Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet bij iedereen hoor, waarom worden mensen met weinig geld door mensen met geld altijd gezien als domoren die niet met geld om kunnen gaan? Ik vind dat de regeling wel verruimd mag worden en de stufi sowieso omhoog moet. Met 70 E per maand kom je niet ver. Ik betaal bijv. al 50 E aan het ziekenfonds, houd ik 20 E over per maand. Het is dat ik in de zomervakantie hard gewerkt heb, anders zou ik m'n boeken niet hebben kunnen aanschaffen.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben verder met Gauloises van mening dat het vrijwel onmogelijk is om een stelsel werkend te krijgen waarin iemands schulden meespelen bij de bepaling van de hoogte van de stufi. Ten eerste moet je rekening houden met het feit dat veel mensen waarschijnlijk geen zin zullen hebben om hun complete financiële situatie inclusief schulden aan de IBG door te spelen, ook al winnen ze er misschien geld mee. Privacy is veel mensen heilig, veel mensen schamen zich voor schulden. Dan nemen ze die paar tientjes die ze per maand aan stufi mislopen wel voor lief. Verder is het zo dat je niet of nauwelijks kunt nagaan waaruit die schulden zijn ontstaan. Mensen met een laag inkomen, die het collegegeld in termijnen betalen en daarnaast ook nog moeten bijlenen, kun je dat natuurlijk niet kwalijk nemen. Maar iemand met weinig geld, die een lening afsluit en daar vervolgens mee op vakantie gaat, moet niet komen aankakken bij de Staat voor een tegemoetkoming. Als je zou willen achterhalen waar schulden vandaan komen ben je dus afhankelijk van de medewerking van mensen, en ik denk dat daar in de praktijk weinig van terechtkomt. Citaat:
Ik weet dat het onbevredigend en niet rechtvaardig is, maar een stelsel waarbij de stufi wordt bepaald aan de hand van iemands complete situatie, inclusief schulden e.d. en waarbij óok nog eens gekeken wordt naar de ontwikkeling van dat financiële patroon over de afgelopen tijd, is gewoon praktisch niet haalbaar. Dan ben je meer geld kwijt aan uitvoeringen dan je er ooit mee zult winnen voor de mensen die het nodig hebben. |
![]() |
|
![]() |
Uhh voor zover ik weet word er voor je OV een bepaald bedrag aan je lening toegevoegd, maar dat bedrag kan je NIET zo handje contantje krijgen tenzij je aan kan tonen dat het OV niet voldoet om op tijd op de uni te zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
nare man schreef op 01-11-2003 @ 12:42:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een computer kan nooit de gehele situatie bekijken, en dat kunnen andere mensen ook niet goed doen voor de belang hebbenden. Het is gewoon niet mogelijk de gehele situatie te bekijken, alhoewel het wel mooi zou zijn als het mogelijk was. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoelde ook niet dat een computer dat zelf uitzoekt, maar dat het de gegevens verwerkt. Mensen kunnen bijv. via standaardformulieren hun situatie aangeven, die vervolgens via een standaardprocedure verwerkt wordt door een computer. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
nare man schreef op 02-11-2003 @ 13:20:
Citaat:
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2003 @ 13:20: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk moeten de kinderen wel geld krijgen, maar dan gewoon afhankelijk van het inkomen. Dat werkt niet ten nadele van mensen met een goede instelling ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
CDA wil collegeld aanzienlijk verhogen Moustache | 61 | 28-09-2006 19:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
CDA wil registratie schulden studenten Verwijderd | 29 | 29-05-2004 22:52 | |