Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 16:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 30-10-2003 @ 16:32:
wat ik de laatste tijd erg heb is dat ik 's ochtends zó'n honger heb dat ik gigantisch veel eet en dan eet ik voor de rest van de dag niets meer.

is dit erg slecht? wat doet zoiets met je lichaam?
Nee dat is juist helemaal niet erg. Je kan beter 's ochtends veel eten dan 's avonds. Als je bij je ontbijt veel eet dan wordt je vertering op gang gezet en dat eten kan dan de rest van de dag verteerd worden. Als je 's avonds veel eet wordt het veel sneller opgeslagen in vet omdat je daarna niet meer zoveel in beweging bent. Mijn oom is nu aan het lijnen (profesioneel begeleid) en hij moet zes boterhammen eten 's ochtends
Oud 30-10-2003, 16:36
ZIJ
ZIJ is offline
Als je drie keer per dag een goede maaltijd eet, niet minder dan normaal (tenzij dat heeel erg vet was...), en tussendoor helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets, dat werkt het beste. als je heel weinig gaat eten opeens, dat houd je meestal niet zo heel lang vol, en als je dan een keer veel eet, of snoept, kom je veel meer aan en dat is heel slecht.. je kan het beste gewoon heel regelmatig eten...
Oud 30-10-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
ZIJ schreef op 30-10-2003 @ 17:36:
Als je drie keer per dag een goede maaltijd eet, niet minder dan normaal (tenzij dat heeel erg vet was...), en tussendoor helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets, dat werkt het beste. als je heel weinig gaat eten opeens, dat houd je meestal niet zo heel lang vol, en als je dan een keer veel eet, of snoept, kom je veel meer aan en dat is heel slecht.. je kan het beste gewoon heel regelmatig eten...
Ik denk dat het per persoon verschilt. Bovendien raden dietisten meestal aan juist wel één of twee tussendoortjes te eten. Regelmatig eten (om de twee uur ongeveer) schijnt juist het beste te werken en volgens mij ook gezonder te zijn.
Oud 30-10-2003, 18:17
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
ZIJ schreef op 30-10-2003 @ 17:36:

Ik weet niet of dit zo is...sommige mensen zeggen juist dat je beter 6x per dag kleine beetjes kunt eten (dat houdt je verteringsstelsel aan de gang ofzo denk ik)....maar ik weet het ook niet...iemand die het wel weet, wat nu het beste is?

Is het goed voor het afvallen om een lange tijd met een lege maag te lopen? Of kun je dan beter iets kleins eten zodat je lichaam weer gaat verteren?
Oud 30-10-2003, 18:20
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik ben sinds gister bezig met proberen wat gezonder te eten, dus ook niet meer s'avonds naar de Appie gaan om wat lekkers te halen enz.
Helaas met weinig effect want nu ga ik in huis rondkijken wat er voor eetbaars ligt, ik ben gewoon te gewend om na het avondeten nog een keer iets te eten..uit verveling denk ik...ik pak nu ik 'gezond' doe dan wel geen snoep of koek, maar wel heel veel peperkoek en bijv. stokbrood met ui en kaas uit de oven tja gezond is anders...
Oud 30-10-2003, 18:35
ZIJ
ZIJ is offline
wat ik heb gehoord is van twee vrouwen die alleen maar 3 keer per dag eten, dat het bij hun heel hard gaat... ik wil zelf niet lijnen, dus ervaring heb ik er niet mee.... alleen wat ik heb gehoord...
Oud 30-10-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 30-10-2003 @ 19:17:
Ik weet niet of dit zo is...sommige mensen zeggen juist dat je beter 6x per dag kleine beetjes kunt eten (dat houdt je verteringsstelsel aan de gang ofzo denk ik)....maar ik weet het ook niet...iemand die het wel weet, wat nu het beste is?

Is het goed voor het afvallen om een lange tijd met een lege maag te lopen? Of kun je dan beter iets kleins eten zodat je lichaam weer gaat verteren?
Volgens mij is het beter op 6x 'kleine' (wat is klein?) beetjes te eten. Met een lege maag rond lopen lijkt me iig niet goed en bovendien worden mensen daar vaak heel chagerijnig van en dat lijkt me ook niet echt gezond. En zeker niet gezellig (voor jezelf, maar ook voor anderen).
Oud 30-10-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
ZIJ schreef op 30-10-2003 @ 19:35:
wat ik heb gehoord is van twee vrouwen die alleen maar 3 keer per dag eten, dat het bij hun heel hard gaat... ik wil zelf niet lijnen, dus ervaring heb ik er niet mee.... alleen wat ik heb gehoord...
Twee vrouwen is niet echt veel...en het kan bij hun natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Ik ken ook mensen die 5/6x per dag wat eten en waarbij het hard gaat, net als dat ik mensen ken die amper wat eten en waarbij het erg langzaam/niet gaat.
Oud 30-10-2003, 19:20
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-10-2003 @ 18:56:
Regelmatig eten (om de twee uur ongeveer) schijnt juist het beste te werken en volgens mij ook gezonder te zijn.
Het helpt in ieder geval wel...Bij mij tenminste
Oud 31-10-2003, 20:00
Hagel
Hagel is offline
@wishful dreaming, ik hoor niks meer van je? Je profielwerkstuk gaat toch door? moet je dan geen info vragen/hebben over afvallen?
Oud 31-10-2003, 20:40
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Narod schreef op 31-10-2003 @ 21:00:
@wishful dreaming, ik hoor niks meer van je? Je profielwerkstuk gaat toch door? moet je dan geen info vragen/hebben over afvallen?
Ja, sorry. ik zit even in diepe shit dus ik zit even niet met mn hoofd bij mn profielwerkstuk..

Lukt het een beetje?
Wacht, ik stuur wel even een mailtje
Oud 01-11-2003, 17:16
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Sinds deze week ben ik weer goed bezig .
Oud 01-11-2003, 17:21
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
En ik weer minder
Oud 02-11-2003, 09:25
The Phantom
The Phantom is offline
was er eindelijk 4 kilo af, heb je een druk weekend. nu zit er weer 1,5 kilo bij. en ik ben er beslist niet blij mee. vanaf vandaag dus maar weer flink minderen. ik zat zo mooi onder de tachtig kilo

wishfull, een interessevraag: hoe gaat het met je werkstuk?
Oud 02-11-2003, 10:40
sublime
sublime is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 01-11-2003 @ 18:21:
En ik weer minder
same here... vanaf morgen weer met goeie moed beginnen (ik blijf bezig )

maar wel goed, mn fiets is gejat en nu doe ik bijna alles lopend, loop nu elke dag minstens een half uur..
Oud 02-11-2003, 21:58
Zazoo
Zazoo is offline
I'll join u

na een tijdje twijfelen heb ik besloten mijn slechte eetpatroon totaal om te gooien in de hoop dat mijn buik wat kleiner is over 2 weken, zodat ik me niet zo schaam in mn badpak of bikini als ik op vakantie ben . ik snap dat 2 weken weinig nut heeft, maar heb net toch besloten dat ik die buik zat ben dus ik zie wel hoever ik kom . ik ga me uit eigen beweging kwellen...
Oud 02-11-2003, 22:10
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Ik ontdekte vanochtend dat ik 5 kilo afgevallen ben!

Nu de overige 15 kilo nog...
Oud 03-11-2003, 07:44
WishfulDreaming
Citaat:
Nonaj schreef op 02-11-2003 @ 23:10:
Ik ontdekte vanochtend dat ik 5 kilo afgevallen ben!

Nu de overige 15 kilo nog...
Bekijk het positief en ga naar de winkel en pak een grote zak aardappelen vast. Dat ben je al afgevallen

Maar het zal nu waarschijnlijk met die 15 kilo minder snel gaan dan de eerste 5 kilo hoor
Oud 03-11-2003, 08:26
Anne
Anne is offline
Mijn lievelingsbroek is veel te groot. Opeens een nadeel van afvallen.
Oud 03-11-2003, 09:59
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Anneee schreef op 03-11-2003 @ 09:26:
Mijn lievelingsbroek is veel te groot. Opeens een nadeel van afvallen.

Verder gaat alles weer beter met mij. Ik heb gisteren mijn laatste dag op mijn werk gehad, dus ik zie vandaag weer als een begin van een nieuw hoofdstuk, ook wat lijnen betreft. Ik weer nu (nog steeds) 73,8, dus ik ben gelukkig niet aangekomen van al het vette en ongezonde eten van de laatste tijd, maar moet eerlijk zeggen dat er ook een aantal dagen waren dat ik te weinig at tijdens werken enzo ...ga ik vanaf vandaag weer mee stoppen aangezien ik daar toch niet meer hoef te werken. het is alleen af en toe zo dat ik het niet eens doorheb, totdat ik aan het eind van de dag een waanzinnige koppijn heb en naga wat ik dan die dag gegeten en gedronken heb en dan behoorlijk schrik omdat het zo weinig is (gisteren vier boterhammen en een banaan ).

Vandaag goed begonnen; melk, sinaasappelsap en twee boterhammen als ontbijt.
Ik ga de dagen dat mijn vriend basketbal traint (3 keer in de week) ook bewegen. En ik hoop dat ik het baantje krijg waarvoor ik nu aan het solliciteren ben, en dan zou ik 5 keer in de week 10 km (of zelfs iets meer) moeten fietsen, dus dat is ook weer goed voor de lijn en de gezondheid.

Ik ben in iedergeval al blij dat ik helemaal van de vreetbuien af ben. Ik at de laatste tijd wel ongezond, maar alleen omdat ik bij vriend heb geslapen (die aten roze koeken als ontbijt in het weekend en de lunch WIL je niet eens weten ) en het gewoon zo uitkwam met verjaardagen enzo, maar niet omdat ik ontzettende vreetbuien heb en niet kon stoppen, want stoppen kon ik makkelijk. Wat dat betreft ben ik dus al trots op mezelf.

Nog 4 kilo eraf voor 25 april....moet lukken toch?

succes iedereen!
Oud 03-11-2003, 13:57
Verwijderd
Bij mij zit het er iig weer aan...te moe om me er druk om te maken...na de tentamenweek weer ofzo...
Oud 03-11-2003, 14:03
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
vergeet mijn laatste post maar. ik zit alweer aan de appelkruimelvlaar en chocolademuizen...dat heb je als je zus langskomt met gebak dat van haar verjaardag over is...zucht...geen zelf-discipline, maar ach ja, kan mij het schelen. morgen weer een dag!
Oud 04-11-2003, 10:58
Gothic
Gothic is offline
verjaardagen zijn slecht... veel te veel taart gegeten, gister ook nog eens patat, hopelijk is het niet te zien in gewicht
Oud 04-11-2003, 11:39
Zazoo
Zazoo is offline
welke dingen kan ik eten waar ik niet dik van word?
Oud 04-11-2003, 12:17
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 04-11-2003 @ 12:39:
welke dingen kan ik eten waar ik niet dik van word?
in principe kan je alles eten, zolang je er niet teveel van eet.
Fruit, groente en graanproducten zijn erg gezond en daar kom je minder van aan. Dingen zoals snoep, gebak, chips, vette koeken, alcohol en zoete drankjes bevatten veel vet en/of suikers waardoor je, als je er teveel van eet, sneller dik van wordt dan wanneer je dezelfde hoeveelheid groente/fruit/enz zou eten.
Oud 04-11-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-11-2003 @ 11:58:
verjaardagen zijn slecht... veel te veel taart gegeten, gister ook nog eens patat, hopelijk is het niet te zien in gewicht
Verjaardagen zijn niet per definitie slecht, 't ligt er alleen aan wat je op zo'n dag eet. Maar zelfde geldt voor mij, al zal het bij mij wel te zien zijn in gewicht...
Oud 04-11-2003, 13:35
Verwijderd
Goed, het schiet dus helemaal niet op bij mij. Ik word ontzettend chagrijnig en moe en ik val dus ook niets af.
Ik word helemaal niet goed hiervan en als het zo blijft kan ik net zo goed weer stoppen, want het maakt toch niets uit. Het enige wat ik merk is dat mn broeken losser zitten, maar mijn weegschaal geeft nog altijd hetzelfde aan. Maar die is misschien ook wel kapot, ik weet het ook niet. Goed, ik ga wel even zo door als ik nu bezig ben en anders ga ik eerst een andere weegschaal zoeken.
Oud 04-11-2003, 18:38
Mara
Mara is offline
Bij mij gaat 't kut, en ben morgen jarig.
Dat wordt wat..
Oud 04-11-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-11-2003 @ 19:38:
ben morgen jarig.
Ik ook.
Oud 05-11-2003, 06:55
WishfulDreaming
Gefeliciteerd allebei

En mijn ik-hou-mezelf-op-dit-gewicht-poging gaat denk ik ook niet lukken.. Nou wou ik die vreetbuien een beetje compenseren met veel bewegen maar mijn knieen werken tegen. Kon gister de trap niet meer af.
Gadverdammeeee
Oud 05-11-2003, 11:22
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik wil ook zo graag afvallen maar mn lichaam laat het niet toe, ik blijf altijd op hetzelfde gewicht of het wordt meer
ik eet sóchtends weinig, een pakje sultana en rond 12 uur 2 boterhammen. smiddags nog een boterham, en dan mn maaltijd sávonds (met groenten/pasta/vlees en af en toe ook patat)

ik vind niet dat ik heel erg vet eet eerlijk gezegd, ik zou juist denken dat ik zou moeten afvallen met 3 gezonde maaltijden en een snackje tussendoor.
Oud 05-11-2003, 13:37
WishfulDreaming
Citaat:
muziekvlinder schreef op 05-11-2003 @ 12:22:
ik wil ook zo graag afvallen maar mn lichaam laat het niet toe, ik blijf altijd op hetzelfde gewicht of het wordt meer
ik eet sóchtends weinig, een pakje sultana en rond 12 uur 2 boterhammen. smiddags nog een boterham, en dan mn maaltijd sávonds (met groenten/pasta/vlees en af en toe ook patat)

ik vind niet dat ik heel erg vet eet eerlijk gezegd, ik zou juist denken dat ik zou moeten afvallen met 3 gezonde maaltijden en een snackje tussendoor.
Beweging?

Maarre, mijn lieve kind waarom wil je eigenlijk afvallen

Je ziet er absoluut niet dik uit, en ook al helemaal niet stevig oid.
Oud 05-11-2003, 14:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij gaat het dus echt slecht momenteel, ik eet best aardig, niet te veel, niet te weinig, niet te ongezond. Ook beweeg ik er bij en toch val ik niet af Ik woog heel de tijd 69 kilo maar sinds ik ongesteld ben geworden is dat 71 en nu ben ik niet meer ongesteld en ben ik nog steeds 71 kilo Ik hoop dat het er alsnog afgaat en er zit niets anders op dan gewoon maar doorgaan met lijnen.
Oud 05-11-2003, 14:59
**Lololo**
**Lololo** is offline
Aan wat voor sport doen jullie om af te vallen? Ik deed eerst fitness, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor ivm werk. Hebben jullie suggesties voor sporten?
Oud 05-11-2003, 15:07
WishfulDreaming
Wandelen of fietsen

Serieus, je moet niet echt zware sporten gaan doen, daar creeer je ook veel spieren door en dan val je niet af, want spieren zijn ook zwaar. Een half uur per dag lopen doet wonderen
Oud 05-11-2003, 16:11
Mara
Mara is offline
Waarom, WAAROM, is de verkade bij de c1000 in de reclame en neemt m'n moeder dat mee?
Liggen hier in de kast 5 chocoladerepen. Zo moeilijk om er vanaf te blijven... vanavond gelukkig geen taart, famillie eet geen taart dus haalt m'n moeder 't ook niet.. maar ze heeft wel roomsoesjes meegenomen. Nu eet ik daar ook niet veel van, want ik ben gewoon op m'n kamer want 't is beneden toch niet leuk (praten alleen maar over mensen die ik niet ken en de hele kamer is een grote rookwalm..).
Ik ben een beetje chaotisch nu.. maarja.. ik zie wel, verjaardag zondig ik wel want dat is toch maar 1x per jaar. En kerst doen we toch niet. En met oud en nieuw eet ik ook niet veel oliebollen want dan word ik misselijk
Oud 05-11-2003, 17:29
The Phantom
The Phantom is offline
oh yes! 3,5 kilo eraf! door alleen maar 3 maaltijden per dag te eten en naar mijn school fietsen. en vergeet het water drinken niet. vorig weekend een ruig weekend gehad, dus er zit weer iets bij, maar ik ben van plan nu goed door te gaan. mijn moeder ziet dat ik afval, alleen wil ik het haar niet toegeven. bij niemand, trouwens. de weegschaal geeft aan dat ik afgevallen ben, maar aan mijn lichaam merk ik het niet. vreemd.
Oud 05-11-2003, 18:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-11-2003 @ 17:11:
Waarom, WAAROM, is de verkade bij de c1000 in de reclame en neemt m'n moeder dat mee?
Liggen hier in de kast 5 chocoladerepen. Zo moeilijk om er vanaf te blijven... vanavond gelukkig geen taart, famillie eet geen taart dus haalt m'n moeder 't ook niet.. maar ze heeft wel roomsoesjes meegenomen. Nu eet ik daar ook niet veel van, want ik ben gewoon op m'n kamer want 't is beneden toch niet leuk (praten alleen maar over mensen die ik niet ken en de hele kamer is een grote rookwalm..).
Ik ben een beetje chaotisch nu.. maarja.. ik zie wel, verjaardag zondig ik wel want dat is toch maar 1x per jaar. En kerst doen we toch niet. En met oud en nieuw eet ik ook niet veel oliebollen want dan word ik misselijk
Heej meissie, je bent maar een keer in het jaar jarig hoor en daar mag je best van genieten zolang je je verjaardag maar geen week achter elkaar viert ofzo, een dagje een of twee stukjes taart is echt niet zo erg hoor.

Van harte gefeliciteerd trouwens he!
Oud 06-11-2003, 20:50
-jamila-
-jamila- is offline
Moet je nou letten op de caloriën.. Of op de koolhydraten?
Van wat wordt je nou precies dik?
Oud 06-11-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
-jamila- schreef op 06-11-2003 @ 21:50:
Moet je nou letten op de caloriën.. Of op de koolhydraten?
Van wat wordt je nou precies dik?
Van een teveel aan caloriën, niet per se van caloriën op zichzelf. Koolhydraten zijn suikers en vezels, ze leveren caloriën.
Oud 07-11-2003, 09:38
**Lololo**
**Lololo** is offline
Ik eet in het weekend altijd bij mijn vriend, en daar eten ze 1x friet. Wat kan ik dan het beste eten om de minste calorieen binnen te krijgen? Ik dacht zelf aan iets van een broodje kroket ofzo. Of hebben jullie andere ideeen waar weinig calorieen inzitten?
Oud 07-11-2003, 10:26
Verwijderd
Citaat:
**Lololo** schreef op 07-11-2003 @ 10:38:
Ik eet in het weekend altijd bij mijn vriend, en daar eten ze 1x friet. Wat kan ik dan het beste eten om de minste calorieen binnen te krijgen? Ik dacht zelf aan iets van een broodje kroket ofzo. Of hebben jullie andere ideeen waar weinig calorieen inzitten?
Broodje gezond (zonder al te veel sausen ed) misschien? Maar één keer in de week friet kan ook best...als je maar niet overdrijft...en je kunt bv. ketchup nemen ipv mayonaise of helemaal geen saus.

Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 10:28.
Oud 07-11-2003, 10:40
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
friet is inderdaad nog niet eens het ongezondste; de mayonaise is meestal de echte dikmaker. En zoals Leonoor ook al zei: neem ketchup als je saus bij je friet wil. En iets minder friet dan normaal nemen is natuurlijk ook een optie.

met mij gaat het weer prima trouwens. ik val weer langzaam af omdat ik nu bijna elke dag 7 km heen en 7 km terug fiets voor werk enzo. hoe dikmakend is marsepein eigenlijk? ik dacht zelf dat er vooral suikers inzaten en niet zozeer vet, maar weet dit even niet zeker.
Oud 07-11-2003, 11:48
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
hoe komt het dat er veel gezegd wordt dat koolhydraten dikmaken? mijn huisarts zegt dat dit absolute onzin is. koolhydraten leveren toch energie? (sporters etc eten ook altijd spaghetti ed voor een wedstrijd..)

@ muziekvlinder;

ik vind eigenlijk dat je vrij weinig eet Als je dan een keer meer eet, verbrandt je lichaam dit heel slecht.. althans, dat is mij verteld.

ik eet sochtens 2 boterhammen en 1 stuk fruit,
smiddags 3 boterhammen,
rond eind van de middag nog fruit en iets van een koekje (speculaas of biskwie)
en savonds gematigd warm eten, zonder vlees
en ik drink over de hele dag zo'n 1,5 á 2 liter, vruchtensap en/of water.

klinkt dit een beetje oke?
Oud 07-11-2003, 11:52
Verwijderd
Citaat:
weezzz schreef op 07-11-2003 @ 12:48:
hoe komt het dat er veel gezegd wordt dat koolhydraten dikmaken? mijn huisarts zegt dat dit absolute onzin is. koolhydraten leveren toch energie? (sporters etc eten ook altijd spaghetti ed voor een wedstrijd..)
Ze leveren ook energie, maar er zitten dus ook calorien in...plus dat je de energie die ze leveren wel moet kunnen gebruiken/verbranden, wanneer je dat niet doet, zijn ze (volgens mij) wel dikmakend, er moet toch iets mee gebeuren en ipv dat ze verbranden worden ze dan opgeslagen. Ofzo.
Oud 07-11-2003, 12:39
Zazoo
Zazoo is offline
is het slecht om crusli met vanilleyoghurt te eten?
Oud 07-11-2003, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Zazoo schreef op 07-11-2003 @ 13:39:
is het slecht om crusli met vanilleyoghurt te eten?
Waarom zou alles meteen slecht zijn...??? Oké, magere yoghurt is misschien gezonder, maar je mag toch ook wel iets eten wat je lust of zelfs lekker vindt...? Dat is ook belangrijk. Zolang jij geen twintig liter vanille vla en tien kilo cruesli eet op een dag is het echt niet slecht. (Denk en vind ik.)
Oud 07-11-2003, 15:10
Zazoo
Zazoo is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2003 @ 13:41:
Waarom zou alles meteen slecht zijn...??? Oké, magere yoghurt is misschien gezonder, maar je mag toch ook wel iets eten wat je lust of zelfs lekker vindt...? Dat is ook belangrijk. Zolang jij geen twintig liter vanille vla en tien kilo cruesli eet op een dag is het echt niet slecht. (Denk en vind ik.)
ok ik bedoel: kan je het eten als je wil afvallen of is het beter van niet?
Oud 08-11-2003, 12:26
Arashi
Arashi is offline
Als jullie aankomen, waar kom je dan het meeste aan?
Oud 08-11-2003, 15:38
Miracle
Miracle is offline
Daar gaat m'n 58 kilo.

Voor de komende paar weken werk ik op zaterdag bij een bakker. Vandaag heb ik al twee krentenbollen, roomsoesje en een broodje kroket gegeten. En dan heb ik nog 10 witte broodjes, 12 krentebollen, een stokbrood en een tijger wit mee naar huis gekregen. En als het aan hen had gelegen had ik nu ook twee taartjes mee naar huis gehad

Hoop dat ik er vanaf kan blijven de komende weken

Regels voor berichten