Citaat:
EmilioFCG schreef op 24-11-2003 @ 22:46:
Ik klim zelf niet, is ook niks voor mij denk ik.
Volgens mij zijn er niet zoveel heel erg veel klimmers hier op dit forum maar iig succes met zoeken.
Misschien kun je ook ff vertellen wat er zoal leuk enzo aan is aan zo'n berg.
|
Hmm... wat er leuk aan is...
Ten eerste is het uitzicht dat je vaak hebt gewoon fantastisch, het verandert constant naarmate je vordert gedurende je toch... En het wordt eigenlijk steeds maar mooier...
Het idee dat jij daar zit, met die bergen om je heen... jij alleen met de natuur, is fantastisch, je bent echt even helemaal weg uit de drukte... weg van alles. Het is zo´n andere wereld vergeleken met waar je normaal bent... (boven op een berg staan is ook op geen enkele manier te vergelijken met in de alpen op een camping zitten of op wintersport zijn)
Jah, en wat ik zelf ook heel mooi vind is als je eenmaal bovenop een berg staat na een tocht van een dag of 2... De voldoening die je dan voelt, en het zicht dat je dan vaak hebt... Echt fantastisch gewoon...
@ NERD: Ik ben ook in de buurt van de gran paradiso geweest... 2 jaar geleden... wou zelf daar samen met mn vader de barre des écrins (4100 meter oid) beklimmen... Helaas kon dit niet doorgaan ivb met mijn knieproblemen (veroorzaakt door de ziekte van lyme

) Erg jammer...
Ik heb een jaar geleden de Gross Glocknerr (hoogste berg Oostenrijk, 3800 m) beklommen... Met moeite, mn knieproblemen hebben voor mij de afdaling tot een hel gemaakt... En ik was behoorlijk ziek gedurende de tocht naar de top... Achteraf snap ik niet wat me bezielde door te gaan, maar ik wist toen zelf nog niet dat ik écht ziek was. Maar ik was met een gids mee, en ik zou alleen maar voor oponthoud zorgen als ik zou stoppen... Dus ik ben doorgegaan, de top gehaald, en toen 2 dagen doodziek in een hut gelegen... Maar ik heb het gehaald, en ik ben er trots op

Afgelopen jaar helaas (weer ivb met die ziekte) niet kunnen klimmen. Maar ik hoop toch komende zomer (eigenlijk het liefst voorjaar) weer te kunnen beklimmen. En ik hoop ook binnen nu en 2 jaar de Mont Blanc te hebben bestegen. Hoe moeilijk dat ook gaat worden met mn ziekte... Dat is toch mijn doel.
Overigens klim ik al sinds ik kan lopen

Op mn 6e mn eerste top, op mn 10e mn eerste huttentocht. (dreilanderspitze) Op mn 11e de Dachstein.
Leukse wat ik tot nu toe heb gedaan is toch ondanks dat ik zo ziek was, de Gross Glockner.