|
|
Bekijk resultaten poll: Het illegaal kopieren van cd's moet verboden worden | |||
voor |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 25.86% |
tegen |
38 | 65.52% |
weet niet... |
5 | 8.62% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat de muziek industrie staat te wachten imho is dat grotendeels alles in eigen beheer gaat komen labes trekken kleinere bands niet en de bands worden vaak te weinig betaald in verhouding met het label. Daardoor zal hopelijk de prijs van cd's redenlijker zijn. Tot de tijd smijt ik me zuurverdiende centen op de toonbank om zo'n origineel plaatje in huis te halen.
|
![]() |
Voor
Het verpest de muziekindustrie en dat word wel zonbeetje tijd. Waarom o waarom krijgen allerlei kleine underground bandjes met hun labeltjes het toch altijd voor mekaar om plaatjes voor 4/6 euro uit te brengen, concerten voor 3 euro te houden en noem maar op.. Terwijl het altijd de grote "muzikanten" zijn met prijzen van 25euro voor een cdtje die het eerst staan te zeiken over illegale muziekindustrie.. Als je muziek maakt doe je dat toch omdat je daarvan houdt, doe je het om het geld dan ga je maar een echte baan zoeken ofzo.. ![]() |
![]() |
|
het is al verboden dus kan het niet nog es verboden worden, verder lijkt het me duidelijk dat iets wat illegaal is niet mag.
of het evt legaal zou moeten worden, is natuurlijk een veel interessantere kwestie, maar gezien de stelling is dat offtopic
||
Citaat:
juist, de indianen moeten krijgen wat ze al eeuwenlang toekomt. Maar ik koop geen cd's. Omdat ze te duur zijn, en de underground cd's die zo goedkoop zijn vind ik lang niet altijd zo goed dat ik ze wil kopen.
|
De stelling klopt niet helemaal
als iets illegaal is is het verboden maar ik ben er van uit gegaan dat je bedoelt het kopieren van cd's verbieden of niet ik heb iig tegen gestemt ik vind dat band sowiesow genoeg verdienen aan optredens, en er genoeg mensen zijn die hun shit kopen maar ook vind ik dat als je muziek maakt, dat je doet voor jezelf, als je echt om muziek geeft doe je dat ook, en dus niet om geld te verdienen dus gewoon legaliseren die hap
||
Citaat:
![]()
|
1. Ligt aan de invalshoek. Platenmaatschappijen zeggen altijd ja, 90 % van de muziekliefhebbers zegt nee.
2. Cd's van grote artiesten op grote labels kan je en mag je van mij best kopieren. Die artiesten zien toch nix van het geld wat je uitgeeft aan een cd van hun, ze hebben al centen zat en die prijzen zijn veel te duur. Cd's van bands op kleine independent labels moet je gewoon kopen. Die labels en bands maken er geen winst op, je helpt het label en de band verder als je het koopt en daarnaast is het dan voor een goede prijs te koop.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar daarvoor kan je ook 2 nummers download ipv hele albums. en dat stellen veel hedendaagse bands ook ter beschikking op hun website e.d.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ergens ben ik ook gewoon een schooier die voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. ![]() Nee maar zonder gein, het is wel een uitkomst om over veel muziek te kunnen beschikken zonder d'r kapitalen aan uit te moeten geven. Nogmaals, dingen die ik echt goed vind en tegenkom koop ik gewoon, alleen ligt die lat bij mij misschien iets hoger.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ik heb er geen mening over:
want als je de cd al legaal hebt en je copieerd hem dan voor eigen gebruik heb ik er geen problemen mee ga door maar als je de cd niet legaal hebt vind ik wel dat ze eigenlijk meer mogen gaan doen ertegen want er gebeurt bijna niks in nl ertegen
|
Ik ben tegen.
De prijzen van cd's in de winkels worden steeds hoger, en van ons wordt verwacht dat wij allemaal braaf blijfen betalen... Iedereen met een IQ hoger dan een baksteen kan verwachten dat er dan cd-branders oid komen om cd's te kopiëren voor niet-eigen gebruik... Maar van de andere kant kan ik de platenmaatschappijen ed ook wel begrijpen... De winst daalt natuurlijk behoorlijk... ps: het voorbeeld van drugsverkopen ("Dat zou zijn alsof je zegt dat je drugs mag kopen, maar niet gebruiken") klopt niet. want cd-branders zijn legaal omdat je van elke cd 1 kopie-exemplaar mag hebben, voor thuis op de rommelzolder zeg maar ![]()
||
Citaat:
en als jij goed oplet zie je datik nooit oplet ![]() maar sorry zal nooit meer opletten oh proberen op te letten*
|
![]() |
Ik vind de prijzen van cd's tegenwoordig veels te duur en die moeten zeker omlaag. Maar voor mij is het geen argument om meteen geen cd's meer te kopen. Ik ben alleen een heel stuk selectiever geworden.
Als je een band goed vindt, dan koop je er een cd van. Heb je dat er niet voor over en ga je met Kazaa aan de slag, dan vind ik dat je jezelf nog moeilijk fan kunt noemen. Maargoed, de trance-luisterende massa zal hoe dan ook toch vrolijk doorgaan met kopiëren aangezien dat soort muziek doorgaans na twee weken niet meer actueel is, dus waarom zou je dan een origineel kopen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee, ik heb over dit onderwerp nagedacht en ik ben gewoon benieuwd naar andermans mening, wat is daar verkeerd aan. En bovendien, wat is er verkeerd aan een beetje hulp vragen?? ![]()
|
![]() |
|
|