Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 16:09
Isa
Isa is offline
Ik ben sprakeloos.
Dit is echt ZO'N geweldige film. goede verhalen.
prachtige actie.
prachtige taal.

echt alles is goed eraan.
Geen wonder dat het 4 oscars heeft verdiend!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 17:15
Daangerous
Daangerous is offline
koop een lollie en vier 't
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 17:28
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
die was gister op tv?

naja, niet gezien dus. ik heb hem heel lang geleden in de bioscoop gezien, mooie film maar duurde te lang. er zat geen pauze tussen dus kan daar ook wel aan liggen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 17:40
Verwijderd
Ik heb 'm ook gister op tv gezien, maar had 'm al vaker op video gekeken. Ik houd wel van actiefilms, dus deze is ook goed. Alleen het einde vind ik een beetje vaag
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 18:45
Joostje
Joostje is offline
ik kon niet echt wennen aan deie door-de-lucht-vliegscenes
Oud 30-10-2003, 21:06
Upke
Upke is offline
Je kon wel heel goed zien dat ze aan touwen hangen, deden ze dat expres of zo? Of kunnen ze echt zweven...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 22:13
Iduna
Iduna is offline
Die heb ik een hele tijd geleden gezien, vond m toen erg mooi/leuk enzo. Ik weet nu niet meer waar het nou precies om ging. Wel weet ik dat ik het einde zo vaag vond.
(Ook wist ik dat het op de Belgische zender te zien was gisteren maar toen had ik geen zin om te kijken of op te nemen). Maar ik wil m zeker nog een keer zien (of kopen).
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 23:48
Verwijderd
Had de film al eerder gezien. Wel een mooie film, niet bijzonder.

Het plot en einde waren vrij cliché. Ook de gravitatie-loze sprongen zagen er niet echt koel uit (het was té duidelijk met behulp van kabels/touwen gedaan). Daarnaast zakte de film een beetje in tegen het einde.

Pluspunt was overigens dat het goed geacteerd was. Niet over the top, maar bescheiden/subtiel of hoe je het ook wil noemen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:48
Freggol
Freggol is offline
Erg koewle film, vooral omdat het een manderin film is
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:54
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb ervan gehoord, scheen goed te zijn, heb m niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Een briljante, poetische film met prachtige vechtscenes. Verreweg de beste martial arts film ooit gemaakt. Period.
Oud 08-11-2003, 21:48
Pay Per View
Pay Per View is offline
ok, mooi gefilmd enzo maar zoooooooo onrealistisch!!!! kunnen die vliegen ofzo? i was like WTF
Oud 08-11-2003, 22:40
Thomas
Thomas is offline
Vind hem wel geinig, maar niet echt super.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 22:50
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 30-10-2003 @ 18:15:
koop een lollie en vier 't
Oud 08-11-2003, 23:05
Verwijderd
ok, mooi gefilmd enzo maar zoooooooo onrealistisch!!!! kunnen die vliegen ofzo? i was like WTF

Oh ja, en dat Neo bij the Matrix kan vliegen neemt iedereen natuurlijk zomaar aan omdat hij 'The One' is. Tis maar film, en als je het op een leuke manier brengt is er toch niks mis mee...?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 01:56
p-chez
p-chez is offline
Die fight tussen die twee sletten. Dat is cool, met al die verschillende wapens, omdat ze telkens stuk gaan.
Oud 09-11-2003, 02:28
Verwijderd
En toch vind ik The Bride with White Hair vele malen mooier dan Crouching Tiger Hidden Dragon.

http://www.imdb.com/title/tt0106342/
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 08:29
Verwijderd
Citaat:
Pay Per View schreef op 08-11-2003 @ 22:48:
dus omdat een film niet realistisch is, meot dat een nadeel zijn
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 11:31
Pay Per View
Pay Per View is offline
Citaat:
Jupiter schreef op 09-11-2003 @ 00:05:
Oh ja, en dat Neo bij the Matrix kan vliegen neemt iedereen natuurlijk zomaar aan omdat hij 'The One' is. Tis maar film, en als je het op een leuke manier brengt is er toch niks mis mee...?
dat vliegen in the matrix was debiel

en bij CTHD was het vliegen debiel omdat het vliegen onrealistisch was en de rest van de film helemaal niet...
Oud 09-11-2003, 13:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Jupiter schreef op 09-11-2003 @ 00:05:

I was like....get a clue, you cultuurbarbaar!

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 13:42
Type
Type is offline
Ik vond het op sommige punten een beetje slappe 'vliegende chinezen' actie, en dat was lachwekkend.

Vandaar waarschijnlijk dat ik niet zo'n geweldig beeld van die film in m'n hoofd heb...
Oud 09-11-2003, 15:46
ABrules
ABrules is offline
te weinig realisme, te weinig bloed, te weinig dood... te vrolijk vond de film...

neej, geef mij maar martial arts in de vorm van die oude Samurai-films en Bruce Lee
Oud 10-11-2003, 09:47
Uice
Uice is offline
Volgens Chinees geloof kun je als je genoeg chi hebt echt zo vliegen, dus zo vreemd was het niet. Gewoon een zeer mooi sprookje.
Oud 10-11-2003, 12:15
Stevill
Stevill is offline
'k vind em maar matig in het genre.
Oud 10-11-2003, 12:16
Verwijderd
Ik vond het wel een mooie film, erg apart.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 10-11-2003 @ 10:47:
Volgens Chinees geloof kun je als je genoeg chi hebt echt zo vliegen, dus zo vreemd was het niet. Gewoon een zeer mooi sprookje.
Waarom kent niemand BWWH toch!?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:15
100% Niek
100% Niek is offline
Begrijp niet waarom iedereen hem zo leuk vond
Dat gevecht was wel leuk... maar de rest van de film
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 09:07
Optima
Optima is offline
het einde is betoverend...

De hele wereld waarin het zich afspoeelt is gewoon zo ontzettend mooi, avontuurlijk en exotisch, echt een fantastische film...

ik heb btw meerdere keren moeten huilen, toen die man mu lai nogiets doodging, en toen dat meisje van de brug afsprong...aah
Oud 29-11-2003, 09:08
Optima
Optima is offline
Citaat:
Type schreef op 09-11-2003 @ 14:42:
Ik vond het op sommige punten een beetje slappe 'vliegende chinezen' actie, en dat was lachwekkend.
maar chinezen kunnen het hebben
vliegende euopeanen, DAT slaat alles.
Oud 29-11-2003, 10:30
G.T.C.
G.T.C. is offline
hmmm, sja.....ik ben meerdere keren in slaap gevallen tijdens de film
Waarschijnlijk een teken dat ie wel heel erg lang duurde als ik zelfs MEERDERE keren in slaap ben gevallen. Maar de stukjes die ik mee heb gekregen vond ik wel heel gaaf. Het zag er wel heel mooi uit en alles. Ik vond het wel wat hebben.

En aan die vliegende mensen kon ik me ook niet zo storen hoor. De eerste keer had ik wel zoiets van, wow wat krijgen we nou weer . Maar jah, daar is het toch ook gewoon helemaal de film voor. Ik vond het wel cool gedaan.

Volgende keer zal ik wakker proberen te blijven om te kijken of het verhaal ook nog wat is
Oud 29-11-2003, 13:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Pay Per View schreef op 09-11-2003 @ 12:31:
en bij CTHD was het vliegen debiel omdat het vliegen onrealistisch was en de rest van de film helemaal niet...
Binnen het in Japan bekende geloof waar de film van uit gaat is het heel realistisch. Als je maar genoeg chi hebt kun je vliegen, dat is daar algemeen bekend.
Oud 29-11-2003, 13:41
Type
Type is offline
Citaat:
Optima schreef op 29-11-2003 @ 10:08:
maar chinezen kunnen het hebben
vliegende euopeanen, DAT slaat alles.
Daar heb je dan wel weer helemaal gelijk in...
Hoewel Keanu Reeves het van mij ook wel mag

Ik heb me trouwens wel weer de hele film zitten storen aan het Chinees.
Wat is dat een verschrikkelijke taal zeg... Ieuw.
Oud 29-11-2003, 14:23
aniki
aniki is offline
ik heb al al vaker gezien hiervoor, dus ik had hem gisteren niet gekeken.
had ik geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 14:25
aniki
aniki is offline
Citaat:
Type schreef op 29-11-2003 @ 14:41:
Ik heb me trouwens wel weer de hele film zitten storen aan het Chinees.
Wat is dat een verschrikkelijke taal zeg... Ieuw.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 14:33
Verwijderd
ik vond hem echt ontzettend tegenvallen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 15:18
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Toffe film , snelle acties, onverwachte dingen, mooi verhaal, alleen zagen die vlieg scenes er een beetje uit zoals wij bij de klimwand een keer deden (gewoon met klimgordel aan een touw van de ene wand naar de ander toe "zweven" )

Oud 29-11-2003, 16:45
wissie
wissie is offline
Ik heb 'm opgenomen, ik denk dat ik 'm morgen ga zien
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:20
Type
Type is offline
Citaat:
aniki schreef op 29-11-2003 @ 15:25:
nee serieus, echt erg...

Kijk, ik vergelijk het dan weer meteen met japans, en dan moet ik zeggen dat ik dat toch veel liever hoor dan dat verschrikkelijke chinese gehakketak...
Oud 29-11-2003, 17:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 18-11-2003 @ 13:37:
Waarom kent niemand BWWH toch!?
Heeel veel mensen kennen die film, hij is alleen niet zo goed als CTHD. Geen enkele martial arts film, trouwens.
Oud 29-11-2003, 18:24
Briseïs
Briseïs is offline
Ben ik nou de enige die die vliegscenes juist verschrikkelijk mooi vond?
Oud 29-11-2003, 19:35
Dolby Surreal
Dolby Surreal is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 29-11-2003 @ 19:24:
Ben ik nou de enige die die vliegscenes juist verschrikkelijk mooi vond?
*zwaai* hoe onrealistisch en nep ze misschien ook waren, ik vond het wel een extra dimensie aan de film geven.
prachtige vechtscene's ook.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 00:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dolby Surreal schreef op 29-11-2003 @ 20:35:
*zwaai* hoe onrealistisch en nep ze misschien ook waren, ik vond het wel een extra dimensie aan de film geven.
prachtige vechtscene's ook.
Wat was er dan onrealistisch aan? Wou je soms beweren dat je weet hoe een mensenlichaam zich manoeuvreert als het zonder touw door de lucht zweeft? Ik bedoel, hoe kunnen jullie nou weten dat het er nep uitziet, er vliegen in het dagelijks leven namelijk niet elke dag mensen als een vogeltje over straat.
Oud 30-11-2003, 00:51
Verwijderd
Op zich is het niet echt moeilijk in te schatten hoe zwaartekracht werkt...stel dát het mogelijk was, dan sprongen ze niet zo gewichtloos van dakgoot naar dakgoot.
maarja, dat even terzijde.. =)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-11-2003 @ 18:54:
Heeel veel mensen kennen die film, hij is alleen niet zo goed als CTHD. Geen enkele martial arts film, trouwens.
Kom nou, zo spectaculair "martial arts" is CTHD ook niet. BWWH straalt veel meer magie, charme en sfeer uit dan CTHD.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 00:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 30-11-2003 @ 01:51:
Op zich is het niet echt moeilijk in te schatten hoe zwaartekracht werkt...stel dát het mogelijk was, dan sprongen ze niet zo gewichtloos van dakgoot naar dakgoot.
maarja, dat even terzijde.. =)
Aha, dus je vind het eerder onrealistisch DAT ze gewichloos kunnen vliegen en dus niet dat het er nep uitziet? Gewichtloosheid was namelijk het idee achter deze scenes, net als in alle andere soortgelijke martial arts films. Dat het niet strookt met de werkelijkheid snappen de aziaten natuurlijk ook wel.
Oud 30-11-2003, 01:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 30-11-2003 @ 01:51:
Kom nou, zo spectaculair "martial arts" is CTHD ook niet. BWWH straalt veel meer magie, charme en sfeer uit dan CTHD.
Bride is een goede film, maar het mist de sprookjesachtige cinematografie, het poetische script en het hoge niveau van regie en acteerwerk die CTHD onderscheiden van alle anderen. En ik vind dat de film juist meer charme en magie heeft(zonder echt letterlijk magisch te worden) dan Bride.
Oud 30-11-2003, 01:06
Verwijderd
Nouja, ik spreek niet voor mezelf, maar ik kan me voorstellen dat het er te onrealistisch uitziet...gewoon onnatuurlijk. Dat ze het zo bedoelen vind ik zelf wel duidelijk, ik heb er ook geen moeite mee verder. Wat dat betreft moet je de film nemen zoals hij wordt bedoeld. Je moet er alleen van houden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 01:30
Verwijderd
Ik vond het onrealistische aan dat gewichtloze springen dat ze zich niet altijd duidelijk afzetten om te springen. Als ze dat wél of zichtbaarder hadden laten zien, was het al wat beter te pruimen geweest.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-11-2003 @ 02:04:
Bride is een goede film, maar het mist de sprookjesachtige cinematografie, het poetische script en het hoge niveau van regie en acteerwerk die CTHD onderscheiden van alle anderen. En ik vind dat de film juist meer charme en magie heeft(zonder echt letterlijk magisch te worden) dan Bride.
Ik vind de cinematografie zeker zo goed in de Bride als in CTHD. Hoe kun je het script van CTHD poëtischer vinden dan de Bride? For fuck's sake, ik zou bijna gaan denken dat je de film niet eens gezien hebt. Het hele totaalplaatje van de Bride is veel meeslepender, pakkender en betoverender dan CTHD; alleen al de decors zijn zoveel beter dan in CTHD. Nergens is 't acteerwerk onnatuurlijk, en bij tijd en wijle zelfs erg goed. De scène dat de Bride zich aan het wassen is in die poel straalt zóveel klasse, aandacht en magie uit.. Tijdens het kijken wilde ik bijna de DVD-speler even pauseren om te kunnen genieten van het plaatje -- en dat had ik zelfs meerdere momenten in de film. Dat gevoel bekroop mij nooit met CTHD die wel goed is, maar niet zo goed als de Bride.

Maar goed, hier gaan we nooit uitkomen.. Agree to disagree dan maar?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 22:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 30-11-2003 @ 22:54:
Ik vind de cinematografie zeker zo goed in de Bride als in CTHD. Hoe kun je het script van CTHD poëtischer vinden dan de Bride? For fuck's sake, ik zou bijna gaan denken dat je de film niet eens gezien hebt. Het hele totaalplaatje van de Bride is veel meeslepender, pakkender en betoverender dan CTHD; alleen al de decors zijn zoveel beter dan in CTHD. Nergens is 't acteerwerk onnatuurlijk, en bij tijd en wijle zelfs erg goed. De scène dat de Bride zich aan het wassen is in die poel straalt zóveel klasse, aandacht en magie uit.. Tijdens het kijken wilde ik bijna de DVD-speler even pauseren om te kunnen genieten van het plaatje -- en dat had ik zelfs meerdere momenten in de film. Dat gevoel bekroop mij nooit met CTHD die wel goed is, maar niet zo goed als de Bride.

Maar goed, hier gaan we nooit uitkomen.. Agree to disagree dan maar?
Omdat je vast wel kunt raden dat ik het er niet mee eens ben, hou ik wijselijk mijn mond
Reageren

Regels voor berichten