Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2001, 20:29
Tampert
Tampert is offline
Ik zoek een goede gebruiksaanwijzing van Cabri, want het zakt allemaal een beetje weg bij me...
Oud 23-04-2001, 14:03
mif
mif is offline
De gebruiksaanwijzing staat achterin het meetkundeboek van Moderne Wiskunde (b2 deel2 ofzo). Maar als je op F1 drukt, komt er onder in beeld steeds te staan wat je moet doen. Als je bijvoorbeeld op "hoek meten" hebt gedrukt in het menu, staat daar kies 3 punten met het hoekpunt van de te meten hoek in het midden o.i.d. Aan de helpfunctie heb je 10 keer meer dan aan de gebruiksaanwijzing in het boek. Als de specifieke vragen hebt, kan ik je misschien wel helpen.
Oud 23-04-2001, 15:07
Tampert
Tampert is offline
eehm... nou ik wil eigenlijk een lijn trekken met een bepaalde lengte, maar als ik meet lengte doe en dan de lijn verschuif haalt hij die lengte niet precies. Het enbige wat ik dan kan doen is met animatie klooien... Dit moet toch makkeliuker kunne?

Kun je een tekening ook exporteten naar een plaatje met iets anders dan Printscreen?
Oud 25-04-2001, 19:41
mif
mif is offline
Dat is wel de enige manier ben ik bang. De gebruiksaanwijzing van Cabri zegt er ook niets over. Ik heb datzelfde probleem vaak als ik een hoek wil tekenen van een bepaalde grootte. Meestal meet ik hem en verschuif ik net zo lang tot hij de gewenste waarde heeft. Maar ik ben het met je eens, dat is eigenlijk geen goede oplossing.
Oud 25-04-2001, 19:57
Meggie
Meggie is offline
Dat lijnstuk kun je precies laten tekenen.
Zet een punt neer, typ met "wijzig getallen" een getal in en neem dan de optie "maat overbrengen". Klik t getal aan en dan het punt en voila.

Met die tekening weet ik niet precies wat je bedoeld, maar als ik een tekening selecteer in cabri kan ik die in word (enzo) plakken en dan heb ik m als plaatje.

Hoe dat met die hoeken moet weet ik helaas ook niet.... zonde

Met citaat reageren
Oud 25-04-2001, 20:18
Meggie
Meggie is offline
Ow wacht dat met die hoeken gaat wel.

Teken een lijn en typ een hoek (dit doe je door weer de optie "wijzig getallen" te kiezen en als je in dat schermpje zit op ctrl+u te duwen. Dan kun je de eenheid graden selecteren).
Goed, dan kies je de optie "draaiing", selecteer je t lijnstuk en dan de hoek en klaar.

Sorry als t wat kinderachtig is uitgelegd maar beter te duidelijk als niet toch?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 16:40
mif
mif is offline
Citaat:
Meggie schreef:
Ow wacht dat met die hoeken gaat wel.

Teken een lijn en typ een hoek (dit doe je door weer de optie "wijzig getallen" te kiezen en als je in dat schermpje zit op ctrl+u te duwen. Dan kun je de eenheid graden selecteren).
Goed, dan kies je de optie "draaiing", selecteer je t lijnstuk en dan de hoek en klaar.

Sorry als t wat kinderachtig is uitgelegd maar beter te duidelijk als niet toch?
Heel erg bedankt! Maar uhmz... dat met knippen en plakken wil toch niet in Cabri??
Oud 26-04-2001, 17:03
Cybernon
Cybernon is offline
Een tekening selecteren en in een ander document plaatsen:

Voor zover ik er iets van ken moet je in je werkblak op de pijl klikken. Daarna selecteer je je tekening. (je krijgt een kader rond de tekening in stippellijn) Dan druk je ctrl-c dan ga je naar ej word documetn en doet ctrl-v en dan staat normaal gezien je tekening in word.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten