![]() |
|
niveau klimt gelukkig weer...
over de milieuvervuiling van rusland: het probleem is groot zeker wat betrefd de staat van de kerncentrales. die staan zeg maar niet meer egt lekker op zn plaats. *zoekt bron* bron gevonden: http://www.greenpeace.nl/persberichten/2000/0425a.shtml oud maar toch.... kon geen nieuwere vinden. en als NL de russische SU's zou kopen dan. ZOU rusland (als ze zo vriendelijk waren) misschien een groot deel vna het geld an milieu problemen kunnen doen. en dan kunne ze ook gelijk de armoede bestrijden doordat er door de milieu"opruimings"plannen weer werk is in rusland en dus mensen een baan kunnen krijgen. in NL heb je toch ook de plantsoenen dienst dus waarom niet in rusland....
|
![]() |
|
Reactie van Cuba op de beschulidiging.
BRON:http://nu.nl/document?n=56446 Fidel Castro ontkent ontwikkeling biologische wapens Uitgegeven: 11-5-2002 10:41 HAVANNA - President Fidel Castro van Cuba noemde vrijdag de beschuldiging van de Verenigde Staten dat zijn land bezig is met de ontwikkeling van biologische wapens "een absolute leugen". De Amerikaanse Onderminster Bolton van Buitenlandse Zaken beschuldigde Cuba bovendien van het exporteren van de technologie van biologische wapens aan 'schurkenstaten'. Castro verklaarde voor de nationale televisie: "Jullie kunnen niet het geringste bewijs voorleggen, simpelweg omdat het niet bestaat." Volgens Castro zijn de beschuldigingen van Bolton alleen bedoeld om de normalisering van de betrekkingen tussen de Verenigde Staten en Cuba te dwarsbomen. De voormalige Amerikaanse president Jimmy Carter begint zondag een bezoek aan Cuba op uitnodiging van Fidel Castro. Cuba is de afgelopen 43 jaar nog nooit bezocht door een Amerikaanse (ex)president. Het is echter onwaarschijnlijk dat de reis van Carter een einde kan maken aan de blokkade van het Caribische eiland.
||
![]() |
Citaat:
voor israel is het niet zo emotioneel. die hebben een leger waarvan de soldaten bevelen uitvoeren. Die bevelen worden gegeven door sharon, en dat is de enige echt bron van geweld. dus voor israel niet emotioneel. En natuurlijk moet israel iemand de schuld geven van de aanslagen, en daarvoor is arafat perfect voor israel. en ikhebveelschool: argumenteer.
|
![]() |
dit is misschien nog wel een interresant stukje over de terrorisme-bestrijding van de VS,
----------------------------------- **FILIPIJNEN: HET WARE GEZICHT** "The whole world is watching." Die slogan, op menige betoging gescandeerd, gaat zeker op voor alles wat er vandaag in Palestina gebeurt. Intussen groeit de Amerikaanse interventie in de Filipijnen -en "nobody is watching". De Filipijnse regering is diep betrokken in de (Amerikaanse) oorlog tegen het terrorisme, en vindt dat de pers haar steentje moet bijdragen -door meer de lof te zingen van het leger en minder aandacht te geven aan opstandelingen, zie http://www.inq7.net/nat/2002/may/04/nat_4-1.htm Concreet zorgde president Arroyo ervoor dat het publiek "het ware gezicht van de vijand" leerde kennen door via de media beelden te verspreiden van de onthoofding van een Filipijnse soldaat door de militanten van Abu Sayyaf. Over de controverse die hierdoor ontstond: http://www.cmfr.com.ph/pjr/2002/2002...beheading.html De gewelddadige aanpak van de Abu Sayyaf-militanten zorgt er in elk geval voor dat de regering meer steun vindt voor haar bereidheid om Amerikaanse troepen te laten vechten op Filipijns grondgebied. Een ander element, dat vooral de bevolking van Zamboanga, in het zuidelijke eiland Mindanao, positief stemt, is de economische input. Volgens de Amerikaanse woordvoerster Teramae zorgde de Amerikaanse militaire aanwezigheid al voor meer dan 1,5 miljoen dollar omzet, zie: http://www.cmfr.com.ph/pjr/2002/2002...zamboanga.html Verdient de lokale handelaar een procentje aan de nieuwe oorlogseconomie, dan gaat het grote geld natuurlijk naar de grote spelers: de Amerikaanse militaire multinationals. Het Filipijnse studiebureau Ibon publiceerde daarover een interessant stuk, zie http://www.bulatlat.com/news/2-13/2-13-ibon1.html Misschien moet president Arroyo ook eens dat ware gezicht van de "vrienden" tonen. bron: WERELDWIJD-MAIL #118 - 17/5/2002 www.wereldwijd.be ------------------------------------ ik vroeg me af, als er zoveel terroristen zitten daar in de Fillipijnen, waarom staat dat land dan niet op de lijst? omdat ze daar wel toegelaten worden? omdat de regering daar wel achter de vs aanloopt?
|
ff van msn, sorry forumbazen.
REIE (Aaargh!!!) zegt: Rome implodeerde daar decadentie en corruptie, en het had de beste organisatie en legers, het stortte in van binnen uit. DER SPIEGEL, samengevat. X zegt: ok zal wel REIE (Aaargh!!!) zegt: hehe, realiseer je je dat wel? Zal het rijke Westen ook zo eindigen, dat zij zich van binnen uit laat opvreten? X zegt: ik hoop dat het met amerika gebeurt hehehehe, nee, men leert van de geschiedenis, hoop ik, dus komt alles goed REIE (Aaargh!!!) zegt: ja, en die sluwe islamieten nemen het dan over, zei zijn veel ruwer X zegt: ik hoop het niet... met hun "geloof" nee een beetje respect, maar toch, ik snap niet dat zei bepaalde dingen goed vinden, moreel gezien dan, X zegt: ik begrijp hun normen en waarden voor geen ene hol REIE |
![]() |
||
Citaat:
je geeft t antwoord zelf al ![]()
|
![]() |
Zolang Bush achter het suur staat gaat de oorlaog tegen het terrorisme nog wel even door. Hij weigert de sancties tegen Cuba op te heffen. En waarom? "Eerst moet het economische systeem flink veranderd worden" en nog wat andere shit (bijv. mensenrechten, die gelukkig wel gerespecteerd worden door Bush en VS). Heeft hij letterlijk gezegd, zag ik op het journaal (heb helaas wel oogletsel opgelopen door het aanzien van die rotte kop van heer Bush). Dus zolang er nog landen zijn die zich niet als slaaf van de VS gedragen en een ander systeem hebben gaat de oorlog nog wel door hoor, maak jullie daar maar niet ongerust om.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
@Tox: israel is niet echt zo netjes als jij hier doet voorkomen ![]() ![]()
|
![]() |
Dat Amerkia Isreal niet aanvalt heeft volgens mij inderdaad te maken met het feit dat er in Isreal een (relatief) stabiele regering zit, ook nog eens democratisch gekozen. Amerika zou Nederland toch ook niet aanvallen als we ineens wat kernwapens bleken te hebben?
Over de Palestijnen en Isreal, ik herhaal maar eens wat ik al eerder heb geschreven hierover: Ik denk dat het heel moeilijk is om een goede en een slechte partij aan te wijzen hierbij (heel anders dan bijvoorbeeld een WO II). Deze kwestie speelt al zo lang, het is bijna onmogelijk te achterhalen wie er ooit begonnen is, en of dat terecht was. Ik denk zelf dat Isreal gewoon een Palestijnse staat moet toestaan, maar wel onder voorwaarde dat de Palestijnen eerst stoppen met zelfmoordacties. Probleem is dat de verhoudingen al zo verstoord zijn, en het wantrouwen is zo groot dat niemand de eerste stap durft te nemen naar vrede. Treurig.... Beste oplossing nu zou zijn dat zowel Arafat als Sharon zouden oprotten op hun hoge posities en wat gematigder mensen zouden toelaten daar. Deze twee hebben de situatie daar al genoeg verziekt. |
![]() |
|
![]() |
umphra mag ik weten waarvan jij weet dat Israel niet zo netjes is.
Bespreekt Shaul mofaz alles met jou?! Israel doet vast ook slechte dingen maar dat valt in het niet met de andere landen in de regio die onder andere koerden vergasten op dagen dat de israeli's vastten (jom kippur) en in de synagoge waren aanvielen ga zo maar door. |
![]() |
|
![]() |
Jullie hebben geen idee hoe alles in Israel naar de klote is .
Economisch gezien is het ook waardeloos. Mijn Israelische oom (prima vent ,prima opleiding)zit in de restaurant/hotel branche en is dus ontslagen . Belde laatst voor een baan ,raden hoeveel mensen hebben gerageerd op die 1ne baan?! 15000 mensen!!!!! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() nou israel is niet zo'n net land, hebben al jaren gebieden in bezit die eigenlijk aan palestijnen toegewezen waren, onderdrukken deze ook... (ik zeg hiermee niet dat die palestijnen zo netjes zijn, maar israel iig ook niet)
|
landen die massavernietigingswapens maken of verspreiden.
dat is de usa ook zelf, en volgens mij hebben ze zichzelf neit op het lijstje gezet. dat ze die landjes aanvallen kan ik me iets bij voorstellen omdat ze hun macht willen behouden, maar verhul het niet met praatjes als "as van het kwaad". Zeker als je zelf op zijn lichts aan de criterea ervan voldoet.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat ik ook even nog wilde opmerken is: Dat de VS gevangen al quada dingus(die van osama bin laden) in Cuba worden vast gehouden! Ik vind dat persoonlijk nogal vaag van de VS omdan Cuba op een lijst te zetten van "foute landen". "ALS" Cuba een fout (lees:terroristisch) land is; waarom dan die gevangen (ook terroristen) in dat land gevangen houden?? ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|