Advertentie | |
|
![]() |
|
Echt jammer, ik ben dr echt mee opgegroeid, elke sinterklaas zat er weer als verrassing een disneyvideo in de recorder
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
@martijn: Toy Story vind ik juist een van hun mindere films!
En ik kijk nog steeds liever naar een 2d film dan nar een 3d film. Bij een 3d film heb ik altijd het dee: zonde dat et niet gewoon getekend is. Komt gewoon veel leuker over. Tzijn nog altijd TEKENfilms...
||
Citaat:
Ik kan tweedimensionale animatiefilms net zo goed vinden als driedimensionale, zolang het verhaal maar goed is. Neem bijvoorbeeld het prachtige anime-stuk in KILL BILL. SPIRITED AWAY was ook betoverend mooi, zowel qua animatie als verhaal.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Als het verhaal erachter goed is en de characters goed 'tot leven gewekt' kunnen worden zou het geen moer uit moeten maken of het 2d is of 3d. Finding Nemo en Toy Story 2 vond ik beiden bijvoorbeeld erg overtuigend in humor.
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dacht je dat al die direct-to-video sequels gemaakt waren voor de artistieke uitdaging? Money money money. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nou heb ik dat minder, maar het 'echte' disney gevoel heb ik toch altijd meer bij de 2D films
|
Verwijderd
|
Ik vind het echt jammer dat die commerciële insteek zo gigantisch groot is. Imho worden het ook steeds minder familiefilms. Ik merk wel dat mn ouders het veel minder leuk vinden om mee te kijken met een Toy Story dan met een Sneeuwitje. Het werd sowieso al steeds minder mooi. Films als Keizer Kuzco en Lilo&Stitch vond ik ook geweldig, maar dan vooral grappig. Films als The Lion King waren ronduit prachtig.
Ze waren juist zo goed in het realistisch tekenen, iets waar ze steeds meer vanaf gestapt zijn. Het gaat steeds meer de populaire tekenfilms-kant op.. Dus ik vind het niet zo erg als ze stoppen met 2D, als er toch alleen nog maar zo'n tekenstijl gebruikt zou worden. De grappen kunnen net zo goed zijn in 3D.. Alleen jammer dat de echt mooi getekende tekenfilms dan verdwijnen. Wie weet nog eens met een nieuwe Fantasia. En inderdaad, de verhaallijnen zijn de laatste tijd ook wel echt steeds meer ruk. (Je zou toch zeggen dat er nog zat sprookjes te verfilmen zijn?). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar toch blijf ik bij mn punt, volledig computer geanimeerde films kunnen best hun charmes hebben, mits goed toegepast. |
![]() |
|
Ik vraag me af wat meneer Walt Disney hiervan gedacht zou hebben als hij nog geleefd had (hij zou dan 102 jaar oud geweest zijn). Hij was een man die altijd als eerste de allernieuwste technieken toe wilde passen. Vergeet niet: Disney was de man met de eerste tekenfilm met geluid ("Steamboat Willie" 1928), de eerste tekenfilm in kleur ("Flowers and trees" 1932), de eerste avondvullende tekenfilm ("Snow White and the seven dwarfs" 1937) en de eerste film met een combinatie van tekenfilm en live action ("Melody Time"). Zou hij mee zijn gegaan in de 3D-waan?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het maakt natuurlijk geen bal uit of een animatiefilm 2D of 3D is. Dat de Disney films de laatste tijd niet goed bezocht werden komt omdat het verhaal steeds weinig bijzonder was. Er zijn op dit moment nog niet zoveel 3D animatiefilms, dus er valt gewoon nog maar weinig te vergelijken.
Maar ik zou zeggen ga naar Finding Nemo en durf dan nog eens te beweren dat die film beter geweest zou zijn als-ie in 2D was gemaakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|