Advertentie | |
|
![]() |
|
http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=reiki
Hier staat ook het 1 en ander in over Qi Gong en Reiki.
||
Citaat:
dankuwel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hehe.. nee ik vind dat niet zo dom, maar ben wel nieuwsgierig of ik het echt kan..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het probleem is echter dat het niet geneest. Als jij buikpijn hebt omdat je darmkanker hebt, en iemand 'haalt die pijn weg' door handoplegging, dan voel je je wel beter maar het probleem zit er nog steeds. Dat is het gevaarlijke van die shit - het geneest niet echt. |
![]() |
|
Waarom niet?
Ik kan dat ook, ben daarachter gekomen op een wel vreemde manier.. Mijn broertje was gevallen in de speeltuin.. Ik was er op dat moment 10 min fietsen vandaan.. Ineens kreeg ik heel sterk het gevoel dat ik naar mijn broertje toe moest.. Fietste er dus naartoe, zag hem liggen, hij had een beetje een bult achtige plek op zijn hoofd.. Ik heb mijn hand daar toen op gelegd (gewoon omdat ik t idee had dat ik dat moest doen) en heel die buld vervaagde en er kwam een rode vlek in mijn hand te staan.. Ik verminder wel vaker pijn, altijd zorgen dat ik met mijn voeten aan de grond sta, om met de aarde verbonden te zijn.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik denk wel dat t kan, maar ik zeg niet dat er per definitie sprake is van allerlei bovennatuurlijke krachten enzo..
Buikpijn kan (vaak) veroorzaakt worden door stress, ook al denk je zelf dat je helemaal niet gespannen bent ofzo. Als dat het geval is, gaan veel mensen krampachtig proberen om de pijn weg te drukken, waardoor het juist erger wordt (door dat krampachtige, dat al de oorzak van de buikpijn was) of iig niet weg gaat. Als je nu in plaats van het weg probeert te drukken, juist op de pijn gaat concentreren, en er naartoe ademt....dus visualiseren dat je adem naar de pijn gaat.....kan je helemaal ontspannen en kan de pijn daardoor verdwijnen. Ik denk dat dat ook ongeveer is wat hier gebeurt, je gaat de pijn niet wegduwen, maar je er bewust opconcentreren, niet alleen degene die zijn handen erop legt, maar (nog belangrijker) degene die pijn had. Zo. Dat denk ik. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal het voor kanker herformuleren: Waarom zou het lichaam geen stoffen kunnen aan maken die kankercellen identificeren en vernietigen? |
![]() |
|
Ik spring misschien een beetje laat in de discussie (net nieuw zijnend hier) maar...
Handen op een buik liggen is een natuurlijk iets.,. Misschien is het zelfs een instinkt-iets. Moeders doen dit vrijwel altijd automatisch bij hun kinderen wanneer deze aangeven dat ze buikpijn hebben. En het helpt ook vaak, toch? Er zijn inderdaad mensen die dit bewust doen bij andere mensen. En dan heb je inderdaad Reiki, of je kan magnetiseren. Iedereen kan het en iedereen heeft het in zich. Ik heb het meerdere keren gedaan (ook soort van les in gehad, erg onprofessioneel) en het is meer bij mij gedaan. En het had erg effect, of het Placebo is erm, dat is niet te zeggen. Maar als het elke keer werkt, dan is het niet echt Placebo te noemen right ![]() Ik geloof wel in dit soort krachten en energiën. Simpelweg omdat het logisch is en voelt. Ik zou wel, "Fuck Bush", als je het serieus wilt doen (en bijv. niet zelf ziek worden) een boekje lenen bij de bieb ofzo. Of iets opzoeken over 'magnetiseren' op internet. Succes ermee ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb het niet hoeven leren.. ik heb wel altijd warme handen ![]() Jep, warme handen is de energie die je voelt stromen ![]() ----------- En als reiki opeens ervoor zorgt dat een gehandicapt persoon weer kan lopen, terwijl medisch niets meer gedaan kon worden, dan is er toch wel veel mogelijk.. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
doet me denken aan een stukje wat ik las in mijn studieboek Psychologie voor de Praktijk: Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Buikpijn op onregelmatige momenten SC | 22 | 17-02-2016 13:58 | |
Lichaam & Gezondheid |