Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 19:43
biep
biep is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 02-11-2003 @ 20:24:
Het is niet meer dan vanzelfsprekend dat strafcorner wijst op de merkwaardige inconsistentie van de gemiddelde Nederlander ten aanzien van dieren.
ieder zo zijn eigen hobby's.
De één houdt zich 24/7 bezig met nertsen bevrijden, veganist zijn en de AFA steunen.
De ander heeft al een druk genoeg leven met werken, naar school gaan, hw maken even ontspannen etc. en heeft geen zin/tijd om 24/7 na te denken over zulke dingen.
Betekent niet dat ik het niet met het eerste eens ben, en ik weet ook wel hoe het er aan toe gaat etc. maar ik heb geen zin/tijd om mij daar 24/7 mee bezig te houden of voor in te zetten.
Heel leuk/goed dat jullie dat wel doen, maar je hoeft het ons niet te verwijten als wij ons daar niet zoveel mee bezighouden.
Oud 02-11-2003, 19:47
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 02-11-2003 @ 20:39:
Niet per se, het is namelijk totaal overbodig geworden Maar goed het is een beetje tegen dovemans oren praten, daar je toch wel in je eigen bekrompen conservatieve denkbeelden blijft geloven. Gebrek aan inlevingsvermogen... Je hebt er op meerdere fronten last van...
Heel juist. Dat is het exact. Gebrek aan inlevingsvermogen. Een "empathisch deficit". Wie zich immers kan inleven in het varken -zich kan voorstellen hoe het voelt om nooit in staat te zijn de natuurlijke en instinctieve behoeften te bevredigen, en de helse frustratie die daaruit moet voortvloeien- kan niet langer bijdragen aan de instandhouding van het systeem dat het varken zo'n leven opdringt. Daaruit volgt, inderdaad, dat we te doen hebben met een gebrek aan inlevingsvermogen, dat eigenlijk wel pathologisch te noemen is. Om de ernst hiervan in te zien, bedenk dat men degene die ten aanzien van mensen zo'n gebrek in diepgaande mate heeft een psychopaat noemt.
Oud 02-11-2003, 19:49
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
De één houdt zich 24/7 bezig met nertsen bevrijden, veganist zijn en de AFA steunen.
De ander heeft al een druk genoeg leven met werken, naar school gaan, hw maken even ontspannen etc. en heeft geen zin/tijd om 24/7 na te denken over zulke dingen.
Betekent niet dat ik het niet met het eerste eens ben, en ik weet ook wel hoe het er aan toe gaat etc. maar ik heb geen zin/tijd om mij daar 24/7 mee bezig te houden of voor in te zetten.
Heel leuk/goed dat jullie dat wel doen, maar je hoeft het ons niet te verwijten als wij ons daar niet zoveel mee bezighouden.

Wat weet jij alles weer uit zijn verband te trekken zeg , Waar zie jij een van ons verwijten maken tegen mensen die er niet 24/7 me bezig zijn?!? Ikzelf ben er ook niet zo veel mee bezig hoor. Ik maak alleen een opmerking omdat ik enige hypocrisie meen te herkennen...

Laatst gewijzigd op 02-11-2003 om 19:51.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 19:56
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
biep schreef op 02-11-2003 @ 20:43:
Maar liefste, wie heeft het over 24/7? Ik toch bepaald niet. Van belang is slechts dat men -dus jij ook- doet wat redelijkerwijs verwacht mag worden. Je kunt niet van iemand verwachten dat hij zijn hele leven wijdt aan andermans belangen: een ieder moet vrij zijn zijn leven zo te leiden dat hij er plezier in kan vinden. Je kunt wel verwachten dat iemand met de belangen van anderen of andere wezens in zoverre rekening houdt, dat hij -wanneer die belangen in ernstige mate geschonden worden- niet nalaat dat te verrichten wat voor hem een geringe mate van opoffering vraagt en tegelijkertijd een aanmerkelijk groter en gunstig effect zal hebben voor degene of dat wezen wier of wiens belangen geschonden worden. Het komt er dus op neer dat je je eigen geringe belang opoffert om een veel groter belang van een ander veilig te stellen.

Maw: als jij zin hebt om je lekker te ontspannen in de zon op het gras bij het zwembad, is daarmee niet gegeven dat jij -als vlak voor je neus iemand verdrinkt in het zwembad, terwijl jij kunt zwemmen- niet hoeft in te grijpen. Zo ook: als wereldwijd dieren op grove wijze gemaltraiteerd worden, moet je ten minste dat doen te hunnen behoeve wat eenvoudig te doen is: zoals geen vlees eten.
Oud 02-11-2003, 20:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 02-11-2003 @ 20:36:
Dus vlees hoort er ook bij.
Niet perse.

We leven in een omgeving waar het dus niet hoeft.
Zo heb je diersoorten die in het ene gebied plantaardig leven en in de andere vooral zich met vlees/dier voeden.

Wij hebben het dus niet nodig omdat we zonder kunnen.

En als het erbij hoort is het voor ons in minimale hoeveelheden genoeg. We eten echter tig keer zoveel als we nodig hebben.
Oud 07-11-2003, 11:01
AngelLena
AngelLena is offline
Ik ben al 1 paard verloren aan zo'n idioot, door vergiftiging, 2 jaar geleden, en dat overkomt me niet weer!

Afgelopen week weer een merrie in Hoogezand, messteken in haar geslachtdeel... Wat is daar nou voor grappigs aan? Ga elkaar afmaken ofzow, doe iets nuttigs.
Oud 07-11-2003, 12:51
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 26-10-2003 @ 21:26:
Kijk, op dat soort personen moeten ze nou wetenschappelijke tests doen ipv op onschuldige dieren!
Goed idee!

Maar inderdaad dat soort mensen zijn gewoon te ziek voor woorden.. .. wat zou ernou in hun hoofd omgaan? Moord kill kill hak boel?
Oud 07-11-2003, 14:25
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 26-10-2003 @ 21:26:
Bij mij in de regio is er ook zo'n idioot actief geweest....DOODeng. Stak konijnen en cavia hokken met dieren erin in de fik, verminkte allerlei dieren in de wei.........ZO verschrikkelijk. Ik vraag me echt af wat daar zo geweldig leuk aan is en hoe iemand dat uberhaupt KAN, dan moet je toch wel zo ver heen zijn Kijk, op dat soort personen moeten ze nou wetenschappelijke tests doen ipv op onschuldige dieren!

Is dat die lugubere caviamoordenaar in Brabant? Die vreselijke kl**tzak (sorry voor de woorden) heeft honderden cavia's gestolen uit verschillende kinderboerderijen in Brabant. De mooiste verkocht hij aan fokkers en de rest stak hij in brand (vond ie leuk ) of stopte hij in de magnetron ???????? Walgelijk toch??!!
Hij heeft (volgens mij 18 maanden cel gekregen + TBS )
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 14:59
TechXP
TechXP is offline
de caviamoordenaar ja. Hij heeft in totaal 12 maanden en TBS gekregen. Ook veel te weinig. Mag van mij wel gelijk worden aan het doden van mensen.
Oud 07-11-2003, 19:43
kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 07-11-2003 @ 15:59:
de caviamoordenaar ja. Hij heeft in totaal 12 maanden en TBS gekregen. Ook veel te weinig. Mag van mij wel gelijk worden aan het doden van mensen.
Ja die straffen in nederland stellen geen zak voor. Je vermoord je eigen dochter, omdat je denk dat er de duivel in zit en je hoeft maar 4 jaar te zitten en je krijgt tbs. Of je krijgt 18 jaar wegens het vermoorden van een mens en je hoeft er maar 12 jaar van te zitten.
Oud 25-11-2003, 12:51
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 31-10-2003 @ 22:57:
Wat een fokkin hypocriet gedoe toch, wat maakt een paard nou anders dan een koe, kut the crap en word veganist/tariër maar loop niet te emmeren dat alleen paarden zielig zijn. Of haal dat "horse" in "stop horse slaughter" weg...
ik ben niet hypocriet. Een paard is niet anders dan een koe/varken/kip/vis. Alle dieren die (onnodig) afgeslacht worden zijn zielig. Daarom ben ik ook vegetarier.
Maar naar mijn weten gaat dit topic over paardenslacht. Daarom heb ik het nu alleen over paarden.

Maar verder heb je gelijk. Oh wacht, er is geen verder
Oud 06-12-2003, 21:23
grandmommy
grandmommy is offline
sinds ons paard een keer 's nachts uitgebroken is en de straat op is gerend staat ze altijd maar dan ook altijd binnen, en daar kan niemand bij vanuit buiten, mits je heel erg omloopt. zowiezo is zoiets hier nog nooit voorgerkomen, en kan niemand zien dat we d'r hebben (staat achter , beschut enz.) dus ik ben er persoonlijk niet bang voor.
maar ik vind het wel achterlijk dat iemand daar zijn tijd mee verdoet, ga dan punniken ofzo!
Oud 06-12-2003, 21:25
grandmommy
grandmommy is offline
enneh, alopia... is dat niet goran visjnjic? oef.. lekker
Oud 06-12-2003, 21:29
Debje
Debje is offline
Oké...de mensen die dit NIET erg vinden: Als jullie verkracht, vermoord of verbrand worden...vindt ik het NIET erg...
Sorry maar ik wordt hier echt kwaad over...
Ik geef meer om dieren dan om mensen... En dat is mijn eigen keuze...
Maa
Oud 06-12-2003, 21:30
Debje
Debje is offline
Maar HAALLLOOOOOOO als een paard voor vlees geslacht wordt is dat nog geen psychopaat die ook nog eens allerlei enge dingen doet.....................DENK NA!!
Oud 08-12-2003, 13:22
Verwijderd
Stel je niet aan, het is vast een werkloze slachter die een beetje in vorm wil blijven
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 13:43
telluriet
telluriet is offline
Met het oog op Kerst en de daarbij behorende tafelgebruiken en -gewoonten denken sommige mensen gewoon voordelig uit te zijn en slaan alvast de nodige voorraadjes vlees in.
Oud 08-12-2003, 14:21
Verwijderd
Tja, die prijzenoorlog drijft mensen tot gekke daden. Meer wil ik er niet over kwijt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 15:47
Marengo
Marengo is offline
Citaat:
kunamosity schreef op 26-10-2003 @ 18:30:
heeeeelp!! ik doe een oproep aan alle paardengekken...zet aub al je ponys in stal ofzo!!!
ik vind dit echt eng!
ze moeten die man (of vrouw, of meerdere) echt zelf bewerken met een mes!!! (sorry hoor, maar je moet echt niet helemaal 100 zijn als je onschuldige dieren zoiets aandoet)

wat vinden jullie???
wat is hier het rpobleem?! Loop er iemand pony's & paarden af te slachten?! Waar gebeurt dat???!!! Bel de dierenbescherming ofzo!!!! Ik vind dit echt niet normaal hoor!!! heb jij een pony eigenlijk die Surprise heet?
Oud 08-12-2003, 15:55
squat
squat is offline
Ik vind het wel strak eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 16:54
grandmommy
grandmommy is offline
ik kan paardenslachters trouwens geen ongelijk geven in het feit dat paardenvlees heel erg lekker vinden. klinkt misschien een beetje paardonvriendelijk, maar ik vind ze gelijkwaardig aan elk ander vee, en ik moet zeggen dat ik het heel lekker vlees vindt
Oud 08-12-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 02-11-2003 @ 20:39:
Niet per se, het is namelijk totaal overbodig geworden Maar goed het is een beetje tegen dovemans oren praten, daar je toch wel in je eigen bekrompen conservatieve denkbeelden blijft geloven. Gebrek aan inlevingsvermogen... Je hebt er op meerdere fronten last van...
vlees is lekker, en dat vegetarische spul vind ik gewoonweg niet te vreten.
bovendien ben ik geen groenten-eter.

ik heb een gebrek an emoties in het algemeen....telt dat ook?

maar wat betreft zo'n dierenmishandelaar: hoe groot is de kans dat ze mij pakken als ik mijn maat 41 kisten in zijn gezicht plant?
hij kent me niet, motief onbekend, en hoeveel jongens van +/- 1.75 met blond haar en een bril zijn er?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 13:47
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Marengo schreef op 08-12-2003 @ 16:47:
wat is hier het rpobleem?! Loop er iemand pony's & paarden af te slachten?! Waar gebeurt dat???!!! Bel de dierenbescherming ofzo!!!! Ik vind dit echt niet normaal hoor!!! heb jij een pony eigenlijk die Surprise heet?
Net of de dierenbescherming iets tegen z'n figuur kan doen.
Reageren

Regels voor berichten