Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Gewone shampoos zijn niet goed nee, die laten conditioners achter en das niet goed voor je dreads. Je kunt het beste maar even advies vragen ergens.
|
Ik heb trouwens ook wieder dreads.
Alleen als ik de puntjes tot mooie bolletjes wil draaien (wat wel makkelijk gaat) en zo'n bolletje geklit is, breekt ie af! Hij hangt dan aan 2 haren en je kunt hem er zo uittrekken. Ik kan maar beter niet meer aan die puntjes zitten denk ik, maar ik wil ook geen gespleten punten en tijdens het palm-rollen gebeurt het sowieso als ik verder naar onder werk.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() en wauw @ muckymouse, echt super mooi ![]()
||
Citaat:
Ik heb een paar dreads de afgelopen dagen in 2en of 3en gesplitst doordat ze veel te dik waren en verschillende lengtes in 1 dread dus ze gingen vanzelf eigenlijk als een beetje in 2en. Ik had er na het zetten maar 20 en nu 26, denk dat ik er nog een paar ga splitsen nu het nog kan. Wel zonde van de vakjesverdeling, maarja. @drezzz: heel mooi! jij zit toch ook op het fok!forum??
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() pinkyyyy and thee braiiin, mokka bruidstaaaart en scooby dooohoo |
![]() |
||
Citaat:
![]() Door je puntjes in van die bolletjes te draaien krijg je na verloop van tijd ontzettend dooie puntjes die je gewoon eraf kan trekken. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ok, ik heb ff een aantal vraagjes. Misschien dat ze hier al voorbij zijn gekomen, maar heb niet alles doorgelezen (3 pagina's ofzo)
1. Ik wil graag neppe dreads (heb te kort haar voor echte en het laten groeien duurt me te lang). Ik heb ergens gelezen dat je haar minimaal 5 cm. moet zijn, klopt dat ook voor neppe dreads? 2. Op hoeveel moet ik nou rekenen? Nou ja, als me meer te binnen schiet vraag ik het nog wel ![]() |
![]() |
|
Jammer dat ze het niet doen.
Ik ben gisteravond voor het eerst uitgeweest met dreads en nu stinken ze meteen heel erg ![]() ![]() Hoe kan het eigenlijk dat mensen die hun dreads alleen gewaxt hebben (dus zonder permanentvloeistof) ze al na een week ofzo mogen wassen en mensen met permanent 2/3 maanden moeten wachten?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. voor 50 euro zou je het kunnen laten invlechten, die zijn echt wel te vinden (ik doe het voor 50 euro, vind ik een redelijke prijs voor zoiets..). Je hebt 50-70 dubbele dreads nodig (ligt eraan hoe dik je haar is en hoe groot je hoofd ![]() Ask anything you want..
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
hoe doe je dat? gewoon in elk plukje verf ofzoiets? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit eigenlijk emt een probleempje..
Ik geloof niet dat mijn hoofdhuid het zo fijn vind om dreads te hebben/niet te wassen. Ik heb m'n haren 2 weken niet gewassen en mijn hoofdhuid lijkt uit elkaar te vallen. Waarschijnlijk heb ik dit altijd al gehad, maar dat was niet te merken omdat ik zo ongeveer welke dag mijn haar waste. Nu doe ik het met een washandje schoonmaken zeg maar (niet de dreads, maar mijn hoofdhuid). Maar weet iemand een manier wat dit verhelpt of tips oid?> |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Misschien bedoelt ie dat zn hoofdhuid heel vettig is en dat het jeukt ofzo
![]() Ik weet niet of dat wassen helpt, moet ik misschien ook maar es proberen. Maar het is misschien niet goed voor je dreads omdat die aan de bovenkant dus ook nat worden.
||
Citaat:
Die gaan vanzelf weg, gewoon zoveel mogelijk met rust laten..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik weet zeker dat als ik ze ga wassen (heb ook wax) dat ik de klit,knoop en alle andere zooi eruit spoel.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijne zijn gepermanent maar ik wax ze wel bijna elke dag. Dus op zich zou ik ze kunnen wassen? (met veel elastiekjes ook in het midden van sommige dreads die iets minder goed geklit zijn) Vorige keer toen ik dreads had had ik ze na 9 weken gewassen en zelfs toen vielen de uiteinden een beetje uit elkaar, wat na het draaien wel weer meeviel. Nu heb ik ze pas een week.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar met dat permanente ging het hele kam gebeuren verloren, alle werk voor niks. Toen waren we opnieuw beginnen en en alles opnieuw gekamt en met wax. Maar wassen, nee dat doe ik maar niet. Ik was m'n hoopfd met een washandje, en zorg dat mijn huid onder de haar enigzins gewassen worden en de dreads niet nat worden. Was trouwens een geweldig gevoel om daar na 2 weken water overheen te voelen stromen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En nee, ik heb geen vettig hoofd. Zelfs niet net na het waxen. Gewoon goed erin rollen. Misschien ligt het wel aan mijn wax (beeswax voor dreadlocks)
||
Citaat:
Je weet dat dat allemaal zich verzameld in je dread, en dat dat uitermate ranzig is? Ow wat zeg je? Dat wist je niet? Toevallig heb ik hier wat foto's.... ![]() ![]() Al die witte troep is dus gedroogde wax..... |
![]() |
||
Citaat:
Ik ken trouwens genoeg mensen met mooie (niet ranzige) dreads die wel wax gebruiken/gebruikt hebben. Dat van die foto's zal wel Murray's geweest zijn of diegene heeft veel te veel gebruikt. Hoezo quote je trouwens mij perse? Volgens mij gebruikt het merendeel van de mensen van dit forum met dreads ook wax. Maar lief dat je je zo'n zorgen maakt hoor..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij m'n vriendin is het anders ook niet, ook emt wax en permanent gedaan.. je bent zowiezo de eerste die ik dat hoor zeggen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En bij je vriendin gebeurd het ook, omdat de wax die je in je dread rolt daar gaat opbouwen, om de doodeenvoudige reden dat je het er niet uit kan wassen. Knip maar eens een stukje van een dread af, dan zal je het wel zien (Let wel: het is dus verder totaal niet schadelijk, alleen enigzins ranzig, vind ik) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als het toch aan de binnekant zit, dan ziet niemand het, dus who cares ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Algemeen dreadstopic deel....... the exploding boy | 500 | 17-03-2006 21:13 | |
Lifestyle |
Algemeen Dreadstopic deel 16 snuggles | 500 | 05-10-2005 19:26 |