Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2003, 17:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Disney brengt nog twee met de hand getekende 2D-tekenfilms uit, nl "Brother Bear" deze kerst en iets over dieren op een boerderij deze lente. Daarna stopt de animatiegigant definitief met 2D-films en gaat verder met alleen volledig met de computer gefabriceerde films, naar eigen zeggen vanwege de vele flops van de afgelopen jaren (Classics).

Ikzelf vind dat het slechtste wat ze hadden kunnen doen, want de computer kan toch niet tippen aan de charme van de getekende tekenfilm? Volgens mij zijn die films ook geen flops geworden omdat ze niet met de computer gemaakt waren, maar omdat het verhaal niet deugde. Lilo en Stitch & Keizer Kuzco hebben het heel goed gedaan. Als ze daar hun zorg aan hadden besteed en die als classic uit hadden gebracht ipv Dinosaur en Piratenplaneet, was er niks aan de hand geweest.

Wat vinden jullie?

Laatst gewijzigd op 19-11-2003 om 18:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2003, 17:47
fractuur
fractuur is offline
Het is wel waar dat Disney minder wordt de laatste jaren,je kan tenslotte niet elk decennium een hit scoren als Robin Hood en Sneeuwwitje. Maar dit is echt zonde!
Oud 19-11-2003, 18:05
MikeyMo
MikeyMo is offline
er zal vast wel een goeie/betere reden aan vast zitten denk ik..
Oud 19-11-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 19-11-2003 @ 18:42:
Volgens mij zijn die films ook geen flops geworden omdat ze niet met de computer gemaakt waren, maar omdat het verhaal niet deugde.
Denk het ook.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:10
Blubje
Blubje is offline
zonde! ik vind die getekende films echt zo veel malen beter dan die computerfilms!
kijk naar Lilo&Stitch idd, die zijn toch geweldig?
Oud 19-11-2003, 18:13
Verwijderd
Jammer. Dinosaur was destijds qua vormgeving heel vernieuwend (verder vind ik het overigens 1 van de slechtste disneyfilms ooit), maar eigenlijk is 2D naar mijn mening toch leuker.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:14
Uice
Uice is offline
Kut. Disney was nog altijd uniek in ambachtelijke tekenfilms.
Oud 19-11-2003, 18:17
Daangerous
Daangerous is offline
raar dat ze zo'n beslissing maken... dat kun je toch nooit van tevoren weten? Ik vind overigens niet dat de 2d tegen de 3d op kan, dus op zich wel een begrijpelijke keuze, maar toch raar, omdat Disney daar juist mee begonnen is.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:22
G.T.C.
G.T.C. is offline
Kinderen van tegenwoordig vinden 2d tekenfilms misschien wel ouderwets worden
Je weet het niet.....

Ik zou het wel heel jammer vinden. Ik ben geen echte fan ofzo, maar ik ben wel helemaal gek van disney.

Dat leidt mij ook tot de volgende vraag; Zou je je bronnen nog erbij kunnen zetten?
Oud 19-11-2003, 18:33
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 19-11-2003 @ 19:22:
Ik zou het wel heel jammer vinden. Ik ben geen echte fan ofzo, maar ik ben wel helemaal gek van disney.
op die manier
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:34
Verwijderd
Wellicht is het veel duurder om handmatig te tekenen?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:37
Daangerous
Daangerous is offline
ja dat zal het zijn...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:44
Ieke
Ieke is offline
Zonde. Ik vind dat 2D tekenfilms echt veeeeeel mooier zijn. En dat kinderen het oudeerwets vinden> grootste onzin die ik ooit heb gehoort. Moet je mijn kleine buurmeisjes eens zien kijken naar zo'n wat oudere disney film. Zolang het verhaal maar goed is.
Oud 19-11-2003, 19:13
martijn1985
martijn1985 is offline
Tis jammer, maar begrijpelijk.

En wie zegt dat computer-made tekenfilms niet goed kunnen zijn? Ikzelf kijk uit naar Finding Nemo. Toy Story was ook erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:16
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
@martijn: finding nemo is HEEL ERG leuk
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 22:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 19-11-2003 @ 19:22:
Dat leidt mij ook tot de volgende vraag; Zou je je bronnen nog erbij kunnen zetten?
Dit nieuws komt uit het jongste nummer van het stripinformatieblad 'Stripschrift' en ook op Internet is er het één en ander over te vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 01:16
AJMouse
AJMouse is offline
Valt piratenplaneet wel onder 3d? Er zitten ook wel wat echte 2d scènes in volgens mij..

Kvind zelf dat de originele 2d film er moet blijven, heb altijd genoten ervan. Maar ik kan wel genieten van bepaalde 3d effecten tussendoor, ik vond piratenplaneet ook een erg mooie film.

Finding Nemo en dat soort pixarfilms die via disney uitkomen zijn ook mooi, maar het is iets compleet anders. Das écht 3d.
Oud 20-11-2003, 08:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 19-11-2003 @ 20:13:
Tis jammer, maar begrijpelijk.

En wie zegt dat computer-made tekenfilms niet goed kunnen zijn? Ikzelf kijk uit naar Finding Nemo. Toy Story was ook erg leuk.
Toy story vond ik walgelijk. Finding Nemo heb ik nog niet gezien, maar lijkt me wel mooi. Maar het blijft jammer dat ze gaan stoppen, die films als sneeuwitje, the lion king vind ik fantastisch.
Oud 20-11-2003, 09:00
Verwijderd
Wat mij betreft kunnen ze het best verder gaan op de weg die spirited away had ingeslagen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 09:26
miro
miro is offline
Echt jammer, ik ben dr echt mee opgegroeid, elke sinterklaas zat er weer als verrassing een disneyvideo in de recorder. Dat ze nou niet meer goed lopen is erg jammer, maar wel begrijpelijk dat het dan drastisch anders aan willen gaan pakken. Misschien zou t wel beter gaan als ze weer ns een ouderwets sprookje zouden gebruiken (rapoensel oid) net zoals sneeuwitje,doornroosje enz.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 09:46
fractuur
fractuur is offline
@martijn: Toy Story vind ik juist een van hun mindere films!

En ik kijk nog steeds liever naar een 2d film dan nar een 3d film. Bij een 3d film heb ik altijd het dee: zonde dat et niet gewoon getekend is. Komt gewoon veel leuker over. Tzijn nog altijd TEKENfilms...
Oud 20-11-2003, 10:34
Charisma
Charisma is offline
Ik vind 3D crap...je hebt natuurlijk uitzonderingen, maar ik zie echt liever tekenfilms
Oud 20-11-2003, 10:37
legatus
legatus is offline
Citaat:
Tzijn nog altijd TEKENfilms...
Daarom noemen we FINDING NEMO, TOY STORY, THE INCREDIBLES en MONSTERS INC. ook ANIMATIEfilms.

Ik kan tweedimensionale animatiefilms net zo goed vinden als driedimensionale, zolang het verhaal maar goed is. Neem bijvoorbeeld het prachtige anime-stuk in KILL BILL.

SPIRITED AWAY was ook betoverend mooi, zowel qua animatie als verhaal.
Oud 20-11-2003, 15:00
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 19-11-2003 @ 19:33:
op die manier
haha, ja ik bedoel dus dat niet heel mijn huis vol staat met disney goodies en dat je bij het binnen komen van mijn slaapkamer echt niet meteen een overweldigend disney paradijs tegen komt ofzo
Oud 20-11-2003, 15:13
Verwijderd
Euh. Handgetekend? Zo handgetekend is het toch eigenlijk niet meer tegenwoordig? Word steeds meer de computer bij gebruikt geloof ik.

Iig jammer want die 3d films zuigen echt zwaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2003, 18:47
Pla
Pla is offline
Citaat:
Ieke schreef op 19-11-2003 @ 19:44:
Zonde. Ik vind dat 2D tekenfilms echt veeeeeel mooier zijn. En dat kinderen het oudeerwets vinden> grootste onzin die ik ooit heb gehoort. Moet je mijn kleine buurmeisjes eens zien kijken naar zo'n wat oudere disney film. Zolang het verhaal maar goed is.
Precies, Lion King en bijvoorbeeld de Kleine Zeemeermin, die zijn toch geweldig?
Oud 20-11-2003, 18:50
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Pla schreef op 20-11-2003 @ 19:47:
Precies, Lion King en bijvoorbeeld de Kleine Zeemeermin, die zijn toch geweldig?
Precies. en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Oud 20-11-2003, 18:50
Verwijderd
Als het verhaal erachter goed is en de characters goed 'tot leven gewekt' kunnen worden zou het geen moer uit moeten maken of het 2d is of 3d. Finding Nemo en Toy Story 2 vond ik beiden bijvoorbeeld erg overtuigend in humor.

Citaat:
Ikzelf vind dat het slechtste wat ze hadden kunnen doen, want de computer kan toch niet tippen aan de charme van de getekende tekenfilm?
Dat vind ik geen logische uitspraak, aangezien het merendeel kinderfilms betreft. Een kind zal er natuurlijk niet bij stil gaan staan of een film in traditionele 2d-stijl is gemaakt, of in moderne 3d-stijl - waar het om draait is, zoals ik al zei, humor, een pakkend verhaal en interessante personages.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 19:40
Choke
Choke is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 19-11-2003 @ 19:05:
er zal vast wel een goeie/betere reden aan vast zitten denk ik..
geld? Alles draait om geld tegenwoordig
Oud 20-11-2003, 20:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Choke schreef op 20-11-2003 @ 20:40:
geld? Alles draait om geld tegenwoordig
Bij Disney draait álles om het geld -niet voor niets wordt het door Disney-striptekenaar Don Rosa "the evil company" genoemd.
Dacht je dat al die direct-to-video sequels gemaakt waren voor de artistieke uitdaging?
Money money money.

Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 22:39
G.T.C.
G.T.C. is offline
Sja, meneer Disney is er ook niet meer om een oogje in het zeil te houden hè
Oud 21-11-2003, 16:07
BCR
BCR is offline
Snif.

Hoewel ik die animatiefilms ook erg mooi vindt, is het toch jammer. Als kind hield ik van die Disneyfilms! Maar ja, zolang de verhalen komisch, ontroerend en spannend blijven is het misschien wel een goede ontwikkeling.
Oud 21-11-2003, 16:10
Verwijderd
Zonde, ik vond de waterverf achtergronden in Lilo & Stitch een verademing. Ook de andere 2D Disney's zijn geweldig.. zonde zonde zonde.
Ze voelen waarschijnlijk de hete computeradem van Dreamworks en misschien Fox.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:42
grmbl
grmbl is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 20-11-2003 @ 19:50:
Dat vind ik geen logische uitspraak, aangezien het merendeel kinderfilms betreft. Een kind zal er natuurlijk niet bij stil gaan staan of een film in traditionele 2d-stijl is gemaakt, of in moderne 3d-stijl - waar het om draait is, zoals ik al zei, humor, een pakkend verhaal en interessante personages.
Daar ben ik het niet mee eens, ik kan me herinneren dat ik als klein kind naar toy story ging en het niet leuk vond dat ie zo met de computer gemaakt was..

Nou heb ik dat minder, maar het 'echte' disney gevoel heb ik toch altijd meer bij de 2D films
Oud 21-11-2003, 17:24
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ugh, wat stom.
Er zijn nog zat leuke sprookjes en verhalen waar ze een film van kunnen maken.
Oud 21-11-2003, 18:22
Verwijderd
echt wel jammer! k vond dat disney júist van dat soort films was. echt jammer dat ze ermee stoppen, dat zijn tenslotte de mooiste films!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:08
Verwijderd
Ik vind het echt jammer dat die commerciële insteek zo gigantisch groot is. Imho worden het ook steeds minder familiefilms. Ik merk wel dat mn ouders het veel minder leuk vinden om mee te kijken met een Toy Story dan met een Sneeuwitje. Het werd sowieso al steeds minder mooi. Films als Keizer Kuzco en Lilo&Stitch vond ik ook geweldig, maar dan vooral grappig. Films als The Lion King waren ronduit prachtig.

Ze waren juist zo goed in het realistisch tekenen, iets waar ze steeds meer vanaf gestapt zijn. Het gaat steeds meer de populaire tekenfilms-kant op.. Dus ik vind het niet zo erg als ze stoppen met 2D, als er toch alleen nog maar zo'n tekenstijl gebruikt zou worden. De grappen kunnen net zo goed zijn in 3D..

Alleen jammer dat de echt mooi getekende tekenfilms dan verdwijnen. Wie weet nog eens met een nieuwe Fantasia.

En inderdaad, de verhaallijnen zijn de laatste tijd ook wel echt steeds meer ruk. (Je zou toch zeggen dat er nog zat sprookjes te verfilmen zijn?).
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 00:38
Verwijderd
Citaat:
grmbl schreef op 21-11-2003 @ 17:42:
Daar ben ik het niet mee eens, ik kan me herinneren dat ik als klein kind naar toy story ging en het niet leuk vond dat ie zo met de computer gemaakt was..

Nou heb ik dat minder, maar het 'echte' disney gevoel heb ik toch altijd meer bij de 2D films
Ja okay, het zal ook niet voor iedereen gelden... ik kan er misschien ook niet echt over oordelen aangezien ik de Disneyfilms al een beetje was ontgroeid tegen de tijd dat 3d zijn intrede deed. ik klink als een oude zak In die tijd bleef het nog bij enkele 3d-effecten verwerkt in een tekenfilm (de scene in The Lion King waarin een grote kudde dieren van de berg af komt rennen bijvoorbeeld). Dat is ook wel wat anders dan volledig computer geanimeerde films.

Maar toch blijf ik bij mn punt, volledig computer geanimeerde films kunnen best hun charmes hebben, mits goed toegepast.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 07:51
Verwijderd
jammer, gaat nix boven een goeie tekenfilm...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 11:09
p-chez
p-chez is offline
Opzich wel zonde ja... Alhoewel in de laatste (vanaf The Lion King ofzo al) films al behoorlijk veel computeranimatie verwerkt zat. Maar toch heeft een getekende film wel iets.
Then again, 3d-animaties zijn wel de toekomst.
Oud 24-11-2003, 15:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vraag me af wat meneer Walt Disney hiervan gedacht zou hebben als hij nog geleefd had (hij zou dan 102 jaar oud geweest zijn). Hij was een man die altijd als eerste de allernieuwste technieken toe wilde passen. Vergeet niet: Disney was de man met de eerste tekenfilm met geluid ("Steamboat Willie" 1928), de eerste tekenfilm in kleur ("Flowers and trees" 1932), de eerste avondvullende tekenfilm ("Snow White and the seven dwarfs" 1937) en de eerste film met een combinatie van tekenfilm en live action ("Melody Time"). Zou hij mee zijn gegaan in de 3D-waan?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:04
walter
walter is offline
de reden volgens mij dat die films zijn geflopt is omdat het niet echt tekenfilms waren maar al half met de copmuter waren gemaakt

bambi waar blijft de tijd
Oud 24-11-2003, 17:05
walter
walter is offline
oja en omdat ze met van die nietszeggende kutmensen waren zoals die guys in atlantis
disney films met mensen zijn nooit echt geslaagd
Oud 24-11-2003, 17:31
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
MarkB schreef op 19-11-2003 @ 18:42:
Disney brengt nog twee met de hand getekende 2D-tekenfilms uit, nl "Brother Bear" deze kerst en iets over dieren op een boerderij deze lente. Daarna stopt de animatiegigant definitief met 2D-films en gaat verder met alleen volledig met de computer gefabriceerde films, naar eigen zeggen vanwege de vele flops van de afgelopen jaren (Classics).

Ikzelf vind dat het slechtste wat ze hadden kunnen doen, want de computer kan toch niet tippen aan de charme van de getekende tekenfilm? Volgens mij zijn die films ook geen flops geworden omdat ze niet met de computer gemaakt waren, maar omdat het verhaal niet deugde. Lilo en Stitch & Keizer Kuzco hebben het heel goed gedaan. Als ze daar hun zorg aan hadden besteed en die als classic uit hadden gebracht ipv Dinosaur en Piratenplaneet, was er niks aan de hand geweest.

Wat vinden jullie?
er zit wel weinig charme aan die computergegenereerde beestjes maar daar krijg je nog wel een redelijk andere mening over als je finding nemo hebt gezien dus je moet niet gelijk een oordeel vellen, misschien blijft het gewoon zoals nu gaan dan een tekenfilmpje dan weer een pcfilmpje en zovoorts....
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
walter schreef op 24-11-2003 @ 18:05:
oja en omdat ze met van die nietszeggende kutmensen waren zoals die guys in atlantis
disney films met mensen zijn nooit echt geslaagd
Nou, Mulan, Hercules, De kleine zeemeermin, De klokkenluider van de Notre Dame, Taran en de toverketel en Aladdin horen toch zeker tot mijn favorieten 9en allemaal grotendeels mensen in de hoofdrollen). Als je erover nadenkt zijn er volgens mij sowieso meer Disney's met mensen dan met dieren in de hoofdrollen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 15:53
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het maakt natuurlijk geen bal uit of een animatiefilm 2D of 3D is. Dat de Disney films de laatste tijd niet goed bezocht werden komt omdat het verhaal steeds weinig bijzonder was. Er zijn op dit moment nog niet zoveel 3D animatiefilms, dus er valt gewoon nog maar weinig te vergelijken.

Maar ik zou zeggen ga naar Finding Nemo en durf dan nog eens te beweren dat die film beter geweest zou zijn als-ie in 2D was gemaakt.
Oud 27-11-2003, 17:56
FireCracker
FireCracker is offline
zwaar minder

ik vond Brother Bear hartstikke leuk echt zo'n goeie ouwe Disney film
echt heel jammer
Oud 28-11-2003, 16:11
Yohst
Yohst is offline
zonde maar het zat er natuurlijk aan te komen
Oud 28-11-2003, 19:16
HDP'er
HDP'er is offline
Heel erg jammer, Lion King was een topper! Die kan niet tippen aan Toy Story.
Oud 28-11-2003, 21:31
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 20-11-2003 @ 02:16:

Finding Nemo en dat soort pixarfilms die via disney uitkomen zijn ook mooi, maar het is iets compleet anders. Das écht 3d.
das niet echt meer disney. vind ik..3d is natuurlijk wel mooi en simpeler (?) maar die oude filmpjes, die zijn echt leuk! misschien moeten ze een schitterend idee voor een 3d film eens in 2d zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten