Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 12:24
Limoen
Limoen is offline
Wat zijn de meningen over de examenschrijvers van dit jaar?

Grieks: Euripides, Troiades. In de macht van de ander: hoe reageer je wanneer je overwonnen bent?

Latijn: Cicero, Filosofisch proza. Tussen domus en forum. Cicero over individu en samenleving.

Ik vind Euripides wel leuk, maar Cicero echt verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 14:44
Verwijderd
Hmm.

Ik heb geen Grieks, maar wel Latijn.

Onze lerares latijn heeft echter een gruwelijke hekel aan Cicero. Je moet je eens voorstellen dat ze dan de teksten aan het behandelen is en dan kreten tussendoor slaakt als "Oh nee, niet weer die arrogantie" of "wat een vervelend mannetje is die Cicero toch" of "wat jammer dat Cicero zoveel heeft geschreven, voorlopig zijn we nog niet van hem af."

Dat is niet bepaald motiverend.

Maar ik vind niet dat Cicero vreselijk is. Filosfisch proza is nog altijd beter dan LIVIUS
Die hebben we vorig jaar een periode gehad (was vorig jaar overigens ook eindexamenonderwerp) en dát vond ik toch wel zo saai!

Euripides is trouwens wel leuk, jah.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:08
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-08-2003 @ 15:44:

Maar ik vind niet dat Cicero vreselijk is. Filosfisch proza is nog altijd beter dan LIVIUS
Die hebben we vorig jaar een periode gehad (was vorig jaar overigens ook eindexamenonderwerp) en dát vond ik toch wel zo saai!
Ik vond de eindexamenstof over Livius vorig jaar best leuk, wel lange en ingewikkelde zinnen en natuurlijk niet zo leuk als Ovidius, maar toch zeker wel door heen te komen
Oud 27-08-2003, 18:50
Verwijderd
Mijn latijnleraar vertelde dat Cicero niet bepaald makkelijke examenstof was...heb ik weer.
Maar het is ook een vervelend ventje. Ik had het liever over Catullus ofzo gehad, dat was vrij goed te doen en ook leuk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 22:29
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-08-2003 @ 15:44:
Hmm.

Ik heb geen Grieks, maar wel Latijn.

Onze lerares latijn heeft echter een gruwelijke hekel aan Cicero. Je moet je eens voorstellen dat ze dan de teksten aan het behandelen is en dan kreten tussendoor slaakt als "Oh nee, niet weer die arrogantie" of "wat een vervelend mannetje is die Cicero toch" of "wat jammer dat Cicero zoveel heeft geschreven, voorlopig zijn we nog niet van hem af."

Dat is niet bepaald motiverend.

Euripides is trouwens wel leuk, jah.
Wat denkt die lerares wel niet? Bah. Scabreus mens.

Laatst gewijzigd op 27-08-2003 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 27-08-2003 @ 23:29:
Oh nee. Geen slecht woord over mijn meest geliefde lerares.

Ze is ontzettend fanatiek en doet er werkelijk álles aan om ons maar wat bij te brengen. We verzuipen massaal in de stencils grammaticaoefeningen, aanvullende Cicero-informatie en dergelijke. Ze heeft het hele boek doorgeplozen en alles wat ze niet volledig genoeg vond uit andere boeken gekopieërd - het kopieërapparaat is haar beste vriend - en ze is altijd beschikbaar voor vragen, antwoorden, aanvullende literatuur en alles wat je maar wilt weten.

Maar ze houdt gewoon niet zo van Cicero.

wat is scrabreus?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:25
MickeyV
MickeyV is offline
Scabreus betekent "onwelvoeglijk". En hoe toeschietelijk je lerares ook mag zijn, het is waarachtig onwelvoeglijk Cicero als een "vervelend mannetje" te karakteriseren, ten overstaan nog wel van een hele klas ontvankelijke kinderen. Het oordeel over Cicero lat ze beter over aan hen zelf. Bovendien is het buitengewoon ergerlijk als een eenvoudige lerares een aanzienlijk minder onbeduidend persoon laakt.
Oud 30-08-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 29-08-2003 @ 22:25:
Scabreus betekent "onwelvoeglijk". En hoe toeschietelijk je lerares ook mag zijn, het is waarachtig onwelvoeglijk Cicero als een "vervelend mannetje" te karakteriseren, ten overstaan nog wel van een hele klas ontvankelijke kinderen. Het oordeel over Cicero lat ze beter over aan hen zelf. Bovendien is het buitengewoon ergerlijk als een eenvoudige lerares een aanzienlijk minder onbeduidend persoon laakt.
Ik vind het verder niet erg of zo dat ze dat doet, maar ze is gewoon een ontzettend goede lerares en daar wil ik niks aan afdoen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:15
Divina Flor
Divina Flor is offline
Latijn heb ik niet, maar grieks wel.
We zijn net begonnen met Euripides vertalen. Vorig jaar Plato gedaan, dus dan valt Euripides wel mee.
Ik heb me er verder nog niet in verdiept. Maar het is geloof ik opzich wel interessant (behalve dat ik grieks niet leuk vind...).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 20:27
Dminor
Dminor is offline
Ik vrees Euripides niet, en Cicero misschien een beetje.
Oud 31-08-2003, 18:46
Nona
Nona is offline
Ik heb het één en ander van Cicero gehad in de 5e klas (dus geen examenonderwerp) en ik vond het eigenlijk best te doen. Is iedereen zo negatief over hem of lijkt dat maar zo?
Oud 01-09-2003, 18:22
Limoen
Limoen is offline
Heeft trouwens iemand die videoband met het toneelstuk Trojaanse Vrouwen door de Appel op Oerol gezien. (Die je docent als het goed is bij de docentenboeken heeft gekregen) Of was ik de enige die dat buitengewoon vaag vond en niet echt geslaagde weergave van het stuk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:54
Rundfunk
Rundfunk is offline
Nou, eerste les Latijn dit jaar. De leraar komt binnen. Het eerste wat ie zegt: "Toen ik hoorde dat jullie dit jaar Cicero moesten vertalen schrok ik wel. Ik weet namelijk dat jullie het niet kunnen."

Tja, als dat ons zelfvertrouwen niet vergroot...
Oud 02-09-2003, 07:32
Verwijderd
Citaat:
Rundfunk schreef op 01-09-2003 @ 19:54:
Nou, eerste les Latijn dit jaar. De leraar komt binnen. Het eerste wat ie zegt: "Toen ik hoorde dat jullie dit jaar Cicero moesten vertalen schrok ik wel. Ik weet namelijk dat jullie het niet kunnen."

Tja, als dat ons zelfvertrouwen niet vergroot...
Christus zeg. Hoe slecht krijgen jullie les cq hoe slecht is jullie leraar?

Trouwens, wij werden in de vijfde al banggemaakt met Cicero door diezelfde lerares waar ik het eerder over had.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:35
Rundfunk
Rundfunk is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-09-2003 @ 08:32:
Christus zeg. Hoe slecht krijgen jullie les cq hoe slecht is jullie leraar?

Trouwens, wij werden in de vijfde al banggemaakt met Cicero door diezelfde lerares waar ik het eerder over had.
Nou, erg veel motivatie is er niet in onze klas. En de leraar zelf schijnt wel goed te zijn ( heb het in 2 jaar nog niet gemerkt maar goed...).
Oud 02-09-2003, 18:42
Konijn
Konijn is offline
Ik vind Cicero nu al leuker dan Livius (ja, daar heb ik ook het begin van gedaan, vanwege langdurige ziekte doe ik de 6e nu nog een keer)
En we zijn pas een week bezig
De filosofische kijk ligt me wel.. stukken beter dan die buitenlandse politieken van Livius..
Oud 04-09-2003, 11:14
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Cicero is best leuk... ik heb pas twee lessen Latijn gehad dit jaar, maar het spreekt me wel aan. Leuk onderwerp, wel moeilijke teksten. Grmmaticaal vind ik Cicero's teksten ingewikkeld in elkaar zitten, dus ik zal nog hard moeten werken om het goed te gaan begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 18:58
*Rupsje*
Toen ik de titel zag: 'Cicero over nuttig nietsdoen' dacht ik meteen aan ingewikkelde zogenaamd filosofische zinnen waar je echt niks van snapt, maar het valt wel mee, heb een eerste stukje vertaalt. Mijn lerares vindt Cicero trouwens ook maar niks.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:46
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 27-08-2003 @ 23:29:
Wat is scabreus?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Wat is scabreus?
Citaat:
MickeyV schreef op 29-08-2003 @ 22:25:
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:54
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
(bloos) voortaan beter uitkijken, DE bezoeker!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:48
Verwijderd
Ik heb Grieks en Latijn en moet dit jaar eindexamen doen...
Ik heb een hekel aan filosofische stukken, dus Cicero is niet aan mij besteedt. Latijn volg ik dus ook echt niet meer met plezier, want ik vind het verschrikkelijk! Maar het is jammer om het nu te laten vallen, ik ben toch bijna klaar.
Euripides daarentegen vind ik wel erg geslaagd. Een tragedie is een stuk leuker Het is vooral een verbetering ten opzichte van Plato, waar we nu bijna klaar mee zijn. Dat vond ik echt een ramp, en ik moet m'n SE nog maken
M'n lerares Latijn vindt Cicero helemaal geweldig, dus we worden in ieder geval wel gemotiveerd. Niet dat het helpt... En m'n leraar Grieks is heel blij voor ons dat we Euripides hebben, want daar houdt ie zelf ook wel van én hij zegt dat we het allemaal kunnen halen. Helpt ook goed
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 09:07
Optima
Optima is offline
ik ben voor de herinvoering van SENECA!
Oud 16-09-2003, 16:47
ikaruz
ikaruz is offline
In veregelijking met wat we tot nu toe behandeld hebben (seneca, catullus & tacitus) vind ik cicero misschien niet het meest leuek onderwerp, maar in grammaticaal opzicht vind ik het een stuk makkelijk. Het gaat me bijna als natuurlijk af, , naja, dat valt ook wel mee, maar vind het wel te doen.
Oud 16-09-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
ikaruz schreef op 16-09-2003 @ 17:47:
In veregelijking met wat we tot nu toe behandeld hebben (seneca, catullus & tacitus) vind ik cicero misschien niet het meest leuek onderwerp, maar in grammaticaal opzicht vind ik het een stuk makkelijk. Het gaat me bijna als natuurlijk af, , naja, dat valt ook wel mee, maar vind het wel te doen.
Inderdaad... Cicero is proza, wat dus automatisch inhoudt dat alles perfect gerangschikt staat en je niet drie regels verder hoeft te zoeken naar een zelfstandig naamwoord in dezelfde naamval.

Ik had vandaag mijn tekst goed vertaald! Joehoe!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2003, 22:31
Verwijderd
Hm ik moet ook m'n 'vooroordelen' over Cicero een beetje bijstellen... Ik vind het grammaticaal gezien ook niet echt moeilijk Ik snap de teksten ook gewoon. Alleen de onderwerpen boeien me nog steeds niet
Waar blijft het bekende addertje onder het gras
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 10:30
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 16-09-2003 @ 23:31:
Hm ik moet ook m'n 'vooroordelen' over Cicero een beetje bijstellen... Ik vind het grammaticaal gezien ook niet echt moeilijk Ik snap de teksten ook gewoon. Alleen de onderwerpen boeien me nog steeds niet
Waar blijft het bekende addertje onder het gras
Mee eens, Cicero is tot nu toe echt een eitje.
Euripides valt ook mee.
Oud 23-09-2003, 19:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Optima schreef op 15-09-2003 @ 10:07:
ik ben voor de herinvoering van SENECA!
Ik ben 100% tegen...

Cicero is prima te doen, je moet even het gerundium/gerundivum door hebben, maar hij schrijft op dezelfde manier, dat gaat wel lukken. Het is wel achterlijk veel zeg. En de teksten soms moeilijk te snappen kwa inhoud...
Grieks is wel stukken makkelijker, kortere regels en minder, maar ja...
Oud 24-09-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
ikaruz schreef op 16-09-2003 @ 17:47:
In veregelijking met wat we tot nu toe behandeld hebben (seneca, catullus & tacitus)
Wij hebben Caesar, Ovidius, Catullus, Martialis en Livius gehad...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 09:18
Briseïs
Briseïs is offline
Cicero! Echt vreselijk vind ik t! En het is gewoon heel anders dan alles wat ik tot nu toe gehad heb, aangezien er totaal geen verhaal in zit. Ik kan er echt geen touw aan vast knopen. En het is nog achterlijk veel ook! Daarbij heb ik een hekel aan mijn latijn lerares... Die ons overigens echt te veel laat doen. Volgens haar moet je tien regels per les vertalen, en vervolgens zegt ze het laatste half uur van de les dat we nog ff 20 regels moeten doen...
Alle redenen om latijn te laten vallen (het is nog mn slechtste vak ook) maar, zoals iemand al zei, na 6 jaar is dat natuurlijk een beetje zonde...
Oud 27-09-2003, 20:46
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik heb toen ik me verveelde in de rij van de boekhandel stukje cicero gelezen in vertaling en dat was best leuk
Oud 27-09-2003, 20:54
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 27-09-2003 @ 10:18:
Cicero! Echt vreselijk vind ik t! En het is gewoon heel anders dan alles wat ik tot nu toe gehad heb, aangezien er totaal geen verhaal in zit. Ik kan er echt geen touw aan vast knopen. En het is nog achterlijk veel ook! Daarbij heb ik een hekel aan mijn latijn lerares... Die ons overigens echt te veel laat doen. Volgens haar moet je tien regels per les vertalen, en vervolgens zegt ze het laatste half uur van de les dat we nog ff 20 regels moeten doen...
Alle redenen om latijn te laten vallen (het is nog mn slechtste vak ook) maar, zoals iemand al zei, na 6 jaar is dat natuurlijk een beetje zonde...
En toch een Latijns woordje in je signature.
Oud 27-09-2003, 21:26
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 27-09-2003 @ 21:54:
En toch een Latijns woordje in je signature.
Wel één. Ach, heb ik toch nog wat aan die zes jaar he.
Oud 29-09-2003, 15:50
mrs me
mrs me is offline
cicero?? ik weet niet echt wat ik ervan vind. onze lerares slaat ons alleen steeds dood met die nd-vormen. (is dit gerundium of gerundivum? waarom?) het vertalen lukt wel, alleen wel irritant lange zinnen. verder ligt de achtergrondinfo me niet zo...

euripides?? = wel koel!!
Oud 24-10-2003, 14:17
Hupsakee
Euripides is wel ok, soms wel moeilijk. maar de leraar is geweldig en enthousiaster dan iemand ooit kan zijn!!! Latijn heb ik niet en daar ben ik ook wel blij om,als ik iedereen zo hoor!!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 20:31
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Hupsakee schreef op 24-10-2003 @ 15:17:
Euripides is wel ok, soms wel moeilijk. maar de leraar is geweldig en enthousiaster dan iemand ooit kan zijn!!!
Ik ken iemand die nog enthousiaster is waarschijnlijk... de mijne! Hij gaat echt helemaal in zijn verhaal op, soms zo erg zelfs dat wij de draad al lang kwijt zijn maar hij toch gewoon doorgaat. Briljante vent. Het komt er wel op neer dat ik voor het examen veel te veel over Euripides weet.

En over Latijn, Cicero schrijft voor mij heel begrijpelijk.. maar wat een zelfingenomen arrogantie straalt er uit zijn teksten zeg!
Oud 27-10-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
mrs me schreef op 29-09-2003 @ 16:50:
die nd-vormen. (is dit gerundium of gerundivum? waarom?)
Beide ligt eraan of het met esse gaat of niet, en wat voor uitgang het heeft. Je hebt nd-vormen met esse, die vertaal je met 'moeten worden', dat zijn gerundivia, en nd-vormen zonder esse, dat zijn gerundiva of gerundia en die vertaal je hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 14:12
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-10-2003 @ 15:27:
Beide ligt eraan of het met esse gaat of niet, en wat voor uitgang het heeft. Je hebt nd-vormen met esse, die vertaal je met 'moeten worden', dat zijn gerundivia, en nd-vormen zonder esse, dat zijn gerundiva of gerundia en die vertaal je hetzelfde.
Er zijn volgens mij ook gerundiva zonder esse, het verschill tussen het gerundium en het gerundivum is dat één van de twee (ik vergeet steeds welke) vervoegd wordt, en de ander niet.
Oud 02-11-2003, 21:44
A3aan
A3aan is offline
Seneca vind ik hartstikke moeilijk, geef mij maar Cicero, is een stuk makkelijker.

We hebben net een S.E gehad over Seneca, k had een 5.1
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 13:20
In_stilte
In_stilte is offline
omdat ik niet op een scholengemeenschap zit MOEST ik of latijn of grieks doen. Veel leerlingen bij mij bij latijn zijn dus niet/ nouwelijks gemotiveerd het echt te leren. Als je dan in een klas van 30 leerlingen latijn maakt moet ik zeggen dat cicero echt zo makkelijk niet is !

Ik weet niet wat jullie tot nu toe hebben vertaald maar de teksten die ik heb vertaald zijn vaak onsamenhangend, springen van de hak op de tak of halen ineens lappen vage kennis over landbouw erbij zonder enige verdere uitleg. Ik vind het inderdaad niet zo ingewikkeld kwa gramatica, maar ik moet zeggen dat die lange zinnen toch niet makkelijk zijn.

Al met al ben ik niet zo blij met de keuze voor Cicero.
Onze leraar latijn is (net als zo te horen vele andere latijnleraar(essen)) niet zo blij met cicero. Af en toe blijft hij in een zin steken met de woorden; wat hier mee bedoelt weet ik ook niet. en na lange discussie komt er vaak dan toch iets uit.

Nee ovidius had ik stukken leuker gevonden. Of de Amores. Gewoon iets wat niet zo saai is; Nuttig nietsdoen ??!!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:32
mrs me
mrs me is offline
nog ff over de nd-vormen:

volgens mij is het zo dat gerundivum moet congrueren met een ander woord uit de zin. is dat niet het geval, dan is het gerundium.
maar wanneer is het persoonlijk, en wanneer is het gerundium onpersoonlijk gebruikt
Oud 07-11-2003, 10:22
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
mrs me schreef op 06-11-2003 @ 18:32:
nog ff over de nd-vormen:

volgens mij is het zo dat gerundivum moet congrueren met een ander woord uit de zin. is dat niet het geval, dan is het gerundium.
maar wanneer is het persoonlijk, en wanneer is het gerundium onpersoonlijk gebruikt
Zie mijn pas geopende topic 'Gerundium en Gerundivum'... ik snapte het eerst ook niet, maar met de hier gekregen uitleg is het best redelijk te volgen eigenlijk.

Ontopic: ik vond Cicero eerst moeilijk wat grammatica betreft, maar die mening moet ik nu enigszins bijstellen. Het blijft wel moeilijk, maar dan in een ander opzicht: wanneer ik de tekst vertaald heb, blijf ik altijd met vragen zitten wat Cicero inhoudelijk nou écht bedoeld heeft met zijn teksten.
Oftewel: ik kan de teksten best vertalen, maar ik snap ze inhoudelijk niet. Heeft hier nog iemand last van?
Oud 07-11-2003, 14:47
Briseïs
Briseïs is offline
Yup.
Oud 12-11-2003, 16:51
iesje
iesje is offline
Citaat:
Limoen schreef op 01-09-2003 @ 19:22:
Heeft trouwens iemand die videoband met het toneelstuk Trojaanse Vrouwen door de Appel op Oerol gezien. (Die je docent als het goed is bij de docentenboeken heeft gekregen) Of was ik de enige die dat buitengewoon vaag vond en niet echt geslaagde weergave van het stuk.
jaaa, heb ik ook gezien! ten eerste kon ik er niks van verstaan en ik snap al die motors die ineens opkwamen nog steeds niet!
Oud 12-11-2003, 19:02
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
iesje schreef op 12-11-2003 @ 17:51:
jaaa, heb ik ook gezien! ten eerste kon ik er niks van verstaan en ik snap al die motors die ineens opkwamen nog steeds niet!
Nu je t zegt...
Maar t was idd niet echt verstaanbaar. Voor de rest vond ik t trouwens wel grappig. Dat mens met die tafel
Oud 12-11-2003, 19:55
iesje
iesje is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 12-11-2003 @ 20:02:
Nu je t zegt...
Maar t was idd niet echt verstaanbaar. Voor de rest vond ik t trouwens wel grappig. Dat mens met die tafel
ja, zeeeeer charmant! maar ze had wel een lichtelijk harde stem
kon je er nog niks van verstaan, maar goed. oojaaa, die cassandra in dat rode jurkje! die was tof! ze was bezeten en was de hele tijd aan het hoelahoepen (met een hoepel)
Oud 12-11-2003, 20:36
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Konijn schreef op 02-09-2003 @ 19:42:
Ik vind Cicero nu al leuker dan Livius (ja, daar heb ik ook het begin van gedaan, vanwege langdurige ziekte doe ik de 6e nu nog een keer)
En we zijn pas een week bezig
De filosofische kijk ligt me wel.. stukken beter dan die buitenlandse politieken van Livius..
Weet iemand misschien wat volgend jaar het onderwerp is? Want ik ben nog steeds ziek en doe misschien nog een derde jaar over de zesde.. dan kan ik kiezen of ik latijn dit jaar of volgend jaar wil doen.
Oud 14-11-2003, 09:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 07-11-2003 @ 11:22:
Oftewel: ik kan de teksten best vertalen, maar ik snap ze inhoudelijk niet. Heeft hier nog iemand last van?
Hier nog een... behalve die tekst over vriendschap, die snapte ik wel redelijk.
Oud 14-11-2003, 16:39
Briseïs
Briseïs is offline
Wij zijn nu trouwens aan die brieven begonnen, en ik moet zeggen dat die wel iets makkelijker zijn...
Oud 21-11-2003, 14:33
mrs me
mrs me is offline
Citaat:
Konijn schreef op 12-11-2003 @ 21:36:
Weet iemand misschien wat volgend jaar het onderwerp is? Want ik ben nog steeds ziek en doe misschien nog een derde jaar over de zesde.. dan kan ik kiezen of ik latijn dit jaar of volgend jaar wil doen.
kijk op http://www.digischool.nl/kt/ce/ce.htm, dan zie je de onderwerpen van volgend jaar staan, net als die van 2006 en 2007. (ik hoop alleen dat je dan weer beter bent!!)

maar het onderwerp van latijn volgend jaar is dus Ovidius: het moraal van het verhaal.
dat spreekt met persoonlijk veel meer aan dan Cicero.
Reageren

Regels voor berichten