Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2003, 14:21
Methuselah
Methuselah is offline
Ik heb misschien problemen met m'n videokaart, een Geforce 4 MX 440 en dus moet ik ook een beetje beginnen denken aan 'n nieuwe kaart (om in te spelen op die winkelmensjes die me natuurlijk de meest voordelige oplossing voor hén willen aansmeren )

Rest van m'n systeem is 'n XP1700+, 256MB DDR RAM en voor de rest niet echt wat boeiends, vrij basic pc-tje eigenlijk maar goed genoeg om deftig op te spelen voorlopig...

Ik was zelf aan't denken aan Radeon omdat ik daar vrij veel goeds over las hier op 't forum en eigenlijk ook omdat ik van nVidia 't een beetje vind tegenvallen hoe ze hun 'nieuwe' kaarten aan de man proberen te brengen...

Alhoewel 'n GeFore 4 TI 4200 of 4600 mij ook wel zou bevallen Maar ik vermoed dat die te duur gaan zijn, want ik heb maar 'n beperkt budget (€100-125 ongeveer)

Greetz, Methuselah
Oud 11-12-2003, 16:16
Verwijderd
Aan een snellere videokaart dan een TI4200 heb je niet zoveel aangezien je maar een 1700+ hebt. Ik zou gewoon voor een Geforce4 Ti4200 gaan, eventueel tweedehands, dat kost je misschien 70-80 euro, kun je voor die resterende 3-4 tientjes je geheugen nog uitbreiden naar 512mb.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:19
unpopular
unpopular is offline
idd koop niet zo'n super dure kaart ti4200 is mooi in vergelijking met je systeem.
En meer geheugen is ook nooit verkeerd(al is 512MB vast genoeg)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 17:00
Verwijderd
Als je verder niet van plan bent om te upgraden lijkt me een Geforce Ti4200 inderdaad het meest geschikt. Als er nog een CPU + geheugen upgrade aan zit te komen, dan zou je een Radeon 9600Pro kunnen overwegen. Maar dan moet je wel iets meer neerleggen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 12:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zoals gezegd Ti4200. ATi Radeon 9600 is niet sneller, alleen in DirectX9 games, en die kun je toch niet spelen met die sysspecs. Clock je 1700+ ook even over naar 2200+ of hoger, scheelt ook weer wat. 256MB erbij en een Ti4200 64MB kaartje.

Zorg dat je niet de 128MB versie neemt, die is trager. 64MB. De kaart is nu schaars, maar kijk eens in de tweakers pricewatch waar hij nog te koop is.
Oud 12-12-2003, 16:49
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-12-2003 @ 13:21:
Zoals gezegd Ti4200. ATi Radeon 9600 is niet sneller, alleen in DirectX9 games, en die kun je toch niet spelen met die sysspecs. Clock je 1700+ ook even over naar 2200+ of hoger, scheelt ook weer wat. 256MB erbij en een Ti4200 64MB kaartje.

Zorg dat je niet de 128MB versie neemt, die is trager. 64MB. De kaart is nu schaars, maar kijk eens in de tweakers pricewatch waar hij nog te koop is.
Overclocken begin ik niet aan, 't is een Palomino-core en met de fan die er nu op zit heb ik bij warm weer al problemen qua hitte-geleiding...

Ben trouwens daarstraks opgebeld door die firma, 't is dus tóch m'n scherm (merken ze na de tweede keer kijken ) dus niet m'n videokaart, maar binnenkort is't Nieuwjaar, Kerstmis en Kermis en Verjaardag dus dan heb ik wel weer wat geld, dus misschien dat er dan 'n kaartje, geheugen én 'n nieuwe HD inzitten...

Nog 'n maandje ofzo wachten dus, maar ik denk dat ik wel voor 'n TI 4200 ga kijken...
Oud 13-12-2003, 00:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Palomino-core moet je niet overclocken nee (weinig marge), 1700+ is meestal Thoroughbred, die zijn uitstekend te clocken, naar 2800+ soms wel.

Over maandje kan prima, maar bedenk wel dat de Ti4200 steeds schaarser wordt.

Laatst gewijzigd op 13-12-2003 om 00:27.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 11:33
Verwijderd
Och, anders heb ik nog wel een Ti 4600 liggen

Op marktplaats.nl kun je beter niet kijken, het zijn daar allemaal kneuzen die denken 'ik heb twee jaar geleden 500 euro voor een 4200 betaald en ik wil er nu minstens nog de helft voor terug'. Dat soort kneuzige nerds. Zo'n kaart is gewoon niet meer dan 7 tientjes waard, aangezien je ze vrijwel overal voor 75 euro nieuw hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 14:44
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2003 @ 12:33:
Och, anders heb ik nog wel een Ti 4600 liggen

Op marktplaats.nl kun je beter niet kijken, het zijn daar allemaal kneuzen die denken 'ik heb twee jaar geleden 500 euro voor een 4200 betaald en ik wil er nu minstens nog de helft voor terug'. Dat soort kneuzige nerds. Zo'n kaart is gewoon niet meer dan 7 tientjes waard, aangezien je ze vrijwel overal voor 75 euro nieuw hebt.
Vriend van me heeft www.overclocking.be of .com aangeraden, die leveren aan huis en zijn volgens hem vrij goedkoop, kga volgende week daar eens rondneuzen denk ik...

En anders laat ik wel es iets weten, om te horen hoeveel je voor die Ti 4600 nog wilt hebben
Oud 13-12-2003, 14:47
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 13-12-2003 @ 15:44:
Vriend van me heeft www.overclocking.be of .com aangeraden, die leveren aan huis en zijn volgens hem vrij goedkoop, kga volgende week daar eens rondneuzen denk ik...

En anders laat ik wel es iets weten, om te horen hoeveel je voor die Ti 4600 nog wilt hebben
Net eens snel gekeken, damn toch duur hoor :/
Oud 13-12-2003, 15:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
LOL 180 euro

yeah right
Oud 13-12-2003, 19:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-12-2003 @ 16:07:
LOL 180 euro

yeah right
Inderdaad, kunnen ze vergeten dat ik daar bestel
Oud 13-12-2003, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-12-2003 @ 16:07:
LOL 180 euro

yeah right
Je vraagt je inderdaad af wat die gasten denken

Soms zie je ook mensen die een tweedehands Ti4200 aanbieden voor 150 euro ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 00:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nouja dat kan ik me nog voorstellen, gewoon geen inzicht in wat je voor zoiets kunt vragen. maar een bedrijf dat zo'n kaart voor 180 euro probeert te verkopen, dat vind ik pas echt kansloos.
Oud 14-12-2003, 13:16
Methuselah
Methuselah is offline
Mja, denk dat ik komende weken eens in Leuven ga rondkijken en nog 'n beetje op 't net, maar 't probleem is dat ik cash wil betalen, dus...
Oud 14-12-2003, 18:19
Enlightenment
Enlightenment is offline
rembours?
Oud 14-12-2003, 19:49
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-12-2003 @ 19:19:
rembours?
Mja, ofwel gewoon in 'n winkel die goedkoop is... Dan betaal ik maar €10-20 extra

btw: ik kan gewoon Max Payne II spelen met mijn systeempje en nog vrij vlot ook (detail wel op erg laag, maar toch ziet 't er nog mooi genoeg uit vind ik )
Oud 15-12-2003, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 14-12-2003 @ 20:49:
Btw: ik kan gewoon Max Payne II spelen met mijn systeempje en nog vrij vlot ook (detail wel op erg laag, maar toch ziet 't er nog mooi genoeg uit vind ik )
Hehe, moet je eens zien hoe het speelt en eruit ziet op een normale videokaart dan

Overigens draait-ie op een Ti 4600 redelijk vaak bagger, maar dat komt omdat die Havok-engine nou niet bepaald handig is...maar da's een andere discussie
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 00:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ti4200 en MX440 verschillen niet zo heel veel; het zijn vooral de effecten en DirectX8 API's die de Ti4200 sneller maken. Pixelshader spellen doen het op een MX440 beroerd, maar de iets oudere spellen doen het prima op zowel Ti4200 als MX440.

Check benchmarks eens.
Oud 15-12-2003, 02:04
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2003 @ 01:26:
Hehe, moet je eens zien hoe het speelt en eruit ziet op een normale videokaart dan

Overigens draait-ie op een Ti 4600 redelijk vaak bagger, maar dat komt omdat die Havok-engine nou niet bepaald handig is...maar da's een andere discussie
Nou, ik ben al blij genoeg dat ik 't kan draaien M'n oom met 'n XP 2400+, Geforce 4 Ti 4600 (of 4800, ben niet zeker) en 512MB DDR zei dat ie er vaak problemen mee had (ok, hij zet waarschijnlijk 't detail hoger ) maar ik heb er niet 't minste probleem mee gehad (ook niet om uit te spelen, paar uurtjes gamen en 't is uit... (best wel jammer ))
Oud 18-12-2003, 20:06
Droyd
Droyd is offline
de 440 is echt wel te traag tegenover de 4200 denk ik.

De prestaties waren echt niet beduidend beter met een 440 t.o.v. een geforce 2 mx.

Het was een kaart van een erg goedkoop chinees merk, geen idee of dat veel zou kunnen uitmaken bij mx 440 modellen.
Oud 18-12-2003, 20:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Droyd schreef op 18-12-2003 @ 21:06:
de 440 is echt wel te traag tegenover de 4200 denk ik.
Alleen bij Pixelshader spellen, anders is het verschil nog geen 1 tot 15%.
Citaat:
De prestaties waren echt niet beduidend beter met een 440 t.o.v. een geforce 2 mx.
Ongeveer een snelheidsverhoging van 200%, dus 3x zo snel.
Citaat:
Het was een kaart van een erg goedkoop chinees merk, geen idee of dat veel zou kunnen uitmaken bij mx 440 modellen.
Merk is vrijwel niet belangrijk, het gaat om de GPU. De fabrikant verbindt de GPU enkel met het geheugen, connectors en stroomvoorziening. Verder maakt het merk dus niets uit, of je moet om extra's zoals Handleiding, kabels en software geven.
Oud 18-12-2003, 23:35
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-12-2003 @ 21:14:

Ongeveer een snelheidsverhoging van 200%, dus 3x zo snel.
Vreemd dan, ik haalde maar honderd punten meer in die directx8 3dmark...(niet de laaste nieuwe dus) De framerate leek nochtans stabiel dus waarschijnlijk ook geen drivermankement.

Lijkt me sterk dat ik met een 1500 al gebottneckt wordt door een geforce 2, die niet ondermaats presteert in spellen van een jaartje terug.
Oud 19-12-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef op 19-12-2003 @ 00:35:
Lijkt me sterk dat ik met een 1500 al gebottneckt wordt door een geforce 2, die niet ondermaats presteert in spellen van een jaartje terug.
Als jij een zwaar kutbord hebt met daarop een 1500+ en ouderwets SDR SDRAM en door driverproblemen staan je AGP op 1x, je side-band etc.etc. allemaal op disabled en je hebt ook nog flink wat load, dan is een 1500+ echt niet snel hoor

Een GF4 MX440 is echt wel driemaal sneller dan een 2MX. Een Geforce2 TI is al ruim tweemaal zo snel als een Geforce2 MX, en een Geforce4 MX440 is weer anderhalf maal zo snel als een Geforce2 TI. Dat zijn vaste benches. Als je lagere scores haalt ligt dat aan je CPU/bord.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:07
Droyd
Droyd is offline
Heb idd SDRAM, en AGP stond wel op 4*

Sideband pakt ie idd niet denk ik...nou ja
Oud 19-12-2003, 23:32
herz
herz is offline
ik heb een 9600 non pro werkt perfect draaide mp2 met aa op 6x

en kost iets van 100-125 euro
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 13:04
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 12-12-2003 @ 17:49:

Ben trouwens daarstraks opgebeld door die firma, 't is dus tóch m'n scherm (merken ze na de tweede keer kijken )
En ik ben net weer opgebeld, LG heeft m'n scherm gewoon vervangen, ik mag 't gaan ophalen whenever I'm ready (and they're open )

*jeej*
Reageren

Regels voor berichten