Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2003, 08:47
Garbage
Garbage is offline
een vriendin van mij zegt dat ik haar buikpijn weg kan halen..
dan leg ik mijn handen op die plaats waar ze buikpijn heeft..
dan zegt ze dat het weggaat.. ik voel mijn handen wel heel klein beetje tintelen.. maar dat kan ook zijn omdat ik mijn energiebanen daarop concentreer(ik had met zon iemand die mij dat kon leren die had mij dat geleerd, mijn energiebanen controleren.. dus als iemand mij nou hard slaat erges.. behalve gevoelige plekken en ik weet het.. en ik concentreer mij dan enzo, jah das allemaal ingewikkeld om uit te leggen.. maar dan voel ik daar bijna niks van..)

maar denken jullie dat ik die buikpijn echt kan weghalen?
Oud 13-12-2003, 09:42
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
maakt het iets uit voor je als wij het geloven? of geloof je er zelf ook niet meer in als wij er niet in geloven.

ik denk wel dat je dr buikpijn kunt weghalen. misschien dat het gewoon tussen jullie oren zit..maar wie weet, heb je misschien wel een verborgen talent..

als je het vaker uitprobeert..bij verschillende mensen, dan heb je meer resultaten, en weet je wat je kan en wat je niet kan (geloven).
Oud 13-12-2003, 10:41
Garbage
Garbage is offline
ik ben gewoon benieuwd of jullie het onzin vinden of dat jullie denken dat dat goed mogelijk is..
mm jah miss wel goed idee bij andere mensen proberen
Oud 13-12-2003, 11:54
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Ja dat kan....

Alleen wat gebruik je als bron om te helen??
Oud 13-12-2003, 12:01
Garbage
Garbage is offline
bedoel je als bron wat ik met de pijn doe?

ik zet de pijn om via mijn handen in energie
Oud 13-12-2003, 12:58
Shade
Shade is offline
nee dat geloof ik niet...
sorry te veel van dit soort verhalen gehoord die allemaal nep bleken te zijn om jou meteen te geloven. Maargoed het zou heel mischien wel kunnen....toch geloof ik et niet
Oud 13-12-2003, 13:04
Garbage
Garbage is offline
ja ik geloof het ook niet helmaal.. vin het TE vaag
Oud 13-12-2003, 13:28
AngelLena
AngelLena is offline
Het is zeer zeker mogelijk. Tot op bepaalde hoogte natuurlijk. Als jij jouw energie gebruikt op haar buik is het mogelijk dat haar pijn daardoor verlicht wordt. Er zijn hier verschillende methodes voor. De meest bekende daarvan is Reiki. Dit gebruik ik zelf ook.

Iets helen, nee dat is vaak niet mogelijk, verlichten kan wel. Zoek eens op reiki met de zoekfunctie, waarschijnlijk vind je dan wel een aantal reacties over hoe dat in zijn werk gaat.
Oud 13-12-2003, 13:37
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Zou best kunnen, maar het kan ook toeval zijn of dat je vriendin gewoon grappig probeert te zijn
Ik zou eerst maar eens bij andere mensen zoiets proberen als je het interessant vindt, of het gewoon met rust laten als het je niet echt interesseert.
Oud 13-12-2003, 13:44
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Ik laat men beste vriend ook wel vaker voor me bidden als ik pijn heb of ziek ben..

Hij bid zoiets als: Jezus U heeft ook de pijn en de ziekte voor ons gedragen aan het kruis, u heeft het overwonnen.. daarom bid ik ook dat je genezen bent in de naam van Jezus Cristus..
En dit heeft al een paar keer bij me geholpen..

Genezen kan dus een gaafe van de heilige geest zijn..

Soms merk ik echter niet dat ik genezen wordt, dit kan er bv mee te maken dat ik gewoon niet genoeg geloof... of dat God er een reden mee heeft(die uitspraak doe ik voorzichtig..) of wat dan ook..

Misschien is dit een beetje te diep ingaand andwoord op je vraag.. Maar ik bedoelde met wat is je bron terwijl je "geneest"?
Maar het hoeft misschien wel niet meteen iets geestelijks ofzo te zijn.. geen idee ben geen wetenschapper ofzo..
In dit verhaal bedoelde ik de kracht van de heilige geest als bron..

Na in iedergeval succes er mee enzo.. Hope you'll get youre anwser.....
Oud 13-12-2003, 13:47
AngelLena
AngelLena is offline
Volgens mij bedoelde hij dat hij zijn energie banen als bron gebruikt. Net als wat Reiki gebruikt voor verlichting
Garbage
Garbage is offline
Ik hoopwel dat het werkt..
rekeki.. werkt goed met google dankjwel..

mm, nee ik geloof niet in God.. dus daar komt het niet vandaan..
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-12-2003 @ 14:47:
Volgens mij bedoelde hij dat hij zijn energie banen als bron gebruikt. Net als wat Reiki gebruikt voor verlichting
juist
Oud 13-12-2003, 13:51
Asperientje
Asperientje is offline
Sorry, maar ik geloof ter dus helemaal niets van..
Oud 13-12-2003, 13:55
AngelLena
AngelLena is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=reiki

Hier staat ook het 1 en ander in over Qi Gong en Reiki.
Oud 13-12-2003, 13:56
Verwijderd
Volgens mij probeert ze je te versieren
Oud 13-12-2003, 14:00
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-12-2003 @ 14:55:
http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=reiki

Hier staat ook het 1 en ander in over Qi Gong en Reiki.

dankuwel is handig..
Oud 13-12-2003, 16:32
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 13-12-2003 @ 14:56:
Volgens mij probeert ze je te versieren

denk je?
Oud 13-12-2003, 18:22
Verwijderd
Ik probeer er morgen wel een fatsoenlijk antwoord op te formuleren.
Oud 13-12-2003, 18:52
Garbage
Garbage is offline
haha nu te lui voor ?
ik ga morgen naar verjaardag van me vriend dus ik zal t testen
Oud 13-12-2003, 19:13
Verwijderd
Het kan natuurlijk een placebo-effect hebben voor diegene die erin gelooft.
Oud 13-12-2003, 19:15
Garbage
Garbage is offline
*weet niet wat een placebo effect is en is nu waarschijnlijk heel stom*

uitleg alstublieft
Oud 13-12-2003, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Fuck Bush schreef op 13-12-2003 @ 17:32:
denk je?
Jep
Oud 13-12-2003, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Fuck Bush schreef op 13-12-2003 @ 19:52:
haha nu te lui voor ?
ik ga morgen naar verjaardag van me vriend dus ik zal t testen
te d&a-erig .

Placebo= het werkt omdat je erin gelooft. Het heeft totaal geen effect, maar doordat jijzelf erin gelooft, ga je jezelf genezen.
Oud 13-12-2003, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Fuck Bush schreef op 13-12-2003 @ 20:15:
*weet niet wat een placebo effect is en is nu waarschijnlijk heel stom*

uitleg alstublieft
Stel ik geef je een medicijn dat eigenlijk helemaal geen medicijn is. Het lijkt erop, maar er zitten geen stoffen in die bijv. je pijn weghalen. Maar als iemand dit nou niet weet en toch denkt dat hij beter wordt dan heeft het medicijn een placebo-effect.
Advertentie
Oud 14-12-2003, 07:18
Garbage
Garbage is offline
dus met een placebo effect werkt het wel.. door de pschychise(HGOE SCHHRIJF JE DAT!?!!)kracht in je hoofd?
Oud 14-12-2003, 10:46
Verwijderd
dat kan, ik kan t ook, al vanaf heel klein ukkie, nu is t minder,vroeger kon ik t veel beter dan nu, een tante van mij heeft t ook.
Oud 14-12-2003, 11:17
Garbage
Garbage is offline
en hoe doe je dat dan precies?
Oud 14-12-2003, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Fuck Bush schreef op 14-12-2003 @ 08:18:
dus met een placebo effect werkt het wel.. door de pschychise(HGOE SCHHRIJF JE DAT!?!!)kracht in je hoofd?
Het brein is zeker een mysterieus iets. Ik heb een keer op televisie gezien dat een man onder hypnose een paar minuten lang werd vertelt dat er een gloeiend hete munt op zijn onderam lag. Dit was natuurlijk niet waar, want hij was lauw. Maar nadat de munt eraf was gehaald en zo'n 30 min gewacht, was er een een brandblaar onstaan.
Oud 14-12-2003, 11:58
Garbage
Garbage is offline
das enge shit jongen..
Oud 14-12-2003, 12:12
Verwijderd
Vraagje: als het werkt, maakt het dan uit of het een placebo-effect is of niet? Als diegene geen last meer heeft van buikpijn, dan is dat toch fijn?

Of zeg ik nou iets heel doms?
Oud 14-12-2003, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 14-12-2003 @ 13:12:
Vraagje: als het werkt, maakt het dan uit of het een placebo-effect is of niet? Als diegene geen last meer heeft van buikpijn, dan is dat toch fijn?

Of zeg ik nou iets heel doms?
Voor de wetenschap wel. Want als een medicijn even goed met het placebo-effect werkt als niet, dan kun je dus net zo goed geen medicijn nemen.
Oud 14-12-2003, 18:37
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 14-12-2003 @ 13:59:
Voor de wetenschap wel. Want als een medicijn even goed met het placebo-effect werkt als niet, dan kun je dus net zo goed geen medicijn nemen.

hehe..

nee ik vind dat niet zo dom, maar ben wel nieuwsgierig of ik het echt kan..
Oud 14-12-2003, 22:09
Verwijderd
kheb niet het hele topic gelezen, maar wil op de allereerste topic reageren, of het mogelijk is buikpijn, of welke andere pijn dan ook weg te halen. Op deze vraag kan ik maar 1 antwoord geven, JA Dit kan oa met magnetisme en reiki
Oud 15-12-2003, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 14-12-2003 @ 13:12:
Wetenschappers zijn het er over eens dat mensen door zich dingen in te beelden, heel veel controle kunnen hebben over hun lichaam. Het placebo-effect van bijvoorbeeld handoplegging is verbazingwekkend. Mensen voelen zich echt beter.

Het probleem is echter dat het niet geneest. Als jij buikpijn hebt omdat je darmkanker hebt, en iemand 'haalt die pijn weg' door handoplegging, dan voel je je wel beter maar het probleem zit er nog steeds. Dat is het gevaarlijke van die shit - het geneest niet echt.
Oud 15-12-2003, 07:02
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Waarom niet?

Ik kan dat ook, ben daarachter gekomen op een wel vreemde manier..
Mijn broertje was gevallen in de speeltuin.. Ik was er op dat moment 10 min fietsen vandaan..
Ineens kreeg ik heel sterk het gevoel dat ik naar mijn broertje toe moest..
Fietste er dus naartoe, zag hem liggen, hij had een beetje een bult achtige plek op zijn hoofd..
Ik heb mijn hand daar toen op gelegd (gewoon omdat ik t idee had dat ik dat moest doen) en heel die buld vervaagde
en er kwam een rode vlek in mijn hand te staan..
Ik verminder wel vaker pijn, altijd zorgen dat ik met mijn voeten aan de grond sta,
om met de aarde verbonden te zijn..
Oud 16-12-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2003 @ 01:29:
Wetenschappers zijn het er over eens dat mensen door zich dingen in te beelden, heel veel controle kunnen hebben over hun lichaam. Het placebo-effect van bijvoorbeeld handoplegging is verbazingwekkend. Mensen voelen zich echt beter.

Het probleem is echter dat het niet geneest. Als jij buikpijn hebt omdat je darmkanker hebt, en iemand 'haalt die pijn weg' door handoplegging, dan voel je je wel beter maar het probleem zit er nog steeds. Dat is het gevaarlijke van die shit - het geneest niet echt.
Kben het niet helemaal met je eens. Vaak haalt het idd de pijn weg, dat is met magnetisme zo,maar reiki neemt de kwaal zelf onderhanden. Zo kun je soms zelfs darmkanker weghalen met reiki.
Oud 16-12-2003, 20:41
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Divine Desire schreef op 16-12-2003 @ 11:12:
Kben het niet helemaal met je eens. Vaak haalt het idd de pijn weg, dat is met magnetisme zo,maar reiki neemt de kwaal zelf onderhanden. Zo kun je soms zelfs darmkanker weghalen met reiki.
Dat vind ik wel wat ver gaan. Er zijn natuurlijk verschillende stromingen binnen de Reiki kunsten, maar de kunst die ik gebruik wordt niet per definitie gebruikt om te helen, meer om de energie stroom in het lichaam te bevorderen door blokkades op te heffen. Aangezien veel pijnen ontstaan door energieblokkades kunnen die op deze manier verlicht/geheeld worden. Maar bij ernsitge ziektes zoals kanker ed kan reiki niet zoveel betekenen wat ik altijd heb moeten leren. We kunnen de pijn verlichten maar de ziekte niet weghalen. Daarvoor is toch echt medische hulp nodig. Kan zijn dat andere stromingen er wel vanuit gaan dat dit mogelijk is, maar dan moet je ten eerste al een master of hoger zijn (ja er bestaan nog hogere gradaties dan master), over verschrikkelijk veel energieke krachten beschikken en precies weten waar je mee bezig bent. Ik begin niet aan iets waarvan ik niet zeker weet dat ik mijn beloftes waar kan maken en het helen van ziektes is daar 1 van.
Oud 24-12-2003, 18:13
kleine wicca
kleine wicca is offline
Ik denk wel dat t kan, maar ik zeg niet dat er per definitie sprake is van allerlei bovennatuurlijke krachten enzo..
Buikpijn kan (vaak) veroorzaakt worden door stress, ook al denk je zelf dat je helemaal niet gespannen bent ofzo. Als dat het geval is, gaan veel mensen krampachtig proberen om de pijn weg te drukken, waardoor het juist erger wordt (door dat krampachtige, dat al de oorzak van de buikpijn was) of iig niet weg gaat. Als je nu in plaats van het weg probeert te drukken, juist op de pijn gaat concentreren, en er naartoe ademt....dus visualiseren dat je adem naar de pijn gaat.....kan je helemaal ontspannen en kan de pijn daardoor verdwijnen.
Ik denk dat dat ook ongeveer is wat hier gebeurt, je gaat de pijn niet wegduwen, maar je er bewust opconcentreren, niet alleen degene die zijn handen erop legt, maar (nog belangrijker) degene die pijn had.
Zo. Dat denk ik.
Oud 24-12-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Divine Desire schreef op 16-12-2003 @ 11:12:
Wie zegt dat Reiki dat doet? Waarom zouden er geen mensen kunnen zijn op deze aardbol die antistoffen kunnen maken tegen kanker? Het is onwaarschijnlijk, dat geef ik toe, maar ik vind het nog onwaarschijnlijker dat reiki dat doet.
Oud 27-12-2003, 15:04
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 24-12-2003 @ 19:34:
Waarom zouden er geen mensen kunnen zijn op deze aardbol die antistoffen kunnen maken tegen kanker? Het is onwaarschijnlijk, dat geef ik toe, maar ik vind het nog onwaarschijnlijker dat reiki dat doet.
Er bestaan géén antistoffen tegen kanker... kanker is een mutatie van de chromosomen en dat is niet door antistoffen te voorkomen! Anti-stoffen werken tegen ziekteverwekkers en kanker wordt niet door ziekteverwekkers veroorzaakt
Oud 29-12-2003, 18:34
MikeyMo
MikeyMo is offline
Het zit gewoon tusse jullie oren..---> dus het werkt..
Oud 01-01-2004, 16:14
Fainne
Fainne is offline
Ja het is mogelijk
Oud 01-01-2004, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 27-12-2003 @ 16:04:
Er bestaan géén antistoffen tegen kanker... kanker is een mutatie van de chromosomen en dat is niet door antistoffen te voorkomen! Anti-stoffen werken tegen ziekteverwekkers en kanker wordt niet door ziekteverwekkers veroorzaakt
Oké, oké, misschien vatte ik anti-stoffen iets te ruim op en ik had ook een beter voorbeeld kunnen nemen, maar je mist wel het punt.

Ik zal het voor kanker herformuleren: Waarom zou het lichaam geen stoffen kunnen aan maken die kankercellen identificeren en vernietigen?
Oud 01-01-2004, 20:21
Verwijderd
maar denken jullie dat ik die buikpijn echt kan weghalen? [/B][/QUOTE]

zeker, als mn moeke weer ns migraine heeft leg ik mn handen op haar hoofd of in haar nek, en plusmin 30 min. later ist weg.

ik heb het niet hoeven leren..

ik heb wel altijd warme handen , jij ook?
Oud 02-01-2004, 03:03
MysticMind
MysticMind is offline
Ik spring misschien een beetje laat in de discussie (net nieuw zijnend hier) maar...

Handen op een buik liggen is een natuurlijk iets.,. Misschien is het zelfs een instinkt-iets. Moeders doen dit vrijwel altijd automatisch bij hun kinderen wanneer deze aangeven dat ze buikpijn hebben. En het helpt ook vaak, toch?

Er zijn inderdaad mensen die dit bewust doen bij andere mensen. En dan heb je inderdaad Reiki, of je kan magnetiseren. Iedereen kan het en iedereen heeft het in zich. Ik heb het meerdere keren gedaan (ook soort van les in gehad, erg onprofessioneel) en het is meer bij mij gedaan. En het had erg effect, of het Placebo is erm, dat is niet te zeggen. Maar als het elke keer werkt, dan is het niet echt Placebo te noemen right . BTW; tintelen komt bij iedereen voor die dat doet, lijkt me niet toevallig.

Ik geloof wel in dit soort krachten en energiën. Simpelweg omdat het logisch is en voelt. Ik zou wel, "Fuck Bush", als je het serieus wilt doen (en bijv. niet zelf ziek worden) een boekje lenen bij de bieb ofzo. Of iets opzoeken over 'magnetiseren' op internet. Succes ermee .
Oud 02-01-2004, 15:08
Verwijderd
Ik denk dat die vriendin je een subtiele hint probeerde te geven

ontopic: ik geloof er niet in.
Oud 02-01-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
relaxxamann schreef op 01-01-2004 @ 21:21:
maar denken jullie dat ik die buikpijn echt kan weghalen?
zeker, als mn moeke weer ns migraine heeft leg ik mn handen op haar hoofd of in haar nek, en plusmin 30 min. later ist weg.

ik heb het niet hoeven leren..

ik heb wel altijd warme handen , jij ook? [/B][/QUOTE]

Jep, warme handen is de energie die je voelt stromen

-----------

En als reiki opeens ervoor zorgt dat een gehandicapt persoon weer kan lopen, terwijl medisch niets meer gedaan kon worden, dan is er toch wel veel mogelijk..
Oud 03-01-2004, 03:19
Dhyana
Dhyana is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 14-12-2003 @ 12:38:
Het brein is zeker een mysterieus iets. Ik heb een keer op televisie gezien dat een man onder hypnose een paar minuten lang werd vertelt dat er een gloeiend hete munt op zijn onderam lag. Dit was natuurlijk niet waar, want hij was lauw. Maar nadat de munt eraf was gehaald en zo'n 30 min gewacht, was er een een brandblaar onstaan.

doet me denken aan een stukje wat ik las in mijn studieboek Psychologie voor de Praktijk:

Citaat:
.. Mensen voelen wat ze denken dat ze voelen. Een illustratie van deze stelling was een onderzoek dat Ornstein e.a. noemen.
[..]
Voor een onderzoek werden 13 jongens uitgezocht die erg allergisch waren voor een bepaalde plant. Zij werden onder hypnnose gebracht. Tijdens deze hypnose werd hun gezegd dat hun arm werd aangeraakt met de plant waarvoor ze allergisch waren. Zij werden echter aangeraakt door een andere, ongevaarlijke plant. Alle dertien jongens kregen allergische huidreacties, enkel gebaseerd op hun gedachten.

Het tegenovergestelde werd ook onderzocht. Onder hypnose werd ze verteld dat ze werden aangeraakt door een ongevaarlijke plant. In dit geval werden ze echter wél aangeraakt door de plant waarvoor ze allergisch waren. Elf van der dertien jongens reageerden niet op de aanraking van de plant.

[...]'
Oud 04-01-2004, 09:20
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 01-01-2004 @ 21:18:
Waarom zou het lichaam geen stoffen kunnen aan maken die kankercellen identificeren en vernietigen?
Ok, hier heb ik niks meer aan toe te voegen... je hebt gelijk (jaja, ik geef het eens toe ook )

Regels voor berichten