Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat met die pil de stap veel en veel te klein wordt om een einde aan het leven te maken. Bij iedere kleine depressie kun je zo ff zo'n pilletje halen. Van een flat of onder een trein springen is nog wel ff een veel grotere stap, vind ik. Dan moet je echt vreselijk wanhopig zijn of meganuchter (maar dat kan volgens mij niet als je depri bent). Maar ik vind dat er wel meer mogelijkheden moeten zijn om een eind aan je leven te maken. Mensen die al bijna hun hele leven depressief zijn en ECHT niet meer willen (dus niet een puberteits-dip), ik vind dat men daar wel wat flexibeler mee om kan springen. Maarja, ik vind het eigenlijk wel heel moeilijk om hier een mening over te vormen. Aan de andere kant vind ik namelijk wel dat een mens zijn eigen leven leeft en dus zelf maar een beetje moet kijken wat hij/zij ermee doet. Het is wel de minst afschuwelijke zelfmoordmanier natuurlijk. Op een koolstofmonooxidevergiftiging na.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Net als ons recht de zwakkere partij in zekere mate beschermt tegen zichzelf, zo moet naar mijn mening de staat zwakkere individuen ook tegen zichzelf beschermen. Van recht naar moraal is hier maar een kleine stap. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mijn mening is dat een persoon zelf moet weten wat hij met zijn lichaam doet, als hij er maar geen andere mensen mee lastigvalt. Als er een strenge controle komt, en dat het gewoon fraude-proof (zo ver mogelijk) waarom niet ?
Natuurlijk is het tegen het geloof in, maar wat als je niet gelooft ? je hebt toch je eigen geloof ? gelovigen moeten toch niet voor de niet-gelovige regels gaan opstellen omdat die voor hun geloof van toepassing is ? Laat iemand die ongeneeselijk ziek is gewoon doodgaan als hij dat zelf wilt. Je mag niet over iemand leven op die manier beslissen En het is altijd beter dan dat je je eigen slagader moet doorsnijden, flink stuk pijnlijker en grote kans dat je geen afscheid kan nemen van je dierbare, en dat je er andere mensen mee lastig valt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga toch zeker niet voor andermans geloof liggen creperen, ik ben daar gek!! |
![]() |
||
Citaat:
en tja het geloof gaat er nou eenmaal om dat ik geloof dat het voor iedereen geld... het is volgens mij niet zo dat de gelovigen naar hun hemel gaan en de ongevoligen niks worden... het is het een of het ander. |
![]() |
|
Ik ben absoluut voor. Want waarom zou iemand tegen zichzelf beschermd moeten worden? Waarom waarde hechten aan een leven dat voor diegene zelf geen waarde heeft? Ik vind dat typisch een voorbeeld van menselijke arrogantie. De absolute waarde van een mensenleven zal nooit door de mens zelf bepaald kunnen worden, dus ik vind dat wij het recht niet hebben om een ander te belemmeren in zijn eigen keuzes aangaande zichzelf. En laten we niet vergeten dat, ondanks onze gezamelijke pretenties en unieke samenlevingsverbanden, de mens nog altijd niets meer is dan een stukje vervangbaar natuur. Dus laten we a.u.b het laatste restje purity dat we nog hebben als mensenras bewaren en de individuen tenminste nog het gevoel van zelfbeschikking gunnen. En ja, dat geldt ook voor jonge mensen.
|
ik en het over de waarde van het leven met Dinalflos eens. De waarde van het leven bepaald die persoon zelf. Verder is iemand tegenzichzelf beschermen onzin, als iemand iets wil moet je hen dat laten doen.
Isa, je mag van mij best geloven wat je wil, maar je mag anderen niks ontnemen omdat jij vind dat zij dat niet verdienen. Wat zou jij ervan zeggen als er een moslim kwam die al jouw varkensvlees uit je huis nam omdat hij vind dat je geen varkenvlees moet eten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
hmmz er is een verschil tussen vinden dat iets een wet moet worden en jouw persoonlijke mening....
Ik zou nooit een pil van drion willen gebruiken (ook om geloofsredenen) Ik weet alleen nog niet of ik vind of dat dan ook meteen de norm moet worden...... In ieder geval moet er goede begeleiding bij komen die er in pincipe op gericht is om het leven van die persoon weer zin te geven....
|||
Citaat:
Citaat:
![]() maar dat is een vergelijking die slaat op stront. ![]() |
![]() |
|
Ik vind dat er alleen in uiterste gevallen euthanasie kan worden gepleegd. Als iemand bijv. ontzettend veel pijn heeft of dat het echt niet mogelijk is om op die manier te leven.
Als je zo'n pil beschikbaar zou stellen aan mensen, zullen ze idd sneller geneigd zijn om zelfmoord te plegen, als je bijv. in een dipje zit of depressief bent. Ik vind dit namelijk geen redenen om zelfmoord te plegen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik denk dat de pil van Drion juist impulsieve zelfmoorden kan voorkomen. Door het stappenprogramma is het namelijk wel zo dat er een tijd overheen gaat, voordat mensen daadwerkelijk zo ver zijn dat ze definitief zelfmoord plegen.
Mensen die een opwelling hebben, zullen misschien de eerste pil innemen, maar hebben dan de tijd om zich te bedenken voordat ze de rest nemen. Daarentegen springen mensen denk ik minder snel in een opwelling voor de trein, maar denken dan toch weer aan die pil. Ik vind het een beetje moeilijk om mijn gedachtengang goed uit te leggen (ben brak), maar ik hoop dat mensen begrijpen wat ik bedoel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik denk dat als de pil 'fases' heeft, dus niet 1 keer 1 pil innemen en meteen dood gaan, en als de Pil van Drion niet zomaar overal te halen is, dus niet zomaar in de winkel, maar met goed overleg, dat het dan wel zou mogen.
Maar volgens mij is het beter om die mensen van het idee af te helpen dat ze dood willen, of ze moeten heel erg leiden... Maar dan kunnen ze ook euthanasie plegen, dat is dan wel allemaal moeilijker en daar gaat meer aan vooraf, maar als ze dat nu eens versoepelen, dat lijkt me beter dan een hele pil te gaan ontwikkelen voor mensen die dood willen. |
![]() |
|
Ik ben absoluut voor. En wel om enkele redenen:
1. De pil van Drion is de absolute vrijheid!! Je kunt nu ook beslissen over levensbeëindiging op een socialere manier. 2. Er zijn minder maatschappelijke gevolgen. Doordat mensen nu inventief te werk moeten om zelfmoord te plegen, zoals voor de trein e.d. trekken zij nog meer mensen de misere in. Een machinist kan bijvoorbeeld geestelijk volledig erdoor in de war raken, of wat dacht je van die conducteur die de resten mag afdekken? Als de pil van drion vrij gegeven wordt, zullen kortom de huidige maatschappelijke kosten van zelfmoord dramatisch dalen!! Echter, toch heb ik enkele kanttekeningen. 1. De pil moet naar mijn idee niet bij de lokale drogist te krijgen zijn. Stel je voor dat het Kruidvat straks een aanbieding ermee gaat doen, zo van: "Vandaag zelfmoord voor maar 2 euro". 2. Bij het verzoeken van de pil dient ook een afspraak gemaakt te worden met een instantie die je kan helpen, misschien besef je daardoor dat je die pil helemaal niet nodig hebt.
|
Als die pil er komt, zou die gratis moeten zijn!
Dit is eigenlijk een afweging van twee allebei slechte zaken. Aan de ene kant dat nu mensen die zelfmoord plegen anderen problemen bezorgen, aan de andere kant dat mensen die nu om voorgemoende situaties te woorkomen geen zelfmoord plegen in de toekomst zo wel zelfmoord zouden plegen. Dat door het verwijderen van de drempel sommige mensen wel zelfmoord plegen die dat nu doen is niet zo'n probleem denk ik. Zij willen zelf graag zelfmoord plegen, dan moeten wij hen dat laten doen. Maar denk je niet dat het voor apothekers ook mentaal schadend kan zijn? Ik denk niet dat ik als apotheker graag iemand die pil zou geven. |
![]() |
|
Ik denk dat de pil van drion het aanlat zelfdodingen juist zal verlagen. Het word natuiurlijk wel makkelijker om zelfmoord te plegen en er zullen mensen zijn die hier onterecht gebruik van maken (mensen met iets psychisch die nog geholpen hadden kunnen worden), maar voor veel mensen word het een stuk makkelijker om verder te gaan met hun leven als ze weten dat er een uitweg is. ze hebben geen last meer van het "en nu is er geen weg meer terug" gevoel, dat ze zouden krijgen als ze bijvoorbeeld op de rand van een gebouw staan. Ik zou het zelf wel prettig vinden om zo'n pil te hebben. Het gaat nu goed met me, maar mocht het ooit een keer fout gaan, weet ik tenminste zeker dat ik niet onnodig hoef te lijden
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het aan goede regels onderworpen wordt, zodat mensen niet te snel naar zo'n pil kunnen grijpen, dan ben ik voor een dergelijke pil.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
µSaai #1331 Verwijderd | 500 | 06-03-2011 17:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
euthanasie? Verwijderd | 50 | 01-02-2005 18:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Levenslange gevangenen en de pil van Drion geen punt. | 21 | 14-04-2003 12:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Euthanasie Cat | 16 | 12-05-2002 10:32 |