Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ken dan ook uitstekend m'n weg in OV-Nederland. ![]() We hebben geen auto thuis, vandaar. En ja, er zijn negatieve dingen. Maar meer positieve dan negatieve. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Uiteraard gaat alles wel eens fout, zelfs vertragingen heb ik niet zo heel veel moeite mee (meestal). Maar wat er vandaag gebeurt is is net zomaar een fout. Het is gewoon een misselijke egoïstische actie!
||
![]() |
Citaat:
De kritiek is ook meer bedoelt tegen dat stelletje egoïstische buschauffeurs hier in Groningen. Hopelijk ben je het met me eens dat deze actie niet kan!
|
![]() |
fijn dat we het daarover eens zijn!
En je hebt wel gelijk, de vorm waarin ik mijn kritiek bracht was niet helemaal juist. Maar dat komt omdat ik gewoon ontzettend pissig ben vanwege deze actie. Als ik er beter over na denk, is het inderdaad niet goed om het hele OV zwart te maken. Maar deze actie is en blijft een egoïstische rotstreek!
|
![]() |
Onderstaande tekst komt van www.rtvnoord.nl
Overigens konden buspassagiers de actie van de Arriva-chauffeurs niet erg waarderen. Eén passagier was zelfs zo boos, dat hij van de Grote Markt naar het hoofdkantoor van Arriva aan de Sontweg liep om verhaal te halen. Voor de mensen die niet in Groningen wonen: van de Grote Markt naar de Sontweg is HEEL VER!
||
Citaat:
ach jonge, wat zul je een verschrikkelijk leven hebben.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ontopic: ik heb niet zoveel problemen met het OV, behalve als er mensen moeten blijven staan omdat de bus te vol zit vind ik het wel een beetje schandalig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik reis zelf elke dag met de bus naar school, en ook regelmatig met de trein van Maastricht naar Enschede. Natuurlijk heb ik wel eens vertraging, maar ik reis allereerst met een studenten-OV, als ik dan ook nog ga zeuren over vertragingen vind ik dat nogal zwak wanneer ik niet eens voor de reis betaal. En verder; denk je echt dat OV-werknemers voor hun lol allemaal mensen ophouden? |
![]() |
|
![]() |
waar ik woon is het ook zo leuk.
vaak genoeg heeft de bus vertraging, of de chaffeur is niet op het werk op komen dagen en dan regelen ze niet snel een vervanger. in de winter gaan er natuurlijk veel meer mensen met de bus en zo erg dat ze al vol zijn voordat ze hier komen. meestal gaat dat zo met de eerste 3 busdiensten. en nu moet ik gaan stagelopen, best wel ver van mijn huis af en op zondag rijden er helemaal geen bussen, terwijl ik vaak genoeg op zondag daar moet zijn. ook is de laatste bus heel erg vroeg weg, rond 20.00 uur. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en verder: natuurlijk zijn die buschauffeurs niet zomaar boos. Ik begrijp best dat ze kwaad zijn als de directie zonder overleg ineens een nieuw (slechter) dienstrooster invoert. En als ze daarom in staking willen, prima. Maar kondig dat dan van te voren aan. Nu laten ze zomaar honderden mensen aan hun lot over in de vrieskou. Nu kan ik nog wel een stukje lopen, en had ik het geluk dat er een treinstation redelijk in de buurt was, maar denk eens aan al die bejaarden! Die zouden over dat stuk wat ik in 35 minuten loop veel langer doen! En in de vrieskou is dat, zeker voor bejaarden, vreselijk! En datzefde geldt voor alle mensen die in een ander deel van de stad (waar geen treinstation is) op de bus stonden te wachten. Ik vind het gewoon niet kunnen, dat ze vanwege woede op de directie, honderden mensen aan hun lot overlaten in de ijzige vrieskou. En nogmaals: als ze de actie van te voren hadden aangekondigd, had ik er geen enkel probleem mee gehad. Dan weet je van te voren dat er geen bus gaat. Maar nu staan er honderden mensen in de kou, en dan komt er ineens geen bus.
|
Verwijderd
|
Ach, ik heb vaak genoeg vertraging enzo, maar ik hou gewoon rekening met een half uur vertraging, en sinds ik dat doe gaat alles goed (tot ze de dienstregeling van de treinen veranderden deze week, maar da's mijn schuld, want dat stond gewoon op de site van de ns). Ik vind 't niet zo erg, ben allang blij dat ik niet hoef te lopen
![]() ![]() *leest eens het hele topic* Oh, was dat in Groningen? Ik dacht dat die chaos van alle bussen op het station kwam door dat hele verbouwingsgedoe... dus vandaag en morgen rijden ze gewoon weer normaal? Lekker ![]() Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 13:42. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ach ik heb wel ns ergenissen, maar die gaan altijd om de ns(vertragingen, niet rijdende treinen, overvolle treinen, kaartje te duur enz.). Of als de bus te vroeg is langs geweest, das pas irritant. Voor de rest heb ik er totaal geen problemen mee, ik erger me niet vaak.
Ow en ik erger me helemaal niet aan medepassagiers, das nou echt iets waar ik me niet druk om kan maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als er echt iets aan de hand was, zoals de jodenvervolging in Amsterdam ten tijde van WO II, werd staking als middel gezien. Zou in tegenwoordige tijden zo'n spoorwegstaking op de bezetter hetzelfde effect hebben? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Er zullen wat loze beloften gedaan worden, er vanuit gaand dat de stakers over een paar dagen wel weer aan het werk zullen gaan. Dus staking, nee, behalve als er echt iets aan de hand is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens vind ik niet dat je zo moet zeiken over stakingen. Who the fuck cares dat een stelletje studenten naar het station moet lopen? Daar ga je echt niet dood van. Gemiemel over de vrieskou van vier graden onder nul ( ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ken ook wat mensen die vanaf het Zernike helemaal naar het CS zijn gelopen gister, ik heb nog geluk gehad..we werden op de Grote Markt uit de bus gezet omdat het 14.00 was en de buschaffeurs toen gingen staken. Ik begrijp ook heel goed waarom ze gingen staken, zullen ze ook niet voor niks doen lijkt me. Alleen een beetje vervelend (understatement) voor de mensen die naar huis willen en er geen bussen meer rijden...
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 16:41. |
![]() |
|
![]() |
in Tilburg staakten de bussen een paar maanden geleden ook onaangekondigd toen d'r een chauffeur neergestoken was, moesten mensen ook aardig ver lopen.. het is vervelend dat je er vertraging door op loopt, maar als dat verder geen erge consequenties heeft (als tentamens missen enzo) maakt het toch niet zoveel uit..
verder nog wat irritante momenten; als de trein 5 minuten vertraging heeft waardoor je de bus op 1 minuut mist en je vervolgens een uur moet wachten op de volgende, en dan heb je geen recht op geldteruggave. als een bus helemaal niet op komt dagen zonder duidelijke reden als een bus vol zit en je moet staan voor een reis van 1 of anderhalf uur als mensen roken in de trein op plaatsen waar dat niet mag (mag bijna nergens meer dus..) etc ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Luister: NS kan niet overal nachttreinen laten rijden, want daar zouden ze zoveel verlies op lijden dat dat op den duur ook effect heeft op de dienstuitvoering overdag. Blijkbaar willen er niet genoeg mensen 's nachts van Amsterdam naar Eindhoven, dus gaat er 's nachts geen trein in die richting. Om 6 uur gaat de eerste rechtstreekse trein naar Eindhoven weer. En anders moet je om 11 uur 's avonds al weg.
||
Citaat:
Lijkt met wel zwaar balen als je dan net daar moet instappen. |
![]() |
|
Ik haat treinen waar ik ruim 2 uur in moet zitten en die dan al helemaal vol zijn als ik instap.. Dat betekent dus dat ik vaak minstens 1.5 uur zou moeten staan (gangetjes etc. ook al vol). Daar ben ik niet zo blij mee, ik heb immers zelf een kaartje gekocht en verwacht dan ook wel een zitplaats. Dus dan ga ik in de eerste klas zitten..
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Veel positiever kan ik niet worden, zeker niet over de NS. Vorige week vrijdag nog wat er een trein ontspoord tussen Maastricht en Beek-Elsloo. Ik kwam terug van school in Sittard en zag dat er tussen Sittard en Maastricht geen treinen meer reden. Moest ik helemaal via Heerlen omrijden. Was dus hartstikke druk in de trein en ik deed er meer dan een half uur langer over. Beter van de NS was geweest om de treinen te laten rijden tot Beek-Elsloo en dan vanaf Beek-Elsloo naar Maastricht bussen in te zetten. Maar goed óf om een of andere reden ging dat waarschijnlijk dus niet, óf ze zijn zo dom dat ze daar nog niet eens opkwamen.
|
Over de NS begin ik maar niet, zoveel past er niet in een post geloof ik.
Over de Connexxion en de RET heb ik niet veel te klagen. Overstapmogelijkheden kunnen beter en de metro's hebben me een beetje te vaak last van stroomstoringen. En de RET-chauffeurs mogen wel een cursusje omgaan met passagiers volgen. Verder letten ze bij de Connexxion niet echt veel op de tijden of juist te veel (maar de chauffeurs zijn zeer vriendelijk en behulpzaam ![]()
||
Citaat:
Als je namelijk wel eerst een trein laat rijden tot Beek-Elsloo en dan daar de mensen een half uur laat wachten dan ben je nog verder van huis....Beter rijdend n half uur onderweg dan n half uur stilstaan wachten.... |
![]() |
|
Hm, het OV is naar mijns inziens de laatste tijd niet slecht geregeld. Ik heb één keer gehad dat een trein gecanceled was en dat een minuut nadat hij weg zou rijden pas omgeroepen werd. Dat was wel bagger, vooral omdat het de laatste trein was die ik kon nemen om nog een bus naar his te nemen. Maar de treinen en bussen rijden over het algemeen op tijd.
En de OV-kaart regeert. ![]()
||
![]() |
Citaat:
ja, normaal gesproken komt die chaos door de verbouwing. Die bewuste dinsdag was er echter geen chaos, want de bussen reden ineens helemaal niet meer ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Openbaar vervoer moet gratis worden! Betoog WhiteStone | 2 | 13-01-2014 21:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gratis openbaar vervoer voor bepaalde groepen Faerie | 58 | 15-11-2005 08:57 | |
Werk, Geld & Recht |
Het Openbaar Vervoer Ostentation | 0 | 20-01-2005 14:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Gratis' openbaar vervoer Mujahideen | 53 | 29-05-2004 14:16 | |
De Kantine |
enquete openbaar vervoer debotjuh | 59 | 04-02-2004 20:22 | |
De Kantine |
Stressverhaaltjes over openbaar vervoer Mr.Oizo | 9 | 14-06-2002 19:45 |