Advertentie | |
|
![]() |
|
* Kijken welke voor- en nadelen voor mij het zwaarst wegen.
* Advies vragen aan mensen die ik vertrouw. * Proberen een weg tussen gevoel + verstand te vinden. Helemaal op m'n gevoel of op verstand kiezen kan ik niet, anderen kijken er misschien heel anders tegenaan en werpen daardoor misschien een nieuw licht erop, en het eerste punt lijkt me vrij duidelijk. Al hangt het wel van de situatie af, natuurlijk. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Wel, ik vind het nogal een stomme vraag om eerlijk te zijn. Als twee situaties even veel voor- en nadelen hebben, is er ook geen juiste of onjuiste keuze. Je hebt het echter wel op "over andere vlakken". Dan gaat het er dus om welk vlak het belangrijkst is, maar als dat ook even belangrijk is, maakt het dus niet uit welke keuze je maakt.
In de praktijk zal deze situatie zich natuurlijk nooit voordoen. Daarom zal ik ook voordelen en nadelen tegen elkaar afwegen en uiteindelijk een keuze maken. |
![]() |
|
Dit verhaaltje werd verteld in Istanbul bij het huis van de Sultan:
wat zou je doen als je met een vrouw naar bed moest en je hebt de keuze uit 20vrouwen die allemaal even mooi, lief, perfect etcetc. zijn. Welke vrouw zou je kiezen. De jongens konden er geen antwoord op geven. De reisleidster gaf het volgende anwtoord: De sultan liet alle vrouwen naakt op een tafel liggen en liet op elke vrouw een druppel vallen. Bij de vrouw waar de druppel het eerst was opgedroogd die koos hij. Die was nl. het heetst ![]() Neej ffe serieus. Ik zou het heel moeilijk vinden. Ik ben een gevoelsmens en zou op mijn gevoel afgaan anders wete ik het ook niet!!!!!!!! Groetjes................ |
![]() |
|
Ik maak een lijstje met de voor en nadelen, zet plusjes en minnetjes, denk er goed over na wat ik denk dat goed is en dan wat het beste voelt. Ook vraag ik anderen wat zij denken dat de beste keuze is, als het mogelijk is praat ik ook met mensen die er verstand van hebben. Meestal volg ik trouwens mijn gevoel. Mijn decaan zei vorige week nog tegen mij: volg je hart!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Keuze Daaaan | 6 | 23-05-2005 12:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Keuze zozze | 4 | 21-12-2003 17:42 | |
Psychologie |
Keuze-> keuze-> keuze-> spijt? Optima | 11 | 03-06-2003 11:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Als beide mogelijke keuzes waarheid worden, wat is (de waarde van) een keuze dan? John Sickbock | 4 | 25-09-2002 20:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Keuzes Edwin uit Kaasstad | 0 | 08-03-2002 11:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Keuzes (wraak gedicht!) anonymous girl | 2 | 26-08-2001 14:20 |