Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 20:22
beuk
beuk is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Even korte uitleg:

Er worden zoveel mensen vermoord, jammer, maar dat gebeurd. Wat dat betreft niks bijzonders, hij is niet meer mens dan iemand anders. Drugsdealers die vermoord worden word ook vaak als goed ervaren niet?

Ik mocht hem niet en was het absoluut niet met hem eens, moet ik dan nu treuren dat hij weg is? Heb ik absoluut geen behoefte aan en zie ik ook geen enkele reden toe.
Drugsdealers begeven zich in het criminele circuit en zijn dus zelf al fout. Dat is geen vrijbrief om ze neer te knallen, maar ze lopen aanzienlijke risico's.

Een politieke moord is iets dat gewoon niet goedgekeurd kan worden.

En als je hier geen problemen mee hebt, hoe zou je het vinden als morgen een zwerver Dijkstal neerschiet, om maar iets te noemen?
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Even korte uitleg:

Er worden zoveel mensen vermoord, jammer, maar dat gebeurd. Wat dat betreft niks bijzonders, hij is niet meer mens dan iemand anders. Drugsdealers die vermoord worden word ook vaak als goed ervaren niet?

Ik mocht hem niet en was het absoluut niet met hem eens, moet ik dan nu treuren dat hij weg is? Heb ik absoluut geen behoefte aan en zie ik ook geen enkele reden toe.
Als je het met iemand niet eens bent ga je hem toch niet met een drugsdealer vergelijken? Dan ben je 1) Triest of 2) Geen voorstander van de democratie, aangezien hij zijn eigen ideeen had...

En dan nog iets...als jij niet om hem treurt, neemt niet weg dat anderen dat wel doen...kan er niet eens wat sympathie voor de nabestaanden vanaf?

Of wil je nu ook zeggen dat om JFK ook niet getreurd mocht worden, omdat het ook maar een mens is?
slisje
slisje is offline
Het is gewoon in elk opzicht een aanslag rechtreeks op de Nederlandse democratie...
Oud 06-05-2002, 20:23
ducky
ducky is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Even korte uitleg:

Ik denk niet dat je Fortuyn met een drugsdealer kan vergelijken.
Voor mij is het veel meer nu hoe mensen met een democratie omgaan... dit is geen daad die je in een democratie kunt plaatsen... (naar mijn idee...)
Oud 06-05-2002, 20:24
beuk
beuk is offline
Citaat:
slisje schreef:
Het is gewoon in elk opzicht een aanslag rechtreeks op de Nederlandse democratie...
Die zinsnede heb ik voor vanavond wel genoeg gehoord.. kom eens met wat nieuws
GSUSINDUSTRY
GSUSINDUSTRY is offline
Rust Zacht, PIM

Democratie bleek niks meer dan een waanidee te zijn.

Ik zag hem heel vaak. Hij woont precies tegenover mijn school. Hij verliet zijn huis ook nooit zonder mensen. De man die af en toe terugzwaaide is er gewoon niet meer.

Maar niet alleen voor dat gewoon om wie hij was en deed.
Het maakt echt niet uit wie je bent een tegenstander of een aanhanger. Zie in...waar dit toe lijdt...

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 20:27.
slisje
slisje is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:
Ik snap niet dat iemand kan zeggen "opgeruimd staat netjes", jeez. Pim Fortuyn gewoon doodgeschoten.... Je kan veel van hem zeggen maar het was iemand die inspireerde, iemand die een eindelijk wat leven in de politiek bracht.Iemand met Ontzettende charisma en iemand die levenslust uitstraalde en nog zoveel meer. Ik vind het echt bespottelijk dat sommigen hier zulke harde dingen zeggen. Ik vind het persoonlijk echt een groot verlies voor Nederland en echt..ik vond het een geweldige man. Zoiets als dit heeft hij NIET verdient..!! AT YOUR SERVICE!!!
hij zetten alles in werking om maar verandering op te zetten, en kijk wat hij in zo'n korte tijd heeft bereikt...
idd das angstig zeker voor sommige die liever terug gaan naar de prehistory...
Oud 06-05-2002, 20:25
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
Mooi zo, opgeruimt staat netjes.
Citaat:
waaromniet? schreef:

Ik zeg nergens dat ik moord goedkeur, dat leg jij me in de mond. Maar volgens mij zou driekwart (of meer) blij zijn als Bin Laden vermoord word....

Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, ik zeg alleen dat ik het niet erg vind.
Ik zie de 1e quote toch echt als een goedkeuring. Het lijkt alsof je oprecht blij bent dat ie er niet meer is en in dat geval keur je een moord dus goed.
En je hoeft niet te treuren om de dood van hem, tuurlijk niet, maar je mag wel vrezen voor de maatschappij. Iemand die een andere mening heeft wordt gewoon neergeschoten. Wat is het volgende? Gaan we met zijn allen homo's afschieten? Die hebben ook een andere mening dan de meesten. En zeker van een forumbaas had ik zo'n opmerking niet verwacht. FB word je blijkbaar zomaar, want van intelligentie is bij deze uitspraak totaal geen sprake...
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:

Tuurlijk mogen ze een mening geven, maar je moet iemand niet in zo'n extreme hoek duwen. Er zijn mensen die klakkeloos aannemen wat die politici over Pim hebben gezegd en hem daardoor verafschuwen. Hij is gewoon veel te extreem afgeschilderd. Ze deden alsof hij extremer was dan Janmaat. En omdat hij nu succes heeft is er een gek geweest die het niet zag zitten met iemand die, in zijn ogen, zo extreem is en heeft hem gewoon afgeschoten.
helemaal mee eens, ik vind zowiezo dat veel mensen gewoon de rest volgt. Als een paar belangrijke mensen of de media Pim een racist vinden op grond van wat uitspraken, nemen mensen dit klakkeloos over zonder eerst te kijken in welk verband Pim het heeft gezecht (neem het conflict met de moslim ofzo, Pim had gezecht dat zn geloof niet deugde, maar hij noemde Pim ook minder omdat hij homo was en dat volgens hun heilig boek, kijk; dat vertellen ze er niet bij in de media) Mensen volgen als een kudde schapen zonder eerst zelf na te denken
slisje
slisje is offline
Citaat:
beuk schreef:

het nieuws voor morgen zo hier en daar het zonnetje wat doorbreekt, waarscheinlijk geen dag zoals geen ander,
de buurman gaat naar zijn werk, de buurvrouw doet het met de glazenwasser...

maar wat is er nu daadwerkelijk veranderd?
Oud 06-05-2002, 20:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
M-King schreef:

Toch denkt ik dat je tenminste respect mag tonen en als je het niet met iemand eens bent moet je tenminste niet zo'n lullige opmerking maken.

Als je het met iemand niet eens bent is dit nog lang geen reden om blij te zijn dat iemand dood is...

Vooral als de gene nog niets ergs gedaan heeft....
Dus dat je het alleen goed vind om iemans mening en niet om daadwerkelike daden
Of ik iemand op mening of daden beoordeel is mijn zaak.

Bovendien zeg ik niet dat ik blij ben met zijn dood, ik zeg alleen dat het netjes opgeruimt is zo, Nederland is tenslotte vol, dus elke dode creert ruimte
Kezmanian Devil
Brnad in het binnenhof...zou het er wat mee te maken hebben?
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:

zoals Kok zei, laten we in godsnaam kalm blijven.
Ja, maar drm mag de vlag toch zeker wel halfstok hangen? Vind ik wel een teken van respect...
Oud 06-05-2002, 20:27
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
slisje schreef:

Ja maar niet zoveel mensen hebben een daadwerkelijke invloed betreft zaken die ons allemaal aangaan...
verlies dat niet uit het oogpunt...
want stel dat jou lijsttrekker was vermoord, hoe zou je dan reageren?
Hij had gelukkig nog geen politieke macht en ik ben blij dat het nooit zover gekomen is.

Als mijn lijsttrekker was vermoord had ik vervelender gevonden, aangezien ik me dan met die persoon identificeer, vrij menselijk lijkt me.
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:

parkeergarage!
slisje
slisje is offline
okay er is iemand uit de politiek op brute wijze vermoord...
door zijn gedachte voornamelijk die hij duidelijk liet horen.
Maar dit heeft tot aansporing gezet dat mensen meer rechts zijn gaan denken... want ze zien nu in *denk ik dan* dat pim toch weldegelijk belangrijk was voor deze samenleving...
waarom zou je anders vermoord worden?
Verwijderd
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:

En bij jullie wel?????
Ik denk niet dat veel mensen hier de vlag voor buiten hangen, hoe erg het ook is...
onze vlag hangt alleen buiten als er wat te vieren valt ---> Koninginnedag
Oud 06-05-2002, 20:28
ekki
ekki is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:
ze hebben er nog niets over gezegd, dus ik vraag het me af.
waarom zou dat er wat mee te maken hebben? al is het wel toevallig.
Sirra
Sirra is offline
Hij is een legende..

Ik weet niet wat ik moet zeggen.

Ben bang dat politiek nu helemaal geen vooruitgang meer gaat vertonen.

Ik vind Pim's ideeën wel wat hebben.

Je moet ze altijd eerst stevig en strak zetten... Ze worden toch wel versoepeld!

I dont know....

boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Goh, een forumbaas die een moord goedkeurt....
Kan je forumbazen ook bannen?
je kunt mensen niet bannen voor een mening, tenzij racistisch
Oud 06-05-2002, 20:29
beuk
beuk is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Bovendien zeg ik niet dat ik blij ben met zijn dood, ik zeg alleen dat het netjes opgeruimt is zo, Nederland is tenslotte vol, dus elke dode creert ruimte
Nederland is niet vol, de verhouding werkenden <> nietwerkenden is gewoon slecht. Er is ruimte zat, maar er is momenteel geen krachtig financieel draagvlak voor nog veel meer asielzoekers.
Oud 06-05-2002, 20:30
slisje
slisje is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Hij had gelukkig nog geen politieke macht en ik ben blij dat het nooit zover gekomen is.

Als mijn lijsttrekker was vermoord had ik vervelender gevonden, aangezien ik me dan met die persoon identificeer, vrij menselijk lijkt me.
ja okey, maar laten we dit vooral uit een humaan oogpunt bekijken, en niet gelijk pim er achter zetten...
dit is gewoon moord en mag zoals je al zelf zegt niet ongestraft gaan...
echter dan komen we met het sublieme nederlandse stelsel...
dus deze man woord ontoerekenings vatbaar verklaard en is na 3 maanden weer vrij...
ekki
ekki is offline
Citaat:
ekki schreef:

ze hebben er nog niets over gezegd, dus ik vraag het me af.
waarom zou dat er wat mee te maken hebben? al is het wel toevallig.
ja dus
wat een sukkels, zeg
alsof die politici er wat aan kunnen doen.
pff, waarom nou weer auto's in brand steken?

mafketels.
Kezmanian Devil
Citaat:
perseus schreef:

bij mijn buren niet de hufters
Citaat:
perseus schreef:

onze vlag hangt alleen buiten als er wat te vieren valt ---> Koninginnedag
Dus jullie(en wij) zijn ook hufters?
Oud 06-05-2002, 20:31
beuk
beuk is offline
Citaat:
Sirra schreef:
Hij is een legende..

Hij is niet legendarisch, hij heeft weliswaar grote verhalen opgehangen en een aantal dingen aan de kaak gesteld, maar hij heeft niets gepresteerd (ook niet de kans ertoe gehad trouwens).
p-chez
p-chez is offline
Ik vind het ernstig.... héél ernstig.
Niet kijkend naar de politiek, maar naar het menselijke aspect.
Dit KAN toch gewoon niet.. Het was een ontzettend goede man..

ziekelijk.. ziekelijk....
Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
slisje schreef:

hij zetten alles in werking om maar verandering op te zetten, en kijk wat hij in zo'n korte tijd heeft bereikt...
idd das angstig zeker voor sommige die liever terug gaan naar de prehistory...

Eens! En Pim Fortuyn was politicus van de toekomst..
Mensen in Nederland zitten gewoon vastgeroest aan ouderwetse normen en waarden.
De ideeen van Pim F. waren goed, eerlijk, en ik blijf erbij dat het echt een verlies is voor onze democratie.
Zo'n iemand krijg je nooit weer, eindelijk iemand die gewoon durfde te zeggen wat veel nederlanders denken..!!
M-King
M-King is offline
Citaat:
boardbabe schreef:

je kunt mensen niet bannen voor een mening, tenzij racistisch
Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven,... maar je mag ook altijd dan een reactie op iemand anders mening geven en zeggen dat het niet kan wat iemand zegt..... (of iemand het daarmee eens of oneens is doet niet terzake)
slisje
slisje is offline
Citaat:
beuk schreef:

Nederland is niet vol, de verhouding werkenden <> nietwerkenden is gewoon slecht. Er is ruimte zat, maar er is momenteel geen krachtig financieel draagvlak voor nog veel meer asielzoekers.
en om dat in goede lijnen te creeëren is er verandering nodig...
en wie bracht dat/ poogte dat te brengen...
Oud 06-05-2002, 20:32
Kezmanian Devil
2 auto's in brand, misschien meer
Oud 06-05-2002, 20:33
slisje
slisje is offline
Citaat:
beuk schreef:

Hij is niet legendarisch, hij heeft weliswaar grote verhalen opgehangen en een aantal dingen aan de kaak gesteld, maar hij heeft niets gepresteerd (ook niet de kans ertoe gehad trouwens).
*denkt aan aanslag op martin luther king*
misschien wel geheel fout...
maar das ook iemand die nooit tot ontpopping heeft kunnen komen...
beuk
beuk is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:

Eens! En Pim Fortuyn was politicus van de toekomst..
Mensen in Nederland zitten gewoon vastgeroest aan ouderwetse normen en waarden.
Even tussen haakjes, volgens mij wou Fortuyn juist terug naar ouderwetse normen en waarden..!
Verwijderd
Waar het om gaat is dat in de eerste plaats het verschrikkelijk is dat Pim Fortuyn is vermoord!! Ik was het niet eens met zijn ideeen, maar op zo'n manier aan je eind komen gun ik niemand!! Nederland is een land waar vrije meningsuiting is toegestaan, daarom vind ik ook dat we de mening van Pim Fortuyn moeten accepteren en ik vind het onacceptabel dat een of andere gek zomaar begint te schieten en dat Pim Fortuyn daar het slachtoffer van is geworden.... hij heeft toch niks verkeerds gedaan?? Ten tweede vind ik dat de democratie door deze laffe moord ernstig is aangetast.... is dit nu de democratie?? Iemand om zijn mening maar vermoorden?? Nee!! Dit moet gestopt worden... en heel erg snel!!!
Oud 06-05-2002, 20:34
slisje
slisje is offline
Citaat:
beuk schreef:

Even tussen haakjes, volgens mij wou Fortuyn juist terug naar ouderwetse normen en waarden..!
Klopt, tot op zekere hoogte...
maar hij wist ook tevens dat normen en waarden zich met de tijd mee aanpasten, en was het dus niet eens met hoe dit in de loop der tijd *8jaar paars* was vertrokken...
Oud 06-05-2002, 20:35
dwarf
dwarf is offline
Citaat:
Execute schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
L Boksha schreef:
De lijkwagen is al langsgeweest. Hij is dood. Ergens maar goed ook, een levende martelaar is gevaarlijker dan een dode.
Als hij het had overleefd dan had hij de verkiezingen dik gewonnen, en onterecht ook, want neergeschoten worden is geen bewijs voor de juistheid van zijn denkbeelden.
--------------------------------------------------------------------------------

Als ik jou soort te pakken krijg vermoord ik je met mijn blote handen
zeker weten

pim heeft het dan af en toe iets te ongenuanceerd gezegd maar zonder de steun van het nederlandse volk zou hij niet zo ver gekomen zijn.
hopelijk zet men de lijst voort of gaan de andere partijen verder met de ideeën van pim want dat wil het volk.
see the other side
see the other side is offline
DIT IS NIET ALLEEN EEN MOORD OP PIM DIT IS EEN MOORD OP DE DEMOCRATIE EN DE MENINGVRIJHEID
slisje
slisje is offline
Citaat:
M-King schreef:

Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven,... maar je mag ook altijd dan een reactie op iemand anders mening geven en zeggen dat het niet kan wat iemand zegt..... (of iemand het daarmee eens of oneens is doet niet terzake)
ja, maar dan woord het dadelijk een grote flame...
Oud 06-05-2002, 20:36
slisje
slisje is offline
Citaat:
see the other side schreef:
DIT IS NIET ALLEEN EEN MOORD OP PIM DIT IS EEN MOORD OP DE DEMOCRATIE EN DE MENINGVRIJHEID
Citaat:
beuk schreef:

Oud 06-05-2002, 20:37
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:

Zo'n iemand krijg je nooit weer, eindelijk iemand die gewoon durfde te zeggen wat veel nederlanders denken..!!
ja, dat blijkt maar weer uit de aanhang van Pim
Oud 06-05-2002, 20:38
Severus
Severus is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
wie denkt dat een witte mars/ stille tocht op zijn plaats is?
IK!!! De moord op Pim Fortuyn valt ook onder zinloos geweld. Het zou wel hypocriet zijn als er voor de andere slachtoffers van zinloos geweld wél een stille tocht wordt gehouden, en dan niet voor Pim.... Hij was ook een mens, net zoals ons allemaal. Hij verdient een stille tocht, net zo goed als jij en ik, als wij zelf aan zinloos geweld waren gestorven.

Ripper
Oud 06-05-2002, 20:39
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Niet kijkend naar de politiek, maar naar het menselijke aspect.
Die heb je gejat van Rosenmöller.. of hoe je het ook schrijft
Oud 06-05-2002, 20:39
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
M-King schreef:

je kunt discussieren, maar niet 'de mond snoeren'door te bannen
Oud 06-05-2002, 20:40
Kezmanian Devil
Beelden van het Binnenhof: Is het daar nog niet donker? Hier in het oosten wel. Nog geen mededelingen over de brand verder?
Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
beuk schreef:

Alla..okeej..misschien verwoordde ik me niet goed.
Ik bedoel dat nederland "vastgeroest" is, ingedut, Nederland is gehospitaliseerd, en ik weet dat Pim terug wou naar ouderwetse waarden en normen maar ik bedoelde meer dat nederland vast zit aan de nu gestelde waarden en normen.
Rocksaan
Rocksaan is offline
ik ben niet gelovig..maar ik weet zeker dat "god" pim op de wereld heeft gezegt om de mensen wakker te schudden en verandering te brengen. Net zoals "hij"mozart heeft GEBRUIKT! om muziek in de wereld te brengen..
Oud 06-05-2002, 20:41
M-King
M-King is offline
Citaat:
boardbabe schreef:

je kunt discussieren, maar niet 'de mond snoeren'door te bannen
Volgens mij werd daartoe ook niet opgeroepen en als wel ben ik het daar natuurlijk ook niet mee eens....
Oud 06-05-2002, 20:42
Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
boardbabe schreef:

ja, dat blijkt maar weer uit de aanhang van Pim
kan je misschien iets duidelijker zijn want ik weet niet wat je bedoeld hoor...
Oud 06-05-2002, 20:42
DrFreeman
DrFreeman is offline
Ik vind dit echt zo enorm zonde voor de Nederlandse politiek, was er eindelijk iemand die de problemen van nederland onder woorden bracht, en dus eigelijk gewoon ZEI voor de verandering, en ook zo goed. Ik zat zelf met grote ogen en mond open te wachten om hem in de politiek te zien, om het maar even zo onder woorden te brengen "Leven in de brouwerij", Het is echt te gek voor woorden dat dit is gebeurt, een Moord om een politieke gedachte.

Pim Fortuyn was radicaal, maar niet <u>ZO</U> radicaal, ik kan er gewoon niet over uit. ik ben ook bang dat het veel te snel weer vergeten gaat worden, zijn gedachten en handelingen die echt goed waren geweest voor ons.

Puur Zonde
Oud 06-05-2002, 20:43
slisje
slisje is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:

kan je misschien iets duidelijker zijn want ik weet niet wat je bedoeld hoor...
ja.. snap dit ook niet geheel...
doelend zeker op de lager geschoolde? ofzo ?
Oud 06-05-2002, 20:44
Verwijderd
Hoe gaat het nu verder met LPF?
Ik denk nl. dat het aantal stemmen alleen maar zou groeien. Zo een aanslag heeft natuurlijk een avenrechts affect op de samenleving. En er zullen dus protest stemmen komen tegen deze actie

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 20:47.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten