Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2003, 16:09
bassgirl
bassgirl is offline
de laatste dagen is mn rechterhand echt veel kouder als mn linkerhand en ik snap niet waardoor het komt...

wie weet dit? slechte doorbloeding kan dan toch niet als het maar aan 1 kant is?
Oud 08-11-2003, 16:14
Verwijderd
Ja, heb ik momenteel ook. Maar ik zit te vaak achter de computer, en dan is de doorbloeding slechter. Heel vaag want mijn rechterhand is nu koud en mn linkerhand warm.
Ik heb geen idee waar het aan ligt.

*lekker nuttige reply.. sorry*
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 16:19
jajaveerie
jajaveerie is offline
ik heb er ook last van... moet toch eens een verwarmde muis komen... dat scheelt een heleboel
Oud 08-11-2003, 16:20
bassgirl
bassgirl is offline
maar als ik op mn stage ben, of buiten loop heb ik het ook... dus niet alleen achter de pc en dit is al ruim een week
Oud 08-11-2003, 16:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik achter de computer zit dan wordt de hand waar ik mee 'muis' ook altijd heel koud (bij mij is dat rechts). Ik denk dat het dan komt omdat ik mn arm in een of andere houding heb waardoor de doorbloeding van die hand niet goed is en van die andere wel.
Oud 08-11-2003, 16:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 08-11-2003 @ 17:20:
maar als ik op mn stage ben, of buiten loop heb ik het ook... dus niet alleen achter de pc en dit is al ruim een week
Ow, in dat geval: heb je geen strakke armbandjes of horloge ofzo aan je pols van die arm???? Ik zeg ook maar wat hoor, heb anders geen idee.
Oud 08-11-2003, 16:37
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-11-2003 @ 17:28:
Ow, in dat geval: heb je geen strakke armbandjes of horloge ofzo aan je pols van die arm???? Ik zeg ook maar wat hoor, heb anders geen idee.
mn halve arm zit vol, maar die heb ik al ruim 1.5 jaar, en nooit last van gehad je kuntook zo je vingr eronder steken dus dat kan het ook niet zijn
Oud 08-11-2003, 16:38
ekki
ekki is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-11-2003 @ 17:27:
Als ik achter de computer zit dan wordt de hand waar ik mee 'muis' ook altijd heel koud (bij mij is dat rechts). Ik denk dat het dan komt omdat ik mn arm in een of andere houding heb waardoor de doorbloeding van die hand niet goed is en van die andere wel.
Moet je wel mee oppassen. Begin van RSI.

Nee, maar serieus, als je dan lang muist wordt er vanalles afgekneld en dat is nooit goed (tenminste, dat denk ik als je hand koud wordt, dat er dan 'vanalles' af wordt gekneld).
Oud 08-11-2003, 17:49
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
ekki schreef op 08-11-2003 @ 17:38:
dan mag ik wel eens gaan oppassen

ontopic: ik zou gewoon eens proberen je arm niet vol te hangen, kijken of het helpt
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 18:13
ekki
ekki is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 08-11-2003 @ 18:49:
ontopic: ik zou gewoon eens proberen je arm niet vol te hangen, kijken of het helpt
Denk ik ook, de zwaartekracht werkt ook mee.
Oud 08-11-2003, 18:24
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ekki schreef op 08-11-2003 @ 17:38:

Nee, maar serieus, als je dan lang muist wordt er vanalles afgekneld en dat is nooit goed (tenminste, dat denk ik als je hand koud wordt, dat er dan 'vanalles' af wordt gekneld).
m'n moeder zei dat het kwam doordat je arm omlaag blijft staan. (dan gaat er minder bloed heen, of weet ik veel wat ze nou zei.)

Probeer tussendoor gewoon te bewegen....

Ontopic:
Probeer eens te kijken of je handen heel anders gebruikt. Bijv. je rechterarm is veel vaker omhoog, en je linkerhand hangt vaak naar beneden oid. Misschien dat het daardoor komt. (lijkt me logisch)
Oud 09-11-2003, 16:11
Envy
Envy is offline
Ik zou niet weten hoe dat komt. Maar beter 1 koude hand dan 2 he.
Oud 09-11-2003, 16:18
Hornyboy
Hornyboy is offline
Hoe kun je RSI herkennen?
Met een geoefend oog is RSI te zien aan de typische manier waarop iemand beweegt. De eerste signalen dat je iets niet goed doet bij bijvoorbeeld het werken met een beeldscherm zijn:
-koude handen, de ene hand vaak iets kouder dan de andere
-tintelingen en/of een doof gevoel tijdens of na het typen of muizen
-steken in schouderbladen, nek, onderarmen, polsen of handen en vingers
-hoofdpijn;
-vermindering van kracht in de handen

hmm.. opassen dus

EDIT: bron
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 22:15
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 08-11-2003 @ 17:09:
de laatste dagen is mn rechterhand
als je muist met je rechterhand plus de laatste paar dagen veel gecomputerd hebt, dan weet je waar het aan ligt.

Kalm aan doen met die pc en om de vijf minuten oefeningen doen (of handschoenen aantrekken .)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:03
zlatani9
zlatani9 is offline
dan heb je winterhanden geloofks.. heb ik ook.. weet iemand wat je eraan kan doen?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 15:15
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Wat anderen ook al zeiden: als ik computer raakt op den duur mijn rechterhand koud...ook als ik dan de computer heb uitgezet blijft dit nog eventjes.

Gerbuik je allebei je handen wel evenveel? Of verricht je veel monotome handelingen met je rechterhand (computeren, werken aan een kassa e.d)?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:28
bassgirl
bassgirl is offline
alles met rechts eigenlijk, computeren, ik speel bas/gitaar dusdaarbij ook, eigenlijk met alles en ikzal eerder denken dat mn linkerhand kouder is die gebruik ik nietzo veel.. mn rechterhand is vaak bezig, en heb 'm nooit een tijdje stil ofzo, nu heb ik 't weer btw ... maja ga wat meer oefeningen doen tijdens msn enzo mischien helpt dat
Oud 19-11-2003, 19:55
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Ik heb ook vaak koude handen, of 1 hand is koud. Het kan altijd komen en het heeft echt te maken met een slechte doorbloeding. Je moet zorgen dat je je handen veel in beweging houd.
Groetjes!
Oud 19-11-2003, 20:06
saartjeh
saartjeh is offline
te vaak achter de computer
moet je met je linkerhand de muis bedienen, grappig!!
ik lag in n deuk toen k da probeerde
Oud 19-11-2003, 21:28
Verwijderd
Mijn muishand is ook altijd kouder dan mijn andere hand. Ligt aan het muizen, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 20:35
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
ik zit relatief weinig achter de computer,maar mijn handen zijn altijd koud... en soms is er een tje dan super koud en de ander een beetje warmer..maar ik heb ook geen ideej hoe dat komt
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:27
Silver rain
Silver rain is offline
M'n rechterhand is ook altijd kouder ja
Oud 24-11-2003, 15:48
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Morgan schreef op 19-11-2003 @ 22:28:
Mijn muishand is ook altijd kouder dan mijn andere hand. Ligt aan het muizen, natuurlijk.
Oud 24-11-2003, 16:33
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 19-11-2003 @ 21:06:
te vaak achter de computer
moet je met je linkerhand de muis bedienen, grappig!!
ik lag in n deuk toen k da probeerde
Doe ik zo vaak, ben er inmmiddels heel bedreven in.

Krijg je twee koude handen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten