Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Laat ik beginnen met mierenneuken, dan hebben we dat in elk geval gehad: "los van jou hand", volgens mij moet het "jouw hand" zijn. Da's het enige
![]() Inhoudelijk: allereerst: heel goed!! Heeeel goed! Concreet, eerlijk, eenvoudig. Dan even iets waar je misschien aan kunt werken: je hebt de neiging om dingen in andere woorden te herhalen, hopend dat het dan sterker overkomt. Ik noem twee voorbeelden: De laatste tree gemist misstap gemaakt. De eerste regel is echt voldoende; die misstap kan de lezer zelf invullen. zodat ik weer dans,spring en lach. Twee keer herhaald zelfs. Eén van de drie is genoeg, of één heel andere term die het samenvat. Persoonlijk vind ik dit wat te zoetjes en voorspelbaar. Wat ik bedoel: je kunt veel zuiniger zijn met woorden. Mijn tip: maak je gedicht compacter, bondiger. De helft van wat er nu staat, hoeft er niet te staan, omdat het vanzelf naar voren komt als ik die andere helft lees. Ik vind dat je veel vordering maakt, alleen al door je los te maken van rijmen. Je ziet het heel sterk in de laatste strofe: je verwoordt daar heel concreet hoe je het bedoelt, je hoeft geen moeite te doen om een rijmend woord te verzinnen en dan ook nog eens een zin te bedenken waarin dat woord voorkomt. Ten slotte zet je in de laatste strofe een rakend beeld neer, het zelf leren lopen. Heel mooi.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik vind het zo echt een mooi gedicht! Je kunt het! ![]()
|
Ik vind de tweede versie wel beter, maar ik mis toch een beetje de samenhang in je gedicht; ik vind de woorden wat te ver gezocht, en de rijm wat te gedwongen. Het leest soms wat moeizaam, met name in de eerste en tweede strofe. Ook is het een beetje rommelig heb ik het idee; je veranderd vaak van toon. De laatste strofe vind ik wel erg mooi, ook je woordgebruik spreekt me aan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
De juiste hulp voor je problemen zoeken op social media Suzanmb | 2 | 12-11-2013 09:17 | |
Algemene schoolzaken |
Britse Masters Student uit Oxford gebruikt jullie hulp voor enquete/ bod EN hulp PeterHughesOBU | 8 | 05-06-2011 14:05 | |
Psychologie |
Hulp zoeken/sociale angst Verwijderd | 2 | 07-08-2008 17:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
India weigert Nederlandse hulp aan kastelozen Verwijderd | 56 | 08-02-2005 13:41 | |
Psychologie |
Ervaringen; heb jij hulp (gehad)/zou je hulp willen hebben? Quiana | 50 | 14-11-2004 20:29 | |
Psychologie |
petitie: hulp op maat (lees allen) Verwijderd | 7 | 14-05-2002 20:52 |