Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2003, 15:05
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
wil heel graag mn haartjes wassen, welke "normale" shampoo is aangeraden? Heb niet echt gekd om bv knottyshapoo te gebruiken...
En welke gebruiken jullie dus zelf?
Oud 29-10-2003, 15:22
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 29-10-2003 @ 16:05:
wil heel graag mn haartjes wassen, welke "normale" shampoo is aangeraden? Heb niet echt gekd om bv knottyshapoo te gebruiken...
En welke gebruiken jullie dus zelf?
Is hier al es een keer gevraagd, mja:

Je kunt het beste of bij een kapper die dreads zet vragen welke shampoo het beste is (bv Hairpolice in A'dam) maar die shampoos zijn ook duur (ong 12 euro).
Je kunt ook naar een afrowinkeltje gaan, ik denk dat ze daar wel speciale shampoo voor dreads verkopen (bv op de Albert Cuyp, daar heb ik ook mn wax vandaan hebben ze echt heel veel op het gebied van dreads)
Oud 29-10-2003, 15:24
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
oow, surriej.
naja, beetje ver weg
Maarja.
gewone shampoos zijn niet echt goed?
k zal hier wel kijken of er ergens een afro winnketje zit, volgens mij wel.
maar idd erg duur.
maar thnx
Oud 29-10-2003, 15:53
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 29-10-2003 @ 16:24:
oow, surriej.
naja, beetje ver weg
Maarja.
gewone shampoos zijn niet echt goed?
k zal hier wel kijken of er ergens een afro winnketje zit, volgens mij wel.
maar idd erg duur.
maar thnx
Die shampoo in een afrowinkeltje is denk ik niet zo duur. De prijzen in Amsterdam vielen me iig erg mee.
Gewone shampoos zijn niet goed nee, die laten conditioners achter en das niet goed voor je dreads. Je kunt het beste maar even advies vragen ergens.
Oud 29-10-2003, 18:19
Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb trouwens ook wieder dreads.
Alleen als ik de puntjes tot mooie bolletjes wil draaien (wat wel makkelijk gaat) en zo'n bolletje geklit is, breekt ie af! Hij hangt dan aan 2 haren en je kunt hem er zo uittrekken. Ik kan maar beter niet meer aan die puntjes zitten denk ik, maar ik wil ook geen gespleten punten en tijdens het palm-rollen gebeurt het sowieso als ik verder naar onder werk.
Oud 30-10-2003, 13:03
drezzz
drezzz is offline
wow... post 1

4 jaar al.... *zucht..
Oud 30-10-2003, 14:58
muckymouse
muckymouse is offline
blub

mijn dreadjes ze zijn nu bijna 6 maanden oud
en het gaat momenteel toch wel de goede kant op ermee. IK MOET alleen nieuwe touwtjes want die losse haren maken me gek

Oud 30-10-2003, 15:02
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 29-10-2003 @ 19:19:
Alleen als ik de puntjes tot mooie bolletjes wil draaien (wat wel makkelijk gaat) en zo'n bolletje geklit is, breekt ie af! Hij hangt dan aan 2 haren en je kunt hem er zo uittrekken. Ik kan maar beter niet meer aan die puntjes zitten denk ik, maar ik wil ook geen gespleten punten en tijdens het palm-rollen gebeurt het sowieso als ik verder naar onder werk.
dan moet je dat dreadgum spul van knottyboy eens proberen (dreadlocks.nl geloof ik), werkt echt goed ik had eerst ook super gespleten punten, nu niet meer

en wauw @ muckymouse, echt super mooi
Oud 30-10-2003, 18:00
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
cornershop schreef op 30-10-2003 @ 16:02:
dan moet je dat dreadgum spul van knottyboy eens proberen (dreadlocks.nl geloof ik), werkt echt goed ik had eerst ook super gespleten punten, nu niet meer

en wauw @ muckymouse, echt super mooi
Het is niet zo dat ze niet dreaden, dat juist wel, maar dat ze afbreken.
Ik heb een paar dreads de afgelopen dagen in 2en of 3en gesplitst doordat ze veel te dik waren en verschillende lengtes in 1 dread dus ze gingen vanzelf eigenlijk als een beetje in 2en. Ik had er na het zetten maar 20 en nu 26, denk dat ik er nog een paar ga splitsen nu het nog kan. Wel zonde van de vakjesverdeling, maarja.

@drezzz: heel mooi! jij zit toch ook op het fok!forum??
Oud 30-10-2003, 18:01
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
@drezzz: heel mooi! jij zit toch ook op het fok!forum??
achja, af en toe..
Oud 30-10-2003, 18:10
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
drezzz schreef op 30-10-2003 @ 14:03:
wow... post 1

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

4 jaar al.... *zucht..
Ben jij niet I_defy van fok forum?
Oud 30-10-2003, 18:13
drezzz
drezzz is offline
Sterker nog, dat ben ik dus wel!
Oud 30-10-2003, 21:13
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
drezzz schreef op 30-10-2003 @ 19:13:
Sterker nog, dat ben ik dus wel!
Oud 30-10-2003, 21:36
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
drezzz schreef op 30-10-2003 @ 14:03:
wow... post 1

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

4 jaar al.... *zucht..
frannnnkk

pinkyyyy and thee braiiin, mokka bruidstaaaart en scooby dooohoo
Oud 31-10-2003, 09:45
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 30-10-2003 @ 22:36:
frannnnkk

pinkyyyy and thee braiiin, mokka bruidstaaaart en scooby dooohoo

MAAAAAAAAAAAAARTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTJEEEEEEEEEEEEEEEE

Oud 31-10-2003, 11:32
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 29-10-2003 @ 19:19:
Als je puntjes op die manier afbreken, dan moet je dat idd. niet meer doen en dan is die knottyboy dreadgum echt geweldig voor je puntjes Dan breken ze niet af en ze zitten wel mooi vast.
Door je puntjes in van die bolletjes te draaien krijg je na verloop van tijd ontzettend dooie puntjes die je gewoon eraf kan trekken.
Oud 31-10-2003, 11:40
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 31-10-2003 @ 12:32:
Als je puntjes op die manier afbreken, dan moet je dat idd. niet meer doen en dan is die knottyboy dreadgum echt geweldig voor je puntjes Dan breken ze niet af en ze zitten wel mooi vast.
Door je puntjes in van die bolletjes te draaien krijg je na verloop van tijd ontzettend dooie puntjes die je gewoon eraf kan trekken.
Ok, dan blijf ik er maar gewoon af. Want ik heb geen zin om voor weetikveel hoeveel plus verzendkosten te gaan bestellen.
Oud 01-11-2003, 13:59
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
.. dit is er dus nog over nu...

De korte kant.. niet heel erg duidelijk.

De lange kant.. het lijkt hier korter.

En dan me inimini staartje.

Maargoed.. het wendt al langzamerhand
Oud 01-11-2003, 14:06
Qamra
Qamra is offline
Ik vind dat hele korte wel leuk eigenlijk!
Oud 01-11-2003, 19:49
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Dankjewel meisje
Oud 02-11-2003, 13:24
Verwijderd
Ok, ik heb ff een aantal vraagjes. Misschien dat ze hier al voorbij zijn gekomen, maar heb niet alles doorgelezen (3 pagina's ofzo)

1. Ik wil graag neppe dreads (heb te kort haar voor echte en het laten groeien duurt me te lang). Ik heb ergens gelezen dat je haar minimaal 5 cm. moet zijn, klopt dat ook voor neppe dreads?

2. Op hoeveel moet ik nou rekenen?

Nou ja, als me meer te binnen schiet vraag ik het nog wel
Oud 02-11-2003, 14:08
regardless
regardless is offline
heb mijn dreads nu ongeveer 5 maanden ofzo..

k vond nog een krul dread!!

Oud 02-11-2003, 16:16
Ramble On
Ramble On is offline
Jammer dat ze het niet doen.

Ik ben gisteravond voor het eerst uitgeweest met dreads en nu stinken ze meteen heel erg Misschien wil ik toch maar droogshampoo kopen, maar ik had hier eens gelezen dat dat naar wc verfrisser ruikt. Nja beter dan deze stank

Hoe kan het eigenlijk dat mensen die hun dreads alleen gewaxt hebben (dus zonder permanentvloeistof) ze al na een week ofzo mogen wassen en mensen met permanent 2/3 maanden moeten wachten?
Oud 02-11-2003, 17:41
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
regardless schreef op 02-11-2003 @ 15:08:
heb mijn dreads nu ongeveer 5 maanden ofzo..

[afbeelding]

[afbeelding]
k vond nog een krul dread!!

[afbeelding]
op een of andere manier zien ze er heel plakkerig uit?
Oud 02-11-2003, 18:10
regardless
regardless is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 02-11-2003 @ 18:41:
op een of andere manier zien ze er heel plakkerig uit?
hmm die onderste foto?
ja toen had ik ze net gewaxt.
Oud 02-11-2003, 18:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Xia schreef op 02-11-2003 @ 14:24:
Ok, ik heb ff een aantal vraagjes. Misschien dat ze hier al voorbij zijn gekomen, maar heb niet alles doorgelezen (3 pagina's ofzo)

1. Ik wil graag neppe dreads (heb te kort haar voor echte en het laten groeien duurt me te lang). Ik heb ergens gelezen dat je haar minimaal 5 cm. moet zijn, klopt dat ook voor neppe dreads?

2. Op hoeveel moet ik nou rekenen?

Nou ja, als me meer te binnen schiet vraag ik het nog wel
1. 5 cm is echt wel het minimum van het minimun hoor! Beter is het als je haar iets langer is, of je zou er rekening mee moeten houden dat ze zouden kunnen uitzakken (is ook weer sneller bij mensen met steil haar dan bij mensen met sterke krullen..)

2. voor 50 euro zou je het kunnen laten invlechten, die zijn echt wel te vinden (ik doe het voor 50 euro, vind ik een redelijke prijs voor zoiets..). Je hebt 50-70 dubbele dreads nodig (ligt eraan hoe dik je haar is en hoe groot je hoofd ), voor 10 dreads betaal je tussen de 7 en 10 euro (of 4 euro als je het in Den Haag kan kopen).. Of je laat Mortischa ze maken, dacht dat ze dan een euro per stuk waren, maar dat moet je maar aan haar vragen. Handgemaakten zijn vaak wel fijner (lichter, zien er langer goed uit, zijn er in elke lengte die je zou willen (tot op zekere hoogte) en kan je hergebruiken) dan pre-fab. Maar voor de luiaards en armen onder ons zijn pre-fab's prima te doen!

Ask anything you want..
Oud 02-11-2003, 18:56
Paris
Paris is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 02-11-2003 @ 17:16:
Jammer dat ze het niet doen.

Ik ben gisteravond voor het eerst uitgeweest met dreads en nu stinken ze meteen heel erg Misschien wil ik toch maar droogshampoo kopen, maar ik had hier eens gelezen dat dat naar wc verfrisser ruikt. Nja beter dan deze stank

Hoe kan het eigenlijk dat mensen die hun dreads alleen gewaxt hebben (dus zonder permanentvloeistof) ze al na een week ofzo mogen wassen en mensen met permanent 2/3 maanden moeten wachten?
Happy Birthday!
Oud 02-11-2003, 20:11
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
a*rainbow*girl schreef op 02-11-2003 @ 19:56:
Happy Birthday!
Thanx
Oud 03-11-2003, 08:35
regardless
regardless is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 30-10-2003 @ 15:58:
blub

mijn dreadjes ze zijn nu bijna 6 maanden oud
en het gaat momenteel toch wel de goede kant op ermee. IK MOET alleen nieuwe touwtjes want die losse haren maken me gek
plaatjes
Ik zag dat je je dreads ook gekleurd hebt gehad --> 1 zwart , 1 rood enz..
hoe doe je dat? gewoon in elk plukje verf ofzoiets?
Oud 03-11-2003, 09:10
Verwijderd
Ik zit eigenlijk emt een probleempje..

Ik geloof niet dat mijn hoofdhuid het zo fijn vind om dreads te hebben/niet te wassen.

Ik heb m'n haren 2 weken niet gewassen en mijn hoofdhuid lijkt uit elkaar te vallen.
Waarschijnlijk heb ik dit altijd al gehad, maar dat was niet te merken omdat ik zo ongeveer welke dag mijn haar waste.
Nu doe ik het met een washandje schoonmaken zeg maar (niet de dreads, maar mijn hoofdhuid).

Maar weet iemand een manier wat dit verhelpt of tips oid?>
Oud 03-11-2003, 09:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
********** schreef op 03-11-2003 @ 10:10:

Ik heb m'n haren 2 weken niet gewassen en mijn hoofdhuid lijkt uit elkaar te vallen.
Hier kan ik me even niets bij voorstellen, een andere beschrijving is handiger
Oud 03-11-2003, 10:03
Ramble On
Ramble On is offline
Misschien bedoelt ie dat zn hoofdhuid heel vettig is en dat het jeukt ofzo
Ik weet niet of dat wassen helpt, moet ik misschien ook maar es proberen. Maar het is misschien niet goed voor je dreads omdat die aan de bovenkant dus ook nat worden.
Oud 03-11-2003, 10:29
Verwijderd
Ik heb hoofdhuidschilfers (of hoe heet dat),
en nat worden is neit zo erg, maar spoelen(/wassen) is dus wel erg want dan spoel je er dus alles uit.
Oud 03-11-2003, 10:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
********** schreef op 03-11-2003 @ 11:29:
Ik heb hoofdhuidschilfers (of hoe heet dat),
Ooooooooh, die!

Die gaan vanzelf weg, gewoon zoveel mogelijk met rust laten..
Oud 03-11-2003, 10:55
Ramble On
Ramble On is offline
Weet iemand nou waarom mensen met gewaxte dreads ze wel meteen mogen wassen?
Oud 03-11-2003, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Nirvanaat schreef op 03-11-2003 @ 11:55:
Weet iemand nou waarom mensen met gewaxte dreads ze wel meteen mogen wassen?
Enigste wat ik kan verzinnen is dat water toch door wax word afgestoteen, en dat ze vast blijven plakken.
Maar ik weet zeker dat als ik ze ga wassen (heb ook wax) dat ik de klit,knoop en alle andere zooi eruit spoel..
Oud 03-11-2003, 11:07
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
********** schreef op 03-11-2003 @ 12:00:
Enigste wat ik kan verzinnen is dat water toch door wax word afgestoteen, en dat ze vast blijven plakken.
Maar ik weet zeker dat als ik ze ga wassen (heb ook wax) dat ik de klit,knoop en alle andere zooi eruit spoel..
Ik wil ook wasseeeen (stank en jeuk met idd huidschilfers).
Mijne zijn gepermanent maar ik wax ze wel bijna elke dag. Dus op zich zou ik ze kunnen wassen? (met veel elastiekjes ook in het midden van sommige dreads die iets minder goed geklit zijn)

Vorige keer toen ik dreads had had ik ze na 9 weken gewassen en zelfs toen vielen de uiteinden een beetje uit elkaar, wat na het draaien wel weer meeviel.
Nu heb ik ze pas een week.
Oud 03-11-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Nirvanaat schreef op 03-11-2003 @ 12:07:
Ik wil ook wasseeeen (stank en jeuk met idd huidschilfers).
Mijne zijn gepermanent maar ik wax ze wel bijna elke dag. Dus op zich zou ik ze kunnen wassen? (met veel elastiekjes ook in het midden van sommige dreads die iets minder goed geklit zijn)

Vorige keer toen ik dreads had had ik ze na 9 weken gewassen en zelfs toen vielen de uiteinden een beetje uit elkaar, wat na het draaien wel weer meeviel.
Nu heb ik ze pas een week.
Ik had ze eerst gekamt en daarna gepermanent,
maar met dat permanente ging het hele kam gebeuren verloren, alle werk voor niks.
Toen waren we opnieuw beginnen en en alles opnieuw gekamt en met wax.

Maar wassen, nee dat doe ik maar niet.
Ik was m'n hoopfd met een washandje, en zorg dat mijn huid onder de haar enigzins gewassen worden en de dreads niet nat worden.
Was trouwens een geweldig gevoel om daar na 2 weken water overheen te voelen stromen
Oud 03-11-2003, 11:49
Stevill
Stevill is offline
ik ben me dreads vergeten in Apeldoorn
Oud 03-11-2003, 13:16
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 03-11-2003 @ 12:42:
Elke dag wax? Heb je dan niet een heel vettig hoofd?
bijna elke dag..
En nee, ik heb geen vettig hoofd. Zelfs niet net na het waxen. Gewoon goed erin rollen. Misschien ligt het wel aan mijn wax (beeswax voor dreadlocks)
Oud 03-11-2003, 13:46
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 03-11-2003 @ 12:49:
ik ben me dreads vergeten in Apeldoorn
liggen ze nog bij de samsam ofzo?
Oud 03-11-2003, 15:55
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 03-11-2003 @ 14:16:
bijna elke dag..
En nee, ik heb geen vettig hoofd. Zelfs niet net na het waxen. Gewoon goed erin rollen. Misschien ligt het wel aan mijn wax (beeswax voor dreadlocks)
Wax in je dreads..... *zucht.....

Je weet dat dat allemaal zich verzameld in je dread, en dat dat uitermate ranzig is?

Ow wat zeg je? Dat wist je niet?

Toevallig heb ik hier wat foto's....

Al die witte troep is dus gedroogde wax.....
Oud 03-11-2003, 16:23
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
drezzz schreef op 03-11-2003 @ 16:55:

Je weet dat dat allemaal zich verzameld in je dread, en dat dat uitermate ranzig is?

[afbeelding]
[afbeelding]

Vandaar dat er wax speciaal voor dreads gemaakt wordt en sommige mensen zelfs alleen wax gebruiken bij het zetten.

Ik ken trouwens genoeg mensen met mooie (niet ranzige) dreads die wel wax gebruiken/gebruikt hebben.

Dat van die foto's zal wel Murray's geweest zijn of diegene heeft veel te veel gebruikt.

Hoezo quote je trouwens mij perse? Volgens mij gebruikt het merendeel van de mensen van dit forum met dreads ook wax.

Maar lief dat je je zo'n zorgen maakt hoor..
Oud 03-11-2003, 17:00
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 03-11-2003 @ 17:23:
Maar lief dat je je zo'n zorgen maakt hoor..
achja, zo ben ik noueenmaal he!
Oud 03-11-2003, 21:04
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 03-11-2003 @ 14:46:
liggen ze nog bij de samsam ofzo?
Bij=in

en nee Biep wilde aan me kunnen denken en een echt aandenken en ik had geen zin om die dag me dreads te doen.
Oud 04-11-2003, 08:52
Verwijderd
Citaat:
drezzz schreef op 03-11-2003 @ 16:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat bij jou dat gebeurd hoeft het niet bij iedereen zo te zijn..
Bij m'n vriendin is het anders ook niet, ook emt wax en permanent gedaan..

je bent zowiezo de eerste die ik dat hoor zeggen..
Oud 04-11-2003, 10:02
Pharmacon
Pharmacon is offline
waarom gebruikt iedereen hier überhaupt zoveel wax? is toch nergens voor nodig...ik heb ze nu een half jaar, en ik heb ze na het zetten geloof ik 1 keer nog bijgewaxed...
Oud 04-11-2003, 10:50
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 04-11-2003 @ 11:02:
waarom gebruikt iedereen hier überhaupt zoveel wax? is toch nergens voor nodig...ik heb ze nu een half jaar, en ik heb ze na het zetten geloof ik 1 keer nog bijgewaxed...
De wax houdt de dread bij elkaar, de haartjes. En het houdt pluizen voor een tijdje tegen. Maar ik heb me dreads nu al een jaar en nog wat en opzich heb ik geen wax (meer) nodig.
Oud 04-11-2003, 11:06
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
********** schreef op 04-11-2003 @ 09:52:
Dat bij jou dat gebeurd hoeft het niet bij iedereen zo te zijn..
Bij m'n vriendin is het anders ook niet, ook emt wax en permanent gedaan..

je bent zowiezo de eerste die ik dat hoor zeggen..
Bij mij gebeurd het niet want ik wax dus niet.

En bij je vriendin gebeurd het ook, omdat de wax die je in je dread rolt daar gaat opbouwen, om de doodeenvoudige reden dat je het er niet uit kan wassen. Knip maar eens een stukje van een dread af, dan zal je het wel zien (Let wel: het is dus verder totaal niet schadelijk, alleen enigzins ranzig, vind ik)
Oud 04-11-2003, 12:28
Verwijderd
Citaat:
drezzz schreef op 04-11-2003 @ 12:06:
Bij mij gebeurd het niet want ik wax dus niet.

En bij je vriendin gebeurd het ook, omdat de wax die je in je dread rolt daar gaat opbouwen, om de doodeenvoudige reden dat je het er niet uit kan wassen. Knip maar eens een stukje van een dread af, dan zal je het wel zien (Let wel: het is dus verder totaal niet schadelijk, alleen enigzins ranzig, vind ik)
Heb er aleens ingegekeken (beetje openvroeten) maar er zit dus niks in hoor..
En als het toch aan de binnekant zit, dan ziet niemand het, dus who cares
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten