Advertentie | |
|
![]() |
|
Net zoals de anderen hier boven me, kan ik het ook niet goed uitleggen, maar lijkt verkering me minder serieus, iets wat je doet als je nog jonger bent... Een relatie is een stuk serieuzer... Een relatie duurt ook niet kort, dan noem ik het eerder verkering...
Maar goed, dat is mijn mening. |
![]() |
|
relatie klinkt serieuzer...
Maar tkomt op hetzelfde neer lijkt mij Maar gedurende je ouder hebt ga je het meer over een relatie hebben denk ik. Vroeger heb ik ook wel eens gezegt, ik heb geen relatie dat hebben mijn ouders. Maar nu spreek ik ook over de relatie met mijn vriend... De moeder van een vriendin van me heeft het nog altijd over verkering met haar man. En dat vind ik echt super lief klinken Dus ja,,,, |
![]() |
|
verkering is meer van 'jij bent m'n eerste en er komen heus nog wel anderen'maar dat denk je natuurlijk onbewust
een relatie probeer je zo lang mogelijk te rekken, en ga je wat serieuzer nadenken over samenwonen, samen op vakantie gaan, kinderen, misschien wel..trouwen.
|
Verwijderd
|
toen ik nog klein was (
![]() Tegenwoordig noemt alleen mij ma alles nog verkering, maar eigenlijk vind ik het zowiezo een nogal waardeloze term. ( waarmee ik natuurlijk niemand tegen het hoofd wil stoten) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij verkering ben je een beetje verliefd op elkaar, maar hou je niet van elkaar. 't Is leuk, maar ook niet meer dan dat.
Bij een relatie is het iets voor langere tijd en is het gevoel van 'houden van' aanwezig, mogelijk niet in het begin, maar later zeker. 't Is meer dan leuk alleen, 't is ook serieus... Mja, verkering klinkt eigenlijk net als een ernstige ziekte ![]() |
![]() |
|
![]() |
En dat terwijl 'verkering' eigenlijk zo'n netjes woord is! Het is gewoon normaal geworden in de 'basisschool-volksmond' (of hoe noem je dat), vandaar dat het als een kinderachtig woord gezien wordt.
Maar vroeger gebruikten ze het woord 'verkering' ook bij 'oudere' mensen dan die in de brugklas, en was het een normaal volwassen woord. Dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ver·ke·ring (de ~ (v.), ~en)
1 omgang tussen twee geliefden => vrijerij re·la·tie (de ~ (v.), ~s) 1 betrekking waarin personen, zaken, begrippen tot elkaar staan => band 2 duurzame liefdesverhouding => verhouding 3 persoon tot wie men in betrekking staat (Bron: www.vandale.nl ) Niet echt een groot verschil dus, alleen 'k geloof dat bij relatie de nadruk op duurzaam ligt en bij verkering niet
|
Verwijderd
|
re·la·tie (de ~ (v.), ~s)
1 betrekking waarin personen, zaken, begrippen tot elkaar staan => band 2 duurzame liefdesverhouding => verhouding 3 persoon tot wie men in betrekking staat ver·ke·ring (de ~ (v.), ~en) 1 omgang tussen twee geliefden => vrijerij Conclusie - elke liefdesverhouding is verkering, maar slechts als de verkering duurzaam is, is het een relatie. Ik vind alles onder een half jaar en onder de 18 verkering. Boven de 18 ws. ook. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarheid, methode en geloof Verwijderd | 19 | 31-03-2012 11:16 | |
Liefde & Relatie |
Bindingsangst ~> Eilidh <~ | 24 | 07-10-2007 15:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bijna net als wij, de wortels van vreemdelingenhaat Verwijderd | 17 | 09-09-2006 14:56 | |
Nietzsche hans01 | 29 | 19-01-2006 16:33 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 |