Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||||||||||
Citaat:
![]() LOTR ![]() Star Wars ![]() Om nou alles wat fantasy gelijk als aftreksel van een ander fantasy-achtigs af te schilderen, is een beetje onzin. Het is hetzelfde genre, maarja ( howel het merendeel van dit genre deelt om dat een klein onbelangrijk persoon vind een artefact om de werteld van het kwaad te behoeden met een groep diverse volgelingen - tja, fantasyschrijvers zijn over het algemeen totaal onorigineel ![]() Citaat:
ten eerste wist ze niet dat de soldaten terugwerden veranderd en ten tweede wist ze niet dat die soldaten in die kuil zaten en ten derde verwachtte ze totaal niet dat ze in haar eigen kasteel werd aangevallen en ten vierde was ze druk bezig met dat ritueel Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mozes is geen film maar een bijbelfiguur, de Harry Potter films (en boeken) waren in 1988 nog niet verschenen, de LOTR-films ook nog niet, hetzelfde geldt voor de Dungeons&Dragons film. Enkel de film Star Wars bestond toen al, maar daar valt dit absoluut niet mee te vergelijken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
1. er een profetie komt dat een baby de keizerin/ farao zal omver werpen 2. de keizerin/farao als reactie hierop alle babys controleert/vermoord 3. de moeder/ voedvrouw de baby de rivier op laat drijven om hem zo van de farao/koningin te laten redden. (er zijn trouwens wel film over mozes gemaakt hoor) En kom nou niet aanzetten met details, zo veel weet ik er ook niet vanaf. En dat lotr nog niet verschenen was weet ik ook wel, maar het boek wel. En ik heb star wars genoemd omdat ik in madmartigan wel wat van Han Solo zie. En sommige dingen in het verhaal vind ik echt niet kunnen, bijv wanneer ze zichzelf insluiten in het kasteel en de vijand komt eraan met heel veel man. 1. waarom hebben de soldaten van die koningin zowiezo een stormram nodig om die dunne plank te breken. Dat geeft madmartigan en Willow lekker de tijd om 100 boobytraps neer te planten. 2. waarom hebben die soldaten zowiezo moeite nodig, waarom vechten ze eigenlijk? ze waren toch met zoveel? 3. hoe komen ze er eigenlijk levend weg? en hoe ze het kasteel binnen zijn gekomen en van de koningin hebben gewonnen zit me ook dwars, het ging veel te makkelijk. Het is misschien een fantasy, maar het mag wel ietsje realistischer. maar Joostje heeft gelijk... het is een kinderfilm ![]() en jongere versies denken niet na over zulke dingen Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
"Voorspellen" is iets vertellen dat al vaststaat in de toekomst. Alleen een verkeerde interpretatie zou nog mogelijk zijn, anders komt een voorspelling altijd uit.
||
Citaat:
![]() met voorspellen en profetie denk ik dus aan een oude wijze man die 400 jaar in de toekomst kan kijken en die dan ook echt ziet wat er gaat gebueren. Wanneer hij iets zorgwekkends of zo ziet dan kijkt hij nog een keer en wanneer hij er zeker van is dan schrijft hij dat op een perkament zodat de mensen 400 jaar veder weten wat hun te wachten staat. En aangezien de toekomst vast staat dan moet uitkomen wat hij heeft gezien. Als het niet uitkomt dan is het geen profetie meer maar iets dat een of ander lullo op een blaadje heeft geschreven. bij wijze van spreke dan |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"Ja, er zal een monster uit die grot komen morgen en alleen door een enge draak te verslaan en zijn heilige bloem te stelen kunnen jullie hem tegen houden." heel verhaal en avontuur eromheen, hebben ze die bloem en dan "O nee er komt toch geen monster"
||
Citaat:
*An inspired utterance of a prophet, viewed as a revelation of divine will. *A prediction of the future, made under divine inspiration. *Such an inspired message or prediction transmitted orally or in writing. *The vocation or condition of a prophet. *A prediction. Nergens staat dus dat hij uit moet komen ![]() Dat is een voorspelling De wereld is niet vergaan. Voorspelling is niet uitgekomen. Logisch
Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 23:05. |
![]() |
|||
Citaat:
Het gebruik van het woord "voorspelling" heeft zijn betekenis zien veranderen. Waarschijnlijk dankzij fenomenen als "weersvoorspellingen" en natuurlijk dat veel mensen de Bijbel niet zien als de waarheid. Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Buffy Topic #6 Blubje | 183 | 14-07-2006 20:15 | |
Films, TV & Radio |
Buffy seizoen 7 SPOILER topic Verwijderd | 500 | 12-05-2003 17:12 | |
Films, TV & Radio |
[Charmed, Buffy, Angel] Goed nieuws! Verwijderd | 929 | 30-01-2003 00:19 | |
Films, TV & Radio |
kan iemand mij vertellen wat er vandaag (23 okt) in buffy is gebeurd? Toet0r | 7 | 24-10-2002 13:45 | |
Films, TV & Radio |
niet buffy maar SPIKE!!! shaya | 62 | 16-09-2002 00:36 | |
Films, TV & Radio |
Buffy, Seizoen6 einde, GRMBL [[spoilers duh]] ShadowLady | 69 | 24-06-2002 13:35 |