Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2003, 17:43
Verwijderd
roken is stoer, maar niet als je astma hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2003, 17:43
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
mensen die roken vin ik dom.... je bent afhankelijk van een sigaret das tog gewoon triest....
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:44
Verwijderd
Het is niet cool. Ik zou er niet aan denken om ooit te gaan roken: misschien het enige voordeel wat het roken van m'n vader heeft Je bent helemaal triest als je het doet om erbij te horen of om stoer te doen. Bovendien vind ik het asociaal: waar gingen de nieuwe campagnes van de overheid ook alweer over...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:45
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 30-11-2003 @ 18:39:
jij stinkt echt wel uit je mond hoor na het roken of poets je na elke sigaret je tanden?
En kauwgom werkt ook niet goed genoeg..
Sorry hoor, maar ik rook ook, krijg nooit van vrienden te horen van "damn..kauwgompje?" Meer reacties van vrienden en klanten op me werk: "wat heb jij mooie witte tanden.."

--> zo dus
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:48
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 18:45:
Sorry hoor, maar ik rook ook, krijg nooit van vrienden te horen van "damn..kauwgompje?" Meer reacties van vrienden en klanten op me werk: "wat heb jij mooie witte tanden.."

--> zo dus
Idd, zo erg stinkt het nou ook weer niet en als je een slok water neemt ruikt het ook al veel minder.
Over die stinkende handen: gelukkig bestaan er water en zeep
Oud 30-11-2003, 17:48
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 30-11-2003 @ 18:44:
Het is niet cool. Ik zou er niet aan denken om ooit te gaan roken: misschien het enige voordeel wat het roken van m'n vader heeft Je bent helemaal triest als je het doet om erbij te horen of om stoer te doen. Bovendien vind ik het asociaal: waar gingen de nieuwe campagnes van de overheid ook alweer over...
Dat van de campagnes gaat dus echt helemaal nergens over..

Net zo als het verhogen van de pakjes sigaretten.. Man kom op zeg.. iedereen beseft wel dat de overheid "schijt aan de gezondheid van de bevolking" heeft en dat het om het geld gaat.. Mensen gaan der echt niet minder van roken.. Juist meer..
K kan net zo geod zeggen: Als die sigaretten blijven stijgen, kan ik steeds minder sigaretten kopen, en om mijn "koopkracht voor sigartten" staande te houden moet ik aan geld zien te komen, als ik niet aan geld kom.. word ik gek en depressief.. DUS is het slecht voor mijn gezondheid dat ze het blijven verhogen!!

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:49
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 30-11-2003 @ 18:48:

Over die stinkende handen: gelukkig bestaan er water en zeep
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:49
Otis
Otis is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 18:45:

--> zo dus
Ik spreek uit eigen ervaring..Ik bied mensen wel regelmatig een kauwgompje aan namelijk
Maar als roker ruik je het misschien zelf niet goed...maar andere ruiken het dus wel.En ja misschien durven je vrienden het wel niet tegen je te zeggen, dat kan ook nog
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:53
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 30-11-2003 @ 18:49:
Ik spreek uit eigen ervaring..Ik bied mensen wel regelmatig een kauwgompje aan namelijk
Maar als roker ruik je het misschien zelf niet goed...maar andere ruiken het dus wel.En ja misschien durven je vrienden het wel niet tegen je te zeggen, dat kan ook nog
Ik rook sinds een jaartje ofzo.. Maar als niet roker merkte ik er ook niet veel van, je ruikt heus wel dat iem heeft gerookt of niet, maar dat valt wel mee, het niet so dat je snel wegrent of een vies gezicht trekt..
En mijn vrienden durven het dus wèl te zeggen

En ow ja, dat over je handen stinken ofzo.. Bullshit, het zijn alleen maar 3 vingers die je gebruikt (wijs-, middelvinger en duim) zeg maar dat je hele hand stinkt omdat het rook zich verspreid ofzo.. Das dan nog steeds één hand, en die kun je netjes wassen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:53
Otis
Otis is offline
om er nog een schepje bovenop te doen

klik

ik ben inderdaad de gefrustreerde ex-roker.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:56
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Ik vind trouwens dat mensen niet moeilijk moeten gaan doen en campagnes enz gaan houden..
Het is MIJN keus om ermee te beginnen of te stoppen.. Het is MIJN geld die ik uitgeef, en het zijn MIJN longen en MIJN gezondheid.. Waar slaat dat op dat er campagnes komen stop met roken?? De een geeft het aan sigaretten, de ander aan een biertje (wordt niet als erg gezien, maar heeft ook zijn gevolgen), en de ander aan tijdschriften ( tijdschriften--> bomen--> milieu--> broeikaseffect etc etc etc..)

Laat ons gewoon..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:57
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 30-11-2003 @ 18:53:
ik ben inderdaad de gefrustreerde ex-roker.
Hehe, . Ik rook zelf ook maar ben ernstig van plan om in ieder geval voor 1 januari 2004 te stoppen. Het stinkt inderdaad, want de rook blijft gewoon overal hangen.
Oud 30-11-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 18:56:

Laat ons gewoon..
zolang je rekening houdt met niet-rokers zoals ik zal ik je laten, maar meestal is dat niet zo...

ontopic: nee, roken is allesbehalve stoer
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:05
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 30-11-2003 @ 18:57:
Hehe, . Ik rook zelf ook maar ben ernstig van plan om in ieder geval voor 1 januari 2004 te stoppen.
Hoezo niet nu? Als je het echt wilt, stop je nu.
Oud 30-11-2003, 18:07
Otis
Otis is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 30-11-2003 @ 19:05:
Hoezo niet nu? Als je het echt wilt, stop je nu.
dat is volgens mij best wel makkelijk gezegd...alhoewel ik wel in 1x ben gestopt.Aan het eind van de zomervakantie.

Sindsdien heb ik nog 2 x een sigaret gerookt Maar heb er nu helemaal geen behoefte meer aan
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:09
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 30-11-2003 @ 19:07:
dat is volgens mij best wel makkelijk gezegd...alhoewel ik wel in 1x ben gestopt.
Ja, maar het is wel zo. Waarom pas 1 januari als je toch wilt stoppen? Dan kan dat net zo goed nu. Het zal dan even moeilijk zijn als nu namelijk.
Oud 30-11-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
freakyGMC schreef op 30-11-2003 @ 19:07:
dat is volgens mij best wel makkelijk gezegd...alhoewel ik wel in 1x ben gestopt.Aan het eind van de zomervakantie.

Sindsdien heb ik nog 2 x een sigaret gerookt Maar heb er nu helemaal geen behoefte meer aan
respect
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:20
rodina
rodina is offline
Je kan roken op 2 manieren doen, stijlvol of heel asociaal. Merendeel rookt asociaal. Maar als je dat stijlvol kan, prima.

lifestyle?
Oud 30-11-2003, 18:20
Verwijderd
95% van mn vrienden rookt trouwens
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:21
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 30-11-2003 @ 19:20:
lifestyle?
toch wel helaas.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:22
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 18:56:
Ik vind trouwens dat mensen niet moeilijk moeten gaan doen en campagnes enz gaan houden..
Het is MIJN keus om ermee te beginnen of te stoppen.. Het is MIJN geld die ik uitgeef, en het zijn MIJN longen en MIJN gezondheid.. Waar slaat dat op dat er campagnes komen stop met roken?? De een geeft het aan sigaretten, de ander aan een biertje (wordt niet als erg gezien, maar heeft ook zijn gevolgen), en de ander aan tijdschriften ( tijdschriften--> bomen--> milieu--> broeikaseffect etc etc etc..)

Laat ons gewoon..
Ja maar als JOUW longen later kanker krijgen worden er wel andere mensen mee opgescheept!!!
En je vervuilt ook de longen van andere mensen.
Oud 30-11-2003, 18:26
Verwijderd
ik heb ongeveer 3,5 jaar gerookt. (ja erg ) en ik ben nu sinds februari gestopt.
Ik had het al wel vaker geprobeerd maar het was nooit langer dan 2 maanden gelukt.
Nu heb ik sinds februari geen sigaret meer aangeraakt (alleen een jointje maar dat telt niet )
En ik ben er trots op.
Roken is dus niet cool, behalve Mait en haar zusje, die zijn wel cool!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:27
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
bugge schreef op 30-11-2003 @ 19:04:
zolang je rekening houdt met niet-rokers zoals ik zal ik je laten, maar meestal is dat niet zo...

ontopic: nee, roken is allesbehalve stoer

Ga ter maar van uit dat ik daar wel rekening mee hou

*is toch echt wel socialer als dat de meeste denken.. *
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:29
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 30-11-2003 @ 19:22:
Ja maar als JOUW longen later kanker krijgen worden er wel andere mensen mee opgescheept!!!
En je vervuilt ook de longen van andere mensen.
Hoezo zijn anderen daarmee opgescheept dan??

Met het laatste ben ik met je eens.. Maar dan moet je ook auto's enz van de wereld vegen..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:34
Otis
Otis is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 19:29:

Met het laatste ben ik met je eens.. Maar dan moet je ook auto's enz van de wereld vegen..
wat dacht je van de ziekenhuis wachtlijsten.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:37
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
Roken is NIET cool.. het kan cool overkomen maar in feite is het gewoon meelopen met de bende...
Ik heb niks tegen mensen die roken, zolang als ze niet in mijn gezicht staan te blazen, maar cool zal ik het nooit vinden!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:39
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 30-11-2003 @ 19:34:
wat dacht je van de ziekenhuis wachtlijsten.
Ziekenhuiswachtlijsten..??
Dus de mensen die daar zitten omdat ze vroeger gerookt hebben/ nog roken omdat ze dat vroeger deden, en zijn ze schuldig??

Nou..SORRY hoor!!

Net of alleen rokers kanker krijgen..

Echt doelloos is dat
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:40
Otis
Otis is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 19:39:
Ziekenhuiswachtlijsten..??
Dus de mensen die daar zitten omdat ze vroeger gerookt hebben/ nog roken omdat ze dat vroeger deden, en zijn ze schuldig??

Nou..SORRY hoor!!

Net of alleen rokers kanker krijgen..

Echt doelloos is dat
Rokers zorgen er eigenlijk zelf voor dat ze longkanker krijgen.
Iemand met borstkanker heeft daar echt nix voor gedaan hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:43
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 30-11-2003 @ 19:40:
Rokers zorgen er eigenlijk zelf voor dat ze longkanker krijgen.
Iemand met borstkanker heeft daar echt nix voor gedaan hoor.
Niet alle "longkankerpatiënten" die daar zitten zitten daar omdat ze "rokers" waren..
Men heeft zowiezo kankercelle zitten.. Die moeten alleen verwekt worden.. HOE en door wat het gebeurd..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:45
Garbage
Garbage is offline
het kan door alles komen, zelfs door brood, chips en ook daar WATER!
zeker wel..
nja da was offtopic..

rokers zijn vaak asociaal met medemensen in de buurt die niet willen dat ze roken
Oud 30-11-2003, 18:47
annetjuh
annetjuh is offline
het is super triest.
je gaat stinken je hele lichaam
en de rook trekt in je kleren.
En dat je d'r ziek van wordt is al een gebruikt argument net als de rest.

Ik rook niet omdat het slecht is voor je en omdat ik zoveel andere slechte dingen erbij doe. Is dat niet bepaald goed voor me.
Ik eet liever een patatje extra. Als ik een hart en vaat ziekten wil.
Oud 30-11-2003, 18:47
Otis
Otis is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 19:43:
Niet alle "longkankerpatiënten" die daar zitten zitten daar omdat ze "rokers" waren..
Men heeft zowiezo kankercelle zitten.. Die moeten alleen verwekt worden.. HOE en door wat het gebeurd..
[nerdmode]

Hoe ontstaat kanker?

Ons lichaam is opgebouwd uit miljarden cellen. Voortdurend worden nieuwe cellen gevormd om te kunnen groeien en om beschadigde en verouderde cellen te vervangen. Cellen ontstaan door middel van celdeling: uit 1 cel ontstaan 2 nieuwe cellen, die zich op hun beurt ook weer delen, etc. De celdeling wordt goed geregeld en gecontroleerd door erfelijk materiaal (DNA) dat in vrijwel elke cel zit.

Tijdens het leven staan onze lichaamscellen bloot aan allerlei schadelijke invloeden. Als er schade optreedt, kan deze meestal worden hersteld. Een cel kan in de loop van de tijd echter onherstelbaar beschadigd raken. Daardoor kan ook het erfelijk materiaal veranderen, met als gevolg dat deling, groei en ontwikkeling van zo’n cel ontregeld raakt. Dit leidt vervolgens tot overmatige celdeling, waardoor een gezwel of tumor ontstaat.

[/nerdmode]

dus: je zorgt er zelf voor, door te roken.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:51
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
*neemt na het lezen van "nerdmode" niet eens de moeite om het allemaal te lezen..*( )

Toch blijf ik bij mijn standpunt.. Je kunt het bijna van alles krijgen.. en er zijn gerust mensen die roken, maar doodgaan zonder kanker te hebben, zonder een ziekte wat veroorzaakt is door het roken..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:54
Otis
Otis is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 19:51:
*neemt na het lezen van "nerdmode" niet eens de moeite om het allemaal te lezen..*( )

Toch blijf ik bij mijn standpunt.. Je kunt het bijna van alles krijgen.. en er zijn gerust mensen die roken, maar doodgaan zonder kanker te hebben, zonder een ziekte wat veroorzaakt is door het roken..
hoe naief
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:56
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
freakyGMC schreef op 30-11-2003 @ 19:54:
hoe naief
jouw mening
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:58
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 19:29:

Je houdt een ziekenhuisbed bezet die ook gebruikt had kunnen worden voor iemand die zichzelf niet bewust naar de kolere had geholpen en waarschijnlijk doe je er ook veel mensen (familie, vrienden e.d.) verdriet.
Oud 30-11-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 19:51:

neem eens een integratiecursus
ik kan nie lezen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:00
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 19:43:
Ja duh, door roken dus Je WEET toch dat dat kankerverwekkend is? Dan doe je het toch wel degelijk bewust? En iemand met borstkanker kan er echt niks aan doen (tenzij het door het roken komt natuurlijk).
Je wilt echt niet weten wat voor lijdensweg longkanker hebben is.
Oud 30-11-2003, 19:01
Droyd
Droyd is offline
Roken cool, niet cool...whatever, ik rook er zelf slechts eentje per week en geniet er van. Ik sta zelfs niet met een sigaret

En dat van de stinkende adem...beetje aanstellerij, aangezien een bek die naar rotte resten geurt altijd een stuk erger is en daar heb ik af en toe jammer genoeg last van ondanks alles wat ik probeer.

Een rookadem kan er vaak niet tegenop.

Alleen begrijp ik dat het voor strikte niet-rokers zeer vervelend kan zijn als iemand in de nabijheid van hun begint te roken, en daar heb ik ook begrip voor.
Oud 30-11-2003, 19:01
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 30-11-2003 @ 19:58:
Je houdt een ziekenhuisbed bezet die ook gebruikt had kunnen worden voor iemand die zichzelf niet bewust naar de kolere had geholpen en waarschijnlijk doe je er ook veel mensen (familie, vrienden e.d.) verdriet.
Zullen we dan afspreken dat voor het geval ik later kanker ofzo oploop dat ik dan geen gezeik bij ziekenhuis ga doen, maar gewoon gelijk zelfmoord ga plegen..??

Mooi zo, zijn we van gezeik af..! Echt IEDEREEN zeikt erover bij mij, misschien WIL ik wel dood.. maar op zo een manier dan?? kan toch..

Echt om gek van te worden!!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:02
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
a new nose schreef op 30-11-2003 @ 20:00:
neem eens een integratiecursus
ik kan nie lezen
*steekt middel vinger op..*

zo goed?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:05
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 20:01:
Zullen we dan afspreken dat voor het geval ik later kanker ofzo oploop dat ik dan geen gezeik bij ziekenhuis ga doen, maar gewoon gelijk zelfmoord ga plegen..??

Mooi zo, zijn we van gezeik af..! Echt IEDEREEN zeikt erover bij mij, misschien WIL ik wel dood.. maar op zo een manier dan?? kan toch..

Echt om gek van te worden!!
Dat is wel makkelijk zo gezegd maar dat doe je toch niet en ondertussen rook je jezelf lekker naar de hel
En als je echt dood zou willen was je allang voor de trein gesprongen, daar ga je niet voor roken.
Oud 30-11-2003, 19:06
Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik vind het not done het is natuurlijk wel handig, als je geen danser bent heb je altijd een excuus om niet mee te gaan!
Het ergste is iemand die rookt die áltijd die lucht met zich mee draagt, daar kan je je aan gaan irriteren.
Oud 30-11-2003, 19:07
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 30-11-2003 @ 20:05:
Dat is wel makkelijk zo gezegd maar dat doe je toch niet en ondertussen rook je jezelf lekker naar de hel
En als je echt dood zou willen was je allang voor de trein gesprongen, daar ga je niet voor roken.
Vraagje..Hoe weet jij of ik dat al wél of níet heb gedaan..?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:09
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 30-11-2003 @ 20:07:
Vraagje..Hoe weet jij of ik dat al wél of níet heb gedaan..?
Als voor de trein springen je eerste poging was zou roken heus niet je tweede zijn.
Oud 30-11-2003, 19:10
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
*vindt dit doelloos en pakt peuken en gaat van forum..*

Dit soort discussies blijven bestaan, ieder voor zich gelijk..

BTW.. Ontopic: Roken is niet cool..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:11
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 30-11-2003 @ 20:09:
Als voor de trein springen je eerste poging was zou roken heus niet je tweede zijn.
Misschien was voor de trein springen me tweede en roken me eerste.. dat weet jij toch niet, schat
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:13
MUTS123
MUTS123 is offline
Wat een loze opmerkingen.
Oud 30-11-2003, 19:16
Brutus
Brutus is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 30-11-2003 @ 17:42:
Ja, rokers stinken. En ze hebben vies haar. En vieze tanden (check Brutus ). En een vieze huid. En vieze longen. Maar die zie je toch niet.
Oud 30-11-2003, 19:21
JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 30-11-2003 @ 20:13:
Wat een loze opmerkingen.
Komt het je niet uit...?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten