![]() |
|
![]() |
Hai zou ik jou iets mogen vragen? Ik kom gewoon meteen even met de deur in huis vallen
![]() Zou ik je mogen vragen om deze enquete in te vullen? Ik ben op dit moment bezig met Profiel werkstuk en wil door deze enquete te weten zien te komen wat mensen over hekserij denken, wat ze ervan af weten en hoe deze mensen een beetje in elkaar zitten. Denk er aan, dit is een algemene vragenlijst dus er zitten soms vragen en antwoorden tussen waarvan je denkt: “Mens hoe kom je erop!!” Maar deze enquete stuur ik dus gewoon naar iedereen, dus naar heksen en niet-heksen… Het zijn 18 vragen en over het algemeen allemaal meerkeuze, je zou me echt enorm uit de brand helpen. Liefs, LadyOfDarkness Mailen!! _________________________________________________________ 1) Hoe zie jij heksen? a. Als een oud vrouwtje met een haakneus (eventueel een wrat), een punthoed op, met een toverstokje in haar handen en een bezemsteel. b. Mensen zoals jij en ik. c. Mensen waarbij je het kan zien dat ze een heks zijn. Niet bepaald door de kleding, maar door de manier waarop ze naar je kijken. 2) Heb jij wel eens… a. Kaarten gelegd. b. Gependeld. c. Kruiden(mengsels) uitgeprobeerd? d. Tarotkaarten gelegd? e. Glaasje gedraaid? f. In een kring gedanst? g. Je hand laten lezen? 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? a. Ja. b. Nee. c. Weet ik niet wat ik ervan moet geloven. 4) Wat is wicca? a. Wicca houdt zich vooral bezig met god en godin, reïncarnatie. En er wordt gebruik gemaakt van traditiegebruiken en gewoontes bij rituelen. Het is dus religieus. b. Wicca houdt zich vooral bezig met het Al, de universele energie en Moeder aarde. Er is vrijheid bij rituelen. Het draait vooral om de oude traditie van religie c. Je kan me alles vertellen, maar ik weet niet wat wicca is. 5) Wat is hekserij? a. Is een gemeenschap van uitsluitend vrouwen die zich bezig houden met kruiden b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren c. Zijn vooral oudere vrouwen die magie bedrijven. 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? a. Ja. b. Nee. c. Weet ik niet. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. b. Nee. c. Weet ik niet. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. b. Ja, alleen in zwarte hekserij. c. Ja, alleen in witte hekserij. d. Nee. e. Geen mening. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? a. Zwart is slecht en wit is goed. b. Wit is slecht en zwart is goed. c. Ligt aan de aard van de heks. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? a. Ja. b. Nee. c. Zeg ik liever niet. 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen b. een groep van 25 heksen c. een folklore groep verkleed in heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? a. de hogepriesteres? b. De hogepriester c. De meerderheid van de aanwezigen 13) bestaan er heksenscholen? a. ja b. neen c. ik weet het niet 14) de Wicca religie is a. een halve eeuw oud b. 500 jaar oud c. 2000 jaar oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? a. ja en welk b. neen c. ik weet het niet 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? a. Ja en waarom b. Neen en waarom c. ik weet het niet 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? a. ja en waarom b. neen en waarom c. ik weet het niet 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? a. Ja en waarom b. Neen en waarom c. ik weet het niet
|
![]() |
|
1) b
2) b en c toen ik een nieuw dipsausje bij de chips wilde maken 3) b 4) b 5) b 6) b 7) a (tis maar welk labeltje je erop plakt 8) e 9) a 10) b 11) a (of b heel misschien) 12) d (geen idee) 13)a (ligt aan je definitie van school) 14) c 15) c 16)a, boeit verder niks 17) a, vast wel, stelletje idioten op de wereld ![]() 18) a, ja maar niet mee te koop lopen |
![]() |
||
Citaat:
Te denken dat wicca al eeuwen oud is klopt niet helemaal... lees de boeken er maar eens goed op na.
||
Citaat:
Dus: ja.
|
1. B
2. a. Ja, bijna dagelijks b. ja c. Alleen dipsausjes idd d. ja, dat bedoelde ik met kaarten leggen e. Nee, zal ik ook noooooit doen f. In de peuterspeelzaal vast wel denk ik g Nee nog nooit, heb er wel boeken over gelezen 3. De opnames denk ik niet, maar in principe kan het verhaal best kloppen. C dus 4. Ik geloof toch meer een combinatie van A en B, zo zie ik het tenminste 5. b 6. Er zullen er vast wel een paar tussen zitten. 7. a 8. a 9. a 10. a 11. ik denk a 12. b 13. b, lijkt mij niet 14 b 15. a, bijv. moslims en christenen 16. a 17. a, mensen vormen hun denkbeeld toch met dingen die ze op tv zien, zonder zich er verder in te verdiepen. 18. a, het is een misschien niet heel gewoon iets, maar volgens my nie vreemd meer haha
|
1) B
2) A, maar ik weet niet in hoeverre dit aan jouw definitie van kaarten leggen voldoet. 3) Niet gezien, maar ga voor antwoord B 4) A 5) B, alhoewel ik denk dat er genuanceerdere definities mogelijk zijn. 6) B 7) A 8) A, over in hoeverre hekserij "zwart" of "wit" is valt denk ik ook wel te discussiëren. 9) C 10) B 11) A 12) C 13) C (ben van mening dat er wel mentoren zijn, maar niet echt "scholen" zoals in Harry Potter) 14) A 15) A, verschil is in ieder geval goed merkbaar op dit forum tussen Wicca's en traditioneel heksen. 16) A. Ik zie in ieder geval niet in waarom niet. 17) B. Ik denk niet dat Charmed/Harry Potter echt van invloed zijn op de visie op moderne hekserij. Meer omdat mensen die überhaupt weten wat moderne hekserij is, er niet door beïnvloed worden. Mensen die wel beïnvloed worden, hadden zonder Charmed/HP waarschijnlijk ook wel een verkeerd beeld gehad. 18) Hangt af van de omgeving en de personen, denk ik. [edit] Eens kijken of op deze vragenlijst weer veel meer mensen gaan reageren, dan op de gewone discussies[/edit]
|
Verwijderd
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… d. Tarotkaarten gelegd? e. Glaasje gedraaid? g. Je hand laten lezen? 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? b. Nee. de film is iig bullshit. 4) Wat is wicca? b. Wicca houdt zich vooral bezig met het Al, de universele energie en Moeder aarde. Er is vrijheid bij rituelen. Het draait vooral om de oude traditie van religie 5) Wat is hekserij? b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? a. Zwart is slecht en wit is goed. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? b. Nee. 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen (of misschien b?) 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? a. de hogepriesteres? 13) bestaan er heksenscholen? c. ik weet het niet 14) de Wicca religie is c. 2000 jaar oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? c. ik weet het niet 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? c. ik weet het niet 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? b. nee, want zo werkt t niet, dingen als telekineses enzo geloof ik wel, maar bij charmed of harry potter issut een beetje té. 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? a. Ja, omdat t een mooi iets is, mooi in evenwicht met de natuur enz... |
![]() |
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. (die op een bepaalde manier naar het leven kijken als een soort godsdienst) 2) Heb jij wel eens… a. nee b. nee c. nee d. nee e. ja f. (op de basisschool wel ja) nee dus g. Ja 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? c. Weet ik niet wat ik ervan moet geloven. 4) Wat is wicca? b. Wicca houdt zich vooral bezig met het Al, de universele energie en Moeder aarde. Er is vrijheid bij rituelen. Het draait vooral om de oude traditie van religie 5) Wat is hekserij? b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? a. Ja. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? c. Ligt aan de aard van de heks. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? b. Nee. 11) Wat is een coven ? d. Ik zou het niet weten 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? c. De meerderheid van de aanwezigen 13) bestaan er heksenscholen? c. ik weet het niet 14) de Wicca religie is c. 2000 jaar oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? c. ik weet het niet 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? c. ik weet het niet 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? a. ja en waarom Omdat het populair is en mensen geloven graag dingen die op de tv te zien zijn. 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? ja, waarom niet
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. c. Mensen waarbij je het kan zien dat ze een heks zijn. Niet bepaald door de kleding, maar door de manier waarop ze naar je kijken. 2) Heb jij wel eens… a. Kaarten gelegd neen b. Gependeld. ja c. Kruiden(mengsels) uitgeprobeerd? kruiden wel d. Tarotkaarten gelegd? wel eens geprobeerd e. Glaasje gedraaid? nein f. In een kring gedanst? wie niet ![]() g. Je hand laten lezen? nein 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? b. Nee. 4) Wat is wicca? a. Wicca houdt zich vooral bezig met god en godin, reïncarnatie. En er wordt gebruik gemaakt van traditiegebruiken en gewoontes bij rituelen. Het is dus religieus. b. Wicca houdt zich vooral bezig met het Al, de universele energie en Moeder aarde. Er is vrijheid bij rituelen. Het draait vooral om de oude traditie van religie een half complete samenvatting van wat het in mijn ogen betekend Ik mis meer text over moeder aarde, wat het betekend binnen het Wicca geloof 5) Wat is hekserij? geen van de antwoorden Hekserij is geen groep mensen, hekserij zouden ze bij lucky letters indelen bij "Bezigheden" ![]() 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee . 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? a. Zwart is slecht en wit is goed. b. Wit is slecht en zwart is goed. c. Ligt aan de aard van de heks. d. Eigen antwoord : ligt eraan op welke manier en welke doeleinde je het ritueel/spell uitvoert 10) Heb je ooit hekserij bedreven? a. Ja. 11) Wat is een coven ? d. Eigen antwoord: een groep heksen (aantal boeit nix ![]() 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? a. de hogepriesteres? 13) bestaan er heksenscholen? a. ja b. neen c. ik weet het niet 14) de Wicca religie is zijn de meningen over bedeeld, het schijnt ouder te zijn dan het christendom... 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? a. ja zoals altijd, iedereen heeft eigen kenmerken b. neen c. ik weet het niet 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? a. Ja en waarom b. Neen, (maar van mij mag je ![]() ![]() c. ik weet het niet 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? a. ja alle kakkers denken nu dat ze weten wat heksen zijn... ![]() b. neen en waarom c. ik weet het niet 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? a. Ja, alleen in een besloten vriendinkring... b. Neen en waarom c. ik weet het niet [/B][/QUOTE]
|
Verwijderd
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… a. Kaarten gelegd. b. Gependeld. c. Kruiden(mengsels) uitgeprobeerd? d. Tarotkaarten gelegd? e. Glaasje gedraaid? f. In een kring gedanst? g. Je hand laten lezen? 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? b. Nee. (En dan hebben we het over de film neem ik aan, niet de legende?) 4) Wat is wicca? a. Wicca houdt zich vooral bezig met god en godin, reïncarnatie. En er wordt gebruik gemaakt van traditiegebruiken en gewoontes bij rituelen. Het is dus religieus. 5) Wat is hekserij? b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren -Hoeft niet persé samen. Solitaire heksen bestaan ook- 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. -Naar de maatstaven van ons, nu en hier, goed en kwaad zijn relatieve begrippen, gemaakt naar ons denkvermogen. Ik geloof niet in witte en zwarte magie/hekserij op zich, alles is grijs en het is wat je ermee doet wat het in onze ogen zwart of wit maakt- 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? c. Ligt aan de aard van de heks. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? a. Ja. -bedreven is een fout woord vind ik, het is geloven, je doet nix, je gelooft iets en werkt daaruit verder- 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? Vage vraag... over het algemeen wordt er onderling overlegd en zo tot een goed besluit gekomen. 13) bestaan er heksenscholen? a. ja 14) de Wicca religie is -zoals we ze nu kennen- a. een halve eeuw oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? a. ja en welk Bepaalde religies hebben bepaalde regels die opvallen (hoofddoeken bij de moslims enzo). Het verschil tussen stromingen in de hekserij zie je niet oppervlakkig, maar zul je wel merken in een gesprek. 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? a. Ja en waarom Is een bepaalde fase van de maan, kan ook weer invloeden hebben op wat je doet en misschien is die invloed wel net wat je zoekt. 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? a. ja en waarom Men krijgt een verkeerd beeld, niet dat het niet leuk is om te kijken, maar magie enzo werkt toch echt stukken minder simpel als wat zij laten zien. Daarbij wordt de drempel naar glaasjedraaien en magie verlaagd en gaan mensen zich onwetend met bepaalde dingen bezighouden. Men vergeet dat hekserij een geloof is. 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? a. Ja en waarom Waarom niet? Het is een geloof als een ander. Daarbij weten de meesten het al van mij. Ik zal het niet van de daken gaan schreeuwen, maar zal niet erover gaan liegen of als ik iets moet uitleggen en ze kijken me vreemd aan, vertel ik dat ik een heks ben. Niemand doet er raar over. |
![]() |
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… b. Gependeld. c. Kruiden(mengsels) uitgeprobeerd? d. Tarotkaarten gelegd? 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? b. Nee. 4) Wat is wicca? a. Wicca houdt zich vooral bezig met god en godin, reïncarnatie. En er wordt gebruik gemaakt van traditiegebruiken en gewoontes bij rituelen. Het is dus religieus. 5) Wat is hekserij? b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? b. Nee. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? a. Zwart is slecht en wit is goed. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? a. Ja. 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? b. De hogepriester 13) bestaan er heksenscholen? a. ja 14) de Wicca religie is a. een halve eeuw oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? a. ja en welk 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? c. ik weet het niet 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? b. neen 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? a. Ja |
![]() |
|
![]() |
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… a. Kaarten gelegd. -------------------ja b. Gependeld. ---------------------------ja c. Kruiden(mengsels) uitgeprobeerd? ---ja d. Tarotkaarten gelegd? -------------ja e. Glaasje gedraaid? ----------------nee f. In een kring gedanst? -------------nee g. Je hand laten lezen? -------------nee 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? b. Nee. ------------heb de film niet gezien 4) Wat is wicca? b. Wicca houdt zich vooral bezig met het Al, de universele energie en Moeder aarde. Er is vrijheid bij rituelen. Het draait vooral om de oude traditie van religie 5) Wat is hekserij? b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? c. Ligt aan de aard van de heks. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? a. Ja. 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? a. de hogepriesteres? 13) bestaan er heksenscholen? a. ja 14) de Wicca religie is a. een halve eeuw oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? a. ja en welk ----> Vooral tussen satanen en wicca's, want satanen aanbidden de duivel en een wicca gelooft niet in de duivel 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? a. Ja en waarom magisch werk heeft toch niets te maken met de maan of wel? 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? a. ja en waarom, omdat het heksen zijn, al denk ik dat HP een verkeerde indruk achter laat, omdat dat vrij weinig op de moderne hekserij lijkt, Charmed komt meer in de buurt 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? a. Ja en waarom --- Er is vrijheid van godsdienst in dit land |
![]() |
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… a. Kaarten gelegd. b. Gependeld. c. Kruiden(mengsels) uitgeprobeerd? e. Glaasje gedraaid? 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? a. Ja. 4) Wat is wicca? a. Wicca houdt zich vooral bezig met god en godin, reïncarnatie. En er wordt gebruik gemaakt van traditiegebruiken en gewoontes bij rituelen. Het is dus religieus. 5) Wat is hekserij? b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? c. Ligt aan de aard van de heks. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? a. Ja. 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? a. de hogepriesteres 13) bestaan er heksenscholen? c. ik weet het niet 14) de Wicca religie is a. een halve eeuw oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? a. ja 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? a. Ja 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? a. ja en waarom: veel kleine kinderen vinden hekserij heel leuk en proberen het ook soms wel eens uit (leeftijdsgroep rond de 12 jaar bedoel ik) 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? a. Ja en waarom: echte vrienden mogen het van mij weten, waarvan ik weet dat ze me niet gaan "verklappen"en uitschelden enzo b. Neen en waarom: veel mensen kennen het niet en sommige zijn er zelfs bang voor, als ik het aan iedereen vertel, kunnen sommige een verkeerd beeld van mij krijgen en gaan ze me ineens heel anders zien.
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… a. Kaarten gelegd. ja b. Gependeld. ja c. Kruiden(mengsels) uitgeprobeerd? nee d. Tarotkaarten gelegd? ja e. Glaasje gedraaid? nee f. In een kring gedanst? als kind met stoelendans g. Je hand laten lezen? nee 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? b. Nee. 4) Wat is wicca? a. Wicca houdt zich vooral bezig met god en godin, reïncarnatie. En er wordt gebruik gemaakt van traditiegebruiken en gewoontes bij rituelen. Het is dus religieus. 5) Wat is hekserij? b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? a. Zwart is slecht en wit is goed. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? b. Nee. 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? c. De meerderheid van de aanwezigen 13) bestaan er heksenscholen? a. ja 14) de Wicca religie is c. 2000 jaar oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? c. ik weet het niet 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? c. ik weet het niet 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? c. ik weet het niet 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? c. ik weet het niet [/B][/QUOTE]
|
1) B
2) A, B, D, G 3) B 4) B 5) Ben het met geen een antwoord eens, maar B zou dichtbij komen. 6) B 7) A 8) A 9) C 10) A 11) A 12) Dat weet ik niet, ben er nog nooit bijgeweest, geen antwoord 13) A 14) C 15) A, toch wel verschillende denkwijze en opvattingen over onderwerpen, hekserij is bv. erg vrij, bij de moslims denk ik gelijk aan strakke regels. 16) A. Waarom niet? Alle standen hebben wel enig invloed, dit dus ook. 17) A. Maar wel een ander beeld wat hekserij werkelijk inhoud. Wel is het zo dat meer tieners zich ermee bezig gaan houden, het een beetje ontdekken. Of er ook veel overblijven en ermee door blijven gaan betwijfel ik. 18) A. Het zijn mijn opvattingen, zoals iedereen zijn eigen opvattingen heeft. Leuk leuk ![]()
|
1) b. Mensen zoals jij en ik.
2) a. Kaarten gelegd. b. Gependeld. c. Kruiden(mengsels) uitgeprobeerd? d. Tarotkaarten gelegd? 3) b. Nee. 4) a. Wicca houdt zich vooral bezig met god en godin, reïncarnatie. En er wordt gebruik gemaakt van traditiegebruiken en gewoontes bij rituelen. Het is dus religieus. 5) b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) b. Nee. 7) a. Ja. 8) a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. 9) c. Ligt aan de aard van de heks. 10) a. Ja. 11) a. een groepje van 3 tot 13 heksen 12) c. de meederheid van de aanwezigen 13) b. neen 14) c. een halve eeuw oud 15) c. ik weet het niet 16) a. Ja en waarom, omdat het een stand van de maan is, met veel kracht. 17) a. ja en waarom.. mensen denken nu dat het echt zo is als in die film en serie... ![]() 18) a. Ja en waarom.. iedereen mag toch een eigen mening/geloof hebben?
|
![]() |
Hai hai,
Ik merk dat veel mensen hun reactie hier op het forum zetten! Helemaal perfect! Ik heb nog een optie voor jullie, eventueel!!! Je kan me mailen op het mailadres swimming_is_fun@hotmail.com of naar die van mijn 'partner voor het pws' skygirl16@lycos.nl !! Genoeg opties, maak er gebruik van!! Heel erg bedankt voor jullie reacties (hopenlijk komen er nog meer ![]() Groetjes van ons
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt! Op die site staat onze enquete al ongeveer 7/8 dagen! We krijgen daar veel reacties op. Alleen is dat zo objectief! Het zijn alleen mensen die heks zijn of zich daarvoor interesseren! We willen ook reacties van mensen die zich er niet zo mee bezig houden. Algemeen publiek dus. Toch bedankt voor je reactie!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… a. Kaarten gelegd. b. Gependeld. d. Tarotkaarten gelegd f. In een kring gedanst 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? c. Weet ik niet wat ik ervan moet geloven. 4) Wat is wicca? b. Wicca houdt zich vooral bezig met het Al, de universele energie en Moeder aarde. Er is vrijheid bij rituelen. Het draait vooral om de oude traditie van religie 5) Wat is hekserij? b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? c. Ligt aan de aard van de heks. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? a. Ja. 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? c. De meerderheid van de aanwezigen 13) bestaan er heksenscholen? b. neen 14) de Wicca religie is c. 2000 jaar oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? c. weet niet 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? c. ik weet het niet 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? a. ja en waarom: er zijn altijd mensen die zich door dit soort films laten beïnvloeden 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? d. ja en nee, waarom: het is niet zo zeer een kwestie van durven als van willen. Het is iets persoonlijks, en aan bepaalde mensen zou ik het wel vertellen en aan anderen niet. |
![]() |
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… a. Kaarten gelegd. Ja b. Gependeld. Ja c. Kruiden(mengsels) uitgeprobeerd? Nee (als je fytotherapie en homeopathie bedoeld, medicijnen die je gewoon bij de drogist/apotheek koopt,. dan is het antwoord JA) d. Tarotkaarten gelegd? Ja e. Glaasje gedraaid? Nee f. In een kring gedanst? Nee (iig niet op de manier die jij bedoelt ![]() g. Je hand laten lezen? Nee 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? b. Nee. 4) Wat is wicca? a. Wicca houdt zich vooral bezig met god en godin, reïncarnatie. En er wordt gebruik gemaakt van traditiegebruiken en gewoontes bij rituelen. Het is dus religieus. 5) Wat is hekserij? b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. (tuurlijk is er zwarte hekserij, ben het er alleen niet mee eens) 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? a. Zwart is slecht en wit is goed. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? a. Ja een beetje. Ik heb er flink veel over gelezen. En doe aan Lenormand. 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? a. de hogepriesteres? b. De hogepriester naar mijn persoonlijke mening. maar ik geloof dat mannen toch hoger stonden dan vrouwen ![]() 3) bestaan er heksenscholen? a. ja (vast wel) 14) de Wicca religie is c. 2000 jaar oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? a. ja 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? c. ik weet het niet 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? a. ja 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? a. Ja (maar ik ben er geen)
|
![]() |
1. B
2. a, b, c, d, g 3. c 4. b 5. b 6. b 7. a 8. a 9. c 10. a 11. a 12. b 13. c 14. a 15. a, ja maar zat, de islam is ontzettend verschillend van het christelijk geloof 16. c 17. a, ja iedere 12 jarige meid die van linkin park houd denkt tegenwoordig dat ze wiccan zijn omdat ze keer een rare scheet hebben gelaten 18. a, is dat iets om voor te schamen dan? Dacht het effe niet dankjewel.
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… b. Gependeld. d. Tarotkaarten gelegd? g. Je hand laten lezen? 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? b. Nee. 4) Wat is wicca? a. Wicca houdt zich vooral bezig met god en godin, reïncarnatie. En er wordt gebruik gemaakt van traditiegebruiken en gewoontes bij rituelen. Het is dus religieus. b. Wicca houdt zich vooral bezig met het Al, de universele energie en Moeder aarde. Er is vrijheid bij rituelen. Het draait vooral om de oude traditie van religie beide wel iets van 5) Wat is hekserij? b.Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? a. Ja, in zwarte en in witte hekserij. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? c. Ligt aan de aard van de heks. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? a. Ja. 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? a. de hogepriesteres? 13) bestaan er heksenscholen? c. ik weet het niet 14) de Wicca religie is a. een halve eeuw oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? c. ik weet het niet 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? a. Ja en waarom 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? a. ja 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? c. ik weet het niet , ligt aan de personen waar je bij bent |
![]() |
|
1b
2ab 3b 4a 5b 6b 7a 8a, en ook nog in grijze hekserij 9c 10b 11a 12c 13c 14a 15a, christendom/islam/hekserij (lekker algemeen) 16a, waarom niet? 17a, mensen die niet weten wat hekserij inhoud krijgen op deze manier wel een verkeerd beeld denk ik. Ik denk dat ze dan zo'n beeld krijgen dat alle heksen met een toverstokje rondlopen en als ze wat in het Latijn gaan roepen er dan allerlei dingen gebeuren ofzo. Dat is nou niet echt hekserij zoals het is... 18c, het ligt aan de personen waar ik bij ben en waarschijnlijk ook aan mijn stemming..
||
Citaat:
Maar het echte Wicca, bestaat niet eerder dan sinds 1950.
||
Citaat:
1) Hoe zie jij heksen? b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… nee 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? b. Nee, want dat hebben de makers later ook duidelijk gemaakt. 4) Wat is wicca? b. Wicca houdt zich vooral bezig met het Al, de universele energie en Moeder aarde. Er is vrijheid bij rituelen. Het draait vooral om de oude traditie van religie 5) Wat is hekserij? d. Kansloze pubertjes die zich niet geaccepteerd voelen en zich daarom maar bezighouden met kansloze gothic gedoe. 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? a. Ja. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? b. Nee alleen mensen die zich zo noemen maar er verdere geen enkele binding mee hebben. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? d. Nee, het is gewoon vaag tuig dat graag apart is. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? c. Ligt aan de aard van de heks maar het is beide fout. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? b. Nee, gelukkig niet. 11) Wat is een coven ? c. een folklore groep verkleed in heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? a. de hogepriesteres? 13) bestaan er heksenscholen? c. ik weet het gelukkig niet 14) de Wicca religie is c. 2000 jaar oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? a. ja, Christen vasten bijvoorbeeld nooit tijdens Ramadan itt Moslims 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? b. Neen, je mag nooit magisch werk doen. 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? b. neen want Charmed en HP vind ik beide kansloos en lees/kijk het nooit. 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? b. Neen omdat ik hekserij moreel afkeur. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
1) Hoe zie jij heksen?
b. Mensen zoals jij en ik. 2) Heb jij wel eens… a. Kaarten gelegd. b. Gependeld. c. Kruiden(mengsels) uitgeprobeerd? 3) Geloof jij dat “The Blair Witch Project” echt is gebeurd? a. Ja. 4) Wat is wicca? b. Wicca houdt zich vooral bezig met het Al, de universele energie en Moeder aarde. Er is vrijheid bij rituelen. Het draait vooral om de oude traditie van religie 5) Wat is hekserij? b. Zijn mannen en vrouwen die samen werken en rituelen en volle maan vieringen uitvoeren 6) Geloof je dat heksen de duivel aanbidden? b. Nee. 7) Geloof je dat hekserij en heksen tegenwoordig nog bestaan? a. Ja. 8) Geloof je over het algemeen in hekserij? c. Ja, alleen in witte hekserij. 9) Wat is het verschil tussen witte en zwarte hekserij? a. Zwart is slecht en wit is goed. 10) Heb je ooit hekserij bedreven? a. Ja. 11) Wat is een coven ? a. een groepje van 3 tot 13 heksen 12) Wie heeft bij het heksenritueel het laatste woord? a. de hogepriesteres 13) bestaan er heksenscholen? a. ja 14) de Wicca religie is c. 2000 jaar oud 15) merk je verschil tussen aanhangers van verschillende religies? a. ja en welk 16) Mag je magisch werk doen tijdens een maansverduistering? c. ik weet het niet 17) Heeft Charmed en Harry Potter invloed op de beeldvorming van moderne hekserij? a. ja en waarom, het is een 'rage' geworden 18) Indien je heks bent zou je daar dan durven voor uitkomen? c. ik weet het niet
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Jaja, Ik moet helaas mede delen dat we gaan stoppen met onze enquete. De laatste paar reacties die we hebben gekregen verwerken we nog. Per direct verwerken wij verdere reacties niet meer. Je mag het nog invullen, wij bekijken het nog, maar het werd teveel om te verwerken! Sorry....
Tevens zijn wij heel erg blij met die vele reacties die wij hebben gekregen op onze enquete. In twee weken bij verschillende forums gewoon ruim 150 reacties gekregen en ze blijven nog binnenstromen. Heel erg bedankt voor jullie reacties ![]() Wie nog het resultaat wilt weten kan ons altijd mailen... swimming_is_fun@hotmail.com skygirl16@lycos.nl of laat een bericht achter op het forum en je krijgt het toegestuurd.... Groetjes van ons.. (LadyOfDarkness.)
|
screenshot ervan en upload maar (www.picserver.tk)
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquete hekserij Eline93 | 15 | 12-02-2010 22:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Enquête] christenen, want denken jullie over hekserij? Flijn | 38 | 21-05-2009 14:34 | |
Hekserij Moonlight fairy | 65 | 08-12-2004 15:18 | |
Enquete heksen en hekserij LadyOfDarkness | 1 | 17-11-2003 15:52 | |
Heksen en hekserij LadyOfDarkness | 0 | 17-11-2003 11:27 | |
ARTistiek |
[verhaal] wicca en satanisme Verwijderd | 1 | 14-07-2002 18:51 |