|
|
Bekijk resultaten poll: wat heeft jouw voorkeur? | |||
vinyl |
![]() ![]() ![]() ![]() |
29 | 30.21% |
cd's |
51 | 53.13% |
tapes |
0 | 0% |
minidisc |
0 | 0% |
mp3 |
14 | 14.58% |
anders... |
2 | 2.08% |
Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Alsof een LP geen massaproduct is.
En na 1000 uur draaien is je naald versleten. 3000 uur als je een speciale slijping van je naald hebt. Maar dat heb je niet, anders zou je het weten. En de ophanging van je naald verandert ook in de loop van de tijd. Als dat rubber verdroogd is, dan werkt het ook niet goed meer. En dat platen beter dan cd klinken? Hangt heel erg van het budget af. Platen kan je vrij eenvoudig redelijk laten klinken, voor cd's moet je wat meer neerleggen, omdat de hele digitaal naar analoog conversie nogal critisch is.
||
Citaat:
hmm over dat verslijten, Bij een CD-speler zelfde verhaal. En wat dan nog, dan koop je een nieuwe naald. De reden voor het feit dat de lp beter klinkt dan de cd is gewoon: de cd kan geen hogere tonen weergeven dan 20.000 Hz. De lp kan dit wel. Het menselijk gehoor kan tonen boven de 16.000 Hz niet meer horen maar bijvoorbeeld tonen van 23.000 en 17.000 Hz geven een verschiltoon van 6.000 Hz die wel hoorbaar is. Deze verschiltoon geeft nu juist de ‘warmte’ aan de muziek. Niet dat me dit zoveel uitmaakt maar ik wilde alleen ff een reactie geven over jou opmerking over dat het aan het budget zou liggen.
Laatst gewijzigd op 28-11-2003 om 10:36. |
![]() |
||
Citaat:
|
Rutger en Exo. Als je in een band zit....heb je platen nodig. Een diy band doen kost geld. Ja het kost geld en de vergoedingen van zalen wegen niet op tegen de gemaakte kosten in een heel jaar(denk aan apparatuur, oefenruimte huren etc etc etc). De manier om dat een beetje in te perken is merch verkopen. T-shirts, platen, whatever. Gooi je alles online? Dan loop je die inkomsten mis. Buiten dat is t natuurlijk cool om iets van jezelf in je handen te hebben. Ik bedoel hoe kan een setje mp3's nou op tegen een mooi plaatje met gaaf artwork, teksten etc. Ik bedoel maar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar niemand gaat een cd/shirt/ticket van je kopen als ze nog nooit iets van je gehoord hebben. Mp3s aanbieden is de simpelste, meest moeiteloze manier om je product aan te bieden aan de massa. Veel beter dan radio for that matter. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om een goed beeld te krijgen of ik een bepaalde band goed vind en een cd de aanschaf waard vind luister ik graag meer dan 1 of 2 mp3s want dat geeft een veel te beperkt beeld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() What's gotten into me? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |