Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2002, 23:08
louis84
louis84 is offline
Ik heb gelezen, dat als je gaat mediteren, je gedachten moet leegmaken. In een rustige plaats moet zitten, in een comfortabele plek. Tijdens meditatie, moet je ademhaling een bepaalde ritme hebben, en na een bepaalde tijd, moet je zogenaamd in je onderbewustzijn ofzoiets (in trance) gekleurde vormen zien ofzo. Maar kan je tijdens die wat jullie noemen, onderbewustzijn nog denken??? of ben je gewoon helemaal ff van de wereld??? hoe word je weer wakker van die trance???

Groetjes Louis, iemand die al 3 dagen lang bezig is met meditatie, maar niet al te goed lukt

Iemand die het weet?
Oud 04-05-2002, 10:54
Verwijderd
Ik geloof dat zelfhypnose je wel kan helpen met mediteren, tenminste hiero wel. Als je KaZaA hebt, moet je "Self Hypnosis" van euhm New Age downloaden, das best wel handig
Oud 04-05-2002, 11:35
louis84
louis84 is offline
Citaat:
Inge13 schreef:
Ik geloof dat zelfhypnose je wel kan helpen met mediteren, tenminste hiero wel. Als je KaZaA hebt, moet je "Self Hypnosis" van euhm New Age downloaden, das best wel handig
dat self hypnosis, is dat een muziek bestandje???
alvast bedankt
en hoe heet het bestandje precies???
Oud 05-05-2002, 11:44
Verwijderd
Is een audiobestandje, het heet Self Hypnosis, van New age, zoals gezegd. Duurt 19 minuut nogwat.. Als je op Self Hypnosis zoekt in KaZaA staat het er wel tussen. Bij mij wel
In elk geval succes ermee
Oud 05-05-2002, 12:12
louis84
louis84 is offline
Citaat:
Inge13 schreef:
Is een audiobestandje, het heet Self Hypnosis, van New age, zoals gezegd. Duurt 19 minuut nogwat.. Als je op Self Hypnosis zoekt in KaZaA staat het er wel tussen. Bij mij wel
In elk geval succes ermee
Thnx Groetjes Louis
Oud 05-05-2002, 18:19
Aphex
Aphex is offline
Kep het niet gedll .. maaar lijkt me nogal een rustig iets dergelijks.Ik denk dat als je je zelf in trance wil laten rake je een Koptelefoon opmoet doen en hele harde IDM muziek moet gaan luistere (Venetian Snares <bijv). ... Tip : Doe dit wel snachts.
Oud 05-05-2002, 19:42
Verwijderd
Hmz, als ik het doe, ben ik wel tamelijk van de wereld ja. Het is moeilijk uit te leggen, maar als je gewoon stilzit en euh... tja, hoe leg je dit uit... ik kan ergens heen, zeg maar. Een plaats waar je je fijn voelt, die alleen in je hoofd bestaat. En dan heel precies visualiseren, hoe het ruikt, voelt, warm, koud, hoe het eruit ziet, hoe het klinkt... als je dat doet, ben je voor je gevoel niet meer echt in je kamer (of waar je dan ook mediteert).
Oud 05-05-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Aphex schreef:
Kep het niet gedll .. maaar lijkt me nogal een rustig iets dergelijks.Ik denk dat als je je zelf in trance wil laten rake je een Koptelefoon opmoet doen en hele harde IDM muziek moet gaan luistere (Venetian Snares <bijv). ... Tip : Doe dit wel snachts.
Ja, daar wordt je zo lekker doof van. -_o
Oud 05-05-2002, 23:36
louis84
louis84 is offline
Citaat:
Aphex schreef:
Lijkt me niet echt kickuh voor m'n oren. En helemaal niet om te mediteren. Bij mediteren moet je rustige muziek, of geluiden.
Niet harde rock muziek, das niet goed.......
Maar tjaaaa........smaken verschillen, of niet

Groetjes Louis
Oud 05-05-2002, 23:37
louis84
louis84 is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Hmz, als ik het doe, ben ik wel tamelijk van de wereld ja. Het is moeilijk uit te leggen, maar als je gewoon stilzit en euh... tja, hoe leg je dit uit... ik kan ergens heen, zeg maar. Een plaats waar je je fijn voelt, die alleen in je hoofd bestaat. En dan heel precies visualiseren, hoe het ruikt, voelt, warm, koud, hoe het eruit ziet, hoe het klinkt... als je dat doet, ben je voor je gevoel niet meer echt in je kamer (of waar je dan ook mediteert).
Ik heb het nog niet gehad, maar lijkt me wel relaxed. Mare in die zogenaamde kamer, ben je dan alleen, heb je het gevoel dat je alleen bent, voel je positieve energie daar???
Of is het negatieve, en ben je alleen????

Groetjes Louis

Regels voor berichten