Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2003, 08:17
Donnie
Donnie is offline
Wat ik graag zou willen weten van jullie is:

zijn er mensen die de laatste tijd een open dag/avond hebben bezocht van een hogeschool of universiteit?

Wat werd er gedaan aan voorlichting en/of promotie? (Dus ook de aanloop naar de open dag/avond toe)

Als er een film werd vertoond; wat was kort de inhoud, de boodschap?
---> Hoe werd de inhoud, boodschap weergegeven? (gebruik van tekst, muziek, wat voor soort beelden?)
---> Wat zou jij willen zien in een promotiefilm van een school of opleiding? Hoe zou je dit weergeven.

Bij reactie, bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2003, 10:05
Angel
Angel is offline
Ik ga sinds vorig jaar vaak naar open dagen. Eerst omdat ik og niet wist welke studie ik wilde doen, ik was aan het kiezen of iets sociaals of toch iets met rechten. Maar ik ben paar weken terug naar de opendag van psychologie geweest en ik dit is gewoon mijn studie.Wat een opendag inhoud. Ik kan dit alleen vertellen hoe het eraan toegaat op de VU en de uni van Leiden. Ik kreeg eerst wat briefen/folders van deze instellingen opgestuurt. En ik was naar het studiefestival in Leiden geweest, daar kreeg je ook veel handige info. Ik ga wel wat vertellen over mn laatste opendag, de van psychologie in Leiden.. Eerst moest je je verzamelen in een hal, je kreeg wat folders enzo. Daarna werden we opgesplits in 2 grote groepen en gingen we naar zo'n grote collegezaal. Hier werd vanalles over de studie verteld en lieten ze beelden zien van de studieverenigingen, dagjes uit van alle psych studenten, beelden van studenten in de stad zelf die lol hebben. Ik heb zelf erg zin in het studentenleven, en deze filmpjes bevestigden dat ook. Wel jammer was dat het geluid erg zachtjes stond bij deze film. Ik stond ergens achteraan en hoorde dus niet veel. Hierna kon je kiezen uit verschillende (proef)college's. Deze waren erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 18:46
Balance
Balance is offline
Ik ben pas nog naar de open dag van de hogeschool Leiden geweest, maar volgens mij werd daar geen video gedraaid.
Eerlijk gezegd zou ik er met een open dag ook niet echt op zitten te wachten om een video te kijken. Ik wil dingen rechtstreeks van docenten en studenten horen en vragen kunnen stellen.

Als je dan toch een video wil/moet maken:
- Gebruik geen flitsende beelden. Dat zie ik heel vaak in introductiefilmpjes, maar is erg irritant: je kan niet goed zien wat het is.
- Laat mensen duidelijk spreken.
- Laat korte stukjes (maar wel lang genoeg om te zien wat het is) zien van lessen. Gebruik materiaal van échte lessen, niet van promotiestukjes.
- Laat een paar voorbeelden van beroepen zien waarin je terecht kan komen.
- Gebruik niet te harde en drukke muziek. Dan kan je veel te slecht verstaan wat iemand zegt en is de concentratie slechter.
- maak het absoluut niet te lang. Ik zou ook niet de hele opleiding uitleggen, dat hoor ik veel liever persoonlijk van een docent.
- Laat ook het gebouw en een paar verschillen tussen de opleiding op díe school en de opleiding op een andere school zien.
Oud 12-12-2003, 19:16
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Angel schreef op 12-12-2003 @ 11:05:
Ik ga sinds vorig jaar vaak naar open dagen. Eerst omdat ik og niet wist welke studie ik wilde doen, ik was aan het kiezen of iets sociaals of toch iets met rechten. Maar ik ben paar weken terug naar de opendag van psychologie geweest en ik dit is gewoon mijn studie.Wat een opendag inhoud. Ik kan dit alleen vertellen hoe het eraan toegaat op de VU en de uni van Leiden. Ik kreeg eerst wat briefen/folders van deze instellingen opgestuurt. En ik was naar het studiefestival in Leiden geweest, daar kreeg je ook veel handige info. Ik ga wel wat vertellen over mn laatste opendag, de van psychologie in Leiden.. Eerst moest je je verzamelen in een hal, je kreeg wat folders enzo. Daarna werden we opgesplits in 2 grote groepen en gingen we naar zo'n grote collegezaal. Hier werd vanalles over de studie verteld en lieten ze beelden zien van de studieverenigingen, dagjes uit van alle psych studenten, beelden van studenten in de stad zelf die lol hebben. Ik heb zelf erg zin in het studentenleven, en deze filmpjes bevestigden dat ook. Wel jammer was dat het geluid erg zachtjes stond bij deze film. Ik stond ergens achteraan en hoorde dus niet veel. Hierna kon je kiezen uit verschillende (proef)college's. Deze waren erg leuk.
Hmm nou hoef ik het niet meer te vertellen. Die man die vanachter schreeuwde dat ie t niet kon horen was toch niet je vader ofzo he?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 19:22
Verwijderd
Ja, ergens in oktober/november ben ik naar het studiefestival in Leiden geweest. Daarna ben ik nog naar de open dag van de faculteit geneeskunde geweest op 28 november. Daar werd dan een heel programma afgewerkt over loten, inhoud van de studie etc. Van te voren zijn beide dingen op school aangekondigd zodat je op tijd vrij kon vragen om die open dagen te bezoeken. Daarnaast heb ik wel wat folders gekregen, zowel op school als via de post. Een video werd er bij ons niet getoond. Na het programma in de collegezaal kon je op een soort binnenplein met studenten en docenten praten. Dat was wel goed.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 10:48
Poesket
Poesket is offline
www.schoolweb.nl Staat erg uitgebreid informatie over ope dagen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 11:02
Angel
Angel is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 12-12-2003 @ 20:16:
Hmm nou hoef ik het niet meer te vertellen. Die man die vanachter schreeuwde dat ie t niet kon horen was toch niet je vader ofzo he?
Mn vader? Nee joh. Ik heb nog nooit mn ouders meegenomen naar een open dag. Ik was daar samen met een vriendin van me.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 14:37
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Eerised schreef op 13-12-2003 @ 11:48:
www.schoolweb.nl Staat erg uitgebreid informatie over ope dagen.
Volgens mij is de helft van die site verkeerd gelinkt (oa de open dagen kalender en studenten aan het woord) óf de server ligt nu plat

Maar neus eens op de sites van onderwijsinstellingen. Of zoek op google.

Nog wat nuttige sites:

HBO
WO

succes!
Oud 15-12-2003, 12:45
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ik ben naar de opendag in de HRO geweest van de opleiding bedrijfskundige informatica. Erg leuk! Wat helemaal grappig was, is dat er van de 40 mensen die in het zaaltjes zaten, er maar liefst 34 technisch informatica gingen doen en 2 mensen naar bedrijfskundige informatica en de rest naar grafi.

Ik kreeg een persoonlijk gesprek met een docent wat voor mij erg helder was en duidelijk. Kortom dat zat erg goed in elkaar
Reageren

Regels voor berichten