeen creatief mee wezen..

Theater vind ik ook geweldig.. daarmee kan ik mezelf heel erg goed na doen.. spiegelen en gewoon rollen spelen.. ik hou ervan ..

*eigenlijk is dit een heel vaag antwoord mgoed*
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:07
Fantôme
Fantôme is offline
ermz, een creatieve sport ook goed?!! (synchroonzwemmen)
en verder doe ik sinds kort toneel... maar daar ben ik niet echt goed in... komt wel... ooit... hoop ik.

maar ik knutselen / tekenen ben ik een ramp!!

*geefs suz compliment, kijkend naar het cadeautje wat je me gaf... ook heel creatief*
Oud 29-10-2003, 17:10
Green Day
Green Day is offline
Ik schrijf (verhalen/songteksten) en dicht, al leg ik me de laatste paar jaar vooral toe op dat laatste. Verder heb ik jarenlang hoorn gespeeld, dus muzikaal ben ik ook wel enigzins ( ik schijn een bovengemiddeld muzikaal gehoor te hebben, al is dat waarschijnlijk niet zo heel bijzonder). Ik denk niet echt dat ik bewust hiervoor kies. Vooral bij dat dichten en schrijven, het overkomt me gewoon, een soort drang die gevoed moet worden. Soms vanwege inspiratie, soms omdat ik m'n gevoel probeer te lozen en af en toe om een reden waarvoor ik geen naam heb.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:25
Verwijderd
Ik speel keyboard, sinds bijna 2 jaar. Ik hou sowieso heel erg van muziek, maar dat terzijde

Verder schrijf ik heel veel. Gedichten, verhalen e.d. Vind ik echt heel leuk om te doen.

Ook teken/schilder ik wel eens, maar ik heb daar niet zo'n talent voor. Ik heb talloze ideeen maar het komt er nooit zo mooi uit. Ik ga meestal dus maar over op abstracte dingen...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:34
Verwijderd
muziek maken, kettinkjes en armbandjes maken van kralen.

*edit*

schrijven ook wel...

Laatst gewijzigd op 29-10-2003 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:47
Verwijderd
Tekenen, schrijven, toneel.. Van alles eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:58
floortje bloem
floortje bloem is offline
speel al ongeveer 6 jaar saxefoon, en ben sinds kort overgestapt op een tenor. (wat echt heel gaaf is )
verder doe ik al 5 jaar aan toneel ( musicals ). en dans ik veel.
ook zing ik op school, zit daar bij het koor, en doe ook solo's op bijeenkomsten en openingen.
en zit in een band en bij een carnavalsclub.
ook teken ik graag, maar dat kan ik iets minder
Oud 29-10-2003, 18:06
Nona
Nona is offline
Ach ik zou zo veel kunnen... Ik heb een tijdje aan acteren gedaan, dat ging steeds beter en nu kan ik aardig toneel spelen. Vroeger tekende ik veel, dat gign niet slecht. Schrijven kan ik, dichten, keyboard spelen, filmen, van alles.

Jammer. Ik kan het alleen niet. Voor mij en mijn omgeving zijn alleen mijn opleiding en mijn sociale leven vaak belangrijk. Ik kom gewoon niet meer toe aan dat soort dingen. Ik maakte vorig jaar een korte film en ik merkte dat ik er chaotischer van werd. Dat hield me tegen om het vaker te gaan doen. Mijn ouders zouden het nooit accepteren als ik niet precies wist wat ik de volgende week ging doen en waarom...

Melancholische bui, vergeef mij...
Oud 29-10-2003, 18:09
Balance
Balance is offline
ik zit sinds 5 jaar op een theaterschool. daar heb ik toneel, zang en dans en daar kan ik dus al mijn creativiteit wel in kwijt.
vooral bij toneel, dat is echt 'mijn ding'.
Oud 29-10-2003, 18:10
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik doe allerlei creatieve dingen, maar ik ben nergens echt heel erg goed in. ik speel dwarsfluit, teken wel eens wat, schrijf gedichten / verhalen &ik maak wel 'ns wat kleding.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 18:53
Machiavelli
Machiavelli is offline
Niet
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 19:15
Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Nauwelijks inderdaad. Ik ben emotioneel wat meer gezegend.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 19:18
Quiana
Quiana is offline
Dwarsfluiten, schilderen, weven, knutselen, schrijven, enz.
Kan niet alles even goed, maar goed, het blijft leuk.
Oud 29-10-2003, 19:28
Sentingua
Sentingua is offline
DTP
ontwerpen met een pc

dichten en songteksten (hoewel ik niet kan zingen)
Oud 29-10-2003, 19:47
floow
floow is offline
ik teken heel veel. k teken mun frustraties weg zoals sommige mensen dat met schrijven doen.
Oud 29-10-2003, 19:56
Vice
Vice is offline
Tekenen en knutselen vind ik erg leuk. Mij lijkt het ook leuk om eigen kleding te maken.
Oud 29-10-2003, 20:19
kuivaar
kuivaar is offline
Muziek maken, vooral gitaar. En het lijkt me eigenlijk ook al een tijdje leuk om iets met acteren te gaan doen, ik houd bv wel van typetjes nadoen ed.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 20:30
Verwijderd
muziek. ik speel waldhoorn en dat blijk ik goed te kunnen enzo
en ik hou ontzettend van schrijven. niet gedichten of verhalen, maar gewoon teksten waar ik mijn humor in kwijt kan. ik krijg er tenminste goede kritieken over op school.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 20:47
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik leg neit eht ergens mijn creativiteit in, ik ben daar heel slecht in. Ik kan wel creatief improviseren, als je dat zo kan zeggen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 20:50
Verwijderd
Ik leef een leven, daar gaat al vrij veel inzitten. Niet?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 21:16
Soron
Soron is offline
Ik doe vooral aan fotografie, fotomanupilaties en andere CGI (Computer Generated Images).

Kan ik niet alleen mn creativiteit (rotwoord) in kwijt, maar ook mn gevoelens en gedachtes.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 10:35
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 29-10-2003 @ 21:50:
Ik leef een leven, daar gaat al vrij veel inzitten. Niet?
true
Oud 30-10-2003, 10:37
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
wallflower schreef op 29-10-2003 @ 19:10:
ik doe allerlei creatieve dingen, maar ik ben nergens echt heel erg goed in
Vind jezelf dat je niet goed bent, of zeggen mensen dat? Ik denk dat als je kleding maakt, je toch wel heel goed creatief bezig bent!
Oud 30-10-2003, 10:39
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-10-2003 @ 19:06:
Melancholische bui, vergeef mij...
forgiven Je hebt wel gelijk, ik heb soms ook heel weinig tijd ervoor, school, werk, vrienden, sport...

Dus tekenen en schilderen doe ik dan meestal s'avonds in het weekend...
Oud 30-10-2003, 11:08
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 29-10-2003 @ 17:51:
Dus, doe jij ook iets waar jij al je creativiteit in kan leggen?
¤ Aquarellen;
¤ Dichten;
¤ Abstract schilderen;
¤ Sporadisch doe ik een poging tot het schrijven van een
songtekst (in het engels)
¤ Met m'n haar en make-up tracht ik zo creatief mogelijk te zijn..
Oud 30-10-2003, 12:02
Sannetje
Sannetje is offline
Euhm, vooral schilderen en tekenen en alles daartussenin en omheen. Maar ik schrijf ook wel gedichten en gewone stukjes.
Ik ben alleen totaal niet muzikaal, dat vind ik wel jammer...
Oud 31-10-2003, 16:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb af en toe wel van die creatieve buien maar het word helaas nooit zoals ik wil dat het is.
Muziek maken kan ik niet, dus ter compensatie priegel ik weleens tekeningetjes in een kladblok. meestal midden in de nacht en bijna altijd iets dat te maken heeft met mensen en muziek.
En ik zet af en toe wat rare kleren of accesoires in elkaar.
Oud 31-10-2003, 16:59
bassgirl
bassgirl is offline
ik speel basgitaar, akoestische gitaar

ik maak van alles, armbandjes, ik doe SPW> activiteitenbegeleiding.. loop stage en daar verzin ik elke dag bijna iets leuks om te doen (gehandicapten) zo heb ik gister en vandaag de ramen met ze samen beschildert, we maken vlaggetjes, kaarten, dingen voor het lokaal, echt van alles, ik knap soms oude dingen op, ik knutsel thuis ook best veel.
en op mn stage schilder ik veel met ze... vind ik leuk

en ik krijg vaak te horen dat ik creatief denk > heb ook nogal een grote fantasie en bedenk de raarste dingen, maar andere komen er vaak niet op en schijnen toch wel goed te zijn.
Oud 31-10-2003, 17:06
Silver rain
Silver rain is offline
Ik teken veel en soms gedichtjes schrijven.
Oud 31-10-2003, 17:06
Verwijderd
Dit 'creatief zijn' is slecht één betekenis van het woord. Maar ik zal op deze betekenis ingaan. De laatste tijd ben ik niet zo creatief meer, vroeger speelde ik veel klarinet (en saxofoon en fagot), maar dat doe ik al een paar jaar niet of amper. Vroeger tekende, schilderde, knutselde, schreef (verhalen en gedichten) ik ook veel, dat doe ik eigenlijk ook amper meer. Ook deed ik vaak rare dingen met m'n haren (staarten, (in)vlechten, kleurtjes (blauw, roze, enz.)) en met nagellak ed (met het NK waterpolo de kleuren van onze kring en er wat opschrijven ed). De afgelopen twee jaar heb ik pabo gedaan, een opleiding waar ook best veel aandacht wordt besteedt aan creatieve vakken: hartstikke leuk. Nu doe ik een opleiding waar amper aandacht besteedt wordt aan creativiteit, wel jammer, maar het is niet anders. Op dit moment beperkt mijn creativiteit zich voornamelijk tot het maken van presentaties, folders, werkstukken, opdrachten en dat soort dingen. We zijn net verhuisd, ik wil ook nog wat dingen verven...maar dat komt er (nog) niet zo van. Voor het neefje van m'n vriend heb ik alle figuren van Bob de Bouwer gemaakt voor op z'n kamer. Gelukkig komt Sinterklaas er weer aan, dan mag ik iig weer een surprise maken.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:04
Eend
Eend is offline
Ik ben met tekenen en denken heel creatief. Ik kan je wel een voorbeeld geven van Kwiebus. Dat is mijn zelfverzonnen maatje, die ik teken als ik me klote voel.

deze is wat onduidelijk, want de scanner deed het niet en keb m maar op de foto gezet met de cam.

Deze is niet heel mooi, maar jah, keb wel mn gevoel dr in verwerkt:
Oud 31-10-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 31-10-2003 @ 19:04:
Ik ben met tekenen en denken heel creatief. Ik kan je wel een voorbeeld geven van Kwiebus. Dat is mijn zelfverzonnen maatje, die ik teken als ik me klote voel.
[afbeelding]
deze is wat onduidelijk, want de scanner deed het niet en keb m maar op de foto gezet met de cam.

Deze is niet heel mooi, maar jah, keb wel mn gevoel dr in verwerkt:
[afbeelding]
Eend = slim

Met denken ben ik ook wel creatief, dat is iig wat anderen vaak zeggen.

Ik vind die laatste lekker wèl mooi!

En Kwiebus is niet te herkennen. Is op de tweede tekening (voor de kijkers) links ook Kwiebus? Hij lijkt wel wat op nr. 1...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:03
Daangerous
Daangerous is offline
ik ben denk ik wel creatief in het invullen van personages... das ook mijn passie: toneel/acteren. ik ben trouwens 's nachts op mn creatiefst, dan ga ik teksten schrijven etc, dan voel ik me blijkbaar het meest op mn gemak. ik ben denk ik vooral creatief in waar ik over denk, niet echt in wat ik doe, buiten toneel dan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
uh...bedenken van logische oplossing voor zaken...gelukkig, is wel handig bij opleiding

en grafisch...ik heb wat 3d gedaan..niet echt goed
http://members.lycos.nl/fadeoflight/ en dan op afdruk klikken.

ennuh soms wel eens deuntjes. Meer niet
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:33
sublime
sublime is offline
schrijven: gedichten en proza

maar ook met beelden klooi ik wel wat aan, niet zo zeer zelf maken als meer de composities.

maar vooral schrijven. just love it
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 15:59
Masquerade
Masquerade is offline
Ik speel zo'n 10 jaar dwarsfluit en doe dat met veel plezier. Verder schrijf ik al mijn hele leven vrij veel. Fictieve verhalen, maar ook gewoon verhalen om dingen van mezelf af te schrijven. Gedichten heb ik ook veel geschreven. Ik wil niet zeggen dat het van hoogstaande kwaliteit is, maar het was fijn om te doen. Dat vind ik ook het belangrijkste.
Verder schilder ik weleens. Abstract, want tekenen kan ik niet zo goed. En soms doe ik weleens andere dingen die je creatief kunt noemen. Dingen voor school dus. Projecten en diversen. Ik vind dat je daar ook behoorlijk creatief voor moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 18:40
Verwijderd
Ik programmeer al sinds ik 9 ben ofzo

Is inmiddels mijn beroep geworden
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 17:42
elfje16
elfje16 is offline
trompet spelen bij een dweilorkest
veel gedichten schrijven
kleding ontwerpen en zelf maken
sieraden maken
spullen opknappen
knutselen
bloemschikken
Oud 02-11-2003, 19:13
im a cloud
im a cloud is offline
ik schilder en teken, maar schrijf vooral. heb ook wat dichtwedstrijden gewonnen. ik kan ook erg creatief denken, problemen oplossen en vervelen doe ik eigenlijk nooit. creativiteit kan je natuurlijk ook in allerlei andere dingen zien, huiswerk, vriendschap, etc.
Oud 02-11-2003, 22:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben niet zo creatief, nooit geweest ook. Tekenen kan ik echt niet, ben ik echt een ramp voor, had ik bijna onvoldoendes voor in de eerste, tweede en derde. Gelukkig heb ik dat nu niet meer.

Wel maak ik graag kaarten met theezakjes alleen neem ik er nu niet echt de tijd meer voor. Ik knutsel op zich wel graag maar ik heb niet veel materiaal en ik neem de tijd niet om eerst alles te pakken, dan aan de slag te gaan en daarna alles weer op te ruimen. Ik vind het wel heel leuk om te doen. Bij mn tante heb ik glazen gegraveerd, kraanvogels gevouwen en 3d-kaarten gemaakt en dat vond ik heel leuk.

Zang, dans en toneel is niet zo aan mij besteed. Daar ben ik te gesloten en te verlegen voor. Ik durf mezelf dan gewoon niet te laten gaan. Ik zing op zich wel graag maar dat is dan meer meebleren met een liedje, dat mag geen zingen heten.
Reageren

Regels voor berichten