Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En wat me opvalt aan jou, is dat je alles op je geloof afschuift. Allah is barmhartig enz. Heb jij het wel eens gemerkt dat ie barmhartig is. Ik vind dat jullie een beetje in een waanwereld leven, en als het niet goed gaat met het argument komen, dat allah vredelievend zal zijn. Allah lost de hedendaagse problemen niet op geloof me, geloof meer in je zelf, in je personelijke ontwikkeling, in je wilskracht. Wees je eigen god en maak je eigen regels, dat is toch veel belangrijker dan geloven in een ilusie.
||
![]() |
Citaat:
dat is alleen maar de manier waarop ik het zie. en begrijp me niet verkeerd, ik vind wel degelijk dat mensen hun eigen leven moeten leiden. dat je verantwoordelijk bent voor je eigen keuzes en dat je zelf ook hard moet werken om wat van je leven te maken. niet alles komt je zomaar aanwaaien. misschien leef ik wel in een waanwereld, maar zoals ik het zie, doe jij dat ook. jij denk dat je alles zelf wel kan doen, dat je geen God nodig hebt, of hulp van hogere hand of whatever. als het niet goed met mij gaat, zal ik inderdaad bidden, maar ik zal ook alles doen om zelf uit mijn ellende te komen. en ja, ik heb inderdaad ervaren dat Allah barmhartig is. vaker dan 1 keer zelfs. daarnaast is het ook in de islam belangrijk dat je jezelf ontwikkeld. het is ook niet zo dat ik me alleen maar verdiep in de islam, ik lees over alle godsdiensten, alle levenswijzen waar ik wat over kan vinden. en bij mij is dat niet iets van: ken je vijanden, maar van oprechte interesse. en misschien leef ik in een waanwereld, maar ik vind het een fijne wereld.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Twee geloven op 1 kussen.. en de toekomst Sjaan | 86 | 25-06-2007 14:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Worden gelovigen voorgetrokken? Gatara | 120 | 15-02-2007 11:55 | |
>> Geloven in God << Lord Dolphin | 378 | 17-11-2005 22:03 | |
Kinderen komen thuis met liefde van een ander geloof, hoe reageer je? Doodle! | 125 | 08-10-2004 16:34 | |
Geen schepper maar geloof in jezelf. hamer&sikkel | 11 | 20-08-2003 19:36 | |
Ander geloof dan christendom? Rufus | 6 | 03-03-2002 11:51 |