Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2003, 18:37
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 13-12-2003 @ 13:13:
Wat vinden je ouders ervan dan?
Ze vinden het wel goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2003, 18:38
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-12-2003 @ 19:37:
Ze vinden het wel goed.
Ga je alleen zonder je ouders naar de Synagoge?
Oud 16-12-2003, 18:53
Yggdrasil
Yggdrasil is offline
Citaat:
Yousra schreef op 16-12-2003 @ 15:05:
En waarom dan niet?
Dat heb ik jou al lang en breed uitgelegd!
Oud 16-12-2003, 19:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 16-12-2003 @ 19:38:
Ga je alleen zonder je ouders naar de Synagoge?
Helemaal niet.

Zover ben ik pas over een jaar ofzo, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 19:41
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-12-2003 @ 20:33:
Helemaal niet.

Zover ben ik pas over een jaar ofzo, vind ik.
Mag je nu nog niet naar de synagoge? Wat vreemd!
Oud 16-12-2003, 20:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 16-12-2003 @ 20:41:
Mag je nu nog niet naar de synagoge? Wat vreemd!
Mag wel, maar ik wil het (nog) niet...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 10:34
zuurstokjuh
zuurstokjuh is offline
Citaat:
Yggdrasil schreef op 16-12-2003 @ 15:04:
Waarom is dan mijn vraag, waarom ben je Moslima geworden! Ik ben hier echt benieuwd naar, omdat ik het mezelf niet kan voorstellen om zoiets te doen.
omdat ik vind dat wat er in de Koran staat, de waarheid is. omdat ik geloof dat Allah de enige God is,en dat er niks aan Hem gelijk is. ik geloof dat Jezus alleen maar een profeet was, die dan wel wonderen heeft gedaan, maar niet de zoon van God is. omdat ik het eens ben met wat er in de Koran staat, in alles wat er in de Koran staat. ik vind de normen en waarden van de islam goed, de gedachtengang, de vredelievendheid, alles. omdat de islam mij duidelijk maakt, meer dan welke andere religie dan ook, dat Allah barmhartig en genadevol is. dat Hij de wereld heeft geschapen en Almachtig is. daarnaast geloof ik in Zijn boeken, Zijn engelen, Zijn profeten,dat de Dag des Oordeels echt is, en dat iedereen zijn beloning of straf krijgt voor wat hij-zij heeft gedaan. ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dan wordt dit allemaal wat te lang. ik beantwoord graag al je vragen ,dus kom maar op
Oud 18-12-2003, 07:39
Yggdrasil
Yggdrasil is offline
Citaat:
zuurstokjuh schreef op 17-12-2003 @ 11:34:
omdat ik vind dat wat er in de Koran staat, de waarheid is. omdat ik geloof dat Allah de enige God is,en dat er niks aan Hem gelijk is. ik geloof dat Jezus alleen maar een profeet was, die dan wel wonderen heeft gedaan, maar niet de zoon van God is. omdat ik het eens ben met wat er in de Koran staat, in alles wat er in de Koran staat. ik vind de normen en waarden van de islam goed, de gedachtengang, de vredelievendheid, alles. omdat de islam mij duidelijk maakt, meer dan welke andere religie dan ook, dat Allah barmhartig en genadevol is. dat Hij de wereld heeft geschapen en Almachtig is. daarnaast geloof ik in Zijn boeken, Zijn engelen, Zijn profeten,dat de Dag des Oordeels echt is, en dat iedereen zijn beloning of straf krijgt voor wat hij-zij heeft gedaan. ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dan wordt dit allemaal wat te lang. ik beantwoord graag al je vragen ,dus kom maar op
Om maar eens even te beginnen over de Dag des Oordeels! Ik ben wel redelijk op de hooge van religie's (ken je vijanden) Maar bij de zogenaamde Dag des Oordeels, zullen alle ongelovigen branden in het eeuwige vuur. Dus Als ik het eens vanuit jou ogen bekijk, ben ik dus op de dag des oordeels de sigaar, een brandende nog wel.

En wat me opvalt aan jou, is dat je alles op je geloof afschuift. Allah is barmhartig enz. Heb jij het wel eens gemerkt dat ie barmhartig is. Ik vind dat jullie een beetje in een waanwereld leven, en als het niet goed gaat met het argument komen, dat allah vredelievend zal zijn.
Allah lost de hedendaagse problemen niet op geloof me, geloof meer in je zelf, in je personelijke ontwikkeling, in je wilskracht. Wees je eigen god en maak je eigen regels, dat is toch veel belangrijker dan geloven in een ilusie.
Oud 18-12-2003, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Yggdrasil schreef op 18-12-2003 @ 08:39:
Wees je eigen god en maak je eigen regels, dat is toch veel belangrijker dan geloven in een ilusie.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 14:26
zuurstokjuh
zuurstokjuh is offline
Citaat:
Yggdrasil schreef op 18-12-2003 @ 08:39:
Om maar eens even te beginnen over de Dag des Oordeels! Ik ben wel redelijk op de hooge van religie's (ken je vijanden) Maar bij de zogenaamde Dag des Oordeels, zullen alle ongelovigen branden in het eeuwige vuur. Dus Als ik het eens vanuit jou ogen bekijk, ben ik dus op de dag des oordeels de sigaar, een brandende nog wel.

En wat me opvalt aan jou, is dat je alles op je geloof afschuift. Allah is barmhartig enz. Heb jij het wel eens gemerkt dat ie barmhartig is. Ik vind dat jullie een beetje in een waanwereld leven, en als het niet goed gaat met het argument komen, dat allah vredelievend zal zijn.
Allah lost de hedendaagse problemen niet op geloof me, geloof meer in je zelf, in je personelijke ontwikkeling, in je wilskracht. Wees je eigen god en maak je eigen regels, dat is toch veel belangrijker dan geloven in een ilusie.

dat is alleen maar de manier waarop ik het zie. en begrijp me niet verkeerd, ik vind wel degelijk dat mensen hun eigen leven moeten leiden. dat je verantwoordelijk bent voor je eigen keuzes en dat je zelf ook hard moet werken om wat van je leven te maken. niet alles komt je zomaar aanwaaien. misschien leef ik wel in een waanwereld, maar zoals ik het zie, doe jij dat ook. jij denk dat je alles zelf wel kan doen, dat je geen God nodig hebt, of hulp van hogere hand of whatever. als het niet goed met mij gaat, zal ik inderdaad bidden, maar ik zal ook alles doen om zelf uit mijn ellende te komen. en ja, ik heb inderdaad ervaren dat Allah barmhartig is. vaker dan 1 keer zelfs. daarnaast is het ook in de islam belangrijk dat je jezelf ontwikkeld. het is ook niet zo dat ik me alleen maar verdiep in de islam, ik lees over alle godsdiensten, alle levenswijzen waar ik wat over kan vinden. en bij mij is dat niet iets van: ken je vijanden, maar van oprechte interesse. en misschien leef ik in een waanwereld, maar ik vind het een fijne wereld.
Reageren

Regels voor berichten