Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2003, 21:47
XzeoN
XzeoN is offline
ik vind dat me vriend ook hele mooie dreads heeft. hij gaat ze binnenkort weer bij laten werken.

*maakt notitie dat ze knotty boy moet kopen*

*show*

Oud 27-11-2003, 21:48
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 27-11-2003 @ 22:46:
Zo worden jouwe ook vast wel over een jaartje
ik hoop het ik hoop dát m'n haar dan ook een beetje wilt opschieten met groeien. ik kan echt niet wachten om van die mooie lange dreads te hebben zodat je zo heel gaaf in een knoop kan leggen
Oud 27-11-2003, 21:49
Ramble On
Ramble On is offline
Die zijn idd niet verkeerd!
Oud 27-11-2003, 21:50
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 27-11-2003 @ 22:48:
ik hoop het ik hoop dát m'n haar dan ook een beetje wilt opschieten met groeien. ik kan echt niet wachten om van die mooie lange dreads te hebben zodat je zo heel gaaf in een knoop kan leggen
Ja, ik baal er ook van dat ik ooit mn haar heb kortgewiekt. Mijne zijn echt niet lang Mja, ik ga echt geduld hebben want ik wil echt lange(re) dreads.
Oud 27-11-2003, 21:57
Gadje
Gadje is offline
maakt t wat uit of je dik/dun/veel/weinig haar hebt?
ik heb zo'n vermoeden van wel...
Oud 27-11-2003, 22:01
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Gadje schreef op 27-11-2003 @ 22:57:
Op zich is elk haar te dreaden. Iig krullen en/of droog, stug haar is handiger. Dikte weet ik eigenlijk niet precies maar dik lijkt me beter
Mijn haar was ook niet bepaald dik (zeker niet na het uitkammen van de eerste keer dreads) en toch zien deze er best ok uit.
Oud 28-11-2003, 16:39
iesje
iesje is offline
hai!
iemand enig idee of er ergens in de buurt van deventer een afro kapper/shop of een dread kapper (of íets waar je speciale dread shampoo kan halen) zit?
Oud 28-11-2003, 19:03
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Gadje schreef op 27-11-2003 @ 22:57:
Ja dreads van dik en veel haar is mooier en voller. Logisch.
Als je met dun haar toch dreads neemt, kan je er beter wat neppe bij steken, om het een mooiere bos te maken.
Ik had nogal dun haar, en ik heb tussen m'n echte wat neppe dreads gestoken:
Oud 28-11-2003, 20:15
iesje
iesje is offline
ik heb extreem dun haar, maar had echt geen nep dreads nodig hoor is nu ook een mooie volle bos
Oud 28-11-2003, 20:32
pillbox tales
pillbox tales is offline
jaaa! nepdreads, (shhht) en ze zijn mooi, en zwaaaar

fotootjes komen eraan
Oud 28-11-2003, 23:28
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
iesje schreef op 28-11-2003 @ 21:15:
ik heb extreem dun haar, maar had echt geen nep dreads nodig hoor is nu ook een mooie volle bos
ikwil ook geen nepdreads, maar ook niet dat t zo'n zielig bosje wordt
Oud 29-11-2003, 10:52
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Gadje schreef op 29-11-2003 @ 00:28:
ikwil ook geen nepdreads, maar ook niet dat t zo'n zielig bosje wordt
Ik weet niet hoe lang haar je hebt, maar wat ik doe bij mensen met dun haar, is gewoon wat *dikker * touperen, wordt je haar wel iets korter van ( 5 cm ofzo ) maar dan zijn ze wel dik en dan moet je de uitgroei gewoon dik bijwerken... dus dread over je hoofdhuid in rondjes draaien , dan blijven ze net zo dik, dus niet met elastiekjes werken, daar worden ze dunner van .
Oud 29-11-2003, 16:48
heavinly
heavinly is offline
Misschien stomme vraag, maar is het moelijk voor iemand als ik, die dus niets van dreads afweet, om het bij te houden?

En hoe komt je haar eruit te zien als je het na een jaar / 1,5 eruit haalt (hoe dan ook.. ik weet niet of je het dan eruit kan kammen of dat je haar dan echt kort moet). Of heeft dit te maken met je haar'soort'?
Oud 29-11-2003, 21:35
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
heavinly schreef op 29-11-2003 @ 17:48:
Misschien stomme vraag, maar is het moelijk voor iemand als ik, die dus niets van dreads afweet, om het bij te houden?

En hoe komt je haar eruit te zien als je het na een jaar / 1,5 eruit haalt (hoe dan ook.. ik weet niet of je het dan eruit kan kammen of dat je haar dan echt kort moet). Of heeft dit te maken met je haar'soort'?
ik denk dat het wel te maken heeft met je haarsoort en hoe je dreads waren, heel erg verfilt of niet. Mijn haar is heel erg dun, en toen mijn dreads er (na 6 maanden) uitgehaald werden kwam mijn haar er ontzettend gebroken uit en dat is het nu nog steeds. (maar dat kwam vooral omdat alles aan de bovenkant aan elkaar gegroeid was (niet goed bijgehouden ) en het er dus niet goed uit kon)

Maar bij veel mensen overleeft het haar het wel goed, hoor
Oud 29-11-2003, 22:47
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
weezzz schreef op 29-11-2003 @ 22:35:
ik denk dat het wel te maken heeft met je haarsoort en hoe je dreads waren, heel erg verfilt of niet. Mijn haar is heel erg dun, en toen mijn dreads er (na 6 maanden) uitgehaald werden kwam mijn haar er ontzettend gebroken uit en dat is het nu nog steeds. (maar dat kwam vooral omdat alles aan de bovenkant aan elkaar gegroeid was (niet goed bijgehouden ) en het er dus niet goed uit kon)

Maar bij veel mensen overleeft het haar het wel goed, hoor
Ik heb dus best wel dik haar. Dat zal dan ook wel uitmaken. En na 6 maanden.. heb je 't er dan gewoon uitgekamd? (Ben wel benieuwd hoe 't eruit ziet nu bij jou, ik ken alleen dread-foto's. )
Oud 29-11-2003, 22:49
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Citaat:
heavinly schreef op 29-11-2003 @ 17:48:

Ik heb m'n draden nu bijna 1,5 jaar en ik weet wel bijna zeker dat ik ze er niet kan uitkammen. Het is echt goed ingeklit en ook al zou het lukken dan zou ik heel weinig haar overhouden. Bij mij zou het dus wel kort moeten..
Oud 29-11-2003, 22:55
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Dreadkraaltje* schreef op 29-11-2003 @ 23:49:
Ik heb m'n draden nu bijna 1,5 jaar en ik weet wel bijna zeker dat ik ze er niet kan uitkammen. Het is echt goed ingeklit en ook al zou het lukken dan zou ik heel weinig haar overhouden. Bij mij zou het dus wel kort moeten..
En daar heb ik dus weinig zin in. :\ Ik geloof dat dat 't enige is wat me tegenhoudt om dreads te nemen. En hoe kort zou kort zijn eigenlijk..?
Oud 29-11-2003, 23:00
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Ligt eraan, als je het er gewoon af knipt dan is het ongeveer (bij mij dan) 2 cm lang Maar ik denk dat, als ik het van plan zou zijn om het eraf te knippen, ik het eerst een stuk zou laten uitgroeien; dat kun je dan doen door goed erop te letten dat het zo min mogelijk gaat klitten bij de uitgroei. Het bijhouden met een kammetje ofzo..
Oud 29-11-2003, 23:12
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Dreadkraaltje* schreef op 30-11-2003 @ 00:00:
Ligt eraan, als je het er gewoon af knipt dan is het ongeveer (bij mij dan) 2 cm lang Maar ik denk dat, als ik het van plan zou zijn om het eraf te knippen, ik het eerst een stuk zou laten uitgroeien; dat kun je dan doen door goed erop te letten dat het zo min mogelijk gaat klitten bij de uitgroei. Het bijhouden met een kammetje ofzo..
Ohja. Da's ook zo. Maar voglens mij kan je 't dan nog niet heel lang laten worden voor je 't eruit haalt. Wow ik zie me al rondlopen met 10cm lang haar.
Oud 29-11-2003, 23:15
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Citaat:
heavinly schreef op 30-11-2003 @ 00:12:
Ohja. Da's ook zo. Maar voglens mij kan je 't dan nog niet heel lang laten worden voor je 't eruit haalt. Wow ik zie me al rondlopen met 10cm lang haar.
Nee, klopt.
Daarom denk ik er ook nog lang niet aan om mijn draden af te knippen... Iewh.
Oud 30-11-2003, 09:04
Ramble On
Ramble On is offline
Je kunt ze ook een stukje laten uitgroeien, dan een stuk afknippen (zodat er nog wel stukken dread inzitten) en die stukken dread dan uitkammen, dan heb je toch niet zulk kort haar.
Dan moet je alleen niet je dreads geknoopt hebben, want dat krijg je er echt niet uitgekamd denk ik.
Volgens mij krijg ik mijne nu al niet meer uitgekamd door al die knopen (en ik heb ze pas een maand).
Vorige keer had ik ze 3 maanden en kreeg ze er vrij makkelijk uitgekamd, mja, die waren ook niet goed geklit.

Na een jaar/1.5 jaar krijg je ze er (zelfs als je niet geknoopt hebt) niet meer uitgekamd denk ik en anders hou je echt geen haar meer over. Maar dat moet je maar aan Firefly vragen, die had ze er geloof ik na een jaar toch uitgekamd.
Oud 30-11-2003, 12:26
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 30-11-2003 @ 10:04:
Je kunt ze ook een stukje laten uitgroeien, dan een stuk afknippen (zodat er nog wel stukken dread inzitten) en die stukken dread dan uitkammen, dan heb je toch niet zulk kort haar.
Dan moet je alleen niet je dreads geknoopt hebben, want dat krijg je er echt niet uitgekamd denk ik.
Volgens mij krijg ik mijne nu al niet meer uitgekamd door al die knopen (en ik heb ze pas een maand).
Vorige keer had ik ze 3 maanden en kreeg ze er vrij makkelijk uitgekamd, mja, die waren ook niet goed geklit.

Na een jaar/1.5 jaar krijg je ze er (zelfs als je niet geknoopt hebt) niet meer uitgekamd denk ik en anders hou je echt geen haar meer over. Maar dat moet je maar aan Firefly vragen, die had ze er geloof ik na een jaar toch uitgekamd.
Hoe oud je dreads ook zijn, de uitgroei blijft jong, en dus ook op zekere hoogte nog uitkambaar. Denk ik.
Oud 30-11-2003, 12:35
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 30-11-2003 @ 13:26:
Hoe oud je dreads ook zijn, de uitgroei blijft jong, en dus ook op zekere hoogte nog uitkambaar. Denk ik.
Ja, maar ik had het over als je wat langer haar wilt houden dan tot de uitgroei afknippen. Dus die stukken dread die dan nog onder de uitgroei zitten uitkammen.
Oud 30-11-2003, 13:09
heavinly
heavinly is offline
En over 't bijhouden.. is dat moeilijk? Onhandig? Weet ik 't?
Oud 30-11-2003, 13:28
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Bijhouden is niet moeilijk of wat dan ook. Het vergt echter wel tijd. In den beginne moet je het regelmatig waxen en indraaien enz. Maar naarmate de tijd vordert hoef je het minder te waxen, je moet het alleen wel bijhouden bij de uitgroei maar dat is allemaal te doen. Zeer goede site met tips:
dreadhead snottie
Oud 30-11-2003, 18:01
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 30-11-2003 @ 13:35:
Ja, maar ik had het over als je wat langer haar wilt houden dan tot de uitgroei afknippen. Dus die stukken dread die dan nog onder de uitgroei zitten uitkammen.
Max cavalera, van Sepultura had 6 jaar dreads, en die heeft ze ook helemaal uitgekamt.
Oud 30-11-2003, 18:07
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
drezzz schreef op 30-11-2003 @ 19:01:
Max cavalera, van Sepultura had 6 jaar dreads, en die heeft ze ook helemaal uitgekamt.
Hoeveel haar heeft ie nu nog op zn hoofd?
Oud 30-11-2003, 18:15
mypinkpumps
mypinkpumps is offline
Citaat:
drezzz schreef op 30-11-2003 @ 19:01:

Ik kan het me echt niet voorstellen dat ik nu mijn dreads zou kunnen uitkammen, na 1,5 jaar, laat staan na 6 jaar.
Oud 30-11-2003, 19:00
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Dreadkraaltje* schreef op 30-11-2003 @ 19:15:

Ik kan het me echt niet voorstellen dat ik nu mijn dreads zou kunnen uitkammen, na 1,5 jaar, laat staan na 6 jaar.
Me neither.
Oud 30-11-2003, 20:52
the exploding boy
Citaat:
Dreadkraaltje* schreef op 30-11-2003 @ 19:15:

ik heb ze ook na 2 jaar uitgekamd. Is wel moeite, maar lukte wel hoor.
Oud 30-11-2003, 21:21
mypinkpumps
mypinkpumps is offline

En hield je nog wel een redelijke bos over?
Oud 30-11-2003, 21:40
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 30-11-2003 @ 21:52:
ik heb ze ook na 2 jaar uitgekamd. Is wel moeite, maar lukte wel hoor.
Dan heb je of heel goed je best gedaan met uitkammen, of je dreads waren heel erg slecht
Oud 30-11-2003, 22:13
the exploding boy
Citaat:
dreadmanneke schreef op 30-11-2003 @ 22:40:
Dan heb je of heel goed je best gedaan met uitkammen, of je dreads waren heel erg slecht
Ik heb er een maand over gedaan alles eruit te krijgen. En wel 15 cm ofzo eraf geknipt, maar ze waren toen heel lang.

en aan dreadkraaltje; er viel wel veel haar uit, maar alles waar geen permanentvloeistof had ingezeten, was na een week of 2 weer helemaal opgeleefd zeg maar, wel met vele haarkuren en cremespoeling. het is namelijk de eerste rijd erna nogal dof en broos je haar.
Oud 01-12-2003, 10:43
drezzz
drezzz is offline
naja, kijk zelf:

Max voor:

en na:
Oud 01-12-2003, 17:20
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 30-11-2003 @ 23:13:
Ik heb er een maand over gedaan alles eruit te krijgen. En wel 15 cm ofzo eraf geknipt, maar ze waren toen heel lang.
Een maand? My god.. En hoe lang was je haar toen je 't eruit had gehaald? (Ik neem tenminste aan dat je met die 15cm de onderkant bedoelt.)
Oud 01-12-2003, 17:36
the exploding boy
Citaat:
heavinly schreef op 01-12-2003 @ 18:20:
Een maand? My god.. En hoe lang was je haar toen je 't eruit had gehaald? (Ik neem tenminste aan dat je met die 15cm de onderkant bedoelt.)
toen mijn dreads eruit waren was het nog tot over mijn schouders een heel stuk . onderste deel wel beetje pluizig etc. maar het was allemaal uitgroei zeg maar, dus er zat geen permanentvloeistof in, en dan valt je haar wel te redden. bij mij dan. ik heb daarna weer dreads gehad, maar toen maar 6 maanden, maar die heb ik ook weeer helemaal uitgekamd, die waren toen tot op mijn schouders.
het is wel een gedoe hoor. nu heb ik ze weer een maand of 5 en nu laat ik ze mooi eerst helemaal lang groeien en dan knip ik er een stuk vanaf dat ik ze niet meer zoveel hoef uit te kammen, 3 keer is wel erg veel
Oud 02-12-2003, 15:08
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 01-12-2003 @ 23:58:
Vanavond een nieuwe poging gedaan om de uitgroei bij te werken en nu ook elastiekjes tegen mijn hoofhuid aanzitten zeg maar. Opzich zitten ze wel mooi nu, je ziet perfect de vakjes enzo, maar ze trekken wel heel erg Nou ja, voor het goede doel zullen we maar denken
Losser doen!!
Ik had bij twee dreads ook de elastiekjes heel strak gedaan na het uitgroei bijwerken omdat ik dat mooier vond staan, toen deed het ook erg pijn en zaten er bij die dreads allemaal rode bultjes op mn hoofdhuid. Nu ik die elastiekjes weer losser heb gedaan zijn die bultjes langzaam aan het verdwijnen en doet het geen pijn meer.
Oud 02-12-2003, 15:21
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 02-12-2003 @ 16:08:
Losser doen!!
Ik had bij twee dreads ook de elastiekjes heel strak gedaan na het uitgroei bijwerken omdat ik dat mooier vond staan, toen deed het ook erg pijn en zaten er bij die dreads allemaal rode bultjes op mn hoofdhuid. Nu ik die elastiekjes weer losser heb gedaan zijn die bultjes langzaam aan het verdwijnen en doet het geen pijn meer.
kan idd wel heel erg gaan irriteren ja die strakke stiekjes. had ik ook een keer gedaan en mn hoofdhuid deed twee dagen pijn
Oud 02-12-2003, 23:00
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
iesje schreef op 28-11-2003 @ 17:39:
hai!
iemand enig idee of er ergens in de buurt van deventer een afro kapper/shop of een dread kapper (of íets waar je speciale dread shampoo kan halen) zit?

Jup, in Deventer zit een afro-shop
Oud 03-12-2003, 08:54
Verwijderd
Iemand een idee of er in EIndhoven zo'n afro kapper zit?
Of iig waar ze van die goedkope kleine elastiekjes hebben?
Er zat er eerst wel een bij de woenselse markt. maar die is weg..
Oud 03-12-2003, 09:23
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
********** schreef op 03-12-2003 @ 09:54:
Iemand een idee of er in EIndhoven zo'n afro kapper zit?
Of iig waar ze van die goedkope kleine elastiekjes hebben?
Er zat er eerst wel een bij de woenselse markt. maar die is weg..
die goedkope kleine elastiekjes kun je kopen bij de kruitvat & je kunt bijv ook paardenelastieken kopen in de dierenwinkel./ die heb ik nu ook in me haar zitten.
Oud 03-12-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
XzeoN schreef op 03-12-2003 @ 10:23:
die goedkope kleine elastiekjes kun je kopen bij de kruitvat & je kunt bijv ook paardenelastieken kopen in de dierenwinkel./ die heb ik nu ook in me haar zitten.
Die elastiekjes zijn niet goedkoop..
Krijg je net 20 elastiekjes voor 1.50
Das niet goedkoop..

Die paardenelastiekjes zijn te groot :/
Oud 03-12-2003, 12:32
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
********** schreef op 03-12-2003 @ 12:13:
Das niet goedkoop..

nou. hm. dan ga ik toch maar eens op onderzoek uit. hebben ze niks bij dreadlocks.nl?
Oud 03-12-2003, 13:06
the exploding boy
Citaat:
********** schreef op 03-12-2003 @ 12:13:
Das niet goedkoop..

Hoeveel zou je er nodig hebben? ik gebruik 2 pakjes, ongeveer, en met die elastiekjes doe ik maaanden, want ik verplaats ze gewoon steeds, na een week of 2. scheelt geld en deuken in mn dreads.
Oud 03-12-2003, 17:42
iesje
iesje is offline
Citaat:
Firefly schreef op 03-12-2003 @ 00:00:
Jup, in Deventer zit een afro-shop
waaarr??
vertel vertel vertel vertel!!!
Oud 03-12-2003, 19:10
Ramble On
Ramble On is offline
Weet iemand iets tegen de jeuk (een of ander spul ofzo)? Ik heb mn dreads nu langer dan 5 weken en was ze elke week maar zelfs op de dag dat ik ze gewassen heb jeukt mn hoofdhuid nog
Oud 03-12-2003, 21:02
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 03-12-2003 @ 20:10:
Weet iemand iets tegen de jeuk (een of ander spul ofzo)? Ik heb mn dreads nu langer dan 5 weken en was ze elke week maar zelfs op de dag dat ik ze gewassen heb jeukt mn hoofdhuid nog
waarom was je ze zo vaak als je ze nog maar net 5 weken hebt. Nergens voor nodig. Nu zal je hoofdhuid des te meer vet aanmaken ergo> meer jeuk.
Gewoon rustiger aan doen met t wassen, en als je echt niet meer tegen de jeuk kunt dan kan je lets dread spray gebruiken, en dan dan alleen op je hoofdhuid spuiten, hielp bij mij en het ruikt lekker.
succes
Oud 03-12-2003, 22:19
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 03-12-2003 @ 22:02:
waarom was je ze zo vaak als je ze nog maar net 5 weken hebt. Nergens voor nodig. Nu zal je hoofdhuid des te meer vet aanmaken ergo> meer jeuk.
Gewoon rustiger aan doen met t wassen, en als je echt niet meer tegen de jeuk kunt dan kan je lets dread spray gebruiken, en dan dan alleen op je hoofdhuid spuiten, hielp bij mij en het ruikt lekker.
succes
Ik was het 'zo vaak' omdat het anders stinkt (de dag nadat ik uitgeweest ben stinkt het heel erg naar rook enzo).
Maar ik zal die lets dread spray wel eens proberen
Oud 03-12-2003, 23:32
Verwijderd
Ik hoor wel vaker mensen klagen over jeuk,
maar ik heb nooit jeuk en heb ze in 6 weken niet echt gewassen (beetje met water en washandje)..
Oud 04-12-2003, 13:36
cornershop
cornershop is offline
in het begin is het wel normaal dat je jeuk hebt, maar je hoofdhuid moet gewoon even wennen dat je het niet meer zo vaak wast, gewoon geduld hebben

Regels voor berichten